Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ideologisesti työtön Ossi on nyt avovaimonsa talossa asuva isä

Vierailija
07.11.2022 |

https://www.hs.fi/perhe/art-2000009022177.html

Aika hurjaa. Tyyppi oli 39-vuotiaaksi asti tahallisesti työtön, sitten keksi että haluaa lapsia. Ja joku otti sen luokseen asumaan, elämään ja teki vielä kaksi lasta sen kanssa. Kuka viitsii ottaa tuollaisen vastuuttoman velttoilijan ja vielä hankkia lapsia? Millä se ne elättää? Ainakin vaimo ilmeisesti maksaa asumiskulut kaikille.

Kommentit (98)

Vierailija
1/98 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunta elättää.

Vierailija
2/98 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ossi on kirjailija ja tienaa nykyään omat rahansa. Oli telkkarissa ja kertoi ettei ole nostanut tukia nyt enää vuosiin vaan tienaa itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/98 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole nykyään hyvätuloinen kirjailija. 20 vuotta harjoitteli kirjoittamista työttömänä.

Vierailija
4/98 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei hän sentään toimeton ole, hänhän on kirjailija. Toki ei siitä säännöllistä tuloa ole ja varmaan on pitkiä aikoja ettei ole mitään tuloja. Mutta ainakin itse ajattelen että jonkin sortin taiteilija olisi ihan ok, vaikka se luovuus sitten vaatisikin ettei tee palkkatyötä, mutta sellainen ideologisesti työtön joka ei tee mitään luovaa olisi aika turn off. 

Itse kun olen hyvätuloinen niin kyllä mulle voisi tuollainen diili käydä jos mies sitten suostuisi ottamaan lasten hoidosta isomman vastuun, vähän sellaisen perinteisen naisen roolin, ja minä vapautuisin luomaan uraa. 

Vierailija
5/98 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ideologia-ossi on markkinointi-ihminen joka markkinoi itseään, ei se muuta ole. Turha tuolta on sen kummempia elämänviisauksia odottaa kuin esim. telkkarin vessapaperimainokselta. 

Vierailija
6/98 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos voitan lotossa, muutan heti omaan asuntoon.

Näin miettii perheenisä lukiessaan sanomalehden asuntoilmoituksia. Elämä avovaimon kanssa tympii niin, ettei edes mielikuvaharjoitus tämän joutumisesta kolariin herätä myötätuntoa.

Näin karua kuvaa parisuhteesta maalaa Ossi Nyman romaanissaan Häpeärauha. Kirja on autofiktiota eli siinä on paljon aineksia kirjailijan omasta elämästä.

Sana häpeärauha viittaa pariskunnan sanattomaan sopimukseen siitä, että herkkä ja varaton taiteilijamies alistuu bosslady-avovaimonsa tahtoon ja elämäntapaan.

Onko Ossi Nymanille itselleen käynyt niin?

Kuten Häpeärauhan kertoja, myös Ossi Nyman, 44, asuu Helsingin Maunulassa avovaimonsa omistamassa omakotitalossa, josta on löytynyt kosteusvaurioita.

Nyman tunnetaan vuonna 2017 ilmestyneestä romaanistaan Röyhkeys, joka nosti kohun ja loi hänelle maineen ”ideologisesti työttömänä”.

Nymanilla ei ole erityisiä remonttitaitoja, eikä hän tartu teknistä osaamista vaativiin tehtäviin. Hänellä ei myöskään ole ajokorttia, eikä hän syö lihaa.

Nymanista on tuntunut, ettei hän aina ole parisuhteessa vastannut toisen odotuksia.

Vierailija
7/98 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ossi on kirjailija ja tienaa nykyään omat rahansa. Oli telkkarissa ja kertoi ettei ole nostanut tukia nyt enää vuosiin vaan tienaa itse.

Kirjailijan apurahoilla ei kyllä elätetä kahta lasta.

Vierailija
8/98 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö, mikä tässä nyt on ongelma? Luulin dinosaurusten kuolleen jo. Ihan tavallinen 2020-luvun isä. Äiti käy töissä ja isä hoitaa lapset. Tervetuloa nykyaikaan.

Vierailija
9/98 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei hän sentään toimeton ole, hänhän on kirjailija. Toki ei siitä säännöllistä tuloa ole ja varmaan on pitkiä aikoja ettei ole mitään tuloja. Mutta ainakin itse ajattelen että jonkin sortin taiteilija olisi ihan ok, vaikka se luovuus sitten vaatisikin ettei tee palkkatyötä, mutta sellainen ideologisesti työtön joka ei tee mitään luovaa olisi aika turn off. 

