Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläimen lopettaminen vastoin omistajan tahtoa.

pihlis
04.11.2022 |

Ehkä väärä palsta keskustella tällaisesta,mutta paksunahkaisena Av-kävijänä otan vastaan mitä tulee. Aihe on tärkeä,yrittäkää keskustella asiallisesti....

Tuttavallani on elämänhallinta täysin kadoksissa. On ryypännyt nyt useamman päivän taas putkeen ja eläinten hoito on jäänyt pahasti jälkeen. Yksi hänen eläimistään on niin huonossa kunnossa,että se tulisi lopettaa välittömästi.Hoitotoimenpiteet aatisivat nukuttamista,josta en usko eläimen selviävän eikä hoidosta huolimatta elämä olisi arvokasta. En voi itse tehdä eläinsuojeluilmoitusta,koska tämä tuttavani tietäisi että olen sen takana ja saisin niin pahasti turpaan+sadan vuoden vihat niskaani etten voisi enään asua täällä.. Jos onnistun puhumaan hänelle järkeä,kunhan selviää ja viemään eläimen lääkäriin,voiko eläinlääkäri lopettaa sen kysymättä omistajan mielipidettä? Kuka tämän maksaa jos omistajalla ei ole varoja? Sääliksi käy kun touhua katsoo,mutta olen tilanteessa vähän selkä seinää vasten.Jos teen huoli-ilmoituksen omistajasta,ottavatko sosiaalityöntekijät asian hoitaakseen? Mitä sitten käytännössä tapahtuu?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mistä eläimestä on kyse, mutta esim. valvontaeläinlääkäri voi tehdä omistajan tahdon vastaisesti lopetuspäätöksen eläinsuojelullisista syistä eli käytännössä tilanteessa, jolloin hoidosta ei ole apua ja eläin selkeästi kärsii.

Sossu saattaa tilanteeseen puuttua ja tehdä elsun, mutta varsinaisesti se ei heidän työnkuvaan kuulu. Riippuu sitten enemmän henkilöstä, miten asiaa hoitaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla