***ENSKOJEN MAANANTAITÖRINÄT***
Aloitetaanpas uusi pino kun vkonloppupino on niin pitkä.. http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8765434&p=1&tmode=1&smode… Siellä tosin on vielä tämän aamun jutskia..
Kommentit (32)
Vihdoin täydet neljäkymmentä! Nyt kun vielä pääsisi joskus synnyttämään.
Tänään on alkanut odotetusti se puhelimeen vastailu: joko, eikö vieläkään, onko mitenkään erilainen olo, jne..
No supistellut on aika paljon tänään kauppareissun jälkeen, mutta melko kivuttomia ovat. Jonkinverran välillä jomottelee menkkamaisesti.
Tuleva isukki on oikeastaan vielä kärsimättömämpi; raasu kyselee aina kotiin tullessaan että eikö yhtään tunnu siltä että päästäis pian lähtemään..
Toivottavasti Mörötin nyt viimein saa jäädä Otson hakuun!
Me tullaan sitten Heidin, Ossen ja Ellun kanssa pian perässä :)
Nyt en muista mitä pitikään kommentoida? No ehkäpä palailen myöhemmin jos tulee jotain järkevää mieleen.
Viipero & Kaapo rv 40+0 !!!
Joopa joo. Päivä pulkassa. Töissä oli vähän ajatukset mustia ja muualla tuon vuodon takia. Onneksi se on kuitenkin lakannut.. Tunsin muuten sellasta " kuplintaa" tuolla masussa. Voisko ne nyt olla sitten tiitiäisen ekoja liikkeitä? :) Ois kyllä aika mahtavaa jos se olis ilmoittanut itsestään kun mulla oli niin kova huoli..
Harmitti ja otti aivoon, joten otin ja varasin itselleni kampaajan. Kuitenkin vasta 2 viikon päästä pääsen.. Ehdin parhaiksi saamaan vähän väriä kuontaloon ja vähän uutta " lookkia" pikkujouluihin jotka on meidän muuton keskellä (mitäköhän siitä tulee, pikkujouluihin lähdöstä nimittäin, kun pitäis muuttaa..). Jotain piristystä kuitenkin, sekä ulkonäköön että mielelle!
Sain kollegalta kyydin (auto on tänään miehellä) ja pyysin jättämään vähän kauemmas jotta sain pienen happihyppelyn. Eli nautiskelin ihanasta ilmasta n. 20 min suht rauhallisen kävelyn verran. Nyt voin sitten hyvällä omalla tunnolla vähän pötköttää soffallakin. ;)
Kommenttia tuohon BB-aiheeseen josta kirjoittelivat mm. Osbrorne.. Mä kans tavallaan " tykkäsin" siitä Mirasta kun se oli sellanen suora tyyppi. En ole kyllä syttynyt tän kertaseen BB-kastiin yhtään ja olen katsonut aina pikkasen SU-lähetystä ja siihen se melkein on jäänyt.. Ai niin, ja jospa se sun vyöhyketerapia sais aikaan sen että me saataisiin kohta lisää vauvauutisia..? ;)
Mukavaa iltaa kaikille ja suppareita niille ketkä niitä tarvitsee..
Mammanalku + tiitiäinen 18+3
No ei sitä taas päästy puusta pitkään. Verenpaineet oli sitten siellä äitipolilla ihan mallikkaat ja kun vauva voi hyvin, niin äidin vointi nyt oli ihan sivuseikka. Himpura, että ärsyttää tämä oma kroppakin kun se on aina niin hel***tin mallikelpoinen lääkärillä/sairaalassa, että vaikka kotona olisin kuinka sairas, niin ei tarvitse sanoa kuin " lääkäri" , niin johan kaikki oireet katoaa. Oli kyllä ihan tohelo lääkärikin, joka ei tahtonut saada otettua Otson strategisista paikoista mittoja vaikka ultrasi varmaan 30 min. Ainoa positiivinen asia käynnissä oli, että kanava nyt ilmeisesti on kokonaan hävinnyt ja vauvan pää kuulema tuntuu jo hyvin sormiin, se kohdunsuu on kyllä edelleen vain sormelle auki. Niin ja sain minä sitten ensi viikon maanantaille ajan, että mahdollisesti sitten käynnistetään, jos ei ole siihen mennessä syntynyt.
Itseä kyllä jäi huolestuttamaan tuo verenpaineen nousu, kun ei tosiaan ole aikaisemmin tuollaisia lukemia näyttänyt. Ajattelin pyytää terkalta, että saisin käydä nyt vielä tämän viikon siellä ainakin kertaalleen tarkistuttamassa ne paineet ja että pissi pysyy puhtaana. Ei tähän soppaan enää raskausmyrkytystä kaivata!
Tässä nyt hyvin omanapaiset kuulumiset, mutta katsellaan jos illalla jaksaisin tulla vähän muidenkin juttuja kommentoimaan.
Mörötin
tossa viikonlopun aikana, ja sain vielä tapella tän koneen kaa et pääsin tänne sivuillekkaan, muka joku virhe kokoajan :/
En ehtiny tosiaan vkonloppuna tänne kun käytii kaverin kanssa sivistämässä itseämme ateneumissa ja sit koirien kanssa piiitkällä lenkillä ja vielä pizzaa tehtiin illalla. Ei siis tarvinnu yksin kotona kykkiä. Tosin mies lähti tänään jo tonne pohjoseen, vaan eilisen ehti olla kotona, ja senkin krapulassa :(
No, sain mä laivatuliaisix laatikon geishoja ja fazerminttejä, nam... Ihanko ei muka tulis muutenki tarpeex syöpöteltyä ;D
Jokohan mörötin ja jojo on vauvaa hakemassa...
Hienoa mammanalku jos oot tuntenu liikkeet!!!!! JEEE!!!! Ei tosiaan tarvi sit enää huolehtia. Jospa teiän s-hetki vaikka olis kunnolla herättänyt vauvan ;)
Jushka, mä tein ihan samalla lailla alussa, miljoona kertaa tarkistin sen testin :)
Hoyt, etköhän sä pysy hereillä hyvin siellä neuvolassa jos vielä oikeen ultrataankin :)
Henna ÄÄÄÄÄK mitä sulle on tapahtunu...apua... Onneksi ei pieni tullu vielä maailmaan...
Tosta tuli mieleen, onko teillä muilla samoja " oireita" , oon alkanu jotenki pelkäämään paljon enemmän kaikkea, niinku illalla liikkumista ja liukkaalla bussin/auton kyydissä olemista...Jotenki tulee sellasia kauhukuvia että mitä vois nyt tapahtua kun on raskaana, siis vauvalle, ei ehkä itelle niinkään...Onko nää sit niitä äidinvaiston heräämisiä...?
Nyt ton Hennan jutun jälkee varmaa kävelen tuol ulkona metrin minuutissa :/
Kissa kuorsaa täysillä tossa vieressä :D Täytyy mennä jauhelihakeittoa tekeen...
Riikka, yhtäkkiä niin paljon ku 18+3 (kait...)
oon monta viikkoa kuolannut riisipuuron perään ja tänään sain VIHDOIN tehtyä... riisitkin on olleet pöydällä jo useemman päivän. Oon vaan niin käsi maitopuuron keitossa, että tälläkin kertaa maidot kiehu kahdesti levylle. Mutta syötyä tuli ja oli oikein namia, vaikken ees suolaa uskaltanut mausteeksi laittaa.
voi harmi, että mörötin passitettiin takas kotiin! ihan pöljää... mullakin yleensä käy just niin, et kun lääkäriin menen, niin oonkin ihan terve. Eiköhän ne nyt tarkkaile sun paineita, kun jo yliajalla mennään.
Elinallakin tosiaan on jo h-hetket pian käsillä. Ja Viiperolla jo LA! Olis kyllä kivempi jännätä vaan muiden puolesta, tänään on alkanut puhelin soida ja kyselyjä tulla. Alkaa varmaan lisääntyä puhelut ja sitä mukaa ärsytys. tänään jo mietin, et jätänkö vastaamatta, mut en vielä viitsinyt.
Nyt sain jostain kehitettyä karseen päänsäryn, täytyy varmaan heittää panadolia nassuun ja mennä unille.
-Osse taas
Voi Mörötin-raukkaa, vieläkö ne sut kotiin päästivät! Mun kroppa käyttäytyy juuri päinvastoin: kotona on aina hyvä olla, mutta lääkärillä verenpaine nousee ja pulssi on " oudon korkea" ja kaikkia ihme oireita tulee... Pienenä aina tykkäsin käydä terveystarkastuksessa kun kaikki oli hyvin, nyt tuntuu että aina ilmenee jotain lisätutkimuksien arvoista. Onneksi raskaus on mennyt ihan mukavasti, ainakin toistaiseksi on ollut pissi puhdas ja verenpainekin pyörinyt normaalitasolla.
Tuli äsken tosi surkea olo, kun lajittelin tutulta saatuja vauvanvaatteita pesua varten. Ajattelin että miksi tätäkään teen, kun kuitenkin joku menee ihan pieleen raskaudessa, enkä koskaan pääse pukemaan meidän Muhkua niihin nuttuihin... Miksiköhän mielikuvitus tuottaa koko ajan jotain kauhuskenaarioita, kun raskautuminen ja raskaus ovat sujunut ihan mallikkaasti?! Ne päivät ovat kyllä yhden käden sormilla laskettavissa, jolloin olisin ihan oikeasti uskaltanut kuvitella aikaa vauvan syntymän jälkeen.
Nyt jo yritän uskaltaa puhua siitä, " kun" vauva syntyy, eikä " jos" vauva syntyy. Silti vielä mielessäni mietin, mikä kaikki voi mennä pieleen. Jotenkin maalaisjärki on hylännyt mut kokonaan tämän raskauden suhteen.
Onko kenelläkään muulla samantapaisia mietteitä, vai olenko vaan ihan yltiöpessimisti omassa yksinäisyydessäni?
Kandi & Muhku 32+2
En näköjään malta olla täältä pois.. :)
Voi mälsää kun Mörötin vielä pääsit/jouduit kotiin.. Koitahan jaksella. Meidän terveyskeskuksessa on ainakin olemassa sellanen oma mittaushuone, jos haluaa/tarvii seurata verenpaineita niin ei tarvi välttämättä käydä kellään.. Oisko teillä sitä mahista jos ei pääse terkkarille tms?
Riikka - meillähän on ihan sama LA! =D Niistä liikkeistä vielä, eihän mulla raasulla ole aavistustakaan että oliko ne niitä vai ei.. Voihan se olla vain " toiveajattelua" . Mielikuvitus kun välillä tekee tepposiaan. Se vaan tuntu jotenkin niin erilaiselle pulputukselle kuin jos ois ollut nälkä tai maha täynnä tms.. Äh, kaikesta tästä pähkäilystä olen taas saanut aikaiseksi oikein kunnon hedarin. :( Eikä kyllä tekis mieli popsia lääkkeitäkään.. Ehkä otan pari palaa suklaata ja lojun soffalla, jospa se siitä. Ja tuosta varovaisuudesta. Itse olen huomioinut että ajan autolla ehkä vähän varovaisemmin kuin ennen, en ota turhia riskejä. Samoin kun liikun kävellen.. Kai se on sit sitä " äidinvaistoa" . :)
Kandi, noi sun mietteet tuntuu enemmän kuin tutuille.. Mäkin mietin - aikaisemmin enemmän, nykyään yritän vähemmän - välillä että musta varmaan ole koskaan kantamaan lasta täysikasvuiseksi tai sitten synnytyksessä menee jotain perustavanlaatuisesti pieleen.. En ole edes tuosta asiasta oikein kenellekään puhunut, rakas mies varmaan luulis että oon seonnut.. ;) Viime aikoina olen " uskotellut" itselleni että tämä negatiivisyys/pessimistisyys on myös sellainen asia joka pitää vaan käsitellä.. Kai se on sitä " äitiyteen valmistautumista" . Sulla on raskaus kuitenkin jo pitkällä ja hyvällä mallilla, Muhku saa varmasti MAAILMAN PARHAAN ÄIDIN susta! =D
Mammanalku vajoaa takaisin soffaan ja toivoo tiitiäisen ilmoittelevan itsestään
Tämä bilehiiri on nyt sit saanut yöllisestä hillumisesta ja seksilomailusta sanktion - tuntuu pissatulehdus vaivaavan! Prkle.
Hienoa, että Mammanalun vuotelu on lopahtanut! Kyllä kuulostaa siltä, että sekstailu siellä vaan ärsytti paikkoja. Ja hei mahtavaan aikaan vauveli ajoitti ekat tuntuvat liikkeensä!!
Löysikös Poppis iskälleen paketin? Vinkkejä otetaan vastaan.... Niin, ja lopeta noi LK-jutut - huhut kertoo että sä et edes oo läski! :)
Laralle oikein ihanaa äippälomaa! Pikkuisen kateudesta vihreänä täällä olen kyllä, mutta kai se aika koittaa mullekin vielä.... Jushkalle kans ihanaa lomaviikkoa!
Auroralla on kaunis masu! Ja hienoa kuulla, että olo on saikun aikana kohentunut :)
Voi Hoytin miestä ja tuhkamunaa.....*reps*
Mooli - loistavaa että tulit kertomaan kuulumisia! Toivottavasti kuulemme susta jatkossa enemmän, sua onkin kaivattu täällä!
Meriheppa oli Moolin tavoin tehnyt comebackin - kiva kuulla sustakin! Ja hyvä, että vointi on kohentunut! (paitsi etten malta olla möläyttämättä että niin se oli mullakin tossa vaiheessa....ihan vaan pahentuakseen taas parin viikon päästä...olenko ilkeä?! olen...vanha katkeroitunut oksentelija!)
Kesiskin on joutunut hankkimaan vaihtoehtokalsareita. Mulla oli sama tuska, kalsarit hiersi vyötäröltä. Harmi vaan että mun mies jäädyttelee muniaan eikä omista pitkiä kalsareita, joten jouduin investoimaan Prisman mahd. korkeavyötäröisiin erotic killereihin.
Viipero - onnea nelikymppiselle :) Ja jaksuja loppumetreille!
Möröttimen puolesta tuli surku puseroon :( Tuollaiset demoefektit on ärsyttäviä...mulla samoja kokemuksia siitä, että kun suurissa tuskissa raahautuu lääkärille, niin yhtäkkiä HUPS sitä onkin terve! Oon muuten varma, että mun pissanäytetulos on huomenna ihan ok ja tulee taas luulosairas-olo... Koitahan jaksaa kotosalla!
Kandi - minäkin puhun useimmiten vauvasta/synnytyksestä " jos" -muodossa. Vahvana elää se ajatus, että mitä vaan voi vieläkin sattua ja tapahtua... Mälsää.
Hei alkoikos sieltä se uus sarja just?!? Tää menee nyt vessan kautta kattelemaan ja sitten nukkumaan...oon muuten pissannu tänään AINAKIN sata litraa!!!
Makkara 26+0
Auroralla ihania masukuvia. Meikäläiseltä noiden kuvien ottaminen saa kyllä odotuttaa, kun on jo tuota massua jo tuossa ennestäänkin. Toiveajattelussa eletään, ett josko se vauvamassukin pysyisi katseilta piilossa mahd. pitkään.
JoJo on ilmeisesti päässyt nyytin hakureissulle. Uutisia odotellessa.
Laraleille hyvää äippäloman alkua!!
Hyvä, että Mörötin pääsit kuitenkin tarkastuksella äippäpolilla käymään. Vaikka ikävää tiety, etteivät käynnistelleet. Positiivista tietysti että pieni voi hyvin. (ja ilmeisesti viihtyy yksiössään liiankin hyvin...)
Itse kävin tänään illasta Brunolla np-ultrassa ja näyttäisi kaikki olevan hyvin. Alussa hieman nukuskeli, mut sit heräteltiin ja alkoikin potkiskella ja nyrkkeillä oikein kunnolla. Ilmeisesti ei tykännyt herätyksestään. Todella tarkaan kertoili mitä näkyy ja vastaili kysymyksiin. Ja sit mittojen mukaan mentäisiin nyt kuitenkin jo 12+6 luvuissa. Ota tästä nyt sitten selvä. Mut toisaalta tämä kävisi enemmän kuukautisiin katsottuna. Viimeksi kun terkan lekuri ultrasi niin teki vatsan päältä, jolloin jäikin epäilyttämään liekö lukemat aivan oikein. Nyt ultrattiin sekä että. Sukupuoltakin jo arvaili, kun kuulema niin hyvin näkyi. Ja sanoi 95% todennäköisyydellä vaavin sukupuolen. Saa nähdä pitääkö sit paikkaansa.
- Ninca+Vihtori/Veera rv 12+3 (12+6)
Ihana ilma ulkona! Vihdoinki saatiin tänne eteläänki kunnolla lunta.
Nyt heti alussa jo pyydän anteeks, en jaksanut keskittyä teidän kirjoituksiin niin, että muistaisin jotain kommentoida, kaikki ehti jo hävitä päästä.. Joudun sen kaatumisen takia edelleen syömään särkylääkkeitä, kivut kun vaan jatkuu ja niistä tulee vähän tämmönen väsynyt olo, ei oikeen mitään muista. Iivari onneksi kuitenkin voi hyvin, sellanen ralli mahassa käynnissä melkeen koko ajan. Välillä tuntuu ettei se nuku koskaan :)
Me käytiin tänään mahan kanssa fysioterapiassa tän järjettömän kipeän selän kanssa, joka on jo pitkään vaivannut. Kyllähän sieltä hyviä vinkkejä sai. Viikon päästä uudetaan. Vihdoinki joku lääkäri mut sinne laittoi, johan tässä on yli vuoden verran pyydettykki.. Tukivyönkin sain sitä kautta tosi halvalla, se onneksi vähän on auttanut nyt jo tän päivän aikana.
Eipä nyt sit varmaan muuta, voisin taas nukkumaan lähteä. Hyvää yötä ja kauniita unia kaikille!
Henna ja Iivari, 24+3
Me taidetaan nyt lähteä synnäriä kohti. Kolme tuntia on nyt supistellut 5 min välein tosi kipeästi. Matkaan meillä menee tunnin verran, joten pakko lähteä ettei pääse kipu yltymään sietämättömäksi. Vähän jännittää että joutuuko sieltä kuitenkin sitten tulemaan bumerangina takaisin, no se jää nähtäväksi.
Mörötin, oon tosi pahoillani sun puolesta! Sun jos kenen kuuluisi jo saada Otso syliin!! Toivottavasti se tapahtuu pian!
Nyt isukkia herättelemään.. Ilme on varmasti näkemisen arvoinen :)
Kuulumisiin - toivottavasti vauvauutisten kanssa seuraavan kerran!
Hyviä vointeja kaikille,
Viipero & Kaapo rv 40+1
[color=FF4040]Ah onnea! Lähdin tänään töistä jo ennen kahta, jotta ehdin labraan antamaan tulehdusnäytteitä, jotka otetaan suppareiden takia. Ja nyt oon vaan loikoillut kotona. En edes muista, koska oisin viimeksi ollut näin tekemättä kertakaikkiaan ei mitään. Edellinen vapaapäiväkin oli kaksi vkoa sitten.. Allekirjoittanut alkaa kyllä uskoa, ettei supistukset johdu mistään streptokokista vaan liian kovasta tahdista. Vaikken ruumiillisesti rankkaa työtä teekään, niin ilmeisesti masun mielestä työpäivät on liian pitkiä. Nyt on pakko alkaa vähän hellittää tahtia. Kun vaan tietäisi miten :(
Viime viikolla mahakin päätti sitten kertalaakista ponnahtaa kuopastaan. Nyt näkyy se jo ihan kunnolla talvitakinkin läpi, mikä helpottaa hankalaa työmatkaa julkisilla. Aina nimittäin löytyy joku kohtelias mies, joka luovuttaa paikkansa mulle. Alkoikin jo vähän tympiä aamuruuhkaisessa metrossa ja bussissa seisominen. Kohta on kyllä pakko suunnata vaateostoksille. Äitiyshousuja sentään älysin ostaa jo ajoissa, mutta yhtenä aamuna tultiin siihen pisteeseen, että kaikki paidat on muuttuneet napa-mallisiksi. Ja pakko käyttää miehen pitkiä kalsareita, ettei jädy tuonne tuiskuun...[/color]
[color=FF7F24]Kaikille uusille tervetuloa ja onnea ainakin Amylle, joka oli vaavinsa saanut syliin![/color]
[color=FF4040]Osselle ja Heidille lähtee täältä nyt iso läjä supistuksia! Kun mä en niitä vielä kaipaa, niin toivottavasti teille niistä on apua... Ja kyllähän teille soisi vaavit isänpäiväksi niinkuin Osse toivoi![/color]
[color=FF7F24]Mammanalulla oli vuotoa ollut, hui. Meikäläinen olisi kyllä heti paniikissa, mutta onneksi sulla on tiedossa mistä moinen johtuu. Varmaan vähän rauhoittaa mieltä. Toivottavasti on jo loppu kokonaan. Tsemppiä![/color]
[color=FF4040]Poppikselle lohtua leipämurheeseen. Ymmärän kyllä tuskasi, sillä niin mitätön asia kuin puolukkajugurtin loppuminen voi välillä saada mulle miltei kyyneleet silmiin ;)[/color]
[color=FF7F24]Auroralla on kyllä söpön pieni masu! Mutta eiköhän se siitä pian ala pullistua sullakin ;)[/color]
[color=FF4040]Nyt taidan siirtyä keittiöön ruuanlaittopuuhiin. Hauskaa viikkoa kaikille![/color]