Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen köyhä - neuvokaa minua, miten ostan 20 eurolla monen viikon ruuat?

Vierailija
05.11.2022 |

Olen siis oikeasti köyhä sairaseläkeläinen.

Tässä kuussa eläke tuli ja meni - laskuihin, mikäs sen mukavampaa.

Saan tämän kuun 7 pvä kansaneläkkeen kuten kaikki muutkin sitä saavat..

Mutta kysymys kuuluukin, että miten saan (olisi mukava jopa säästää puskuria laskuihin) 20 eurolla monen viikon ruuat itselleni?

Tilanne ruuan suhteen on tämä:

- En syö punaista lihaa, kana/kananmunat/kala/maitotuotteet kyllä kelpaavat kaikki.
Jääkaapissa on ruokaa muutamaksi päiväksi.

-Kuivaruokaa on kaapissani vain mannapuuroa, paketti riisiä sekä makaronia muutama pussi.

-Mausteina (loppuu pian, niitä pieniä pusseja) taitaa olla vain cyrryä ja suolaa, sokeri unohtunut kauppaan ja loppuu kohtaa..

- Kahvia ei ole, teetä on...

Koska eletään aikoja, että kaikki kallistuu ja haluaisin säästää niin osaatteko neuvoa tyhmää, miten saan 20 e riittämään viikoiksi?

Syön myös aika isoja määriä, vaikka suht pieni nainen olenkin..

Voiko joku auttaa, ilman veetuiluja jooko?

Kommentit (143)

Vierailija
141/143 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peruna on halpaa ja täyttävää

Perunat keitettynä ja ruskeakastike, jos sattumia jauheliha tai makkaraa. Porkkanaraaste.

Lopuista paistetut perunat, mukaan sipulia ja makkaraa. Jopa 1 muna rikkoa sekaan niin tulee proteiiniakin. 

Peruna-makkara soppa. Perunat, sipulia, liemikuutio, keittojuyreksia makkaraa ja ruisleipä margariinilla. 

Tuota teen itse perunoista. 

Vierailija
142/143 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilo kaurahiuleita halvimillaan 0,97€.  Parillakympillä saa monen kuukauden ruat. Vesi on ilmaista.

Jos tuntuu liian kalliilta, niin Hurstin ruoka-avusta saa kaksi täyttä säkkiä viikossa, ilmaiseksi. 

Ei voi olla liian vaikeata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/143 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilo kaurahiuleita halvimillaan 0,97€.  Parillakympillä saa monen kuukauden ruat. Vesi on ilmaista.

Jos tuntuu liian kalliilta, niin Hurstin ruoka-avusta saa kaksi täyttä säkkiä viikossa, ilmaiseksi. 

Ei voi olla liian vaikeata.

Niin, ja toisen ruokasäkin voi aina myydä lähellä olevalle lähi-idän ravintolalle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme