Olen köyhä - neuvokaa minua, miten ostan 20 eurolla monen viikon ruuat?
Olen siis oikeasti köyhä sairaseläkeläinen.
Tässä kuussa eläke tuli ja meni - laskuihin, mikäs sen mukavampaa.
Saan tämän kuun 7 pvä kansaneläkkeen kuten kaikki muutkin sitä saavat..
Mutta kysymys kuuluukin, että miten saan (olisi mukava jopa säästää puskuria laskuihin) 20 eurolla monen viikon ruuat itselleni?
Tilanne ruuan suhteen on tämä:
- En syö punaista lihaa, kana/kananmunat/kala/maitotuotteet kyllä kelpaavat kaikki.
Jääkaapissa on ruokaa muutamaksi päiväksi.
-Kuivaruokaa on kaapissani vain mannapuuroa, paketti riisiä sekä makaronia muutama pussi.
-Mausteina (loppuu pian, niitä pieniä pusseja) taitaa olla vain cyrryä ja suolaa, sokeri unohtunut kauppaan ja loppuu kohtaa..
- Kahvia ei ole, teetä on...
Koska eletään aikoja, että kaikki kallistuu ja haluaisin säästää niin osaatteko neuvoa tyhmää, miten saan 20 e riittämään viikoiksi?
Syön myös aika isoja määriä, vaikka suht pieni nainen olenkin..
Voiko joku auttaa, ilman veetuiluja jooko?
Kommentit (143)
Kilo kaurahiuleita halvimillaan 0,97€. Parillakympillä saa monen kuukauden ruat. Vesi on ilmaista.
Jos tuntuu liian kalliilta, niin Hurstin ruoka-avusta saa kaksi täyttä säkkiä viikossa, ilmaiseksi.
Ei voi olla liian vaikeata.
Vierailija kirjoitti:
Kilo kaurahiuleita halvimillaan 0,97€. Parillakympillä saa monen kuukauden ruat. Vesi on ilmaista.
Jos tuntuu liian kalliilta, niin Hurstin ruoka-avusta saa kaksi täyttä säkkiä viikossa, ilmaiseksi.
Ei voi olla liian vaikeata.
Niin, ja toisen ruokasäkin voi aina myydä lähellä olevalle lähi-idän ravintolalle.
Perunat keitettynä ja ruskeakastike, jos sattumia jauheliha tai makkaraa. Porkkanaraaste.
Lopuista paistetut perunat, mukaan sipulia ja makkaraa. Jopa 1 muna rikkoa sekaan niin tulee proteiiniakin.
Peruna-makkara soppa. Perunat, sipulia, liemikuutio, keittojuyreksia makkaraa ja ruisleipä margariinilla.
Tuota teen itse perunoista.