Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ole vain oma itsesi

Vierailija
04.11.2022 |

Olemalla rehellisesti oma itsensä, se usein johtaa siihen, että et ole hyväksytty kanssaeläjien parissa. Olen tullut siihen lopputulemaan, että kun olet ns. hajuton, mauton ja mitäänsanomaton, selviät useimpien ihmisten parissa. Varsinkin jos olet herkkä ja rauhaa rakastava ihminen.
Siksi olen osittain valinnut yksinelämisen. Enpähän loukkaa muita tai itseäni.
Toinen totuus on se, että himmenen ihmisenä kuin loppuun palanut kynttilä, totaalisesti valtaväestöstä ulkona. Olen väsynyt ihmisiin, jotka haluavat vain pönkittää omaa egoaan muiden kustannuksella.
Miksi useimmat ihmiset eivät voi olla oikeasti avoimia toisiaan kohtaan ja hyväksyä erilaisuutta?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla olet erilainen?

Vierailija
2/32 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Repesin 🤣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehokkuus ja hyötyajattelu on hiipinyt ihmissuhteisiin - tästä voimme syyttää ylipäätään työn (=raha) roolia ja merkitystä elämässämme ja yhteiskunnassamme.

Vierailija
4/32 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on hyväksyä itsensä, silloin toisistakin oikeat ihmiset hyväksyvät ja jopa pitävät, muilla ei ole merkitystä.

Vierailija
5/32 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä tavalla, että yritän aina löytää positiivisen, rauhallisen  ja erinäkökulmista asioihin suhtautuvan asenteen. Jos mitään positiivista ei löydy, lähtisin ratkaisemaan asioita parhaan mahdollisen kautta, katsoen ns. kaikki kortit.

Ihmiset usein värittävät ja liioittelevat asioita, jolloin tilanteet saattavat jäädä vellomaan p:n ja eskaloituvat. Aina ei edes haluta ymmärtää toista osapuolta, joten soppa on valmis. 

Vierailija
6/32 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jeesustele.

Vierailija
7/32 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä jeesustele.

En jeesustele, vaan ajattelen aidosti näin. Miksi ihmeessä edes jeesustelisin anonyymina? 

Vierailija
8/32 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista nyt vain ei tykätä. Sun osa on se.

Vierailija
9/32 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Repesin 🤣

Miksi?

Vierailija
10/32 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihan suoraan sanoen omana itsenäni vittumainen. Olen herkästi pitkästyvä, kiivas, pidän monia ihmisiä typerinä tai muuten ärsyttävinä jne. On varmaan kaikille hyväksi, että en ole oma itseni sosiaalisissa tilanteissa vaan esitän rauhallisen kohteliaan ihmisen roolia. Yksin kotonani, sinkku kun olen, saan sitten olla oma paskamainen itseni.

Vierailija
11/32 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit unelmaystävä ainakin minulle. Rakastan myös katsoa asioita monesta kulmasta ja keskutella perusteellisesti harkiten, ei vaan  reaktiivisesti. Olen myös sitä mieltä että autiomaa aika on hyväksi kunhan pääsee autiomaasta pois. Voi kunpa löytäisin sinunlaisiasi. Kuulostaa hyvältä kyllä.

Vierailija
12/32 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä jeesustele.

En jeesustele, vaan ajattelen aidosti näin. Miksi ihmeessä edes jeesustelisin anonyymina? 

Hienoa ajatella noin, mutta jos tuot tuota seurassa kovasti paljon esiin, niin ihmiset kokee että asetut heidän yläpuolelleen ja opetat aikuisia ihmisiä. Sellaisesta harvoin pidetään.

Vierailija
13/32 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ujous ja sosiaalinen weirdous (puoliautismisuus) ovat ainakin kovasti rejektoituja käytöksen ja luonteenpiirteitä. Myötätuntoa on vaikeaa saada. Eräs leffa avasi kyllä silmäni, että se voisi hypoteettisesti olla hyväksyttävää.

Vierailija
14/32 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä tavalla, että yritän aina löytää positiivisen, rauhallisen  ja erinäkökulmista asioihin suhtautuvan asenteen. Jos mitään positiivista ei löydy, lähtisin ratkaisemaan asioita parhaan mahdollisen kautta, katsoen ns. kaikki kortit.

Ihmiset usein värittävät ja liioittelevat asioita, jolloin tilanteet saattavat jäädä vellomaan p:n ja eskaloituvat. Aina ei edes haluta ymmärtää toista osapuolta, joten soppa on valmis. 

Niin, monet meistä nautitaan pienestä draamasta eikä jakseta miettiä tuollaisia. Välillä oikein kunnon riitely ja vänkääminen tekee hyvää.

Vierailija
15/32 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän ikää tulee, sitä enemmän tämän faktan alkaa tajuamaan.. On ihan OK olla itsekäs välillä. 

M.30

Vierailija
16/32 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemus kirjoitti:

Tiedän sen, ja en itsekään pidä kaikista. Pointti oli lähinnä se, ettet todellakaan voi olla aidosti sitä kuka olet, aina ja kaikkialla. Vaikka niin ihmisiä kehotetaan olemaan.

Vierailija
17/32 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemus kirjoitti:

Tiedän sen, ja en itsekään pidä kaikista. Pointti oli lähinnä se, ettet todellakaan voi olla aidosti sitä kuka olet, aina ja kaikkialla. Vaikka niin ihmisiä kehotetaan olemaan.

Riippuu, millainen se oma itse on.

Vierailija
18/32 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, monet meistä nautitaan pienestä draamasta eikä jakseta miettiä tuollaisia. Välillä oikein kunnon riitely ja vänkääminen tekee hyvää.

Ok. Kiitos kommentista. Tässä tämä tuli hyvin esiin, itse en nauti vänkäämisestä tai draamasta oikeassa elämässä. Asioita voi tarkastella monella eri asenteella, jotka ei johda konflikteihin henkilöiden välillä.

Vierailija
19/32 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokemus kirjoitti:

Niin mistä riippuu? Sinun asenteesta ja mielipiteestä?

Vierailija
20/32 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokemus kirjoitti:

Niin mistä riippuu? Sinun asenteesta ja mielipiteestä?

Jos oma itse on mukava ihminen, ihan hyvin voi olla oma itsensä missä tahansa. Jos on ikävä tyyppi, voihan silloinkin valita olla, mutta vastaanotto tuskin on myönteinen.