Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko minulla toivoa "parantua" alkoholismista kun ol3n juonut 6 vuotta lähes joka päivä?

Vierailija
04.11.2022 |

Avokatkojen ajan olen ollut 4 päivää ilman. Järki sanoo, että lopeta juominen, mutta vieroitusoireet ja himo sanovat muuta. Olen 37v nainen. maksa-arvoja ei voi nyt ottaa toisen leikkauksen takia (onnettomuus)

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen debiili juo alkoholia

Olipa tyhmä kommentti. Ilmeisesti olet nisti joka yrittää korottaa itseään polkemalla alkoholia juovia. Tyypillistä teille.

Olisko mitä, jos yritettäis kaikki olla polkematta toinen toisiamme. Sitä tässä itse kukin vähiten kaipaa.

Vierailija
22/26 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pitempi putki ja lopetin. Pakkasin retkeilykamat ja läksin luontoon yksin. Yhtään ihmistä en koko reissun aikana tavannut, reilu viikko meni kalastellen ja touhuten. Palasin kotiin ja nyt reilu neljä vuotta mennyt ilman viinaksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voit parantua! Hakeudu hoitoon, alkoholi pilaa elämän.

Vierailija
24/26 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko työelämässä? Jos et ole mutta rahaa tulee kuin mulle työmarkkinatuki ja asumistuki ja muuten pienet menot.. niin TEE jonkinlainen irtiotto kaikesta.  Mene luontoon ,vuokraa mökki,joku päämäärä jonka haluat tehdä tai olet halunnut tehdä ja yritä sillälailla päästä eroon alkoholista. Oma historia alkoholin kanssa on paljon pitempi mutta jonkinlaiset harrastukset ja toteutettavissa olevat päämäärät ovat auttaneet pysymään poissa alkoholista. Tähän voisi sanoo että yritä edes niin no itse edelleen juon mutta kyllä kaikenkenmaailman pikku tavoitteet voi auttaa pysyy raittiina.

Vierailija
25/26 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta valittaminen ja tee asioille jotain. Ihminen joka ottaa uhriutujan roolin jo heti ensikättelyssä tulee aina häviimään kaiken. 

No joo, eiköhän tämä sisko ole jo apua hakenut sieltä sun täältä, kysymyksessä kuuluu jo epätoivo. Alkoholismi kun ei ole mikään pikku probleema milloinkaan.

Helpointa on huudella puskista jos ei ymmärrä asian luonnetta ja vaikeutta.

Vierailija
26/26 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tahto pitää olla OMASTA takaa, eikä esim. ulkoisesta painostuksesta. Itsellä oli vuosia sitten vuosien ajan raakaa päivittäistä juomista. Työni tein, mutta iltoisin. Ja tuskinpa aamulla ihan tikissä olin. Perheen ja työn takia jouduin yrittämään ponnettomia taukoja max. Viikko ja lipsahti aina samaan. Mutta eräänä päivänä halusin ITSE lopettaa! Ei perheen, ei työn vaan ITSENI TAKIA. Onnistuin ja onnistuu sinultakin kunhan syy on oikea. Ei muut vaan SINÄ. 👍

Sama vielä:

Tarvitsee vielä lisätä, että ei tämä elämä ole onneksi ja auvoksi sen myötä muuttunut että sitä on turha odottaa. Ainoastaan se oma sisäinen maailma muuttunut paremmaksi, eikä ole niitä järkyttäviä ahdistuksia normielämän ongelmista. Ulkoiset hyvät on että rahaa säästyy.

En tiedä kauanko tätä jatkuu, en ole maaleja laittanut. Mutta sen verran tästä on ollut hyötyä, että toivottavasti loppuun asti.

Tsemppiä sulle! Kyllä ne ongelmatkin vaan tuppaa lisääntymään ja kasvamaan juomisen jatkuessa. Terveys kärsii, perhe alkaa voida huonosti, työkin kärsii jne. Puhumattakaan känniörvellysten seurauksista. Mitä aiemmin lopetit, sitä vähemmällä pääset tulevaisuudessa. Elämässä tulee eteen muutenkin kaikenlaista ikävää, ei niistäkään jaksa selvitä jos on vielä juomisen kuorma niskassa.