Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä ketään HR-ihmistä paikalla?

Vierailija
05.11.2022 |

Mihin se perustuu, että sun mielestä korkeakoulutettu ja asiantuntija-/päällikköhommissa työskennellyt ihminen menettää sinun näkemyksesi mukaan koko ammattitaitonsa, jos on esimerkiksi 8 kuukautta työttömänä tai jossain alaan liittymättömissä hommissa? Mihin sinä perustat tämän näkemyksesi, kun niin korkeassa arvossa omaa ja kollegoidesi näkemystä pidät?

Ja ei, en ole työtön. Olen ihan hyvissä hommissa, ja asiantuntemus kasvaa koko ajan. Silti vi tut taa sun toiminta, joka ei perustu mihinkään rationaaliseen.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noin saa sanoa ne on prostituoituja.

Vierailija
2/18 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siinä noin ajatella, vaan asiaa pidetään jotenkin epäilyttävänä. Sitä miettii, että jos tyyppi on noin hyvä, niin miksi kukaan ei ole häntä jo palkannut.

Kognitiivinen ajattelun vääristymä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Njaa, mielenkiintoinen kysymys.

Vierailija
4/18 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) HR-kalkkuna?

2) HR-jakkukalkkuna?

Kumpi olisi parempi nimitys?

Vierailija
5/18 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on hyvä, ahkera ja osaava ihminen, ei ole kuukautta työttömänä. Jotain ongelmaa on taustalla.

Vierailija
6/18 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin pitkäaikaistyöttämä pokaan aina viikonloppuisin baarista HR tyttelin ja painan sitä kuivana kakkoseen.

Kumma kyllä kukaan ei koskaan valita vaan itkevät vain onnesta.

Vierailija
7/18 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen HR-ihminen, mut en ajattele ja toimi noin. Kysyisin ja selvittäisin, mitä perusteluja on taustalla.

Vierailija
8/18 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

HR-tantta

Vierailija
9/18 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Helena Ruubinsteinin valtuutettu meikkikonsultti ja levitän yleellistä emulssiota ja tyrkytän salongissani akoille ja transvestiiteille tököttejä.

Vierailija
10/18 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole HR ihminen vaikka työhaastatteluja pidän. Minua ei ole koskaan häirinnyt välivuodet työhistoriassa, eniten häiritsee lyhyet, alle 2 vuoden työsuhteet jos niitä on kerrytetty kunnon suora.

Vierailija
11/18 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen HR-ihminen, mut en ajattele ja toimi noin. Kysyisin ja selvittäisin, mitä perusteluja on taustalla.

Täällä toinen HR-ihminen, olin tulossa kirjoittamaan samaa. 8kk tauolla on voinut tapahtua jotain, joka tekee tästä hakijasta erityisen potentiaalisen tehtävään. Kyllä mielestäni rekrytoinnissakin pitää sopivan henkilön löytämisen lisäksi muistaa yhteiskunnallinen vastuu - itse en koskaan pidä hylkäämisen perusteena työttömyyttä saati alan vaihtoa, eikä pitäisi kenenkään muunkaan pitää. 

Vierailija
12/18 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole HR ihminen vaikka työhaastatteluja pidän. Minua ei ole koskaan häirinnyt välivuodet työhistoriassa, eniten häiritsee lyhyet, alle 2 vuoden työsuhteet jos niitä on kerrytetty kunnon suora.

Näissäkin on usein jokin syy, ellei nyt putki ole jatkunut 15+ vuoden ajan. Tiedän myös lähipiiristäni henkilön (ent.kollega), joka on ajautunut kolmesti koeaikapurkuun tai hänen omaan lähtöönsä - kaikkea ei tarvitse eikä pidä sietää. CV:seenkään kun ei voi kirjoittaa, miten kamala ilmapiiri jossakin paikassa on ollut. 

Vierailija
13/18 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun kohdallani kaikki oli jopa enemmän kuin oli ilmoituksessa vaadittu. Sitten yhtäkkiä työantaja alkoi vaatia ranskan taitoa. Minä olin kirjoittanut kieliluettelooni alkeet, enkä todellakaan alkanut valehdella asialla.

Edes HR-henkilö ei tiennyt, että mihin sitä parempaa ranskaa olisi tarvittu. Osaan kyllä matkustaa ja käydä messuilla ranskaksi. Tulimme HR-henkilön kanssa siihen lopputulokseen, että olisi hyvä jos työnantajat kirjoittaisivat heti ja selkeästi mitä kieliä he haluavat kandidaatin osaavan ja millä eurooppalaisen taulukon tasolla.

Joka tapauksessa en ole myöhemminkään hakenut tuohon firmaan. Ilmoituksissa ei puhuta vieläkään mitään ranskan taidosta.

Vierailija
14/18 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihan yhtä tyhmää ja epärationaalista kuin aloituksessakin mainittu toiminta. Jos on saanut vain määräaikaisuuksia, niin ei sille voi mitään. Tai jos on ollut paikoissa, joissa on annettu esimerkiksi 1,5-2 vuotta putkeen vain paskimmat tehtävät joita kukaan muu ei halua, eikä palkankorotuksia eikä mitään muutakaan asiallista kohtelua. Työmarkkinat ovat jo pitkään, käytännössä vuodesta 2008 lähtien, olleet melkoista kyykytystä 80-90 luvulla syntyneille. Ei siitä voi syyttää yksittäistä työntekijää/-hakijaa, että yhteiskunta ja työnantajat ovat paskoja.

Vierailija
15/18 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näissäkin on usein jokin syy, ellei nyt putki ole jatkunut 15+ vuoden ajan. Tiedän myös lähipiiristäni henkilön (ent.kollega), joka on ajautunut kolmesti koeaikapurkuun tai hänen omaan lähtöönsä - kaikkea ei tarvitse eikä pidä sietää. CV:seenkään kun ei voi kirjoittaa, miten kamala ilmapiiri jossakin paikassa on ollut. 

Ja unohtui se oleellinen; henkilö on kaikin puolin pätevä ja mukava, idearikas työntekijä. Joskus vaan osuu kohdalle oikea työpaikkojen miina. 

Vierailija
16/18 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun kohdallani kaikki oli jopa enemmän kuin oli ilmoituksessa vaadittu. Sitten yhtäkkiä työantaja alkoi vaatia ranskan taitoa. Minä olin kirjoittanut kieliluettelooni alkeet, enkä todellakaan alkanut valehdella asialla.

Edes HR-henkilö ei tiennyt, että mihin sitä parempaa ranskaa olisi tarvittu. Osaan kyllä matkustaa ja käydä messuilla ranskaksi. Tulimme HR-henkilön kanssa siihen lopputulokseen, että olisi hyvä jos työnantajat kirjoittaisivat heti ja selkeästi mitä kieliä he haluavat kandidaatin osaavan ja millä eurooppalaisen taulukon tasolla.

Joka tapauksessa en ole myöhemminkään hakenut tuohon firmaan. Ilmoituksissa ei puhuta vieläkään mitään ranskan taidosta.

Vaikka opettelisit ranskan kielen täydellisesti, seuraavaksi kohdallasi vaadittaisiin vaikkapa swahilin kielen taitoa. Todellinen syy hylkyyn on jokin laittomista, kuten ikärasismi tms.

Vierailija
17/18 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et taida olla opetusalalla :D

Vierailija
18/18 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä toinen HR-ihminen, olin tulossa kirjoittamaan samaa. 8kk tauolla on voinut tapahtua jotain, joka tekee tästä hakijasta erityisen potentiaalisen tehtävään. Kyllä mielestäni rekrytoinnissakin pitää sopivan henkilön löytämisen lisäksi muistaa yhteiskunnallinen vastuu - itse en koskaan pidä hylkäämisen perusteena työttömyyttä saati alan vaihtoa, eikä pitäisi kenenkään muunkaan pitää. 

Kiitos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi