Ensitreffit alttarilla 2.0
Osallistujat esiteltynä
Kommentit (4175)
Olen alusta lähtien pitänyt Tiian tavasta olla, ja puhua. Rauhallinen, jankkaamaton puhetyyli. Petrillä ja Tiialla tuntui olevan alussa hauskaa. Nyt ei enää ole ollut, mikä ei ole lainkaan ihme, että näin käy, kun kaksi tuntematonta ihmistä laitetaan tällaiseen tilanteeseen.
. Mielestäni Tiia on käyttäytynyt Petriä kohtaan edelleen kohteliaan rauhallisesti. Petri toisaalta näyttää pahan olonsa selvemmin.
Tiian kodin grilli-illassa molemmat onnistuivat käyttäytymään aivan aikuisten tavoin.
Illallisella Petri kertoi seurueelle ja Tiialle, että hän olisi toivonut naisellisempaa naista. Miltähän kuulostaisi, jos nainen kertoisi seurueelle, ja lisäksi TV-kameroille haluavansa kuitenkin miehekkäämmin miehen?
Tiia pysyi asiallisena, vaikka ymmärrettävästi toi esiin huomioitaan omasta näkökulmastaan. Kuitenkaan loukkaamatta esim. kumppanin miehekkyyttä.
Tilda on alusta asti ollut mielestäni oikein kiltin, hyväntahtoisen ja iloisen oloinen. Otan huomioon että Tilda on vielä nuori, mutta silti käsittelee tällaista haastavaa tilannetta hyvin. On ilmeisesti luonteeltaan avoin, ja siksi kertoo kameralle melko vapaasti omia tunteitaan. Ei kuitenkaan puhu rumasti Renestä, vaan kertoo pääasiassa omista tunteistaan. Rene ei myöskään puhu Tildasta rumasti. Kertoo vain omasta ahdistuneesti olostaan.
Rene on ihan ok. Ymmärrettävää, ettei ole osannut etukäteen arvioida omaa suhtautumistaan tällaiseen outoon tilanteeseen. Vaikka pareja ei olekaan virallisesti vihitty, aiheuttaa tämä konsepti kuitenkin erillaisia paineita kuin tavanomainen deittailu.
Matin puolesta olen pahoillani. Hän selviytyy mielestäni vaikeassa tilanteessa hyvin. Toivottavasti hänen ilmeisen tasapainoinen luonteensa, ja toisia ymmärtävään pyrkivä elämänasenteessa auttaa häntä selviytymään ehjänä takaisin omaan elämäänsä, yhtä erikoista kokemusta rikkaampana.
Veran ajatus hassuttelusta, ei ole mielestäni lainkaan söpöistä hassuttelua, ymmärrän hassuttelulla aivan muuta. Esiteini-ikäisille on jännittävää laukoa Veran viljelemiä pissa-kakka- pippeli lausahduksia. Esiteinit pyrkivät tällaisilla jutuilla herättämään huomiota ympäristössä, varsinkin aikuisissa.
Aikuinen Vera moittii, ja yrittää loukata Mattia, kun Matti ei luonnostaan ota osaa Veran juttuihin. Matin huumorista olen kyllä saanut oikein hyviä, itseään korostamattomia esimerkkejä. Tylsä hän ei mielestäni ole.
Vera on alusta lähtien kertonut, että hänen jalkoihinsa kyllä helposti jää. Parisuhteessa, ja ystävyyssuhteessa on outoa ja ikävää, jos ajatellaan kyseessä olevan lähtökohtaisesti valtasuhde. Olisi hyvä, jos lähdettäisiin tutustumaan toisiinsa. Mikäli yhteinen taival saa jatkoa, tulee kyllä esiin eroavaisuudet, ja yhtäläisyydet esiin. Niitä sitten punnitaan, ja katsotaan josko tunne toista kohtaan saa haluamaan voittaa esteet.
Veran ja Matin suhteessa Vera tarkkailee miten Matti ottaa hänen mieltymyksensä, ja toiveensa huomioon. Antaa siitä sitten pisteitä, jos Matti on onnistunut, ja kuunnellut häntä. Entäpä toisin päin, ohjelmassa en ole huomannut Veran haluavan ottaa huomioon Matin mieltymyksiä, ja toiveita.
Matin luo tullessaan, miten huomioi Matin, toiko esimerkiksi jokin tuliaisen? Aivan pienikin huomio toisen luo tullessa on mukavaa. Vera oli hyvin tarkkana arvostelemassa Matin piknik tarjoilua. Mitä hyvää toi itse vierailulle tullessan? Miten Vera on halunnut ilahduttaa Mattia? Ainakaan kuvatuissa jaksoissa ei ole tullut ilmi.
Valitettavasti Vera kokee Matin ystävällisyyden heikkoudeksi. Mielestäni Matin toisen huomioiminen osoittaa hyvää itsetuntoa, ja vahvuutta.
Parisuhteen kehittyessä ja paremmin tutustuttaessa eroja luonteissa ja mieltymyksissä tulee. Riitojakin varmasti. . Siihen vaiheeseen päästessä, on hyvä kun kumppani on tasapainoinen ja itsensä hallitseva.
Petrille kyllä sopisi paljon naisellisempi nainen. Sellainen joka huolehtisi ulkonäöstään ja pukeutuisi naisellisesti.
Oliko jollain vielä sanottavaa itse ohjelmasta vai ilmoitetaanko koko ketju jo suosiolla asiattomaksi pikkutrollien pippelin mittailun takia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Petri on ollut mukana politiikassa, joten hänestä löytyy varmaan netistäkin jotain luettavaa, mikä avaa persoonaa ja työelämän valintoja vähän enemmän. Kannattaa hänen cv varmistaa sitä kautta, sillä ei täällä palstalla esitetyt ns. faktat ole aina niin faktaa.
Tai sitten voi jatkaa vauvapalstan epämääräisten spekulaatioiden äärellä ja heittää lisää bensaa liekkeihin, niin saadaan uusia juonia tähänkin soppaan ennen maanantain uusia jaksoja.
Petrin cv löytyy netistä ja on juuri sellainen kuin täällä on kerrottu: muutaman kuukauden pätkätöitä.
On julkista tietoa, että hän on viime syksynä hakenut kahta työpaikkaa.
Ilmeisesti kiinteistövälittäjän/yrittäjän arki ei ole vastannut odotuksia, mutta millainen persoona lyö hanskat tiskiin alkumetreillä?Enemmän kiinnostaa millainen persoona on noin intensiivisesti kiinnostunut ventovieraan ihmisen työelämästä? Ei vaikuta kovin terveeltä.
Petri on mukana tv-sarjassa, jota puidaan tässä ketjussa.
Ohjelmassa hän tekee koko ajan töitä.
Tottakai herää kysymys, mitä töitä.
Miksi sinusta on niin epämukavaa, että Petrin surkea cv on tuotu esille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon peruskoulupohjainen merkonomi ja kiinteistövälittäjä. Homman oppii työssä, ei koulun penkillä.
Mä olen kaupan kassa ja koulutukseltani maisteri. En tosin tiennyt, että ketjun aiheena on kirjoittajien koulutus ja työnkuva.
Onko sulta joku kysynyt jotain?
Nyt on :)
Kommenttisi, kuten edellinen kommenttisikin, on ilmoitettu asiattomaksi. Jospa lähtisit nyt ihan hyvällä pilaamasta tätä hyvää keskusteluketjua. Ei sulla olis siellä kotona ketään, joka jaksais kuunnella sun tyhjää länkyttämistäsi? Ai ei, no en ihmettele..
Voisiko ylläpito poistaa tämän lainauksessa olavan jankkaajan? Kiitos paljon etukäteen kaikkien puolesta! <3
Onko tuo sinun käsityksesi hyvästä keskustelusta?
Kyllä! Kiitos kysymästä. Ja seuraava kysymyksesi? Kiinnostaa kaikkia kuin kilo paskaa.
Näyttää kiinnostavan, kun koko ajan tartut minun sanomisiini. Ihanaa, että minulla on noin aktiivinen fani <3
Voisiko ylläpito poistaa tämän lainauksessa olevan jankkaajan? Kiitti etukäteen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen ihminen, joka tietää, että elämän ei tarvitse olla yhtä uraputkea paskahommassa, joka ei nappaa yhtään. Joko nyt voimme lopettaa Petristä jankkaamisen?
Uraputkeahan hän just haluaa, kun on koko ajan koneella hommissa. Jokin hämärä juttu vaan esti häneltä lakimiehen hommat heti alkuunsa, hmm...
Kerron sinulle salaisuuden: Uraa voi tehdä enemmällä kuin yhdellä alalla. Alan vaihto ei ole edes mitenkään erikoista enää 2000-luvulla.
Sitähän täällä ihmetellään, ettei Petri tee uraa yhdelläkään alalla.
Tällä palstalla ei ole pakko olla, jos Petrin cv ei kiinnosta.
Minua kiinnostaa!
Ketään ei muuten kiinnostaisi Petrin ammatti tai koulutus, jos hän ei tekisi poikkeuksellisen paljon töitä. Pakosta hänen työnteon määrä herättää kiinnostuksen hänen ammattia kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon peruskoulupohjainen merkonomi ja kiinteistövälittäjä. Homman oppii työssä, ei koulun penkillä.
Mä olen kaupan kassa ja koulutukseltani maisteri. En tosin tiennyt, että ketjun aiheena on kirjoittajien koulutus ja työnkuva.
Kommenttisi, kuten edellinen kommenttisikin, on ilmoitettu asiattomaksi. Jospa lähtisit nyt ihan hyvällä pilaamasta tätä hyvää keskusteluketjua. Ei sulla olis siellä kotona ketään, joka jaksais kuunnella sun tyhjää länkyttämistäsi? Ai ei, no en ihmettele..
Voisiko ylläpito poistaa tämän lainauksessa olavan jankkaajan? Kiitos paljon etukäteen kaikkien puolesta! <3
Kyllä! Kiitos kysymästä. Ja seuraava kysymyksesi? Kiinnostaa kaikkia kuin kilo paskaa.
Näyttää kiinnostavan, kun koko ajan tartut minun sanomisiini. Ihanaa, että minulla on noin aktiivinen fani <3
Voisiko ylläpito poistaa tämän lainauksessa olevan jankkaajan? Kiitti etukäteen!
Vinkkinä. Voit pyytää viestien poistoa kohdasta "ilmoita asiatomaksi"
Halusin pyytää kaikkien nähden ja kuullen.
Tilda on omasta mielestään romantikko, koska laittaa ruokaa.
Petri on omasta mielestään romantikko, koska kehuu ravintolan ruokaa.
Seuraavaksi varmaan joku väittää olevansa romantikko, koska syö ruokaa 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vinkkinä. Voit pyytää viestien poistoa kohdasta "ilmoita asiatomaksi"
Halusin pyytää kaikkien nähden ja kuullen.
Luuletko, että sillä on jotenkin suurempi teho :D:D:D:D::D:D:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Petrille kyllä sopisi paljon naisellisempi nainen. Sellainen joka huolehtisi ulkonäöstään ja pukeutuisi naisellisesti.
Tiialle sopisi avulias, huumorintajuinen ja keskusteleva mies, joka olisi kätevä käsistään ja soittelisi illanvietossa kitaraa. Timmi ja seksuaalinen. Naistaan huomioiva.
Sellaisen kanssa Tiia puhkeaisi kukkaan, kun ei tarvitsisi yksin hoitaa sekä miesten että naisten töitä ja siivota toisten jälkiä.
Ja tälläinen mies muka haluaisi olla naisen kanssa, joka on hyvä jätkä
Hämmästyttää että täällä vedetään koulutustasosta vertaus suoraan älykkyyteen. Tai ihmetellään jos alle 30 v. vielä tiedä mitä elämällään tekee? Näistä ei ymmärtääkseni yksikään elä sossun fyrkilla vaan kaikki ovat työelämässä mukana ja kustantavat oman elämisen.
Joskus tätä palstaa lukiessa miettii miten yksisilmäisiä tolloja tänne kirjoittaa & kommentoi. Muutamaa virkistävää poikkeusta lukuunottamatta.
Kaikissa sarjaan osallistuneilla on luonteessaan hyviä JA huonoja piirteitä. Osalla vain ne negatiiviset korostuu jännityksessä & kameroiden edessä.
Mä nostan hattua jokaiselle joka tähän formaattiin on lähtenyt mukaan. On se tarkoitusperä ollut sitten julkisuus tai rakkauden etsiminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiialle sopisi avulias, huumorintajuinen ja keskusteleva mies, joka olisi kätevä käsistään ja soittelisi illanvietossa kitaraa. Timmi ja seksuaalinen. Naistaan huomioiva.
Sellaisen kanssa Tiia puhkeaisi kukkaan, kun ei tarvitsisi yksin hoitaa sekä miesten että naisten töitä ja siivota toisten jälkiä.
Ja tälläinen mies muka haluaisi olla naisen kanssa, joka on hyvä jätkä
Tämä!
Minkä alan hommia Rene tekee työkseen?
Vera ei edes kättelyt Mattia kun meni sen kämpille, saati että olisi halannut tai edes pussanut, vaikka vaan poskipusu
Vierailija kirjoitti:
Vera ei edes kättelyt Mattia kun meni sen kämpille, saati että olisi halannut tai edes pussanut, vaikka vaan poskipusu
Sama pisti itselläni silmään. Olisivat edes pikaisesti halanneet.
Vera on ylimielisen oloinen, Matti ei ole sellainen kuin hän haluaa niin kohtelee tylysti. Aika ikävää Mattia kohtaan, tulee epämukava olo hänen puolesta kun Matti sentään yrittää olla ystävällinen.
Ei se ole Matin vika, että ohjelmassa paritettiin henkilöt joilla ei synkkaa. Jos Veralle olisi paritettu joku hänen kuvitelmiensa mukainen "täydellinen" mies olisiko käytös eri. Varmasti, eikä naputtaisi asioista. Jokaisella on kuitenkin ihmisarvo ja oikeus tulla hyväksytyksi itsenään.
Ymmärtääköhän minkälaisen kuvan antaa itsestään jatkossa deittimarkkinoille? Eikä Verakaan ole mikään täydellinen miss universumi, vaan ihan tavallinen tyyppi kaikinpuolin.
Saahan sitä toivoa vaikka millaista puolisoa ja unelmoida. Veralla pitkä lista puolisosta , mutta pitäisi itse olla myös hyvä ja osata käyttäytyä.
Aikuinen ihminen, joka tietää, että elämän ei tarvitse olla yhtä uraputkea paskahommassa, joka ei nappaa yhtään. Joko nyt voimme lopettaa Petristä jankkaamisen?
Uraputkeahan hän just haluaa, kun on koko ajan koneella hommissa. Jokin hämärä juttu vaan esti häneltä lakimiehen hommat heti alkuunsa, hmm...
Kerron sinulle salaisuuden: Uraa voi tehdä enemmällä kuin yhdellä alalla. Alan vaihto ei ole edes mitenkään erikoista enää 2000-luvulla.