Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raportti: Ruotsin jengirikollisuudesta tullut jo demokratian uhka talousrikosten myötä

Vierailija
08.05.2025 |

Ihan kuin päivittäiset jengiammuskelut, pommitukset jne ei olisi tarpeeksi, Ruotsi uhkaa nyt uusi ongelma: tulijataustaiset rikollisorganisaatiot tunkeutuvat jo valtiollisiin toimintoihin kuten terveydenhuolto, vanhustenhoito ja tekevät nyt rahaa talousrikoksilla. Arvioilta jopa 10 miljardin euron edestä vuosittain.

"When economic crime affects our shared welfare and challenges the trust-based structures we have in Sweden, it also poses risks to our democracy, the Economic Crime Agency report warns."

Tutkimuksen on tehnyt Ekobrottsmyndigheten eli Ruotsin valtion Talousrikosvirasto

https://www.ekobrottsmyndigheten.se/wp-content/uploads/2025/05/ebm-lage…

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persu?

Vierailija
2/24 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punavihervasemmistolainen naminami-kulttuuri tuhoaa itse itsensä. Edes ruotsalaiset eivät saaneet kommunistista utopiaa toimimaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan on kuin mafiameininkiä. Ruotsihan aikoinaan kehotti Suomeakin ottamaan mahdollisimman paljon ulkomaista (halpa) työvoimaa. 

Vierailija
4/24 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ilmoittanut viestin asiattomaksi

Vierailija
5/24 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Punavihervasemmistolainen naminami-kulttuuri tuhoaa itse itsensä. Edes ruotsalaiset eivät saaneet kommunistista utopiaa toimimaan.

Naiivi ihmiskuva on yhtenä syynä. Ei kyetä kuvittelemaan että ulkomaalainen kykenisi vain esiintymään hädänalaisena omanvoitonpyynnin vuoksi. Täydellistä itsensä servaavaa naiiviutta ja sen annettiin jatkua ja annetaan edelleen jatkua. Ruotsalaiset ovat hulluja.

Vierailija
6/24 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ilmoittanut viestin asiattomaksi

Ymmärrän että faktat saa vasemmiston paniikkiin

ap

Vierailija
7/24 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jengeille on annettu ehtymätön rahasampo laittomien huumeiden myynti. Niillä rahoilla voi tehdä vaikka mitä ja tietysti jengit tekevät kaikkea mahdollista. 

Vierailija
8/24 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen mistä tämä vieraan pelko oikein saa alkunsa. Minä olen törmännyt moniin muualta tulleisiin ihmisiin, jotka eivät ole rikollisia ja "demokratian uhka". Tekevät rehellistä työtä - ajavat joukkoliikennettä, kokkailevat ruokia ravintoloissa ja siivoavat katuja ja kiinteistöjä. Näyttää niiltä töiltä, joita suomalaiset tekevät jatkuvasti vähemmän, ainakin siltä tuntuu.

Miksi nämä työtä tekevät ihmiset on nähtävä rikollisina ja demokratian uhkina vain koska heillä on eri ihonväri?

Tuomitsen kaiken syrjinnän. Todennäköisesti ilmiannan myös tämän ketjun.

Vierailija
9/24 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa tapa vähentää jengien valtaa on viedä niiltä suurin tulojen lähde. Se ei onnistu koska poliitikot eivät kykene laillistamaan huumeita vaikka koko maa menisi alta.

Vierailija
10/24 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen mistä tämä vieraan pelko oikein saa alkunsa. Minä olen törmännyt moniin muualta tulleisiin ihmisiin, jotka eivät ole rikollisia ja "demokratian uhka". Tekevät rehellistä työtä - ajavat joukkoliikennettä, kokkailevat ruokia ravintoloissa ja siivoavat katuja ja kiinteistöjä. Näyttää niiltä töiltä, joita suomalaiset tekevät jatkuvasti vähemmän, ainakin siltä tuntuu.

Miksi nämä työtä tekevät ihmiset on nähtävä rikollisina ja demokratian uhkina vain koska heillä on eri ihonväri?

Sinähän olet suoraan sirkuksesta.

Vierailija
11/24 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomikin hyötyy kun jengit tulevat tänne myymään huumeitaan. Tarjonta paranee ja hinnat laskee. Suomessa on laajat markkinat valmiina suomi kun on toisena suonensisäisten huumeiden käytössä.

Vierailija
12/24 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelko saa alkunsa ikävistä ja pelottavista kokemuksista.

Vierailija
13/24 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aitoa wanhan kunnon kukkahattuistista horinaa. Pidä toi.

Vierailija
14/24 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomikin hyötyy kun jengit tulevat tänne myymään huumeitaan. Tarjonta paranee ja hinnat laskee. Suomessa on laajat markkinat valmiina suomi kun on toisena suonensisäisten huumeiden käytössä.

Diileri pussasi asiakkaansa ovisilmää ja pääsi uutisiinkin. Tätäkö halutaan?

Vierailija
15/24 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. Ruotsi on liian kitsas köyhiä kohtaan ja alkoi kurittaa köyhiä. Saavat takaisin näpäytyksen. Mutta riskit ei tietysti kivoja. 

Vierailija
16/24 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstavassarit ainakin ovat innoissaan. Mustaa munaakin on tarjolla enemmän. Ehkä joku jopa kelpuuttaisi siilitukkaisen niittinaaman.

Puolueista persuilla on eniten huumetuomioita että ne ainakin ilahtuvat kun kamaa saa helpommin ja halvemmalla.

Vierailija
17/24 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstavassarit ainakin ovat innoissaan. Mustaa munaakin on tarjolla enemmän. Ehkä joku jopa kelpuuttaisi siilitukkaisen niittinaaman.

Puolueista persuilla on eniten huumetuomioita että ne ainakin ilahtuvat kun kamaa saa helpommin ja halvemmalla.

Ei jessus miten lapsellinen kommentti. Toisaalta lapsen tasolle jääneeltä palstavassaripölöltä ei voi kummempaa odottaakaan.

Vierailija
18/24 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minä olisin narkkari niin en silti haluasi tänne sinun ihailemiasi neekeririkollisia. Sori siitä.

Olet varmasti persu kun onnistut käsittämään noin pahasti väärin. En ihaile rikollisia totean vain mitä tapahtuu.

Vierailija
19/24 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minä olisin narkkari niin en silti haluasi tänne sinun ihailemiasi neekeririkollisia. Sori siitä.

Olet varmasti persu kun onnistut käsittämään noin pahasti väärin. En ihaile rikollisia totean va

Olen persu mutta käsitin täysin oikein lapsellisen ajatuksesi. Noin voi ajatella vain lapsi tai älyllisesti jälkeenjäänyt.

Vierailija
20/24 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, hah haa persu muka käsittäisi jotain. Jos käsittäisi niin ei olisi persu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä