Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten päästä eroon muiden miellyttämisestä, ja muille kelpaamisesta?

Vierailija
07.11.2022 |

Olen aina tehnyt niin kuin muut haluavat ja miellyttänyt kaikkia.
En elä sellaista elämää jota haluaisin.

Minulla olisi yksi iso unelma, mutta en uskalla sitä toteuttaa, koska pelkään läheisteni reaktioita.
Tiedän että he suhtautuisivat unelmaani kielteisesti.

Pitäisikö mun vaan toteuttaa tämä unelma ja olla välittämättä muiden mielipiteistä? Vaikka helppoa se ei ole.

Miten pääsisi muille kelpaamisesta ja muiden miellyttämisestä eroon?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuonlaiset ihmiset on tyhmiä.

Itse toteutin pitkäaikaisen haaveeni ja muutin maalle.

Oma lähipiiri yritti minua estellä mutta en vain välittänyt. Katkaisin välini jopa vanhempiini koska en enää jaksanut kuunnella niitä negatiivisia kommentteja.

Nyt olen heidän kanssa taas väleissä. Pyysivät anteeksi käytöstään.

Vierailija
2/3 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvällä itsetunnolla.

Minulla myös kolahti omaisille tarkoitetussa vertaistukiryhmässä lausuttu "meidän pitää olla itsekkäämpiä" lause. Ei mitenkään erikoinen lausahdus, enkä tiedä miksi juuri tuon henkilön lausumana tai juuri tuossa tilanteessa, mutta siitä lähtien olen kokenut enemmän oikeutta pitää puoliani ja tehdä oman pääni mukaan.

Totta kai sinun pitäisi tehdä niin kuin itsestä hyvältä ja oikealta tuntuu. Olettaen, että et ole k**ipää muita kohtaan tai oikeasti tosi itsekäs ihminen, joka kuvittelee aina uhratuvansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/3 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippunee siitä, millä perustein läheisesi suhtautuisivat unelmaasi kielteisesti. Onko se jotakin epäeettisenä tai yhteiskunnallisesti haitallisena pidettävää? Ei toisten mielipiteistä voi yhteiskunnassa oikein olla välittämättä, ellei ole valmis eristyssellivangiksi tai marttyyriksi, tai sitten ole niin onnekas, että luontaiset riippumattomat pyrkimyksesi sattuvat juuri täysin vastaamaan nykyisen yhteisösi odotuksia. "Istuisin tässä ysistä viiteen soittelemassa asiakkaille ja palaveeraamassa, vaikka pomoni ei antaisikaan minulle potkuja, jos lähtisin kaljalle."