Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen saanut yhdeltä henkilöltä säännöllisesti rahallista apua ruokaan. Olen yh ja minulla on pieniä lapsia. Lasten isä kuoli tapaturmaisesti vuosia sitten.

Vierailija
06.11.2022 |

Tämä henkilö lupasi auttaa minua niin kauan, kunnes lapset ovat täysi-ikäisiä/rahatilanteeni on huono. Olen ollut tästä todella kiitollinen ja tämä raha on tullut tarpeeseen.

Nyt kyseinen henkilö ei ole rahaa enää laittanut. En oikein tiedä, miten ottaisin asian esille vai otanko? Annanko olla? Olin tietysti laskenut sen varaan, että pärjäämme rahallisesti joulun yli lasten kanssa ja ostin lapsille jo joululahjat. Saan toki palkkaa, mutta se ei ole ihan hirveän paljon ja rahaa menee iso siivu vuokraan ja pitäisi hankkia lapsille talvivaatteetkin.

Toki ymmärrän, että ei ole hänen velvollisuus minulle rahaa antaa. Ihmettelen vain, kun vuosia olen saanut säännöllisesti tietyn summan, niin yhtäkkiä mitään ilmoittamatta lopettanut.

Pärjätään kyllä varmasti lasten kanssa, kun tingin ylimääräisistä menoista, mutta kehtaanko kysyä asiasta? Tätä nyt mietin.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkulapsia ja lasten isä kuollut vuosia sitten?

Niin? En ole aloittaja, mutta mikä tässä on niin outoa? Mun lasten isä kuoli 5 vuotta sitten ja kyllä tuo 5-v on vielä aika pikkulapsi vaikka isä on kuollut vuosia sitten. Kuoli, kun odotin tätä nuorimmaista. Kaksoset on 8. Ei kovin isoja nekään.

Vierailija
22/30 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerro nyt. Eli kiititkö edes koskaan? Olisi pitänyt, ja ihan jokaisen avustuserän jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs hätä ap:lla, kun joululahjatkin on jo ostettu? Kirpparilta vaatteet ja jouluruoat ei ole kovin kalliita.

Vierailija
24/30 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se avustaja on sairastunut tai jopa kuollut? Ap vaan rahoja miettii.

Vierailija
25/30 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämähän on provo, mutta yllättävän hyvin muotoiltu; moneen uponnut. Annan 3/5.

Vierailija
26/30 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy ihan reilusti jos tarvitset. Onko joku vaikka manipuloinut puheillaan tuon ihmisen niin, että ei auta enää.

Mä tiedän yhden tapauksen, missä jotkut olivat kovin kateellisia erään vanhemmiltaan saamista avuista ja alkoi hirveä mustamaalaaminen tyyliin: miksi toinen aikuinen lapsi ei saa mitään ja toinen mukamas ryöstää kainen. Öhöm toisella aikuisella lapsella ei ollut lapsia ollenkaan ja toisella usea ja suurin osa avuista meni lapsenlapsille.

Lisäksi valehdeltiin mukamas, että olisi hyväksikäyttöä, vaikka mummi ihan itse halusi ostaa lapsenlapsilleen jotain, kun kuuli, että on tarve.

Valehdeltiin, että olisi huonot välit toiseen vanhempaan, vaikka ei ollut ja valehdeltiin, että tuo pappa olisi ostanut kalliita lahjoja mukamas kun kinuttiin mukamas lapsille kun tuli lomalla käymään, mikä oli täyttä puppua.

Suorastaan sairasta oli kun mummin miesystävä valitti, että miksi mummi ostaa niin paljon (ja mikä on paljon) mutta kun osti esim. takin lapsenlapselleen, vaikka omista rahoista tuon osti.

Annettiin kuva että oli pelkästään hyväksikäyttöä, vaikka oikeasti kyseessä oli lokakampanja, koska joitain otti päähän vain tietyt.

Kaiken huippu oli, että osattiin olka jopa kateellisia siitä, että mummi auttoi saamaan paremman asunnon lapsenlapsilleen. Juma.. auta mitä sairasta kateutta.

Mutta kaikki tulee ilmi aina joskus, myös valheet. Lokaamisessa käytettiin hyväksi hyväuskoisia hölmöjä. Itseasiassaa jopa perheenjäseniä ja sukulaisia pyrittiin erottamaan ja kääntymään toisiaan vastaan.

Eikö huvittavaa, joku saa miljoonaperinnön ja ei herätä kateutta, joku saa satasen kuussa ja herättää hirveesti kateutta ja vihaa.

Vierailija
27/30 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset saavat eläkettä, kunnes täyttävät 18v tai niin kauan kuin opiskelavat. Oletko hakenut eläkettä. Se maksetaan isän työeläkkeestä tai jos tapaturma, silloin maksaa vakuutusyhtiö.

Vierailija
28/30 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväntekijä joutunut edunvalvontaan, ja edunvalvoja ihmettelee mitä ihmeen suorituksia edunvalvottava on maksanut ja miksi. Siihen loppui rahojen tulo ap:lle. Hyväntekijä maksaa yhteiskunnalle palveluasumisestaan tai hoivakotipaikastaan.

Vierailija
29/30 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan ruokarahaa kun annan pillua yhdelle miehelle. Oon myös yhäri.

Vierailija
30/30 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sitten kuolleella miehellä ei ole pieniä lapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme