On tämä Suomessa asuminen ankeaa
Pitkä ankea talvi edessä, on kylmää, pimeää, märkää, mitään kiinnostavaa tekemistä ei ole ulkona tai missään ja kaikki palvelut älyttömän kallista.
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on vaan hintatasonsa puolesta liian kallis suurelle osaa työikäisistä. Kun kaikki on kallista niin ei ole mitään tekemistä. Tästä huolimatta sannuli valitteli että keskuspankki koittaa hillitä inflaatiota eli hintojen nousua.
Suomi ei ole mitenkään kallis maa.
Jos joku Suomessa ei ole kallista niin kyllä siihen piilokartelli tai kateusvero järjestetään. Suomessa on lähes kaikki kallista verrattuna esim. kaikki EU-maat.
No niissä maissa joissa hintataso on selkeästi meitä alheisempi on kyllä yleensä sitten myös alhaisempi tulotaso. Tai ainakin meitä paljon isompi matalapalkkasekstori.
Höpö höpö, käy nyt vaikka missä Länsi-Eurooppalaisessa maassa esim. Saksa. Näyttääkö kalliilta?
Liidelin tuotteet ovat yllättävän laadukkaita hintaansa nähden. Johtunee siitä, että saksalaisille on turha myydä sutta ja kuraa. Italialaiset ovat vielä ronkelimpia, jos kyse on ruoasta.
Kaikesta huolimatta suomalaiset äänestää ne sama ankeutajat varastamaan rahaa eduskuntaan ja tekemään köyhän elämästä viheliäistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä pimeys, märkyys ja ankeus ei houkuttele ulkoilemaan. Se on auringon tarjoama valo ja lämpö, joka saa ihmisen mielen virkeäksi ja oikein vetää viettämään ulkoilmaelämää.
Ei se kyllä säästä ole kiinni, jos aidosti on ulkoilmaihminen.
Olen eri mieltä. Rakastan ulkonaoloa, kesällä aloitan jo kuuden maissa aamukahvilla terassilla ja touhuilen pihalla koko päivän. Sisällä käyn vain keittämässä kahvin ja hakemassa ruokaa. Uimassa 1-2 päivässä. Mitä kuumempi sen parempi työskentelykeli!
Mutta tuota kestää Suomessa vain 3-4kk, sen jälkeen kivut pakottaa 4 seinän sisälle. Yritän käydä uimassa myös talvella viikoittain karaistakseni itseäni mutta ei vaan natsaa! Tänäänkin oli tarkoitus mennä uimaan mutta tuulee ja sataa, hyi hitto!
Inhoan kastumista kuin kissa😂
No jep.
Eikä näytä muutenkaan tuleva vuosi valoisalta. Lisää ankeutta kaikkien hintojen nousun myötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on vaan hintatasonsa puolesta liian kallis suurelle osaa työikäisistä. Kun kaikki on kallista niin ei ole mitään tekemistä. Tästä huolimatta sannuli valitteli että keskuspankki koittaa hillitä inflaatiota eli hintojen nousua.
Suomi ei ole mitenkään kallis maa.
Jos joku Suomessa ei ole kallista niin kyllä siihen piilokartelli tai kateusvero järjestetään. Suomessa on lähes kaikki kallista verrattuna esim. kaikki EU-maat.
No niissä maissa joissa hintataso on selkeästi meitä alheisempi on kyllä yleensä sitten myös alhaisempi tulotaso. Tai ainakin meitä paljon isompi matalapalkkasekstori.
Höpö höpö, käy nyt vaikka missä Länsi-Eurooppalaisessa maassa esim. Saksa. Näyttääkö kalliilta?
Liidelin tuotteet ovat yllättävän laadukkaita hintaansa nähden. Johtunee siitä, että saksalaisille on turha myydä sutta ja kuraa. Italialaiset ovat vielä ronkelimpia, jos kyse on ruoasta.
Italiassa saa Lidlistä paikallisia laatujuustoja, kasviksia ja hedelmiä, lihaa, salsicciaa yms herkkua. Ranskalaista shamppanjaa ja italialaista proseccoa ja pienpanimo oluita.
Samoin muualla Euroopassa. Meille taitaa tulla enimmäkseen halpaa bulkkikamaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä pimeys, märkyys ja ankeus ei houkuttele ulkoilemaan. Se on auringon tarjoama valo ja lämpö, joka saa ihmisen mielen virkeäksi ja oikein vetää viettämään ulkoilmaelämää.
Olen eri mieltä. Rakastan ulkonaoloa, kesällä aloitan jo kuuden maissa aamukahvilla terassilla ja touhuilen pihalla koko päivän. Sisällä käyn vain keittämässä kahvin ja hakemassa ruokaa. Uimassa 1-2 päivässä. Mitä kuumempi sen parempi työskentelykeli!
Mutta tuota kestää Suomessa vain 3-4kk, sen jälkeen kivut pakottaa 4 seinän sisälle. Yritän käydä uimassa myös talvella viikoittain karaistakseni itseäni mutta ei vaan natsaa! Tänäänkin oli tarkoitus mennä uimaan mutta tuulee ja sataa, hyi hitto!
Olen pahoillani, että joudut elämään kipujen kanssa, joita kylmäkö pahentaa? Ikävää puutarhaihmiselle. 😔
Mutta tarkoitin tässä ulkoilmaihmisillä heitä, joilla koko elämä käytännössä tapahtuu ulkona, työtkin. Ja jos ei työt, niin kaikki muu vapaa aika vietetään luonnossa retkeillen, metsästäen, kalastaen. Kotipuutarhassa tai mökillä puuhastellen. Säälle ei hyikytellä ja sade tai kylmyys ei haittaa. 🙂
AP taitaa olla sitä ihmistyyppiä joka istuisi naama norsunvitulla siellä Goa:n hiekkarannalla ihan yhtäläisee.
Onnellisuus lähtee ihmisestä itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olet ajatellut jatkossa elämääsi elää ?
Ainoa positiivinen asia tuntuu olevan päivisin kävelylenkin varrella elävät kesyt linnut ja oravat jotka tulee ottamaan pähkinää kädestä. Mitään muuta positiivista en löydä ulkona olemisessa tähän vuoden aikaan.
minä olen kateellinen kun käyt kävelylenkeillä päivittäin ja itse en jaksa vaivautua.
tästä perisuomalaisesta kateudesta voisi joku löytää myös jotain positiivista, en tiedä miten itse siihen suhtaudut :)
En minä lenkillä kävisikään jos siellä ei olisi kesyjä lintuja ja oravia, niistä saa iloa ja virtaa.
Yhden astian kurpitsa-pastavuokaa Viimeistä murua myöten -ohjeella.
Vierailija kirjoitti:
Hups. 😄 Väärä keskustelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hups. 😄 Väärä keskustelu.
Eikun ihan loistava. Marraskuu tarvitsee kurpitsa-pastavuokia. Varsinkin yhden astian.
Marraskuu on vuoden paskin kuukausi.
Vierailija kirjoitti:
Marraskuu on vuoden paskin kuukausi.
Voi kuule! Kyllähän niitä riittää! Joulukuu on pimeämpi. Tammi-helmikuussa tulee metritolkulla lunta ja on pahimmillaan -20. Välillä se lumi sulaa loskaksija sitten pakastuu liukasteluun sopivaksi taas. Kevät on kylmä. Vieläkö jatkan 😃
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani, että joudut elämään kipujen kanssa, joita kylmäkö pahentaa? Ikävää puutarhaihmiselle. 😔
Mutta tarkoitin tässä ulkoilmaihmisillä heitä, joilla koko elämä käytännössä tapahtuu ulkona, työtkin. Ja jos ei työt, niin kaikki muu vapaa aika vietetään luonnossa retkeillen, metsästäen, kalastaen. Kotipuutarhassa tai mökillä puuhastellen. Säälle ei hyikytellä ja sade tai kylmyys ei haittaa. 🙂
Kylmä, tuuli ja kosteus.
Nyt on vielä pihan viimeiset syystyöt tekemättä kun en pääse ulos em syiden takia. Viimeiset kelvolliset päivät täällä olimme Italian lämmössä lokakuussa. Täytyy nyt odotella jos tulisi kuiva ja tuuleton päivä että saisi kasvijätteet raivattua ja viimeiset sipulit maahan
Mun elämäni olisi myös täyttä ulkoilmaihmisen elämää jos kestäisin tämän kelin.
Ja pahemmaksi menee jo paska Kokoomus pääsee valtaan.Keppi ja keppiä eivät muuta osaakaan kuin keppiä ja lopuksi raippaa,,,,,,Pirun riivaama puolue.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpsis. Suurin osa suomalaisista on kevään ja kesänkin sisälläja valittaa samalla liiallisesta valosta, ärsyttävästä lintujen valosta ja kuumuudesta.
Että tulis jo ihana, viileä, pimeä syksy. No nyt sitä on, mikä on? Eiks tää ollukaan kiva?
On todellakin kiva ja ihana kun syksy jos vertaa 30 asteen helteeseen, siinä on jo hengittäminen tuskaa ja kylpee hiessä. Tykkään kyllä, kunnes tulee liukasta.
Itsekin asun maaseudulla. Tosin vaan vuokralla, mutta rauhallinen paikka. Ulos minun pitää päästä joka päivä. Kävelen ainakin kaksi lenkkiä joka päivä. Täällä kaunista metsää yms ja välillä käyn kauempana eri maastossa lenkillä. Muuten jaan kyllä sen ajatuksen, että vähän synkkää aikaa on. Itsellä alkaa yöunet kärsiä tähän aikaan ja mieliala usein laskee. Kaipaan aurinkoa monesti. Lämpöäkin, mutta erityisesti valoa. Meinaa mennä sisäinen kello sekaisin ilman sitä. Toivon tämän talven olevan parempi kuin edelliset. Kai se vaikuttaa myös paljon millaista elämää muuten elät. Itsellä vaikuttaa siihenkin moni asia ja voimat välillä heikot.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin asun maaseudulla. Tosin vaan vuokralla, mutta rauhallinen paikka. Ulos minun pitää päästä joka päivä. Kävelen ainakin kaksi lenkkiä joka päivä. Täällä kaunista metsää yms ja välillä käyn kauempana eri maastossa lenkillä. Muuten jaan kyllä sen ajatuksen, että vähän synkkää aikaa on. Itsellä alkaa yöunet kärsiä tähän aikaan ja mieliala usein laskee. Kaipaan aurinkoa monesti. Lämpöäkin, mutta erityisesti valoa. Meinaa mennä sisäinen kello sekaisin ilman sitä. Toivon tämän talven olevan parempi kuin edelliset. Kai se vaikuttaa myös paljon millaista elämää muuten elät. Itsellä vaikuttaa siihenkin moni asia ja voimat välillä heikot.
Valon puute on se pahin ja saa minullakin sisäisen kellon herkästi sekaisin.