Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Flimmerikö?

Vierailija
05.11.2006 |

auttakaapa infolla. Mille flimmeri tuntuu, siis miten se oireilee. Mulla ollu pitkin kesää tykyttelyjä, silleen että ahdistaa ja syke nousee pikku hiljaa (muutamissa kymmenissä s) ainakin 150, siis mitä olen saanu laskettua pulssia. Olen menny menettäny yöunia noita pelätessä, syke vaan takoo. EKG otettu kesällä, se oli ok. voiko matala hb aiheuttaa tollasta, mulla se oli kesällä 110, ny noussu 138, tuntuu että tykyttely vähentyny jonku verran. Mutta silti jännitän että tuleeko sitä taas. onko tää joku flimmerioire vai ihan vaan stressiä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin kammiotakypyrähdyksiä, eli SVT (supraventrikulaarinen takykardia). Se vaatii hoitoa akuutissa vaiheessa ja on hoitamattomana jopa vaarallisempi kuin flimmeri. Kun kohtausta ei ole päällä, on ekg normaali.

Mene seuraavan kerran HETI sairaalaan kun tykytys tulee, jotta se voidaan diagnosoida ja hoitaa! Ja hae omalääkäriltä lähete sairaalan sisätautien poliklinikalle, niin sinulla on mahdollisuus saada vuorokaudeksi holter (eli sydämen vuorokausiseuranta) laite.

Vierailija
2/9 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on säännöllinen, ei kyseessä voi olla flimmeri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

apuuva, svt.... olen itse yhdistänyt tuon paniikkiin ja stressiin- kun ne pari kolme kertaa kun on tuo tullut kesän jalkeen niin olleet painajaisen jälkeen pari kertaa, ja kuumeen jälkeen- ja sitte stressissä ahdistuneena viikko sitten. Aloin mietti että jos sydän taas takoo ja siitä se kierre jotenki lähti. Olo oli koko ajan hvä, nousin sängystä ylös ja käveleskelin muutaman minuutin, syke rauhoittui ja olo oli ihan normaali. Mielestäni syke on tasainen eikä vaeltele. Sinänsä sen aikana ei toistaiseksi ainakaan edes ehtisi sairaalaan ku kestää sen muutaman minuutin ajan max- siitä vaan jää sitte semmonen tarkkailu ja ahdistus/pelkopaniikki itselle että mikä on

kolmisen vuotta sitte on tehty sydän ultra ja olu ekg nauhoitus sairaalassa ollessa pari vrktta muiden aisoiden vuoksi. Olen perusterve ja tuolloin kaikki oli normaalia. Voiko tuo svt ilmetä yhtäkkiä terveeseen sydämeen.... olen todella huolissani nyt....

Vierailija
4/9 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylemmäs.

t.ap

Vierailija
5/9 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostan

ap

Vierailija
6/9 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistähän olet tuon tiedon saanut, että FA on harvinainen alle 40-vuotiailla ja sydänsairaus taustalla??? Olen päivystyksessä töissä ja siellä käy näitä nuoria, EI sydänsairauksia taustalla, alle 40-v, ei krapula-Fa, joka päivä. Sitten jos ei lääkkeillä käännyt sinukseen, tehdään CV.

Vierailija
7/9 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko paniikkihäiriö? Voisko olla siis hyperventilaatio? Yritä hengitellä rauhassa paperipussiin, se voi auttaa, mutta niin, oliko sulla muita tuntemuksia " kohtauksen" yhteydessä?

Vierailija
8/9 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mistähän olet tuon tiedon saanut, että FA on harvinainen alle 40-vuotiailla ja sydänsairaus taustalla??? Olen päivystyksessä töissä ja siellä käy näitä nuoria, EI sydänsairauksia taustalla, alle 40-v, ei krapula-Fa, joka päivä. Sitten jos ei lääkkeillä käännyt sinukseen, tehdään CV.

ja nuoremmilla johtuu alkoholista. Itse päivystyksessä 6v työskennellyt enkä ole kuin kerran törmännyt flimmeriin 32v miehellä, joka ei johtunut alkoholista!

Mutta enivei. Ap:n oireet kuulostaa paniikkihäiriöltä...

Vierailija
9/9 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka kerran tuli kohtaus neljä vuotta sitten 3-kymppisenä. Syke epäsäännöllinen ja tahdistettiin sähköllä 12 tunnin päästä. Sain lähetteen tarkkoihin tutkimuksiin. Holter seuranta (sydänfilmin seuranta kannettavaan laitteesee) tehdiin pariin kertaan ja kävin myös sydänultrassa. Samaten rasitus ekg.

Sydän todettiin terveeksi.

Flimmeri on toisen kerran tahdistettu viime keväänä. Kardiologin mukaan flimmereitä tulee jostain syystä ihan perusterveille ihmisille eivätkä ne sinänsä ole vaarattomia. Kun seuraavan kerran saat tuon " kohtauksen" , hakeudu heti päivystykseen, jotta tila saadaan filmille. Siitä sydänlääkäri voi päätellä aika paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi