Suomi vai Yhdysvallat, kummassa mielummin asuisit?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut molemmissa. Kumpikin käy. Usa on kauempana rssälästä, joten ehkä siellä mieluummin.
Paitsi jos asuu Alaskassa.
Suomessa ei ole pakko tappaa itsenään työllä koska muuten ei ole varaa maksaa elintärkeitä lääkkeitä ja peruskulujaan. Ja mitä olen käsittänyt niin tämä on valtiolta täysin tahallista toimintaa pitää koulut ja koulutus ala-arvoisen surkeana, pakottaa ihmiset työskentelemään itsensä jo nuorina uuvuksiin että saavat maksettua naurettavan surkean koulutuksen ja se aika mikä heillä on vapaata täytetään aivoja turruttavalla viihteellä. Nuori sukupolvi ei jaksa välittää mistään, ei edes siitä että heiltä on nyt tällä hetkellä viemässä perus ihmisoikeuksia. He on kuulemma väsyneitä, turtuneita ja odottaa että boomer sukupolvi kuolee. He ei jaksa taistella eikä jaksa enää kiinnostua mistään. Kuulostaa hirveälle , koska nämä nuoret ei ole koko elämänsä aikana jaksaneet pohtia eikä ajatella, niin millaisia päättäjiä heistä tulee kun ovat aikuisia? Ei minkäänlaisia, koska sieltä puuttuu kaikki kokemus itsenäiseen ajatteluun, asioiden ajamiseen, poliittiseen vaikuttamiseen. He on tyhmiä koska heidän koulutus on vitsi. Ei näillä ole mitään eväitä mihinkään.
USAssa ja siellä Alaskassa, jos ei voi valita iso-britanniaa tai ruotsia, ehkä vois mennä Kanada myös.
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa joo, mutta oletko koskaan saanut tai pystynyt elämään sillä hienolla sosiaaliturvalla? Miten olet luonut Suomessa hienon elämän lapsuudenkodista riippumatta?
Esim. minä olen kotoisin kodista, jossa rahasta oli ainainen pula, vaikka vanhemmat olivatkin töissä ja heillä oli ihan kohtuulliset tulotkin, mutta he osanneet käyttää rahaa järkevästi. Ilmaisen yliopiston, opintotuen ja -lainan ansiosta saatoin kuitenkin lähteä opiskelemaan alani parhaaseen yliopistoon Suomessa, vaikka en saanut siihen vanhemmiltani minkäänlaista taloudellista tukea. Nyt olen jo pitkään kuulunut Suomessa suurituloisimpaan desiiliin eikä minun olen vuosikausiin tarvinnut miettiä mistään alle tuhannen euron ostoksesta, onko minulla siihen varaa vai ei.
USAssa tilanteeni olisi ollut paljon epävarmempi. Saattaa olla, että olisin saanut stipendin johinkin kakkosluokan yliopistoon ja päässyt sitä kautta parempaan koulutukseen, mutta Suomessa polkuni oli paljon ennustettavampi ja varmempi.
USA:n keskilänsi, vai miksi sitä nimitetäänkään, vaikuttaa hyvin takapajuiselta ja sisäänlämpiävältä paikalta.
Suomi jos on paremminvoiva nettosaaja, muuten täällä ei ole mitään järjellä perusteltavaa syytä olla hallinto a lamaisena. Mitään mahdollisuuksia ei suomessa anneta jos et kuulu valmiiksi klubiin tai ole nainen/k u ltamuna. Ahdistava korruptoitunut pe rs läpi.
USA on ottamassa askeleita takaisin kehitysmaaksi: aborttikielteisyys, sekopäinen uskonnollisuus, väkivalta, huumeongelmat, epäluotettava oikeusjärjestelmä, olematon terveydenhuolto + mielettömän kalliit lääkkeet.
Suomen valitsisin heittämällä. Melkein mikä tahansa eurooppalainen valtio hakkaa USA:n mennen tullen.
Suomessa asuisin vaikka onhan täälläkin paljon huonoja puolia. Amerikan huonoja puolia on muun muassa se, että siellä on todella paljon rikollisuutta ja aseita. USAssa on osavaltioita joissa esim. 14v ei saa laillisesti ostaa yhtä pulloa kaljaa, mutta laillisen aseen hän voi saada nopealla aikataululla. Jokainen täysijärkinen ymmärtää, että tuossa on jotain pahasti pielessä.
Jos olisi yli 100 000 euron/dollarin vuositulot, niin sitten ehdottomasti USA. Mutta kun tuloni on selvästi alle, niin mielummin Suomi.
Varakkaille ihmisille USA on yksi parhaimmista paikoista olla ja elää.
Usa ja länsirannikko koska ilmasto.
Vierailija kirjoitti:
Yhdysvalloissa, joka on maailman paras maa asua. Siellä on korkea elintaso, sikäläinen köyhä elää paremmin kuin suomalainen keksituloinen.
Köyhillä ei siellä ole edes omia hampaita, pari vuotta sitten näyttivät Ylellä dokkarin Usan köyhistä, hammashuolto tehtiin vapaaehtoisvoimin armeijan valtavissa teltoissa joita siirretään paikkakunnalta toiselle. . Jos köyhä saa syövän tai aivokasvaimen niin se oli sitten siinä. Kaupassakäynti hoituu sossun ruokakupongeilla, majapaikkana oma auto, telttaleirit lämpimillä alueilla, halpa motelli tai trailerin päällä oleva talo. San Franciscokin tunnetaan nykyään siitä että kaupungilla näkee köyhiä kodittomia ihmisiä ulostamassa keskellä katua, saa tosiaan katsoa mihin astuu ja erityiset poop patrollit on jouduttu perustamaan, yököttävää.
Eiköhän ne hyväveliverkostot toimi Usassa siinä missä täälläkin, ja puoluekanta on varmasti vielä tärkeämpi asia kuin Suomessa. Ei käy kateeksi, koko maa on ihan rappiolla ja pieni hyväosainen ryhmä elää omassa kuplassaan.
Usa. En halua elättää sohvalla piereskeleviä vätyksiä veroilla. Rahat kuuluu työntekijälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut molemmissa. Kumpikin käy. Usa on kauempana rssälästä, joten ehkä siellä mieluummin.
Ei ole kauempana. Yhtä surkea paikka se on kyllä kuin venäjäkin.
Kummallista sitten, ettà USAaan on tunkua ja green cardin havittelijoita vaikka kuinka sankka joukko. Vastaavaa en ole kuullut itäiseen naapuriin olevan olemassakaan, sieltä lähdetään sankoin joukoin pois.
Vierailija kirjoitti:
USA:n keskilänsi, vai miksi sitä nimitetäänkään, vaikuttaa hyvin takapajuiselta ja sisäänlämpiävältä paikalta.
Ai ihan niin kun tääl ei olisi ihan samaa pskaa koko maassa
No, odotellaan nyt Usan seuraavia presidentinvaaleja. Jos Trumpin kannattajat ja salaliittoteoreetikot yms denialistit häviävät vaalit, he eivät tietenkään hyväksy sitä millään, ja alkaa täysi sekasorto. Viime vaalien jälkeinen hulabaloo on pientä sen rinnalla.
Siksi Suomi on parempi. Täälläkin on foliohattuisten lauma, mutta he eivät saa horjutettua yhteiskuntajärjestystä. Usassa nuo ihmiset tuntuvat olevan kiihkofanaattisia asiansa puolesta, ikään kuin edustaisivat äärilaidan uskontoa.
Usas menee vähän veroo kun ei työttömiä elätettävänä
Vierailija kirjoitti:
Missähän kohtaa nyrokkia?
No siinä Orleanssin ja Alapanaaman välissä
Suomessa tietenkin.
Tällä kohtaa maapalloa on paras asuinpaikka.
Ja itä naapurina olisi paras vaihtoehto.
USA .
Venäjästä tehdään 51.s Amerikan osavaltio.
Jo kelpaisi täällä asustella.
Pääsis piipahtamaan nopsasti ameriikassa.
Kensington on opioidikriisin myrskykeskus. Pitää ymmärtää, että tuo on koko maan narkkareiden päätepiste. Paikalliset eivät koskaan käy tuolla.