Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mummu kielsi lastenlastani

Vierailija
05.11.2022 |

Olin lähiön kaupassa 5 ja 6 vuotiaiden tyttärenpoikien kanssa. Edellinen hidas mummu, äitini ikää.
Lapset kiipesivät sinne kaukalon päähän polvilleen. Mummo lopulta ehti pakkaamaan, pienempi poika pahastui kun mummo käski hyppäämään tämän pois siitä että sai tavarat muovipussiinsa. Olisi hän ne voinut ottaa pojan ohitse. Jäi paha mieli pojalle, kuului äidilleenkin puhelimessa kertovan että ville sai olla, mummo käski minut pois.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit käskenyt sen toisen muksun myös pois sieltä riekkumasta. Olisi ollut paitsi tasapuolista, myös asiallisen käytöksen opettamista lapsille.

Vierailija
22/25 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin viime viikolla lähikaupassa. Siellä oli yksi nuorehkolle pariskunta ja pentunsa rattaissa. Tää pentu kähisi (siis todella kähisi ärsyttävällä äänellä) jokaiselle vieraalle ihmiselle siellä, että "täti, pois kaupasta! täti, pois kaupasta! täti, pois kaupasta! ". Olipa muuten harvinaisen ärsyttävä tapaus! Ja vanhempansa eivät olleet huomaavinaankin. Yritin tuijottamalla välittää lapselle telepaattisen viestin, että "olet ärsyttävä, vihaan sinua.". En tiedä tajusko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän olisi ollut erinomainen tilaisuus opettaa lapselle, että hänen tehtävänsä on tuollaisessa tilanteessa nimenomaan kohtealiaasti väistää. Ei se, että lapsi on pieni, tarkoita, ettei hän voi opetella kohtelemaan muita ihmisiä hyvin ja päästää toista asiakkaat pakkaamaan. Ensi kerralla hän ehkä muistaa, että tässä kuuluu väistää itse pois toisen asiakkaan edestä. Tuskin se (toinen asiakas-)mummokaan sanoi että "häivy siitä pentu" tai muuta ilkeätä, lapsi vain on lapsi, eli ajattelee vielä enimmäkseen omia halujaan. Lasten mummo tässä on aika herkkähipiäinen itse.

Vierailija
24/25 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo minun lähikaupassa nimenomaan lukee että niihin ei saa ihmiset istua tai kiivetä. Että eivät kestä kuin ostosten painon. Ei näköjään ole yleistä tietoa tai yleinen ohje.

Vierailija
25/25 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä mummo! Poika opettele käyttäytymään!

Hyvä mummo.Joutu opettaa lapsenlapsia käytäytymän,kun uraputkessa olevat vanhemmat ei kerkiä ja aina vanhan ihmisen luokse lähettää ilmaishoiton  lapsensa.Kun itse eivät jaksa niiden kanssa olla.