Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko mulla nilkat nykyään koko ajan turvonneet vai miksi sukat kiristää??

Vierailija
06.11.2022 |

Eipä ollut tällaista ongelmaa ikinä aiemmin, ja vanhat sukatkaan ei tosiaan kiristä nilkkoja läheskään yhtä paljon kuin KAIKKI uudet sukat. Olen kokeillut isompia ja jopa miesten sukkia (yhtä mallia vain tosin) ja jokaisessa sama ongelma. Onko nuo kiristyneet ja mistä saa löysävartisia sukkia?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkelo sukka myy hyviä sukkia, Neste kierrossa hitautta, juo enemmän vettä

Vierailija
2/25 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samaa, ihmetellyt mistä moinen johtuu. Sukat kun ottaa illalla pois, niin selvät reunojen jäljet nilkoissa. Pitäisi varmaan juoda oikeasti enemmän vettä ja vähentää suolan käyttöä (olen ihan normaalipainoinen perusterve nainen). Mä teen kylläkin työkseni pelkkää seisomatyötä että varmaan silläkin vaikutusta kun koko päivän olen jalkojeni päällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas teen suurimmaksi osaksi istumatyötä ja juon ehkä sen 1-1,5l vettä päivässä, joskus kyllä aivan liian vähän. Pitänee alkaa seuraamaan, että juon varmasti tarpeeksi.

Uskon silti, et nuo kuminauhat vai mitkä resorit onkaan on kiristyneet aiemmasta!

Vierailija
4/25 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa sukat jotka eivät kiristä.sellaisiakin on.

Vierailija
5/25 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pään kanssa sama, pipo venynyt ainkin kolme kokoa 

Vierailija
6/25 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nesteturvotusta voi testata painamalla sormella nilkasta luun päältä hetken aikaa. Jos siihen jää kuoppa, jaloissa on nesteturvotusta. Sukan resorista voi jäädä jälki ilman turvotustakin, koska joissakin sukissa on todella tiukat kuminauhat.

Vierailija
7/25 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut putistamattomia puuvillasukkia marketista.

Oli 3 parin pakkaus.

Niissä ei ole puristavaa reunaa.

Etsin niitä kuumeisesti lisää. Ovat toisinaan loppuneet kaupasta.

Vierailija
8/25 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanut putistamattomia puuvillasukkia marketista.

Oli 3 parin pakkaus.

Niissä ei ole puristavaa reunaa.

Etsin niitä kuumeisesti lisää. Ovat toisinaan loppuneet kaupasta.

*puristamattomia

Vierailija
9/25 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkiä ei tosiaan jää nilkkoihin, jos ostaa kiristämättömät sukat, mutta jos jalat turpoavat päivän aikana, niin ei ne kiristämättömät sukat jalan turvotusta ja sen syytä poista. Tuo voi olla oire jostain vakavammasta sairaudesta, joten kannattaisi ainakin käydä sulkemassa ne pis lääkäriltä.

Vierailija
10/25 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä myös lääkärissä jos on muita oireita. Sydänsairauksiin liittyy usein nilkkojen turvotusta.

Vierailija
11/25 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin netistä tällaisen tekstin kiristämättömistä sukista:

Bambuviskoosi on hypoallerginen materiaali, joten se sopii myös herkkäihoisille ja -jalkaisille. Lisäksi bambusukka on antistaattinen, joten se ei ärsytä ihoasi. Kiristämättömän varren, saumattoman kärjen ja erinomaisen istuvuuden ansiosta sukat tuntuvat hyviltä jalassa, eivät purista tai hierrä ja antavat veren kiertää jaloissasi estoitta aina pohkeesta varpaisiin saakka.

Nuo on kotimaiset sukat. Meinaan kokeilla.

Olen ostanut markkinoilta bambualkkareita syysmarkkinoilla toistamiseen. Ne on niin hyvää materiaalia, eikä ole menneet rikki vuosienkaan käytön jälkeen. Niissäkään ei ole puristavaa kumiresoria.

Vierailija
12/25 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa käydä myös lääkärissä jos on muita oireita. Sydänsairauksiin liittyy usein nilkkojen turvotusta.

Juuri näin. Ei ole sukissa välttämättä vika vaan sydämessä/verisuonissa.

Vierailija
13/25 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, että kannattaa seurata, onko turvotusta usein tai jatkuvasti. Sydämen vajaatoiminta kerryttää nestettä kroppaan ja nimenomaan alhaalta lähtien.

Itse käytän sopiviksi katsomiani polvisukkia sekä vanhan liiton villasukkia talvisin, samoin sukkahousuja. Ei jää rantuja.

Sukan pitää myös jalkaterän osalta olla tarpeeksi tilava, etteivät varpaat puristu yhteen. Niin myös kengän. Varpaiden tulee päästä liikkumaan. Minulla töiss joko paljasjalkatossut tai birkenstockit.

Vierailija
14/25 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tullut sama ongelma viime vuosina. Olen 41, liikunnallinen ja jalkeilla kaikki päivät. Nestekierrossa ei ongelmia, terveeksi todettu. Olen jo vaihtanut resorilliset sukat kiristämättömiin, se auttoi hetken. Nyt olen siirtynyt koon 37-39 sukista kokoon 39-41 ja vähän helpottaa. Jalka ei ole kasvanut, vaan jotain ihmeellistä on tapahtunut sukkateollisuudessa, väittäisin. Kotiin tultua tekee ensimmäisenä mieli vaihtaa löysiin villasukkiin.

Mulla on 10 vuotta vanhoja roll top- sukkia, jotka ovat edelleen ihan hyviä. Sitten on näitä viime vuonna ostettuja, jotka kutistuvat pesussa ja menettävät joustonsa. Pesen oikeassa lämpötilassa, en käytä huuhteluainetta, pesukone sama kuin ennen. Samalta valmistajalta ostetuista sukista yksi malli saattaa pysyä hyvänä pesusta toiseen, toisella tavalla kudottu kuvio muuttuu heti lastensukaksi. Kotimaisiin merinosukkien valmistajiin olen erityisen pettynyt tässä asiassa.

Vierailija
15/25 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla samaa, ihmetellyt mistä moinen johtuu. Sukat kun ottaa illalla pois, niin selvät reunojen jäljet nilkoissa. Pitäisi varmaan juoda oikeasti enemmän vettä ja vähentää suolan käyttöä (olen ihan normaalipainoinen perusterve nainen). Mä teen kylläkin työkseni pelkkää seisomatyötä että varmaan silläkin vaikutusta kun koko päivän olen jalkojeni päällä.

Minun pitää mennä jo toisen kerran kontrolliin kun lääkäri epäilee munuaisongelmaa. Nyt flunssan jälkeen odotan, että olen tarpeeksi terve antaakseni infektion sotkemattomat näytteet.

Vierailija
16/25 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sukat on nykyään usein kireämpiä kuin ennen. Ja kutistuvat heti pesussakin vaikka ohjeen mukaan pesee.

Voin vinkata yhdet hyvät nilkkasukat. Löytyy prismoista ja on sidosteen yksiväriset ruskeat naisten nilkkasukat. Ei purista ainakaan mulla.

Vierailija
17/25 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
18/25 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sydämen vajaatoiminta voi aiheuttaa tätä.

Vierailija
19/25 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt samaa useasti ihan viime aikoina! Puntarillakin kävin, kun ihmettelin miksi sukat jättävät yhtäkkiä selvät jäljet nilkkoihin. Ei ollut paino noussut, mutta jotain on tapahtunut joko kropassa tai näissä uudemmissa sukissa. Koskaan ennen ei ole sukkien mallia tarvinnut ajatella.

Vierailija
20/25 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä syystä en käytä nilkkasukkia ellei ole aivan pakko.

Kyse ei ole edes siitä, että nilkat turpoaisivat. Sama ongelma on myös teinilapsillani. He ovat hyvin hoikkia ja myös nilkkansa ovat todella sirot.

Nykyään käytän kylmemmillä keleillä varrettomia sukkia ja säärystimiä. Talvella pitänee etsiä villasukkia käyttöön.