Onko kukaan ollut luomenpoistossa?
Sattuiko? Kuinka nopea toimenpide oli? Entä paljonko maksoi?
Kommentit (28)
Kaveri oli. Nukkuu nykyään silmät auki.
Puudutetaanhsn se paikka, eli ei satu. 2 pientä luomea poisti ihan terveysaseman lääkäri, kesti ehkä puol tuntia.
En enää muista miksi, mutta olin terveyskeskuksessa syystä x. Kysyin että eikös tuosta vois poistaa ton luomen samalla. Niksnaks ja yks tikki, se oli siinä.
Ei sattunut, koska puudutettiin. Sellainen koholla oleva luomi poistettiin viime kesänä helposta paikasta, meni n. 5 min koko reissulla ja lasku oli muistaakseni 20,90e julkisella. Ei tarvittu tikkejä, parani hyvin.
Hankalammasta paikasta eli jalkapohjasta kun poistettiin 2 luomea, meni ehkä puolisen tuntia. Puudutuspiikit jalkapohjaan tuntuivat ilkeiltä, muuten ei sattunut. Tuli muutama tikki ja ne toki olivat kipeät ja elämä hankalaa kun ei olisi saanut kävellä.
Olen ollut kirurgisessa poistossa, jossa otettiin näyte koepalaa varten. Puudutuspiikki hieman tuntui ja kun puudutus oli ohi jomotti muutaman päivän.
Olen ollut myös luomien jäädytyksessä. Se ei oikeastaan sattunut, tuntui vain kuumottavalta. Tämä oli nopea toimenpide.
Olisko ollut 150 e joskus 10 v sitten yksityisellä. Selästä poistettiin sellainen koholuomi, joka hankasi vaatteisiin. Paikallispuudutuksessa, mutta kyllä itse asiassa vähän viilsi koska en osannut oikein sanoa tunsinko pistosta kun kyseltiin... no joo. Mutta arpi siihen jäi kuitenkin ihan selvästi.
Vierailija kirjoitti:
Kaveri oli. Nukkuu nykyään silmät auki.
Arvasin, että joku koiranleuka eksyy tänne vielä. :D
Ap
Ei ole leikkaamalla otettu vaan muutama luomi jäädyttämällä eli cryolla jäähdytettyä nestetyppeä käyttäen. Äärimmäisen nopea ja myös kivuton poisto. Luomi lähti itsestään sitten jonkin ajan kuluttua. Ihotautilääkäri yksityisellä teki.
Joku 2 minuuttia kesti luomen poisto ja sen jälkeen lääkäri lähti ja jäin hoitajan kanssa hetkeksi juttelemaan. Koko käynti ehkä 15min.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän nykyään yksityisellä maksaa monta sataa ja pakottavat varmaan vielä tarkastuskäyntiin alkaen 100 € kappale
Pakottavat? Hakevat kotoa väkisin?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole leikkaamalla otettu vaan muutama luomi jäädyttämällä eli cryolla jäähdytettyä nestetyppeä käyttäen. Äärimmäisen nopea ja myös kivuton poisto. Luomi lähti itsestään sitten jonkin ajan kuluttua. Ihotautilääkäri yksityisellä teki.
Ja hintaa en rarkalleen muista, olisiko ollut noin 200 e parista pienestä luomesta poisto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän nykyään yksityisellä maksaa monta sataa ja pakottavat varmaan vielä tarkastuskäyntiin alkaen 100 € kappale
Höpöä tuo puhuu. Ei tarvitse jälkikäyntiä, jos normaali luomenpoisto ilman koepaloja.
Ihan turha puhua hinnoista useampi vuosi sitten, nykyään kaikki on aivan eri tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöä tuo puhuu. Ei tarvitse jälkikäyntiä, jos normaali luomenpoisto ilman koepaloja.
Nykyään otetaan aina koepala.
Minulta poistettiin noin 5 mm luomi ja puudutusta kummempaa kipua ei siihen liittynyt. Luomen poiston jälkeen tuli noin kolme kertaa suurempi arpi, koska kaksi tikkiä leikkasi sellaisen "huolimattoman H-muotoisen" haavan, joka sitten aikoinaan parani. Käsittääkseni luomi poistetaan paremminkin syvyyssuunnassa kuin ympäröivänä pinta-alana, mutta minun tapauksessa leikkauskohdan ihon venytys oli suhteellisen kova. Tikeillä repeytyneet kohdat ovat melkein näkymättömiä, mutta se entinen luomen kohta eli H:n poikkiviiva on pullea ja 15 mm pitkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään otetaan aina koepala.
Ei todellakaan oteta. Lääkäri katsoi luupilla, että oli hyvälaatuisia luomia ja poisti sitten.
T.nro 10
Terveyskeskuksessa on useampi poistettu.Puudutetaan,ei satu.Yksityisellä rahastetaan yleensä tuo "näyttökäynti",joten helposti menee 300e.Yksityiselle jos menee,suosittelen laseria,ei vaadi näyttökäyntiä yleensä.Hinnat toki 300e+,mutta sillä lähtee useampi.
Vierailija kirjoitti:
Minulta poistettiin noin 5 mm luomi ja puudutusta kummempaa kipua ei siihen liittynyt. Luomen poiston jälkeen tuli noin kolme kertaa suurempi arpi, koska kaksi tikkiä leikkasi sellaisen "huolimattoman H-muotoisen" haavan, joka sitten aikoinaan parani. Käsittääkseni luomi poistetaan paremminkin syvyyssuunnassa kuin ympäröivänä pinta-alana, mutta minun tapauksessa leikkauskohdan ihon venytys oli suhteellisen kova. Tikeillä repeytyneet kohdat ovat melkein näkymättömiä, mutta se entinen luomen kohta eli H:n poikkiviiva on pullea ja 15 mm pitkä.
Pieni lisäys. Poistettu luomi lähetettiin tutkittavaksi, koska tuohon aikaan näin piti toimia. Mainittakoot myös, että oppilaitoksen terveydenhoitaja ei olisi suostunut varaamaan lääkärille aikaa nimenomaan tuon pakollisen koepalan tutkimisen vuoksi. Kun suotuin itse toimittamaan koepalan tutkittavaksi, niin luomileikkauseen järjestyi aika. Lääkäri ei kuitenkaan lämmennyt tuohon potilas kuljettaa koepalan laboratorioon vaan totesi, että se kulkeutuu tutkittavaksi ilman mitään lisävaivaa ihan normaaleja kanavia pitkin. Oikeastaan en tiedä tutkittiinko koepalaa, mutta terveydenhoitajalta saaman tiedon mukaan mitään ei löytynyt.
Olen ollut kaksi kertaa. Kummallakaan kerralla ei sattunut, alue puudutettiin ja sen jälkeen luomi poistettiin. Toinen luomi leikattiin ja siihen laitettiin pari tikkiä, toinen oli ns. rasvaluomi ja se rapsutettiin irti ja tikkejä ei laitettu.
Molemmilla kerroilla maksoi alle 30, ja toimenpiteet olivat nopeasti ohi.
Ei sattunut, aika nopea toimenpide