Pyöräytin kaalikääryleet tuossa
Kyllä kannatti! Ostin sellaisen lattanan kaalikäärylekaalin, ja sen keskikokoiset ja pienemmänpuoleiset lehdet ovat valmiiksi taskun muotoisia.
Täytettä ja kaalisilppua jäi yli, haudutin ne kaalilaatikoksi.
Osa menee pakkaseen, osan syön tänään ja huomenna. Nam!
Kommentit (19)
Noni. Hyvää kyllä on. Olen lukenut että perinteisen kaalin voi myös pakastaa ennen laittoa, joten säästyy keittämiseltä kun lötkistyy.
Kuulostaa kyllä niin hyvältä! Itse en tahdo jaksaa kääryleitä tehdä, tulee kaalilaatikkoa enemmän tehtyä, kun kääryleet vie enemmän aikaa.. Mutta jestas että on hyvää ruokaa, vähän puolukkasosetta kylkeen niin bueno!
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kyllä niin hyvältä! Itse en tahdo jaksaa kääryleitä tehdä, tulee kaalilaatikkoa enemmän tehtyä, kun kääryleet vie enemmän aikaa.. Mutta jestas että on hyvää ruokaa, vähän puolukkasosetta kylkeen niin bueno!
Joo puolukka on kyllä ehdoton kääryleiden kanssa!
Meirami on perinteinen kaalin mauste, mutta nyt ei ollut sitä. Laitoin oreganoa ja sopii ihan hyvin, ei hypi silmille sieltä.
Suosittelen kokeilemaan, ei tämä ollut niin rasittavaa. Kaalin voi keittää tai pakastaa jo edellisenä päivänä, ei tarvitse kaikkea tehdä samaan syssyyn.
Ärsyttävintä on tuo kääntäminen ja valelu, mutta kyllä sekin menee.
Ap
Nam. Kaalikääryleet ja kaalilaatikko ovat herkkuruokaani. Ei niitä ihan vaan pyöräytetä, vaativat vaivannäköä.
Murjottava Myrtti kirjoitti:
Noni. Hyvää kyllä on. Olen lukenut että perinteisen kaalin voi myös pakastaa ennen laittoa, joten säästyy keittämiseltä kun lötkistyy.
Tämä niksi on pian parhaimmillaan, kun kaalin voi lykätä toviksi pihalle tai parvekkeelle ja lötkistää sähköttä :)
Syön näitä nyt kylminä vielä pari iltapalaksi. Mmm :)
Onko kukaan kokeillut tuota pakastuskikkaa?
Ap
Ei kaaleja saa pyöräytellä, ne voi antaa puukosta.
Vierailija kirjoitti:
Minä pyöräytin mamman selälleen ja roiskaisin rojut ränniin.
Mamman? Mother fucker??
Vierailija kirjoitti:
Iltaa, Igor.
Iigorit syö kaalipiirakkaa, ei kääryleitä.
On hyvää venäläinen kaalipiirakka, saa nähdä pääsenkö enää elinaikanani Pietariin maistamaan. Ruplaakaan en sinne syydä, ennen kuin valta on vaihtunut ja Ukraina vapaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Syön näitä nyt kylminä vielä pari iltapalaksi. Mmm :)
Onko kukaan kokeillut tuota pakastuskikkaa?
Ap
En ole kokeillut, enkä kokeile. Kuka käyttää paleltunutta kaalia? Kaalikääryleet ovat helppo ja nopea tehdä ja teen usein.
Vierailija kirjoitti:
Nam. Kaalikääryleet ja kaalilaatikko ovat herkkuruokaani. Ei niitä ihan vaan pyöräytetä, vaativat vaivannäköä.
Mitä se vaivannäkö on? Minusta kaalikääryleet on yksinkertainen ruoka tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Iltaa, Igor.
Moi juntti!
Ukrainalaiset ja venäläiset syövät yhtä paljon kaalia.
Kaalikääryleet ovat ihan suomalainen perinneruoka.
Herkkuruokaa. Mutta ei niitä niin vain pyöräytetä. Aikaavievää tehdä.
Täytteenä tällä kertaa hirven jauhelihaa ja riisiä. Kuullotin riisin voissa ennen keittämistä risoton tapaan, se paikkaa vähän hirven rasvattomuutta.
Ensi kerralla taidan laittaa sieniä.