Itse kun olen hyvätuloinen niin kyllä mulle voisi tuollainen diili käydä jos mies sitten suostuisi ottamaan lasten hoidosta isomman vastuun, vähän sellaisen perinteisen naisen roolin, ja minä vapautuisin luomaan uraa. 

Jos takana on 20 vuotta tahallista työttömyyttä, niin en kyllä sellaista katselisi.

Vierailija
10/98 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvätuloinen kirjailija tienaa näköjään alle 16 000 e/v.

Vierailija
11/98 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli noilla tuloilla ei elätä edes itseään, saati lapsia. Vaimokaan ei vaikuta olevan niin varakas, että olisi varaa elättää tuollaista koti-isää.

Vierailija
12/98 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos voitan lotossa, muutan heti omaan asuntoon.

Näin miettii perheenisä lukiessaan sanomalehden asuntoilmoituksia. Elämä avovaimon kanssa tympii niin, ettei edes mielikuvaharjoitus tämän joutumisesta kolariin herätä myötätuntoa.

Näin karua kuvaa parisuhteesta maalaa Ossi Nyman romaanissaan Häpeärauha. Kirja on autofiktiota eli siinä on paljon aineksia kirjailijan omasta elämästä.

Sana häpeärauha viittaa pariskunnan sanattomaan sopimukseen siitä, että herkkä ja varaton taiteilijamies alistuu bosslady-avovaimonsa tahtoon ja elämäntapaan.

Onko Ossi Nymanille itselleen käynyt niin?

Kuten Häpeärauhan kertoja, myös Ossi Nyman, 44, asuu Helsingin Maunulassa avovaimonsa omistamassa omakotitalossa, josta on löytynyt kosteusvaurioita.

Nyman tunnetaan vuonna 2017 ilmestyneestä romaanistaan Röyhkeys, joka nosti kohun ja loi hänelle maineen ”ideologisesti työttömänä”.

Nymanilla ei ole erityisiä remonttitaitoja, eikä hän tartu teknistä osaamista vaativiin tehtäviin. Hänellä ei myöskään ole ajokorttia, eikä hän syö lihaa.

Nymanista on tuntunut, ettei hän aina ole parisuhteessa vastannut toisen odotuksia.

Itse tuon kirjoitit? Jos et, niin laitapa pikimmiten lähde näkyviin.

Onko siis Ossi se palstamies, joka toivoi joskus, että vaimo ja lapset ajaisivat kallioleikkaukseen...

Vierailija
13/98 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se oikeasti edes ollut mikään "ideologisesti työtön", pätkätöitähän se oli tehnyt.

Mutta ihan hyvä markkinointikikka, junttikansaan tuollainen uppoaa kuin häkä

Vierailija
14/98 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli noilla tuloilla ei elätä edes itseään, saati lapsia. Vaimokaan ei vaikuta olevan niin varakas, että olisi varaa elättää tuollaista koti-isää.

Ihan hyvät tulot suomalaiselle keski-ikäiselle miehelle vuonna 2022

Vierailija
15/98 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä 2018 vain 8430 euroa. Koko vuonna.

Ja tuo on jonkun mielestä "hyvätuloinen"?

Vierailija
16/98 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt naurata, eivät todellakaan ole. 1300 euroa/kk. Noilla tuloilla ei Helsingissä elä eikä todellakaan elätä lapsia. Eli elää yhteiskunnan ja/tai vaimon rahoilla. Vastuutonta hankkia lapsia tuollaiseen tilanteeseen.

Vierailija
17/98 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt naurata, eivät todellakaan ole. 1300 euroa/kk. Noilla tuloilla ei Helsingissä elä eikä todellakaan elätä lapsia. Eli elää yhteiskunnan ja/tai vaimon rahoilla. Vastuutonta hankkia lapsia tuollaiseen tilanteeseen.

Nainen omistaa talon ja tuo talouteen tulot.

Vierailija
18/98 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas nähdään, että ihmisiin uppoaa mikä tahansa skeida. Se että tyyppi esiintyy elämäntap työttömänä on pelkkä markkinointikikka.

Vierailija
19/98 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen omistaa talon ja tuo talouteen tulot.

Avovaimo ei kyllä kykene maksamaan itse kaikkea, sillä ainakin Hesarin mukaan Ossi elää tukien ja prekaarien tulojen varassa, avovaimo omistaa talon ja ilmeisesti elättää lapset.

Vierailija
20/98 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä taas nähdään, että ihmisiin uppoaa mikä tahansa skeida. Se että tyyppi esiintyy elämäntap työttömänä on pelkkä markkinointikikka.[/quote

Se nyt kuitenkin on fakta, että oli 20 vuotta työttömänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi