Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas poika valitti että joku poika kiusaa häntä koulussa jatkuvasti

Vierailija
07.11.2022 |

"Ammattilaiset" ei tee asialle jotain kuppasta puhuttelua enempää, ja siitä ilmiselvästikään ei ole toivottua tulosta saatu.

Mitäs nyt sitten pitäisi tehdä tämän asian kanssa, eksperttien mukaanhan sitä varminta tapaa lopettaa kiusaaminen ei saa käyttää missään nimessä, vaan heidän metodit on ainoat sallitut ja oikeat ja toimivat, silloinkin kun ne ilmiselvästi ei toimikaan.

Mitä palstan kukkikset sanoo?

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan mun poika tuli ja itki kun yksi poika kiusas sitä, mä menin sen pojan kotiin ja itketin sen isää puolituntia sen pojan nähden, kiusasminen loppui, pojista tuli muuten kavereita vähän sen jälkeen, ei muutaku kylään vaan, ota pesäpallomaila joukkoon

Vierailija
22/63 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtaako kiusaajan vanhemmat tietää mitään. Voisit ilmoittaa. Kiusaamista on vaikea lopettaa nopeasti muuten kuin kovilla otteilla.

Luulisi että heille on ilmotettu kerta on aiemminkin puhutteluun asiasta joutunut.

ap

Mutta oletko sinä ollut yhteydessä vanhempiin? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan mun poika tuli ja itki kun yksi poika kiusas sitä, mä menin sen pojan kotiin ja itketin sen isää puolituntia sen pojan nähden, kiusasminen loppui, pojista tuli muuten kavereita vähän sen jälkeen, ei muutaku kylään vaan, ota pesäpallomaila joukkoon

Vierailija
24/63 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtaako kiusaajan vanhemmat tietää mitään. Voisit ilmoittaa. Kiusaamista on vaikea lopettaa nopeasti muuten kuin kovilla otteilla.

Luulisi että heille on ilmotettu kerta on aiemminkin puhutteluun asiasta joutunut.

ap

Mutta oletko sinä ollut yhteydessä vanhempiin? 

En ole ollut, enkä oikein näe, että miten se toimisi yhtään sen paremmin kuin näiden lasten oikeinkasvattajiksi julistautuneiden yhteydenotto heihin?

Vierailija
25/63 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käykö pistooli, ei ole mailaa?

Vierailija
26/63 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota suoraan yhteyttä koulukuraattorin ja luokanvalvojaan. Uudelleen ja uudelleen, kunnes reagoi.

Tue omaa lastasi.

Vierailija
27/63 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee asiasta julkinen: kuva kiusaajasta A4:lle ja alle sana KIUSAAJA. Jaetaan kaikille kiusaajan naapureille ja sukulaisille sekä seinille koulun lähelle.

Vierailija
28/63 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ottavat lähes kaiken kiusaamisena.

Vierailija
29/63 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmin keino olisi tietenkin väkivaltainen puuttuminen asioihin, mutta todennäköisesti se olet sitten sinä, joka tuomitaan oikeudessa syylliseksi... Ellei se haittaa mitään, niin siitä vain toimimaan...

Vierailija
30/63 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee rehtorista rikosilmoitus jos ei puutu kiusaamiseen . Työ ja opiskelu rauha pitää toteutua kaikille ja turvallinen ympäristö . Tee myös lastensuojeluilmoitus kiusaajasta .

Vierailija
31/63 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota suoraan yhteyttä koulukuraattorin ja luokanvalvojaan. Uudelleen ja uudelleen, kunnes reagoi.

Tue omaa lastasi.

Mistä hitosta näille oikein maksetaan saati mitään valta-oikeuksia meidän lapsia kohtaan annetaan, jos näin yksinkertaiset asiat vaatii jotain toistuvaa yhteydenottoa samasta asiasta jatkuvasti?

Koululla on oikeus erottaa kiusaajat koulusta määräajaksi, miksi eivät tee niin?

Miksi he eivät tee näistä kiusaajista lasuja?

Vierailija
32/63 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ottavat lähes kaiken kiusaamisena.

No mitä se sitten on, jos ei saa rauhassa edes kävellä ohi ilman että esimerkiksi haukutaan ja käydään käsiksi?

Vierailija
33/63 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten kiusaa? Jos sanoilla, tee lasu ja jos teoilla, tee rikosilmoitus. Ohita koko koulu ja kysyttäessä ilmoita, että rikos on rikos koulussakin.

Vierailija
34/63 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tue omaa lastasi.

Eihän tässä ole kohta enää muuta vaihtoehtoa tukea lasta kuin opettaa hänet katkomaan kiusaajan luita jne.

Koulun henkilökunta on tietoinen kiusaamisesta, mutta eivät tee mitään.

ap

Vierailija
35/63 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

33: Laissa ja pykälissä alle 15-vuotiaita kiusaajia ei pidetä rikollisina. Ja he tietävät sen hyvin.

Vierailija
36/63 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miten kiusaa? Jos sanoilla, tee lasu ja jos teoilla, tee rikosilmoitus. Ohita koko koulu ja kysyttäessä ilmoita, että rikos on rikos koulussakin.

Kumpaakin kiusaaja tekee, eikä lopeta yllättäen vaikka joutuu siitä jopa opettajan puhutteluun.

ap

Vierailija
37/63 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi mikä alfa sä oletkaan, oijoi. Miten rohkea ritari. Oikein omankäden oikeutta. Väkivaltaa lapsen nähden. Miten hieno ja jalo ihminen. 

Ja sitten sä heräsit. 

Vierailija
38/63 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että lakimies ottaa yhteyttä mikäli asiaa ei saada koulun puolelta hoidettua. Itse peruskoulun ajan kiusattuna en katsoisi päivääkään lapseni kärsimystä koulussa. 

Vierailija
39/63 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poikaa kiusattiin koulussa. Yritettiin ensin niitä tavallisia konsteja, keskustelua ym. Kiusaajan vanhemmat olivat ylimielisiä pas...oja, jotka hymähtelivät vain. No mieheni tapasi kiusaajan isän ja viestitti tälle hyvin vakuuttavasti, että jos tämä ei laita jannuaan kuriin, isä saa kärsiä seurauksista. Viesti meni perille ja kiusaaminen loppui. 

Vierailija
40/63 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vain jännä juttu se, että vasta kun oma terveys alkaa olla realistisesti uhattuna kiusaajalla, hän on valmis lopettamaan sen. Muussa tapauksessa ei ole siihen valmis...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi