Ensitreffit alttarilla 2.0
Osallistujat esiteltynä
Kommentit (4175)
Riksalla ja Matilla on ollut rankkaa, se näkyy fyysisestikin. Menee heillä aikaa koota itsensä ohjelman jälkeen.
Olen jostain ymmärtänyt, etteivät asiantuntijat ole nähneet mitään klippejä tai muutakaan materiaalia pareista, vaan he ovat ihan niiden livetapaamisten varassa. Niistä he saavat irti tasan sen, mitä osallistujat itse kertovat. He eivät siis välttämättä ole ymmärtäneet Veran veetuilun tasoa ja Matin tapaa antaa asioiden olla ihan vain fiksuuttaan, ei siksi, että olisi miellyttämisenhaluinen tossu.
Vera on korostanut asiantuntijoille, kuinka haluaa miehen laittavan hänelle vastaan ja kuinka Matti vain myötäilee. Matti ei ole voinut sanoa, ettei voi tehdä näin, koska Vera suuttuu, jankuttaa omaa kantaansa eikä anna kuitenkaan Matin tahdolle periksi. Vera on korostanut hassutteluaan, mutta Matti ei voi sanoa, että vitsit ei naurata, koska ne on niin umpisurkeita ja ankeita.
Toivottavasti asiantuntijat näkevät nyt, kuinka karmeita neuvoja ovat antaneet.
Asiantuntijat pelkää Veraa. Eivät uskalla sanoa tälle oikein mitään. Vastuuttomia ja epäpäteviä tällaiseen ihmiskokeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Riksalla ja Matilla on ollut rankkaa, se näkyy fyysisestikin. Menee heillä aikaa koota itsensä ohjelman jälkeen.
Tildalla.
Vierailija kirjoitti:
Olen jostain ymmärtänyt, etteivät asiantuntijat ole nähneet mitään klippejä tai muutakaan materiaalia pareista, vaan he ovat ihan niiden livetapaamisten varassa. Niistä he saavat irti tasan sen, mitä osallistujat itse kertovat. He eivät siis välttämättä ole ymmärtäneet Veran veetuilun tasoa ja Matin tapaa antaa asioiden olla ihan vain fiksuuttaan, ei siksi, että olisi miellyttämisenhaluinen tossu.
Vera on korostanut asiantuntijoille, kuinka haluaa miehen laittavan hänelle vastaan ja kuinka Matti vain myötäilee. Matti ei ole voinut sanoa, ettei voi tehdä näin, koska Vera suuttuu, jankuttaa omaa kantaansa eikä anna kuitenkaan Matin tahdolle periksi. Vera on korostanut hassutteluaan, mutta Matti ei voi sanoa, että vitsit ei naurata, koska ne on niin umpisurkeita ja ankeita.
En usko. Ovat nähneet.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea uskoa, että antaisivat kameroiden käydä viikkoja ilman, että kukaan tarkistaisi, mitä on oikeasti meneillään. En voi uskoa, että sellaiseen missään tuotannossa ryhdyttäisiin. Mutta tietää en tietenkään asiaa voi.
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan toinen suomalainen ihminen antanut itsestään näin järkyttävän huonoa kuvaa missään televisio-ohjelmassa kuin Vera? Edes Big Brotherissa? Kyse ei ole mistään parista huonosta läpästä tai esim. rintojen tai p**seen näyttämisestä, vaan viikkoja jatkuneesta ilkeilystä, kiusaamisesta, erittäin heikkolaatuisesta, typerästä alapäähuumorista, vaivaannuttavista seksipuheista, nipottamisesta, käsittämättömistä ristiriitaisuuksista (ei suolaa ja pelkkää terveellistä mutta nachopelti onkin tosi jees, hei mä oon niin spontaani ja rento mutta kyllä mun täytyy tietää aina kaikki mitä tapahtuu ja vireystila voi olla tosi huono), kireydestä, nyrpeydestä, jopa hänestä jollain lailla huokuvasta suoranaisesta ihmisvihasta. '
Voiko ihminen olla luonnostaan noin kauhea ja jopa haluta näyttää sen kaiken julkisesti sadoille tuhansille ihmisille, vai onko hänen mielenterveytensä horjahtanut ja tuotanto antaa shown jatkua?
Olen samaa mieltä. En ole pitkään aikaan ollut näin järkyttynyt jostain näkemästäni "viihdeohjelmasta" kuin tästä ja kadun jo, että olen ylipäätään katsonut.
Sarjan alussa ja häämatkalla Petri oli hymyileväinen ja rento ja hän oli keskittynyt Tiiaan. Hän myös jossakin jaksossa sanoi kameralle, että vähän ihastusta alkaa olla.
Tällaisesta lähtötilanteesta käsin mä en lähtisi päättelemään, että Petri ei syttynyt Tiiasta. Vaan niinkuin monille hieman keskeneräisille miehille käy - hän panikoitui / ahdistui jostakin. Niin kuin ohjelmassa on analysoitu, hän pakenee töihin - sanoi itsekin et mahtaakohan olla eron jäljiltä sittenkään valmis parisuhteeseen. Tästä on kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko noi Rene ja Vera sutinoinut keskenään kun oli parinvaihtopäivät? Vera punasteli ja nypläsi paitaansa kameralle kun haastateltiin Renestä
Rene vastasi tuohon Veran termein. Karhu ei kaatunut
Varmasti on kaatunut. Väittihän se pokkana, että Tildaakan ei ole koeajanut ja housut on pysyneet jalassa. Joopa joo, en usko hetkeäkään.
Tiedän, että tämä on nyt rumasti sanottu, mutta rene varmaan saa muutenkin, että ei kai senkään tarvi veraa laittaa. Ja koska tietää pahoittaneensa aiemmin tildan mielen, niin tuskin sentään aiheuttaisi mielipahaa veran kanssa sekoilemalla.
Tätä tavallaan tarkoitin et Rene kyllä puhuu leveitä, mutta uskon et on kuitenkin joku moraali ja kiltteys pinnan alla.
Vierailija kirjoitti:
Asiantuntijat pelkää Veraa. Eivät uskalla sanoa tälle oikein mitään. Vastuuttomia ja epäpäteviä tällaiseen ihmiskokeeseen.
--
En tiedä pelkäävätkö, miksi pelkäisivät. Eihän Vera ole mitenkään osoittanut, näyttänyt uhkaavaa ns. pimeää puoltaan mikä kuulema meissä jokaisessa on olemassa, mutta onneksi se ei tule esille jokaisen ihmisen kohdalla koskaan elämänsä aikana. Joku palstalla kirjoitti, että Veran temperamentti pelottaa asiantuntijoita, siis mikä temperamentti? en ole itse huomannut hänen sitä osiota esittäneen. Tasaisen ropottimainen puhetyyli, jossa sanelee mitä mieltä on ja mitä on huomannut toisessa olevan vialla ja tietenkin muistaa mainita sen miten tärkeää hänelle on kertoa rehellisesti niistä puutteista mitä Matissa on havainnut. Meille tuotetaan ohjelma jossa esiintyvät asiantuntijat jotka ovat meille täysin tuntemattomat, emme tiedä siis mitään heistä, olisin halunnut jonkinlaisen esittelyn heidän omasta elämästään. Nyt ohjelman edetessä usko onnistumisiin on täysin 0. Miten he sitten opastavat/ auttavat/ tukevat ohjelmaan osallistujia? Näyttää siltä, että heidän metodinsa jätetään salaisuudeksi jonka jotenkin ymmärrän, koska oletan heidän hankkivan tulonsa pitämällä parisuhde kursseja. Kaiketi ohjelma on tämän salailun johdosta katsojan huijausta. Jopa ajan haaskausta.
Vierailija kirjoitti:
Oli miten oli, minusta Matin tuollaista henkilökohtaista avautumista ei kerrota eteenpäin ja vielä sillä tavalla naureskellen "sirkat siritti".
Nimenomaan. Joku raja siihenkin mitä höpöttelee kaikelle kansalle.
Mitä tulee itse asiaan, niin voihan se olla, että Matilla ei ole toistaiseksi ollut ketään kenen kanssa olisi ollut tosi intohimoista, ja saattaa olla ettei sen takia pidä seksiä niin tärkeänä asiana. Eihän huono tai tylsä seksi kovinkaan ihmeellistä ole.
Vera olisi varmasti hypännyt Renen kanssa sänkyyn. Maistuihan kaikki ruokakin , kun sen tarjosi Rene. Taisi nainen pettyä. Varmaan sellainen ihminen johon ei voi luottaa ja höpöttää kaikki mies jutut ystävilleen.
Ihan samaa mietin!En ole vastaava ja yhtä järkyttävää käytöstä nähnyt keneltäkään aikaisemmin kun tältä itse täydellisyydeltä Veralta aikaisemmin ja toivon todella ettei tarvitse nähdä. Sais hävetä mutta ei hän valitettavasti varmaan ymmärrä hävetä käytöstään.
Tilda osasi näyttää myös herkän puolen vaikka tyhmää oli valittaa jostain astioista ja muutenkin ois voinut olla välillä rennommin. Tiiassa näin myös sen herkän puolen ja osasi jutella ja ei todellakaan nimitellyt rumasti toista. Verassa en vain näe mitenkään sitä herkkää puolta. Ilmeet ja eleet koko ajan vihaa ja valittamista. Jotain voi Veralla olla takana.
Vierailija kirjoitti:
Vera olisi varmasti hypännyt Renen kanssa sänkyyn. Maistuihan kaikki ruokakin , kun sen tarjosi Rene. Taisi nainen pettyä. Varmaan sellainen ihminen johon ei voi luottaa ja höpöttää kaikki mies jutut ystävilleen.
Vera sai kahdet pakit. Veikkaan, että Vera tajusi jo alussa, ettei Matti ole hänestä kiinnostunut. Seurasi aika tuttu ilmiö. alkoi heti itse suureen ääneen heti toitottaa, ettei tästä mitään tule. Hylkää ennen kuin tulet hylätyksi.
Ja nyt vielä Rene sanoi kameroille, ettei karhu kaatunut. Ei auttanut rasvan ja suolan syönti. Pöydälle päätyi vain ruoat.
Vierailija kirjoitti:
Tilda osasi näyttää myös herkän puolen vaikka tyhmää oli valittaa jostain astioista ja muutenkin ois voinut olla välillä rennommin. Tiiassa näin myös sen herkän puolen ja osasi jutella ja ei todellakaan nimitellyt rumasti toista. Verassa en vain näe mitenkään sitä herkkää puolta. Ilmeet ja eleet koko ajan vihaa ja valittamista. Jotain voi Veralla olla takana.
Toki, ja pidän Tildasta, hän on valloittava persoona ja hänellä on hyvä sydän. Harmitti vain vähän, kun lähti Renen kanssa niin kovin "kotitalouskriittisesti" liikkeelle, kun heillä olisi ollut mielestäni potentiaalia vaikka jopa suhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin jäin miettimään ,
Olisiko Rene ja Vera ollut parempi pari.
Tosin voi olla niin, että oli Veran keino näpyttää Mattia näinkin, kehumalla Reneä tai vieraskoreutta.
Tilda ja Matti olisivat kyllä tulleet toimeen ilman isompaa draamaa !
Vierailija kirjoitti:
Onko noi Rene ja Vera sutinoinut keskenään kun oli parinvaihtopäivät? Vera punasteli ja nypläsi paitaansa kameralle kun haastateltiin Renestä
Vera on liian 2x4 Renelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohjelman asiantuntijat olivat selvästi harmissaan, ettei Matti pitänyt puoliaan. Matti aloitti yhteisolon seuraamalla, mitä Vera halusi ja siihen perustuen selkeästi päätyi helpompaan, miellyttämiseen jota Vera halveksi, ehkä kaikkein eniten. Ensisijaiset haasteet tuskin olivat pöytä ja sen käyttötarkoituksen laajentaminen, vaan se, ettei Matti antanut vastusta ilmaisemalla oikeita mielipiteitään. Mua häiritsi, ettei Matti valinnut itselleen tärkeitä tuotteita piknikille, kaikki näytti olevan niitä joista Vera tykkäsi. Mukana tietysti keltainen-väärä joka tietysti oli ihan hyvä veto. Mikäli toinen sanoo, ettei hän ainakaan tuota syö jos sen valitset, niin sen ei tarvitse tarkoittaa, ettei sitä tuotetta saa itselleen ollenkaan ostaa. Terveellisemmät valinnat, vähemmän suolaa, sokeria jne. on hyviä asioita, mutta kaupassa läksyttäminen on raukkamainen tapa. Sain kerran ärtymyksen aiheuttamia moitteita kassalla, koska en pakannut tavaroita toivotulla tavalla-, kysyin kundilta yhden kysymyksen, oletko narsisti? no hänen loukkaantumisensa oli silmiinpistävää, mutta se tuotti pikaisen paranemisen kyseisestä luonteenpiirteestä. Asiasta kuitenkin keskusteltiin kotona ja toisen nolaaminen mm. kauppakäynnillä jäi onneksi siihen yhteen kertaan.
Kun olen käynyt vaimon kanssa kaupassa, hän on joka kerta 40 vuoden ajan ohjeistanut mua tavaroiden pakkaamisessa. En reagoi mitenkään.
Mä teen miehelle tätä samaa. Aivan turhaan, koska hän osaa kyllä itse kaupassa käydessään tuoda tavarat kotiin ohjeistamatta. Jotenkin vain on todella vaikeaa olla sanomatta että älä laita tuorekurkkua ja salaattia pakasteiden sekaan, koska ne menee pilalle siellä, tai älä laita täytekakkua alimmaiseksi ja siihen päälle 2 litraa maitoa ja 2 kg perunoita.
Autolla ajon ohjeistamiseen keksittiin sellainen ratkaisu että minä ajan aina itse, ja mies istuu kyydissä. Näin kukaan ei naputa, eikä huokaile vieressä hampaita kiristellen, eikä kukaan käänny vastaantulijan kaistalta koukaten niin että vähän väliä joku tööttäilee, eikä kukaan peruuttele lumipenkkoihin niin että puskuri autosta vääntyilee.
Tässä on mies tossutettu kyllä niin totaalisesti. No ehkä hänelle parempi olla kuohittuna tossun alla kuin taivasalla 😆 Kuulostaa ihan hirveältä suhteelta
Minustakin Tilda aloitti kovin energisenä kaikenmaailman toisarvoisen kotitouhuilun siinä huoneistohotellissa, kun ihan muut asiat olisivat olleet tärkeämpiä. Etusijalla olisi pitänyt olla tutustuminen, toiselle tilaa antaen ja ymmärtäen, että tilan antaminen toiselle on yksi niitä tärkeimpiä asioita, ei sen ottaminen. Se oli todella piinallisia katsottavaa ne opettamiset, miten käsi ei kosketa toista lautasta tiskikoneeseen laitettaessa ynnä muuta ihan toisarvoista.