Tulossa tupaantuliaiset jossa alkoholia nautitaan. Kysymys ja neuvoa kiitos.
Olen ollut ottamatta alkoholia 2v 3kk. Hyvää aikaa nyt viettänyt ilman alkoholia. Tupaantuliaisissa vieraat nauttivat alkoholia ja tupaantuliaisten pitäjä kysyi alkoholista minulta että meinaanko ottaa sitä. Jotenkin tuli sellainen olo että hän olettaa että otan mutta itse en halua ottaa. Onko tökeröä jos otan itselle pari alkoholitonta 0% olutta tupaantuliaisiin?
Kommentit (15)
Ei mun mielestä ole tökeröä. Kaupoista löytyy myös mm Nokian Panimon moctaileja, jotka ovat siis alkoholittomia drinkkejä (esim Mojito, Piña Colada, Cosmopolitan jne).
Ei ole tökeröä. Sano että sun pitää seuraavana aamuna lähteä aikasin ajelulle. Jos vastaa että pieni määrä alkoholia ehtii poistumaan soihen mennessä niin voit sanoa, että et voi ottaa lainkaan yöunien tutvaamiseksi.
Onpa sulla ouja tuttavia kun kysyvät aiotko ottaa SITÄ. Ei nyt ole luonteva sinun typerä provosi.
Ei ole edes harvinaista. Ihmettelen missä piireissä jonkun juomattomuudesta muka tehdään ongelma.
Ei ole ongelma. Jos asiasta kiusitaan, vitsaillaan tai huomautellaan, niin hanki uusia ystäviä.
Itse käytän eli juon olutta lähes päivittäin mutta en näe mitenkään, miksi muiden alkoholittomuus minulle kuuluisi.
Ei tietenkään ole tökeröä, ota omat juomat mukaan jos arvelet että tilaisuudesta ei löydy sopivia holittomia vaihtoehtoja. Eikä sinun tarvitse juomattomuuttasi selitellä, se on jokaisen oma valinta.
Minusta tuntuu, että raittiit tekevät itse raittiudestaan ongelman itselleen, ei niinkään alkoholia käyttävät kanssaihmiset.
Ei mitään ongelmaa. Alkoholista pitää voida kieltäytyä. Riittää kun sanoo ei. Ei tarvi mitään perusteluja. Samalla tavalla kuin seksin kanssa.
No et tietenkään juo alkoholia.
Minä pyrkisin eroon tuollaisista 'ystävistä' ja tuttavuuksista. No onneksi niitä ei nyt olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tökeröä. Sano että sun pitää seuraavana aamuna lähteä aikasin ajelulle. Jos vastaa että pieni määrä alkoholia ehtii poistumaan soihen mennessä niin voit sanoa, että et voi ottaa lainkaan yöunien tutvaamiseksi.
Miten olis jos ihan rehellisesti vaan sanoisi että on nyt raittiina. Miksi pitäisi keksiä jotain satuja ja tarinoita. Huono itsetunto? Koetaanko että alkoholiakäyttävät ovat itseään ylempänä niin pitää sitten mielistellä niitä ja hakea hyväksyntää ihme valheilla. Lapsellisen selkärangatonta.
Itsekin käytän melko säännöllisesti alkoholia, välillä paljonkin. Mutta joskus jos tuntuu etten halua juoda niin sanon suoraan että nyt on juttu näin, olen selvinpäin. Kasvakaa aikuisiksi..
Vierailija kirjoitti:
No et tietenkään juo alkoholia.
Minä pyrkisin eroon tuollaisista 'ystävistä' ja tuttavuuksista. No onneksi niitä ei nyt olekaan.
Alkoholia ei tietenkään tarvitse juoda, mutta miksi ihmeessä alkoholia silloin tällöin käyttävistä ystävistä, kavereista ja tuttavuksista täytyisi eroon päästä? Eivät he kai joka päivä juo?
Vedä perseet vaan. Kunnolla märkää.