***ENSKOJEN MAANANTAITÖRINÄT***
Aloitetaanpas uusi pino kun vkonloppupino on niin pitkä.. http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8765434&p=1&tmode=1&smode… Siellä tosin on vielä tämän aamun jutskia..
Kommentit (32)
Varmasti mammanalku ollu tosi pelottava kokemus,onkos vuoto nyt jo loppunut kokonaan?
Miulla on tää flunssa jo pikku hiljaa parantunut,vielä on toki nenä tukossa mut muuten alkaa olee jo huomattavasti parempi olo,onneks sillä tänään on työpäivä eessä ja aattelin sitä ennen kurvata apoteekkiin, kun toi miun " ihana" ihottuma on alkanu sitten ihan tosissaan vaivaamaan.
Viime yönä heräsin ihan järkkyihin mahan kipuihin,mitäköhän masuasukki halus sillä viestittää,onkin ollu aamulla hiukan hiljasta tuolla massussa,mut en millään kehtaa herättää toista ettei vallan ärtyynny siel.
Onks täälä muuten BB faneja?Mie oon joka jakson kattonu, mut tänä vuonna tuntuu et se on jotenkin menny tylsäks,kaipa kun se on nähty jo viime vuonna.
Nyt lähen sinne apteekki reissulle,mut hyvät viikon alut kaikille ja toivottavasti saadaan tällä viikolla niit kääröjä maailmaan.
Sarita ja Fisu 21+4
[color=3A5FCD]Ei ole autossa vieläkään talvirenkaita kun eilinen meni auttaessa tuttavapariskuntaa remontissa..=( Toisaalta nytkin sataa täällä vettä eli kai toi lumi aika pian tosta sulaa kokonaan pois. Kerkiihän tota..=)
Hennalla oli ollut kauhunhetkiä kaatumisen kanssa..Onneksi selvisit säikähdyksellä, mutta hurjalta kuulosti. Me oltiin lauantaina kaupungilla kun käväistiin filmtownissa ja mies oli ihan hermot riekaleina kun meinasin koko ajan liukastella kesäpopoilla jossa on muovipohjat. =) Mietin tosta auttamisesta, että täällä Suomessa ollaan jotenkin niin tarkkoja siitä yksityisyydestä jolloin voi olla vaikeeta auttaa ketään kuten myös pyytää apua! Jos kuitenkin tajuaa pyytää auttavaa kättä niin varmasti mielellään ihmiset sen ojentavat. =)
Jojo taisi päästä hakemaan vauvelia! Hieno homma =) Nyt vaan möröttimelle, Osselle ja Viiperolle paljon suppareita niin saadaan paljon vauvoja tällä viikolla!! =)
Sadeye mietti noita vauvantavaroita. Meille tuli yhdistelmät joissa kääntöaisa ja se vaikuttaa kyllä näppärältä..Ei sitä koppaa jaksa alkaa vauhdissa kääntelemään sormet kohmeessa! =) Ja itkuhälytin on mun mielestä kans kätsy jos vaikka laittaa huoneen ovenkin kiinni (jos on esim. vieraita tai muusta syystä) niin ei tartte koko ajan seisoa oven takana hengittämättä kuulostelemassa, että kuulinkohan mä sieltä jotain vai en. Tai sanoa vieraille, että :Sshhhhhhh. Kuulitteko te jotain?! Heräsköhän se? =)
Makkara oli sit päässyt kotidiskoon joraileen! =D
Kandi: mua huvitti toi sun mies kun itse oon kans kauheen kilpailuhenkinen kaikissa peleissä. Oon yrittänyt tulla paremmaksi voittajaksi, mut kun pitää oikein mässäilläsit sillä voitolla. Ja häviö?! Luoja auttakoon! =D
Mammanalulle sellaista, että kantsii soittaa kyllä neuvolaan ja kysyä tosta vuodosta..Vaikka kai se sit on normaalia jos sulla vaan se kohdunkaula ärtyy, mutta ei kai sieltä sankokaupalla voi tavaraa riittää?! Soita reippaasti ja kysy!
Saritan flunssa alkaa hellittää..hyvä juttu! Mä oon katsonut kyllä BB:tä kun hankittiin kaapeliinkin 24/7. Ihan erilailla kyllä seuraa kun viime vuonna pelkät koosteen. Ja Miran tippuminen oli NIIN hieno homma eilen =D
Mulla onkin lääkärineuvola (vasta toinen koko raskauden aikana) tänään iltapäivällä. Eiköhän siellä kaikki oo kunnossa. =) Sit kaupungille vähän törttöileen..Omalle iskällekin pitäis jotain lahjusta keksiä ens viikonlopuksi..Ei mitään mielessä.. =/
Hauskaa maanantaita kaikille!
t. poppis ja räpsy rv28+5
mammanalku: Kannattaa varmaan soitella neuvolaan. Uskoisin kyllä,et kaikki on silti hyvin, koska sulla oli aikasemminkin sitä vuotoa. Mut varmuuden vuoksi ja oman mielenrauhan kannalta on järkevää soitella neuvolaan. Toivotaan,et kaikki on hyvin:)
Saritan: Juu. Täällä ilmottautuu yks BB-friikki. Ja on täällä enskoissa viel muitakin:) Mä olin tyytyväinen, et se mira läks eilen, oli jo aika. En ois halunnu sen jennin lähtevän viime viikolla. Mulla toi 24/7 pyörii usein täs koneella vaikka tekisin jotain muutakin. Sit kuuntelee vaa välil. Sit nään välil BB unia ja mun mies onki sanonu, et pitäs vissii vähä rajottaa vähän tot kattomista:D hehe. Mut seki pysyy hyvin kärryillä kaikesta, ku mä kerron kaiken.
Juu. Arvatkaa mikä päivä tänään on??
No en pidä nyt jännitykses teit kuitenkaan, mul alko tänään virallisest äippäloma!! :) Se taitaapi tarkottaa,et laskettu aika lähestyy vaan. Huij.
Mut enhän mä viel lomalle pääse,ku pitää viel noit koulujuttui tehä. Sellanen iso essee pitäs väsätä ja sit muutaman kerran pitäs jaksaa viel kouluu raahautuu.
Mut nyt lähen neuvolaa. Heips!
lara ja mötkö 34+6
Herätyskello soi kymmeneltä ja nyt sain itseni raahattua sängystä ylös. Kyllä ois vielä väsyttänyt.. Ihan mennyt rytmi sekaisin tässä sairasloman aikana:(
mammanalku, soitapa neuvolaan tai polille ja kysy tartteeko huolestua. En usko että mitään hälyyttävää, mut ei kannata jäädä kotiin yksi miettimään että josko kuitenkin jotain! Joko loppui vuoto?
Jojo tais tosiaan lähteä. Näin telepaattisesti onnea koitokseen, vai oiskohan jo nyytti kainalossa siellä:=) Kuulumisia odotellaan!
Poppiksella jo toka lääkäri. Joo, eihän noita hirmuisesti ole, silloin np-ultran aikoihin eka lääkäri ja sit rv26-28 tää toinen. Aika harvalta tahti tuntuu, mutta enpä haluaisi useammin käydäkään:)) Kerrohan sit miltä näytti oliko kaikki ok!
Laralla alkoi loma, ONNEA!! Hoidat ne muutamat koulujutut pois ja sit vaan olet ja nautit olostasi:=)
Supparit on mulla vähentynyt tosi paljon, eikä ne oikeastaan häiritse enää koska tulee harvakseltaan. La käytiin leffassa ja sit taas alkoi se jalkojen ja pepun puutuminen, eli heti kun seison/istun niin alkaa. Olen jo miettinyt et painaakohan tuo poitsu johonkin hermoon tuolla vai mitä, ja selällään on hyvä olla koskei pääse alas painamaan mut seistessä ja istuessä *aargh* mikä olo ja kipu tulee:( Jalat puutuu tunnottomaksi ja peppu/alaselkä kipeytyy. Täähän alkoi mulla jo tosi aikaisessa vaiheessa raskautta, mut nyt saikulla noi kivut on hävinneet. Pelottaa oikein mennä takas töihin, mitenkähän kipeä sitä sit taas onkaan.. No, viikko vielä lepoa onneksi=)
Kaksi viikkoa olen olllut kotona ja VAIN kolme kertaa sisältä poistunut kauppaan tms. joten tänään päätin kampaajalle mennä. Nyt lähden pukemaan ja ajelemaan sinnepäin! Lunta tulee taivaan täydeltä, traktorikin pihalla ihan lumen peitossa. Saas nähdä miten pääsen pois pihasta tolla mun takavetoisella;)
Mukavaa allkanutta viikkoa!!
Aurora + Poitsu rv 24+2
Kävinpäs laittamassa photobuckettiin muutaman masukuvan. Eli ihka ensimmäiset kuvat masustatuli otettua vasta pari päivää sitten rv24+0. Toivottavasti linkki toimii:)
Eli vieläkään ei masu varsinaisesti näy eikä liikkeitä ole tuntunut taas lähes pariin viikkoon... Edessä oleva istukka(ko):(
http://s129.photobucket.com/albums/p221/Aurora-79/Masukuvia/?action=vie…
Kiitos kannustavista viesteistä. Oli tosiaan aika masentunut fiilis kun tuli pari pikkuhousunsuojaa sitä vuotoa illalla/yöllä.. Tänään on tullut vain ihan vähän, ja nyt näyttäisi vuoto loppuneen. Päätin etten nyt sitten soita mihinkään.. Oletan että se oli tuota samanlaista vaivaa mitä mulla oli aikaisemminkin. Jos nyt sitten vielä jatkuu niin soitan kyllä jonnekin. Pöllönä yölläkin ihan rättinä - kun ei oikein tullut uni silmään - aattelin että tää on nyt sit rankaisua siitä kun olen ollut niin onnellinen ja positiivinen viime aikoina.. Heh. Kaikkea sitä miettiikin pienessä päässä.. ;)
Vitsi Aurora miten sun masu on pieni & söpö!!! Mun masu oli tollanen ehkä vielä rv 15.. Mitäs jos itse puuhaisin kuvia nettiin niin miten toi photobucket-synsteemi toimii, osaisko joku pikaisesti valaista? :)
Voikaa hyvin! Nyt taidan mennä nauttimaan poronkäristystä ruokalaan!
Mammanalku + tiitiäinen 18+3
no niin, täällä ollaan taas. viikonloppuna käveltiin, vierailtiin anopilla, siivottiin ja nukuttiin. ei paha:)
(.) olo on nyt helpompi, ei tunnu fyysisesti niin raskaanaolevalta kun on viikonloppuna ottanut vähän rauhallisemmin. mies nauro mun vaakku-kävelystä perjantaina, mut minkäs teet:) muljahtelua tuntuu aikas lailla.
auroralla oli söpö pikkuinen massu siellä tulossa:) oot itekin niin pienikokoinen, ettei varmaan ihan valtavaksi tuukkaan massu. mutta kyllä tuosta jo kummun erotti:) ja ehkä se masukkikin on rauhoittunut tän parin viikon aikana mitä ite oot lepäillyt, kun ei oo tarttenut sillä lailla stressata jne.
poppis: oon tota kuntonyrkkeilyä harrastanut vaihtelevasti vuodesta 2001 asti. nyt viimeiset kaks ja puol vuotta taas silleen ihan säännöllisesti. vitsi noi sun pohdinnat vaatteista oli IHANIA:)
essi: hyvä et on kunnon renkaat nyt alla. täällä ainakin näyttää lunta taas tulevan lisää, ei sentään ihan viime viikon tahdilla. kivalta kuulosti tuo sinun hankkima isyys-pakkaus:)
kandi: juu, aika alkukantaista vuorovaikutusta tuollainen potkiminen, mutta onneks ees sitä.:)
kesiksellä on tänään neuvola. toivottavasti siellä kaikki ok, eikä noista suppareista oo aiheutunut mitään kummempaa.
lara: simppis on kanssa kaikissa ultrissa makaillut jalat ristissä. mies pitää sitä varmana merkkinä siitä että on tyttö, kun eihän miehet pysty istuun silleen jalat ristissä kun " aarteet" rutistuu. josta tulikin mieleeni nuo murrosikäiset pojat joskus koulussa. siis muistatteko niitä (yleensä jääkiekkoilevia) poikia jotka istu käytävän penkeillä jalat niin levällään ettei mitään rajaa? siis ei kai ne voi luulla että tytöt luulee et niillä oon isot välineet ettei pysty yhtään tiiviimmin istuun, kun haaroissa joku liki 180 asteen kulma... ei voi olla... jotain rajaa:)
miauuu:lle onnittelut vaaleanpunaisista uutisista:)
mammanalku: hyvä että lepyttely onnistui:) onneksi vuotelu on nyt loppunut, mutta jos jatkuu niin soitat ihan rauhassa neuvolaan tai äippäpolille...
hurjalta kuulosti tuo hennan loppuviikko. onneksi masukki päätti kuitenkin vielä jatkaa vuokrasopimustaan tuosta yksiöstään... nyt sitten ihan rauhassa jatkossa, eiks niin?
jahas, tais jojon ässäilyt tuottaa tulosta. josko taisipa hän lähteä synnyttään viikon 44 enskavauvaa:)
siinäpä se tältä erää...
tikru ja simppis 32+3
Jepujee! Mullapa se alkoikin sitten talvilomaviikko tänään. Eipä vaan Turun puolessa pahemmin talvelta enää näytä, toisin kuin eilen vielä. =/ Aamulla tuli vettä taivaalta, maailma on harmaa ja maassa varmaan 10cm loskaa. Jipii... =(
VIIPULI Tuntee jo liikkeitä. Varmaan ihanaa! Mä odotan ihan mielettömästi kanssa sitä kun joskus sit mooooonen viikon päästä voin ruveta arvuuttelemaan että " iik!! oliko tää nyt SITÄ!"
NINCAlle onnea toisen kolmanneksen saavuttamisesta!!
HENNA Apua mitä olet kokenut!! Mutta onneksi loppu hyvin kaikki hyvin. Nyt vaan otat rauhakseen! Ihmiset on kyllä merkillisiä.. Miten se on pois itseltä jos käy toista auttamaan? Ja sitten kuitenkin kaikille juopoille soitetaan ambulanssia alvariinsa (nimim. sitä ambulanssia aina vastaanottamassa...) =/
VIIPEROlle suppareita! *tsuptsup* Siellä kun ollaan jo lähtökuoppiinkin laskeuduttu. =)
HOYTille morjens! Kivaa kun ollaan tallaisia " aloittelijoita" yhdessä, muutamalla päivällä heittää viikotkin vaan. =)
JOJO lienee vauvantekopuuhissa ollut, tai siis vauvanSAANTI puuhissa. Eiköhän meistä jokainen niissä tekopuuhissa ole ollut todistettavasti jo.. ;) Onskut sinne!!
SADEYEkin on saanut jo nautiskella liikkeistä. *melkein kade* Mutta perässä tullaan! Ja onnea rakenneultraan, eiköhän siellä kaikki ole just niinkuin pitääkin!! *halitus*
MÖRÖTIN Täältä MEGAISOSUPPARI sinne, ja kerrotaan se vielä monella!! Eiköhän sielläkin ala tapahtua! *peukutusta*
MAMMANALKU Hyvä että vuoto on jo loppunut. Mutta jos se nyt vielä ilmaantuu uudelleen, on ehkä ihan hyvä kysäistä neuvolasta kuitenkin vinkkiä jatkon suhteen. Mutta toivotaan ettei sitä enää tule!!
SARITAN Täällä toinen flunssan kourissa oleva. Onneks sulla sentään jo voiton puolella. Mä olen kans kattonut BBtä mut mustakin tuntuu että se ei oo yhtään niin hyvä kun viime vuonna. Mä en jaksa sitä känniörveltämistä koko ajan, ihan kun muuten ei vois olla hauskaa. Mut kai siinä haetaan sitä että kännissä sattuis ja tapahtuis sit enemmän. Mut silti, jotenkin eilenkin Hena ja Tatu oli niiiiiin alkoholimyönteisiä, että kävi oikein ärsyttämään. =/
POPPIS Eipä ole meilläkään vielä nastoja alla autossa.. Mutta kelit vaikuttaa taas " kesäisemmältä" .. ;) On meillä kyllä viime talviset kitkat alla, mutta niistä alkaa olla pinta jo entinen. Ukkokulta lupas kyllä nastat alle tällä viikolla. Mukavaa neuvolaa tälle päivälle!! Niin muuten kun kysyit, niin en käy samassa neuvolassa kun sä ja Ope. Mä käyn sit tuossa Ruohonpäässä. =)
Ja yhdyn siihen 100-0 että Miran putoaminen on tähän astisen BBn ehdottomasti paras tapahtuma!!
LARALEIlle onskut äippäloman virallisesta aloittamisesta!
AURORA Lepäilehän ihan rauhassa vaan! Yhtään et ainakaan tartu mihinkään lumilapioon etkä mitään! Ja vitsi että sulla on IHANAINEN pieni kumpu.
(.) Sori ekaks että tulee tällainen megaviesti... Mä olen huono sanomaan asiani lyhyesti.. =)
Talvilomaa tosiaan viettelen nyt sitten. Ihanaa kun saa nukkua rauhassa ja tehdä mitä huvittaa. Toki huomenna ois käynti kaverin luona katsomassa 2kk ikäisiä kaksosia, keskiviikkona meen kattoon kaverin 1v tyttöä ja perjantaina meen tuohon ihan naapuriin katsomaan kaverin puolivuotiasta tyttöä. Eli vauvavierailuja tiedossa. =)
Mä olen vähän väliä joutunut käymään katsomassa kahta plussatestiä kaapissa, että onhan niissä plussat. Ja onhan niissä. =) Kun ei oo ihmeemmin tuntunut millekään niin on niin kamalan vaikeaa uskoa että raskaana ollaan.
EIlen illalla alkoi kuvotus, illalla mietin jo sängyssä että onko noustava ja mentävä arabiaa moikkaamaan. Onneks ei. Nännit on kipeät, niin kipeät että tähtiä näkyy. Ja paleltaa. Ja janottaa.
Ja koko tän aamun on kuvottanut ihan erilailla kun ennen. Nytkin on sellainen olo että pakko mennä nakertamaan jotain korpun kulmaa. Tai jos laittaiskin jo ruokaa; ruusukaalia ja parsaa höyrytettynä. =)
Kävin tänä aamuna neuvolassa ja lähden kohta äitipolille näyttäytymään. Terkka laittoi lähetteen tämän väsymyksen ja kohonneen verenpaineen takia. Kaksi kertaa mitattiin ja molemmilla kerroilla tuli tehtyä enkat eli 145/102 ja 166/105. Mulla ei ole ikinä ollut noin korkeita lukemia! Että jos minusta ei nyt sitten kuulu mitään niin olen jäänyt osastolle ja toivottavasti alkaisi löytyä vähän intoa tämän synnytyksen käynnistyksellekin. Tulen kyllä ilmoittamaan, jos tulen takaisin kotiin.
Tsemiä enskoille ja toivottavasti saisin seuraavalla kerralla kertoa jo vauvauutisia,
Mörötin ja sinnikäs Otso rv40+3
Hyvää uutta talvista viikkoa kaikille!
Mammanalku: Onneksi vuoto rauhoittui! Tympeää, kun tuolla tavalla säikyttelee!
Auroran masu on kyllä söpö! Taidat olla ilmeisesti muutenkin aika pikkuinen, mutta eiköhän tuo masu tuosta vielä ehdi kovasti kasvaa! Itse ole 158cm pitkä ja painoa 60kg tietämillä, joten en tosiaan isokokoinen ole. Vähän jännittääkin millainen masu mulle loppujen kehittyy!
Pissasinpa tikkuun taas uuden viikon kunniaksi ja eihän se plussa mihinkään ole kadonnut. Luulis, että munkin kovaan kalloon alkaa kohta iskostua ajatus tästä raskaudesta! Soitin neuvolaan ja eka aika ois 4.12, silloin rv9+2. Vaikka asunkin aika pienellä paikkakunnalla niin terkka ultraa heti eka käynnillä niin näkee onko kaikki ok. Helpotti suuresti niin ei tarvitse yksityiselle ultraan mennä! Aika on vaan aamulla klo8 ja hoksasin vasta puhelun jälkeen, että pääsen yövuorosta sinä aamuna klo7:15. Eipähän tarvitse kauas mennä, kun samassa talossa on työpaikka ja neuvola. Voin kyllä olla aika pöllyssä neuvolaan mennessä, kun takana valvottu yö ja yleensä olen ihan naatti sen jälkeen. Mutta en kyllä aikaa mene vaihtamaan, kun niin aikaseen vaiheeseen sen sain.
Sain eilen hyvät naurut, kun miehelle tuulimunasta kertoilin faktoja (olen keksinyt sitä nyt pelätä) ja myöhemmin se kysyi, että mikäs tuhkamuna se olikaan mistä puhuit? Juu, tuhkamuna tosiaan! :)
Hoyt rv5+2
Mun piti tulla kattomaan joko mörötin+muut on lähteny jo synnytteleen. JoJo tais ainakin päästä tositoimiin, ihanaa!
Toivottavasti mörötinkin pääsee pukertamaan vauvaa ulos pian kun sulla noin paska olo on!
Ja hui, Heidi ja Viiperokin on jo noin pitkällä! Ja osse! Ihanaa, kohta varmaan vauvauutisia satelee teiltä kaikilta, täytyy siis käydä täällä koko ajan kurkkimassa kuka seuraavaks siirtyy vauvapuolelle :)
-Larsku ja poitsu 3vkoa3pv
Ja kiitos vielä Möröttimelle kannustuksesta;=) Jaahas, mahtaako ne sut sisälle ottaneet? Vaikka ymmärtäähän sen, ettei pikkunen tällaiseen lumimyräkkään (ainakin pk-seudulla) hingu;=) Silti iso läjä " the suppareita" sinne!
Auroralla tosi söpö ja pikkunen masu:=) Toivottavasti tulee kiva tukka tänään kampaajalla!
Hoytille onnea plussan johdosta!!!!
Omaa napaa sen verran, että kävin tänään ensimmäistä kertaa neuvonlantädin vastaanotolla ja mukavalta tuntui - sanoi, että huolehditaan täällä susta, kun klinikan ultrissa syynäillään vauvaa - tuli kiva ja tärkeä olo! Torstaina felicitaksessa seuraava ultra (mää ravaan siellä vapaahetoisesti aika tiuhaan).
Poppis; nyt varovasti siellä - täällä on ainakin kaamea myräkkä ja ajattelin, etten illalla lähde Ikeaan vaikka piti - kun ei ole mikään pakko:=)
Yritän tässä pikkuhiljaa päästä kartalle teidän kuulumisista!!
Mukavaa marraskuista viikkoa!
-mooli, 14. rv
Siis ihan tosissaanko voi ihminen nukkua näin pitkään...
JoJo on sit oikeesti päässyt hommiin, vähän olen kade. Ei vaan, kauanhan ja rennosti jaksoit odottaa, toisin ku minä... :)
Ja möröttimen neuvolassa tehtiin ihan oikea päätös, eihän sua nyt voida viikkotolkulla odotuttaa kun olo on hirveä! Ja noi paineet on selkeä merkki, et sun kroppas alkaa väsyä. Pidän peukkuja hirveesti, että keksivät jonkun helpotuksen, tietty paras olis saada Otso pihalle!
Hennalle unohdin aiemmin kommentoida, kamalasti kyllä säikähdin kun luin! Mä olin kans viime viikolla ihan ärsyyntynyt ihmisiin, ku vähän tulee lunta niin kukaan ei enää kiinnitä mitään huomiota kanssaihmisiin. Jouduin väistelemään kaikenlaisia ihmisiä, jotkut vanhemmat sentään viitsivät antaa kapeilla poluilla tilaa isomahaisellekin. Suurin osa vaan käveli päin ja sit mä kilttinä ihmisenä seison kesäkengilläni (ainoot, jotka mahtuu jalkaan) lumihangessa, ettei tulis yhteentörmäystä. Olin niin kiukkuinen, ku tuolla kävelin.
Mutta pääasia siis, että kaikki oli hyvin kivuista huolimatta. Ota nyt iisisti. Ja sitä piti sanomani, että sun miehen pomo on ihan ääliö! Mä kyllä antaisin sellaselle tyypille kuulua, et mikä tässä elämässä on tärkeetä ja mikä ei!
mammanalulla on ollu säikähdyshetkiä kans, mutta tosiaan tuskin ovat pahasta, jos on kerran aiemminkin ollut ja sillon harmittomaksi todettu. Ja jos sitä pari suojallista on, niin sehän ei vielä ole ihan hirveesti, vaikka varmasti säikäyttää. Mä oon aina soittanut, jos joku mieltä painaa, neuvolasta osaavat kyllä rauhoitella, jos on ok.
Ja sit kaikki pöhpöh Mira-vihaajat, mun BB-katselusani meni maku, kun ainut suorasuinen lähti pois! Nyt siellä vaan örvelletään. Jos vininäkitinä-Mia ei lähde ens viikolla, niin ihan syvältä koko homma. Ja Ollistakin on tullut ihan tylsä. Musta kans sitä äksöniä vois koettaa luoda jotenkin muuten ku viinalla.
poppis, mä oon käynyt koko raskauden aikana kahdesti neuvolalääkärillä. No, tässä lopussa onkin sit tullut ravattua tuolla polilla. Mut ei niitä tosiaan montaa ole jos ja kun kaikki on ok.
laralle hauskoja äippälomapäiviä, vaikket nyt heti lomailemaan pääsekään.
Aurora, mulle tuli mieleen sun tarinaa lukiessa, et jos sulla on sellainen taaksepäin kasvava kohtu? Siitä oli palstalla vissiin parikin ketjua viikonloppuna, siitä voi aiheutua selkäkipuja ja tosi myöhään esiin tuleva masu. Mitään muuta haittaa ei ole, mutta tosiaan voi noita kipuja olla enemmän. Ja taas kerran, mä en oo mikään asiantuntija, mutta tuli vaan mieleen! Tosi inhaa tuollainen puutuminen, eihän siinä töitä voi tehdä! Mä voin uskoa, että oot tulossa mökkihöperöksi, mä tuun jo paljon vähemmästäkin!
onhan sulla joshka vaikka mitä oireita! :) etenkin nuo oudot ruokahalut, ruusukaalia ja parsaa höyrytettynä... :D mun inhokkiruokia! :D
Toivottavasti moolin mieli piristyy, oli kiva nähdä sut täällä taas. Ne tunteiden vaihtelut ja sekavuudet on ihan normaaleja, ja menee varmasti ohi kun annat itsellesi aikaa käydä kaikki ajatukset läpi.
( . ) paksusti voidaan (vaa' alla en oo uskaltanu moneen viikkoon enää käydä, kun eivät äippäpolilla sitä syynää ja neuvolat on peruttu). Olokin on taas rauhallisempi, ku oli viikonloppuna seuraa. Eilen tuli iso köntti limatulppaa ja vähäisempiä palasia tulee aina ajoittain. Mutta ihan kirkkaita näyttävät olevan, joten tuskinpa tässä mitään äkkilähtöä tulee. Huomenna on äippäpolin kontrolli taas. Verenpaineet on aina välillä yli 100, mutta laskevat sit uudella mittauksella alle 100 (mittailen aina useempaan kertaan), joten en oo lähtenyt synnärille. Supistuksista ei oo tietookaan enää, mutta jospa nää menkkakivut avais paikkoja kuitenkin lisää.
Nyt rupeen valmistautumaan toivottavasti viimeiseen vyöhyketerapiakäyntiin. Onkohan tuolla ulkona kauheen liukasta... Voi hitsi, voi kun tää olis viimeinen raskaanaolomaanantai (tällä erää)! Olis niin paljon kivempi viettää isänpäivää oman pikkuisen kanssa...
-Osse ja Santeri rv 39+5
Onpas täällä taas ehtinyt tapahtua. Kaatumisia ja vuotoja ym. mutta onneksi kaikki nyt jo hyvin!!
Tosiaan Auroran masu oli tosi söpö ja pikkunen. Mekin otettiin ensimmäinen masukuva rv:llä 24, kun ei sitä sitä ennen hyvällä tahdollakaan erottanut ns. vauvamasuksi.. Toista se on nyt :)
Viime viikolla olikin 3. neuvola lääkäri ja kysyin, että mikäs mahtaa olla noin arviolta mun alateitse synnyttämis mahdollisuudet, koska olen lyhyt (alle 160cm) ja suht pienikin rakenteeltani. Tämä lääkäripä sitten katsoi vain kohdun kasvukäyrää ja sanoi ¿ei näytä erityisen suuri olevan¿.. just sitähän mä kysyin! Siltä ei kyllä ole mihinkään muuhunkaan koskaan saanut mitään kunnon vastausta. No, kaipa ne sitten synnärillä asiaan paremmin perehtyy. Muuten kaikki oli ennallaan, kiinteä ja kiinni, rt, mutta ei vielä kiinnittynyt.
Jäi nyt vähän lyhyeksi¿. mutta nyt on pakko mennä syömään ja hoitaa kämppä sitten kuntoon niin että miehen on kiva tulla kotiin (vielä, kun jaksan ja viitsin tehdä jotain :) )
LillSis 36+3
Mammanalku: raskauden aikana kait kaikki limakalvot yms ovat todella herkkiä, joten jos sulla on ollut ongelmia muutenkin tuon verenvuodon kanssa, niin ei olisi mikään ihme, että se vielä lisääntyisi. Soita kyllä kuitenkin niin varmasti helpottuu mieli enemmän.
Laraleille oikein ihanaa ja rentouttavaa äitiysloma aikaa :O)
jojolle tsemppiä bd
Toivotaan Mörötin, että tulet vauva uutisten kanssa takaisin tai ainakin hyvien
Nää on TOSI PIINAAVIA nämä viimeiset päivät.... SAa nähdä tuleeko tästä mitään vielä pitkään aikaan. Eilen tuli yksi kirpsakka supistus, mutta siihen se on sitten jäänyt... Taitaa mennä yli... nyyh... tää alkaa olemaan jo aika raivostuttavaa tämä odottaminen.
Onneksi olo on tosi hyvi. Ei yhtään ahdista, ja tuo paineentunne alapäässäkin (vauvan kiinnittymisestä johtuva) on jo ihan siedettävää.
Nyt tekemään taas lumitöitä.
Mukavaa alkanutta viikkoa
Heidi <3 Toukka 39+1
[color=3A5FCD]Neuvolassa tuli käytyä..Tässäpä tietoja:
Rv: 28+5
RR: 122/74
Pissi puhdas
Sf: 28 (keski- ja yläkäyrän välissä)
Syke ja liikkeet: 150 ja ++
Kohdunsuu: rasti tuli pehmeän ja kiinteän väliin, kiinni ja pituus 3cm
Ja se PAINO: yhteensä tullut nyt 5,9kg (ei. en voi laittaa 6kg!!=D) Ei siis ihan riistäytynyt käsistä, muta LK(läskikompleksi) rulaa edelleen.
Kohdunkaulaa (suuta?) ihmetteli kun tekee kuulemma jonku mutkan niinku uudelleensynnyttäjillä..Mutta siitä ei kuulemma ole mitään haittaa..Se jäänee nähtäväksi? =)
Hitto..Kävelin sitten innoissani Anttilaan neuvolan jälkeen kun teki niin mieli sitä juusto-oliivi Crustaleipää..Mä melkein maiston jo sen leivän..Ja..Ei ainoatakaan jäljellä!!! ÄHH! Otin sitten sellasen pesto-Crustan, mutta ei se ollut läheskään sama. Pienet murheet, mutta silti niin suuret! =D
Laralle onnittelut äippälomasta! Jey! =)
Auroran massu on suloinen! Lepäilehän rauhassa vielä viikko..=)
Jushka: RUUSUKAALIA?!?! Syökö joku oikeasti niitä mielellään?! =)
Mörötin vois kyllä tosiaan jäädä osastolle ja alkaa käynnisteleen sitä Otson tuloa..Jaksuja!
Mukavaa, että moolikin oli piipahtanut! Jaksuja ja hyvää mieltä lähettelen sulle! =)
Osse: Jennihän se ihanin siellä oli! =) Toivotaan, että isänpäivänä teitä olisi jo kolme!! =)
Nyt seuraamaan BB:tä jos se viikkotehtävä tulis kohta..
t. poppis
ei voi mennä enää kauaa..vauva antaa niin paljon merkkejä itsestään etttä tulisi jo ulos.mutta sit se ei kuitenkaan tule. limatulppaa on tullut jo 5 viikkona ja nyt 3 päivää kamalaa keltaista räkää ihan kokoajan, vähän väliä valuu ja saa käydä kattoo että mitä tulee joko tulisi vettä...mut ei...
häpyliitoskivut on ihan kuin joku iskisi puukolla ja ei voi hengittää eikä seisoo hetkeen.se kipu tosiaan pistää kiemurtelemaan jos istuiltaan tulee. mahaa ja selkää vihlonut pari yötä ja ei voi kellottaa noita selkäkipuja kun vihloo oikestaan koko ajan. mulla ei ole ikinä ollut menkkakipuja ni vaikee tietää onko se sitä.kai se on ja muuttuu sit kellotettavaksi ja kovemmaksi kun oikeasti lähdetään. kauheita häpyliitoksen kipuja on mahakin on sekaisin ja toissayönä nukutti hyvin vaikka oli täysikuu ja en ikinä oo nyt nukkunut hyvin.oikeastaan yhtenäkään yönä rv 30 jälkeen. että eikös näillä merkeillä olisi jo jotain toivetta saada nyyttiä syliin kohta...usko alkaa mennä kun yöt vain menee eikä lähtö tule.
torstaina lääkärillä oli kaulaa jäljellä sentti ja pehmeetä höttöstä ja puoli senttiä aukikin...eikös se ole näin ensisynnyttäjällä jo aika hyvä tilanne?
toivotaan että jojo on päässyt nyytin hakuun, möröttimelläkään ei kauaa enää ole...eikä ossellakaan...voi vaikka kuinka pahalta tuntuu niin kyllä meillä kohta on vauvat kainalossa...paljon jaksamisia kaikille!!!
en ole pinoutua vähään aikaan mutta lukenut kyllä teidän muiden kuulumisia.ei oikein jaksa tässä koneella istua, mutta ajattelin ilmoittaa missä täällä mennään...
voikaahan hyvin kaikki! toivotaan että palailen seuraavan kerran vauva-uutisen kera...
terv ellu ja masukki rv 39+3
Pitkästä aikaa kirjoittelen vähän minäkin. Aika laiska olen ollut viime aikoina, (paha minä!) mutta olen kyllä ainakin jollain lailla koittanut pysyä kärryillä teidän kuulumisistanne. Näköjään ainakin Hoyt, Kindness ja Peipposka olivat v-puolen vanhoista tutuista plussanneet! Oikein paljon onnea ja tervetuloa tälle puolelle!! Sitten huomasin myös, että Sara-Marialla oli ollut huonoja uutisia. Isot pahoittelut, jos satut tällä puolella vielä käymään. Tuntuu erityisen pahalta, kun mentiin niin samoissa päivissä, ja tietysti sitä ajattelee että itsellekin voisi käydä samoin¿
Omaan napaan kuuluu kuitenkin vaan hyvää. Tuntuu siltä että pahoinvointi alkaa jo helpottamaan. Enää oikeastaan huomaa lähinnä että autossa tulee paha olo ja joskus jos nälkä pääsee yllättämään. Eli ilmeisesti pääsin helpolla siinä suhteessa! Torstaina olisi ensimmäinen lääkärineuvola ja ensi viikolla jo np-ultra. Aika on kyllä ruvennut nyt menemään kivan nopeasti, kun ensimmäiset viikot tuntui matelevan niin sietämättömän hitaasti!
Oikein hyvää alkavaa viikkoa kaikille ja loppumetreillä oleville suppareita!
T: Meriheppa rv 11+2
Takaisin kotona viikonloppuvisiitin jälkeen! Nukuin äsken kolmen tunnin päiväunet, kun jäi kyläillessä unet aika vähille... Nyt on ihan töttöinen olo, kun väsyttää vieläkin, mutta pitäisi pysyä hereillä iltaan saakka.
Jojolle ja Möröttimelle tsemppiä synnytykseen! Kohta saadaan sitten taas uusia ihania synnytyskertomuksia :)
Omaa napaa: ihan kauhea närästys iski viikonloppuna! Eilen illalla harkitsin jo puolimakaavassa asennossa nukkumista, koska oli niin pirullisen tukala olo makuullaan. Ihan sama kummalla kyljellä nukuin.
Ja nyt selvitin mihin aikaan Muhku on pirteimmillään: valvoin reissussa kahtena iltana yhteen saakka, ja molempina öinä pikkuherra piti hirveät jamit kohdussa vähän keskiyön jälkeen! Yleensä menen aina yhdentoista pintaan nukkumaan, joten aistin Muhkun yöjumpat vain hämärästi unen läpi. Nyt kuitenkin olin hereillä, ja kylläpäs pojalla olikin vauhti päällä. Oikein pelotti olla kyljellään makuulla, kun tuntui että se tulee kohta jostain kohdasta läpi. Mä kun luulin, ettei se enää mahdu kauheasti tuolla jumppaamaan ;)
Eipä muuta. Huomenna ehkä vähän paremmat kommentoinnit, nyt yritän vaan pysyä hereillä ja saada ruuan pysymään mahassa (kun närästää niin paljon). Maha on kavereiden ja sukulaisten mukaan tosi iso, ja siltä se tuntuukin! Tosin kaikki synnyttäneet " lohdutteli" , että se kasvaa vielä PALJON. Uskotaan, uskotaan. Huh. :)
Kandi & Muhku 32+4
Auttakaa ystävät kalliit ja huojentakaa mun mieltä! Harrastettiin eilen miehen kanssa saunan jälkeen sitä toista s:ää ja " hanat aukes" .. Eli tuli ja tulee edelleen verta ja kirkasta sellasta.. Olen yrittänyt koko yön itselleni uskotella että ei se ole mitään vakavaa mutta silti ahdistaa. :( Mullahan oli aikaisemminkin vastaavanlaista vuotoa ja varsinkin tutkimusten sekä tuon s**sin jälkeen, " verevä kohdunkaula" .. Nyt tosin on mennyt yli viikko että mitään ei ole tullut ja s**sikin on sujunut ihan huoletta useampaan kertaan.. Nyyh.. En oo tainnut kertaakaan kunnolla pillittää tän raskauden aikana, mutta eilen kyllä pääsi parku kun harmitus oli niin valtava. Millasesta määrästä pitäis huolestua?
Mörötin - kyllä se latu sullekin aukeaa! En varmastikaan osaa sua piristää, mutta kyllä se Otso sieltä tulee sitten kun on valmis siihen.. Kaikille " lähtölaukauksia" kaipaaville, *pam*, antaa mennä vaan! Eihän meillä ole vähään aikaan vauvauutisia täällä ollutkaan!
Hyvää viikonalkua kaikille!
Mammanalku + tiitiäinen 18+3