Onko muilla ollut sydänoireita koronarokotteen jälkeen?
Useampi tullut vuoden sisällä omassa lähipiirissä ilmi. Mm. sydänkohtauksia, rytmihäiriöitä, kammiot eivät toimi keskenään.. suurin osa oireista alkanut kuukauden sisällä rokotteesta
Kommentit (71)
Ehdottomasti eniten aiheuttaa nyky mualima meno
Voisiko koronarokote vaikuttaa kilpirauhaseen? Itselleni tuli sydänoireet heti rokotusta seuraavana päivänä. Sydän hakkasi neljä päivää 160 ja muljahteli tosi ilkeästi. Koko rintalasta kipeytyi siitä jumputuksesta. Ja minulla ei siis ole koskaan ennen ollut mitään sydänoireita, enkä ole yhtään hermoilijatyyppikään eli eivät olleet mitään kuviteltuja oireita. Lähdin neljäntenä päivänä päivystykseen. Siellä käyrällä näkyivät muljahdukset ja tosi nopea leposyke. Hoitaja sanoi, etten ole ainoa, jolle näin on käynyt eli että rokotteen jälkeen tulee sydänoireita.
Minulla todettiin kuitenkin myös kohonneet kilpirauhasarvot. Sairastan kilpirauhasen vajaatoimintaa, ja pyysin että arvot otettaisiin. Aloinkin miettiä voisiko rokote vaikuttaa sydämeen kilpirauhasen kautta? En usko, että arvot olisivat normaalilla lääkeannostuksellani voineet pompsahtaa noin. Liikatoimintahan voi aiheuttaa rytmihäiriöitä ja muita sydänongelmia.
Isälleni tuli muuten rokotteesta myös sydänoireita.
Koskaan ennen ei kellään ole sydän oikutellut eikä tahdistimia laitettu. On lääkäreillä kaikkea uutta ollut nyt paljon opeteltavana.
Facessa kertoo omaishoitaja tarinaa, ottanut rokotetun isänsä kotiinsa, jossa kaikki rokottamattomia. Miehelle tullut sydänvaivaa ja flunssa, kissalle ripuli, koiralle kylkeen kasvain. Naiselle itselleen jalkapohjan tulehdus, päänsärkyä, en ees kaikkea muista.
Nyt hankkivat isälle kiireesti hoitopaikkaa.
Koiraa ei ole käytetty lääkärissä vaan hoidettu akupunktiolla ja energiahoidoilla vanhan koiran kasvainta.
Vierailija kirjoitti:
Rytmihäiriöitä, jotka alkoivat ensimmäisen piikin saannin jälkeen samalla viikolla. Tarkemmin ottaen olivat lisälyöntejä, joita tutkittiin ihan tk:ssä ekg:llä ja pidempiaikaisesti holterilla.
Ennen ensimmäistä piikkiä niitä ei ollut ikinä. Loppuivat n. puolessa vuodessa eikä muiden piikkien jälkeen ole tullut.
Ja otit vielä niitä piikkejä lisää???
Puoliso meni treenaamaan "kevyesti" rokotteesta seuraavana päivä ja sai sydänpussitulehduksen. Ihan oma moka, olihan tuosta uutisissa jo varoiteltu ja puoliso ajatteli, että kyllä nyt kevyen treenin voi tehdä kun rokottaja ei erikseen huomauttanut. Toipui kyllä hyvin.
Jotain sydänoireita ja outoja tuntemuksia sydämessä tuli ja ne ovat vieläkin.
Soitin siitä terveysasemalle, mutta koko maailma oli silloin niin sekaisin, että hoitaja kuittasi asian vain, että minun pitää mitata verenpainetta. Verenpainemittarilla näkee joissakin tapauksissa rytmihäiriöt, mutta itselle ne eivät näkyneet. Myöhemmin minulle tehtiin mm. ekg ja se oli ok. Olen kuitenkin muuten ihan ok ja kuntoni on hyvä, joten ajattelin, että olkoon toistaiseksi. N47
Hyvä "otanta" täällä kun palstan kuökutqutimyönteiset käy vuoronperään vastaamassa.
Mahtaako sydänperäiset ongelmat olla miten todennäköisiä noissa satoja miljoonia käsittävissä tilastoissa?
Sydänongelmia ja jopansydänperäisiä kuolemia raportoitiin kyllä koronan yhteydessä mutta enemmän ehkä koronan alkuvaiheissa.
Mulle tuli jostain rokotteesta vähän höntti olo, muista toki vain käsi kipeeksi.
Kolme piikkiä, niistä tuli vai hetkeksi pieni tuntu olkapäässä. 9 kk viimeisen piikin jälkeen iski korona (pcr-testattuna) ja silloin oli pari päivää aika heikko ja flunssainen olo. Ei mitä pumppuoireita. En ole muidenkaan kuullut valittaneen.
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta rokottamattomilla koronaan sairastuneilla se sydän on useimmilla pysähtynyt lopullisesti.
Itseasiassa rokotetut on pienessä enemmistössä koronakuolemissa Suomessa kun suhteuttaa rokotekattavuuteen, ne on edelleen lähinnä riskiryhmiin kuuluvia senioreita jotka menehtyy.
Ensimmäisestä tuli ja siihen jäi piikit. Kuukauden piti olla levossa sydämen takia. Vieläkin välillä ongelmia joita tutkitaan. 29v mies...
Elämäni ekat rytmihäiriöt koin 3 pv ekan rokotteen jälkeen. En tiedä mikä muukaan ne olisi aiheuttanut, elin ihan kuin ennenkin, tulivat yks kaks levossa ollessani.
Sen jälkeen ei ole rytmihäiriöitä ollut, en ottanut kyllä enempää piikkejäkään.
N41
Olen ottanut neljä piikkiä? Parin jälkeen hetkellisiä "pistäviä" tuntemuksia sydämmessä. Ehkä parin viikon- kuukauden jälkeen piikista. Nyt on menneet ohi. En rasittanut itseäni, joten eivät siitä johtuneet.
Aika harvinaisia nuo sydänoireet ovat tosiaan olleet ja rokottamattomuus on isompi riski. Lääkärilehti Duodecim sanoo näin 2022:
COVID-19-potilaiden sydänkomplikaatiot eivät ole olleet Suomessa laajamittainen ongelma ehkäisevien toimien ja rokotusten myötä. COVID-19-infektioon liittyy etenkin sairaalahoidon aikana merkittävä tromboosiriski, mutta se osataan tunnistaa ja hoitaa asianmukaisella antikoagulaatiohoidolla. Koronarokotteiden jälkeisiä pääosin lieväoireisia ja nopeasti ohimeneviä sydänlihastulehduksia ilmenee nuorilla miespotilailla hieman muita enemmän. COVID-19-infektio aiheuttaa kuitenkin selvästi enemmän sydänlihastulehduksia kuin rokotukset.
Vierailija kirjoitti:
Aika harvinaisia nuo sydänoireet ovat tosiaan olleet ja rokottamattomuus on isompi riski. Lääkärilehti Duodecim sanoo näin 2022:
COVID-19-potilaiden sydänkomplikaatiot eivät ole olleet Suomessa laajamittainen ongelma ehkäisevien toimien ja rokotusten myötä. COVID-19-infektioon liittyy etenkin sairaalahoidon aikana merkittävä tromboosiriski, mutta se osataan tunnistaa ja hoitaa asianmukaisella antikoagulaatiohoidolla. Koronarokotteiden jälkeisiä pääosin lieväoireisia ja nopeasti ohimeneviä sydänlihastulehduksia ilmenee nuorilla miespotilailla hieman muita enemmän. COVID-19-infektio aiheuttaa kuitenkin selvästi enemmän sydänlihastulehduksia kuin rokotukset.
Niin ja kaikki tulehdukset ovat riski veritulpalle, esimerkiksi yleisimmän eli ientulehduksen yhteyttä tulppiin on tutkittu hiljattain.
Ei rokotteiden jälkeen, vaan koronan sairastamisen aikana ja sen sairastamisen jälkeen sydäntä muljautellut ja puristellut, sydänkohtauksen kaltaisia oireita, ja sama juttu minun muutamalla tutulla jotka sairastaneet. Ikäjakauma 31-67 v.
Mulla ei tullu ekasta Pfizeristä mitään, mutta tokasta Pfizeristä tulikin sitten aika jäätävää rytmihäiriötä ja hengenahdistustakin, kesti n kuukauden (tammikuussa)
Kolmatta en uskaltanu ottaa, sairastin nyt kesäkuussa lievän taudin. Ehkä oli lievä rokotteen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei tullu ekasta Pfizeristä mitään, mutta tokasta Pfizeristä tulikin sitten aika jäätävää rytmihäiriötä ja hengenahdistustakin, kesti n kuukauden (tammikuussa)
Kolmatta en uskaltanu ottaa, sairastin nyt kesäkuussa lievän taudin. Ehkä oli lievä rokotteen vuoksi.
Tammikuussa virallinen testi siis näytti negaa, joten oletettavasti rokoteperäisiä sydänoireita oli. Pienestäkin kävelystä tai oikeastaan mistä vaan pulssi saattoi nousta nollasta sataan ja henkeä ahdisti
Rokotteesta ei tullut, mutta koronan sairastamisesta sitten tuli. Muuten onneksi sairaus oli lievä sen rokotteen ansiosta.
En ole saanut sydänoireita rokotuksista enkä tuoreesta koronastakaan eikä kukaan tutuistakaan (monta kymmentä).
Rytmihäiriöitä, jotka alkoivat ensimmäisen piikin saannin jälkeen samalla viikolla. Tarkemmin ottaen olivat lisälyöntejä, joita tutkittiin ihan tk:ssä ekg:llä ja pidempiaikaisesti holterilla.
Ennen ensimmäistä piikkiä niitä ei ollut ikinä. Loppuivat n. puolessa vuodessa eikä muiden piikkien jälkeen ole tullut.