Mikä tämä kivi/kristallihurahdus on?
Onko tietoa mikä saa ihmisen ostamaan kalliita "kristalleja", kaikenlaisia kauppiaita esim. Tiktokissa näyttää olevan kuumaa kamaa. Joku murikka maksaa 20-50€ ja hamstraavat niitä. Niinku mihin? Kertokaa!
Kommentit (33)
Ihmismieli toimii jännästi. Kun opettelet jonkun asian tarkoittavan jotakin, sen olemassa olo muistuttaa tarkoituksesta.
Hassua vain, luonto on ilmaisia kiviä täynnä.. Ehkä en vain ymmärrä. Jos hylly päällinen olisi minulla kiviä täynnä toisi se vain sekamelskaa. Onneks ollaan erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Hassua vain, luonto on ilmaisia kiviä täynnä.. Ehkä en vain ymmärrä. Jos hylly päällinen olisi minulla kiviä täynnä toisi se vain sekamelskaa. Onneks ollaan erilaisia.
Osa Suomen kivistä on tuotu ulkomailta. Oli minulle suuri pettymys kun luin siitä. Ulkomainen kivi on halvempaa ja sitä voi löytyä esim. hiekkarannoilta. Yleisemmin kaduilta ja toreilta.
Riippuu kauppiaasta onko kohtuuhinta vai ei, tai onko laatu kohdillaan. Jotkut kokevat että kivissä on henkisiä elementtejä (luonto: vesi, maa, ilma, tuli) ja kiven värähtelyä voi puhdistaa sekä virittää (kuten soitin), siten jotkut nostavat omaa henkistä värähtelytaajuuttaan. Chakrat toimivat paremmin, mutta se onnistuu muillakin tekniikoilla tai samaan aikaan. Kivissä on värejä myös ja taiteellisia kuvioita, geometriaa (kidemuodot). Jotkut tukivat kiviä ja maantiedettä, historiaa. Kanavoijan mukaan kivistä voi silti heijastua myös AI taajuudet, koska nyt on paljon puhelimia ja tietokoneita. Mutta riippuu ihmisestä miten itse toimii kivien kanssa ja pitää käyttää omaa harkintaa.
saarikko hurahtanut koivu klapeihin jopa kulkee halko kassinsa kainalossa onhan ne parempi uskonto kuin johonkin kiven murikkaan rakastuneet
Ja siis eri kivistä voivat jotkut tuntea erilaisia energioita, esimerkiksi käsichakrojen kautta, jos on avoin sellaiselle. Jotkut kokevat voimaa ja eheyttä sitä kautta, tai saavat tunteisiin kosketuksen. Joku kivi toimii, toinen ehkä ei.
kuka palvoo mitäkin kirjoitti:
saarikko hurahtanut koivu klapeihin jopa kulkee halko kassinsa kainalossa onhan ne parempi uskonto kuin johonkin kiven murikkaan rakastuneet
Puussakin on hyvää energiaa ja jotkut kokevat sitä vedestä, tai ilmasta.
Minusta tuossa haisee myös rahastus. Esim. Tiktokin suomalainen myyjä tilaa varmaan suuria eriä ulkomailta ja kamala kisa kuka saa minkäkin kiven itselleen. Mutta jokainenhan saa rahansa syytää mihin haluaa, ostajina vaan satuin näkemään ihmisiä jotka huutaa varattomuuttaan ja kerjäävät julkisesti itselleen ilmaista tavaraa kun ovat tiukilla.
Itseä kiehtoo erityisesti se että ne ovat luonnosta peräisin, ja tietysti kauniit värit. Ovat ilo silmälle. On niihin liittyvät energiahöpötykset totta tai ei, ajatus on kaunis. Henkiset asiat lähellä.
Niin no miksi nyt ihmiset tlipäätään ostavat kauniita esineitä
Joko tämäkin on rantautunut Suomeen!??
Virossa olen naureskellut tälle hullutukselle jo parikymmentä vuotta. Köyhät ihmiset ostelee jotain kiviä ja kuvittelee sillä tulevansa terveiksi, onnellisiksi ja rikkaiksi. Ainoat, jotka tulee, on ne kivikaupan omistajat.
Vierailija kirjoitti:
ilmaisia? no, eihän se maksa mitään, kun varastaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ilmaisia? no, eihän se maksa mitään, kun varastaa
me vihreät emme laske varastamiseksi sitä, jos tavarat eivät ole lukittu. siksi sinun joposikin lähti meidän uusiokäyttöön
Jotkut kivet ovat todella kauniita. Sellaisia löytää ihan Suomestakin, esim. ametistit, jaspis ja spektroliitti. Ulkomailta tuotaviin ja ostettaviin kiviin liittyy paljon eettisiä ongelmia.
Moni kokee kivien omaavaan energiaa, millä voi vaikuttaa asioihin. Itse olen vähän sitä mieltä, että vaikutus voi olla placeboa, mutta niin vain kannan lahjaksi saamaani vanhaa tiikerinsilmäkiveä mukanani työreissuilla. Se antaa itseluottamusta (ja rakastan sen ulkonäköä).
Vierailija kirjoitti:
Joko tämäkin on rantautunut Suomeen!??
Virossa olen naureskellut tälle hullutukselle jo parikymmentä vuotta. Köyhät ihmiset ostelee jotain kiviä ja kuvittelee sillä tulevansa terveiksi, onnellisiksi ja rikkaiksi. Ainoat, jotka tulee, on ne kivikaupan omistajat.
On Suomessakin ollut vuosikymmeniä. 1980-luvulla muistan. Liittyvät myös joogasuuntaukseen. Chakrakivet, jne.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut kivet ovat todella kauniita. Sellaisia löytää ihan Suomestakin, esim. ametistit, jaspis ja spektroliitti. Ulkomailta tuotaviin ja ostettaviin kiviin liittyy paljon eettisiä ongelmia.
Moni kokee kivien omaavaan energiaa, millä voi vaikuttaa asioihin. Itse olen vähän sitä mieltä, että vaikutus voi olla placeboa, mutta niin vain kannan lahjaksi saamaani vanhaa tiikerinsilmäkiveä mukanani työreissuilla. Se antaa itseluottamusta (ja rakastan sen ulkonäköä).
Ei sillä niin väliä ole miten ihminen saa voimaa, kunhan saa voimaa. Eihän se silloin placeboa ole jos se toimii ;)
Kai niitä just energian vuoksi ostetaan.
Itse tykkään kaikista hienoista kivistä.
Jostain normaalista geologisesta kivikaupasta saa halvemmalla kiviä kuin "chakra"-kaupasta, joissa niihin tulee energialisää.
Vierailija kirjoitti:
kuka palvoo mitäkin kirjoitti:
Puussakin on hyvää energiaa ja jotkut kokevat sitä vedestä, tai ilmasta.
Auringostakin.
Energian vuoksi. Vaikka kivi tuottaisi vain iloa joka kerta kun sitä katsoo, niin silloinhan se on hyödyllinen :)