Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aion elää loppuvuoden pelkillä sosekeitoilla. Listatkaa terveellisiä sosekeittoja.

Vierailija
07.11.2022 |

Asun ja elän yksin, joten tämä on helppoa itselleni.
Omasta takaa on jo niin paljon energianlähdettä, että voisin olla jopa paastollakin helposti.

En pelkää ravintoainepuutoksia tai muitakaan näin lyhyellä ajalla ja etenkin kun itsellä on paljon omasta takaa sellaista ravintoa mitä kehoni varmasti osaa hyödykseen käyttää.
Olen valmis elämään rajoittuneesti.

Sosekeitot ovat edullisia, terveellisempiä ja vatsalle pehmeitä.
En tarvitse muuta, koko loppuvuonna.

Listauksia.
Punajuuri- ja pinaattikeitto ovat ensimmäisellä viikolla.

Kommentit (50)

41/50 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bataateista paras ja terveellinen . Tosi hyvää .

Vierailija
42/50 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tom yam keitto, nam!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosekeittojen hörppiminen alkaa varmaan tylsistyttää jossain vaiheessa, kannattaa jättää ainakin osa keitoista soseuttamatta.

Hernekeitto, perinteinen ja varma valinta.

Linssikeitto - variaatiomahdollisuudet liki loputtomat.

Sienikeitto, jos on itsekerättyjä sieniä, niin halpaa gourmeeta!

Pelkkien kasviskeittojen kanssa kannattaa syödä myös jotain proteiinipitoista, leipää, juustoa, siemeniä tms.

(leivässäkin ON proteiineja, ja jos keitto on palkokasvipohjainen, niin täydentävät toisiaan ja muuta ei tarvitse)

Ihan perinteiset makkara-, nakki-, siskonmakkara-, jauheliha-, liha-, kalakeitot, kaalisoppa, borssikeitto, pinaattikeitto, kesäkeitto. Minestronekeitto, lapinkeitto ja gazpacho.

Sitten nämä perussosekeitot: parsakaali, purjo-peruna, porkkana, kurpitsa, kukkakaali, juustokeitto, tomaattikeitto ja sipulikeitto.

Noissa on jo sen verran valinnanvaraa, että jos jokaista syö vain kolme päivää, niin sitä ei tarvitse loppuvuonna syödä uudestaan, ja taitaa päivät loppua vuodesta kesken.

Tappaiskeitto unohtui. Saa senkin soseuttaa, jos haluaa. Tuskin lihansyöjätkään sitä ravitsemattomaksi litkuksi nimittää.

Aivan, unohtui. Jäihän tuosta moni muukin perinteinen keitto pois, ihan papurokasta alkaen (härkäpavuista keitetty keitto), klimppisoppakin jäi pois, kuten hapanvelli ja kaljavelli (perinteisesti sosekeitot ovat olleet suomeksi vellejä).

Mutta kun kyseessä on ilmeisesti yksinäinen ihminen, niin yhdestä soppakattilallisesta riittää varmasti useammaksi kuin yhdeksi päiväksi, niin rajoitin vähän.

voidaanhan mukaan ottaa vielä näitä kansainvälisiä keittoja, nuudelisoppaa, maissikeittoa, kanakeittoa.

Vierailija
44/50 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista!

Sosekeittokausi aikaa tänään. Aloitan pinaattikeitolla.

Huomenna käyn hakemassa kaupasta suuremman erän juureksia, juustoja ja mausteita.

Ap

Vierailija
45/50 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös viime keväästä asti.  Onnittelut hyvästä valinnasta.

Vierailija
46/50 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä myös viime keväästä asti.  Onnittelut hyvästä valinnasta.

Kerro onko muutoksia tapahtunut ja millaisia? :)

Ap

Vierailija
47/50 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti aloittaja joudut sairaalaan .elimistösi ei kestä ,eikä kenenkään muunkaan .olen kirjoittanut aiemminkin tästä.asiasta.älä usko kaikkea mitä kirjoitetaan.tiedän mitä puhun.

Älä usko kaikkea mitä kirjotetaan. Hyvä neuvo, aloitankin sinusta.

Vierailija
48/50 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole järkeä. Halvemmallakin saa maistuvaa ruokaa ja tuollainen litku ei pidä nälkää kunnolla loitolla

Keitetty ruoka on aina halvempaa kuin mikään muu. Keittoon voi laittaa niin ravitsevia raaka-aineita kuin haluaa ja niin vähän nestettä ettei ole litkua. Periaatteessa karjalanpaistikin on keitto.

Miten ihmeessä valmistustapa määrittää ruuan hinnan? 

Vierailija
49/50 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole järkeä. Halvemmallakin saa maistuvaa ruokaa ja tuollainen litku ei pidä nälkää kunnolla loitolla

No sehän riippuu ihan siitä mitä sinne keittiön laittaa. Täällä on liha mainittu jo useampaan kertaan. Soseutettu lihakeitto. Teoriassa minkä vaan aterian voi soseuttaa ja syödä keittoa. Itse asiassa niin tehtiin kehitysvammaisten laitoksessa missä olin aikoinaan töissä.

Vierailija
50/50 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni paasto tuli eilen vedettyä, meinaan oli niin kiire päivä, superkiire, ettei edes tehnyt mieli syödä kun pääsin illalla kotiin. Olin ainakin 24h paastolla ja sitten söin raejuustopurkin yömyöhään.

Harvemmin näin käy ja ainakin lähti mukavasti tämä urakka siinä mielessä käyntiin, että helppo aloittaa pehmeillä keitoilla.

Kävin hakemassa tarvittavat aineet nyt keittoa varten.

Päivä 1. Punajuurikeitto sinihomejuustolla.

Syön tuota varmaan 2-3 päivää.

Sitten on pinaattikeiton vuoro.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän