Jatkuvasti matkustavat, mitä pakenette?
Aivan kuin olisitte tyhjiä. Täytätte elämää jatkuvalla lentomatkustamisella ja reissuilla.
Ne tietysti sometetaan. Mitenkähän teillä menisi ilman somea ja matkustusta?
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa 'jatkuvasti'? Kukaan tuntemani ihminen ei lentomatkaile kovin montaa kertaa vuodessa.
No onhan se jo paljon, jos monta kertaa vuodessa ja joka lomalla matkustaa.
Minustakin erikoista, ettei viihdytä ikinä perheen kanssa kotona lomilla.
Ja sitten otetaan myös lapsi mukaan (alle 1 v.) matkailusta lentokoneessa nauttimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matkustan koska nautin siitä ja koska vihaan Suomen kylmyyttä ja ankeutta.
Tänä vuonna on tehty 2 reissua lentäen, seuravaan 3 kk (Kanarialle) ja sitä seuraava alkaa kesäkuussa.
Ehkä joku pitkä viikonloppu ainakin keski-Eurooppaan keväällä.
Vituttaako?
Rauhaton sielu olet, jos koti ei lomalla kelpaa. Ehkä jotain itsestäsi jää tunnistamatta.
Kielenkäyttösi kertoo jo jotain.
Useimmilla täällä ei rahasta liene puutetta.
Olen eri, mutta ei minullekaan kotona oleminen ole lomailua. Kun on samassa kaupungissa missä tekee töitä ja asunnossa jossa tekee silloin tällöin myös etätöitä niin ei ole kyllä mitään loman tuntua siinä että jää kämppään nyhjäämään. Voisi olla eri asia jos olisi iso omakotitalo omalla rauhallisella tontilla jossa olisi kunnolla tilaa, mutta en oikein ajattele kerrostalokaksiotani edes kotina. Asumiskulut sitten taas ovat sen verran maltilliset että on mahdollista matkustaa paljon.
Sitä negatiivista kyttäyskulttuuria mitä Suomessa harrastetaan. Tämä aloitus on hyvä esimerkki siitä.
Vierailija kirjoitti:
Olen matkustanut jo kauan ennen somea, ja tulen matkustamaan kunnes en enää fyysisesti kykene. 4-5 ulkomaanmatkaa vuodessa, sekä junalla että lentäen. Matkustaminen on elämäni suurin nautinto, enkä luovu siitä ennen kuin on pakko.
Typerys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänä vuonna on tehty 2 reissua lentäen, seuravaan 3 kk (Kanarialle) ja sitä seuraava alkaa kesäkuussa.
Vituttaako?
Rauhaton sielu olet, jos koti ei lomalla kelpaa. Ehkä jotain itsestäsi jää tunnistamatta.
Ei vaan kyse on enemmänkin valinnoista.
Meillä ei tupakoida, tissutella kaljaa eikä sidukkaa (viiniä toki juhlavammilla aterioilla), ei ole kalliita harrastuksia, ei shoppailla huvikseen, merkeillä ei ole merkitystä ( ostan jos logo ei näy ja hinta -70%), ei ole hiustenpidennyksiä, ei tekoripsiä eikä rakennekynsiä. Kosmetiikaksi riittää päivävoide ja ripsari marketista. Ei käydä baareissa eikä Suomessa syödä ravintoloissa, wolttaamisesta puhumattakaan. Ruoka tehdään kotona itse, osa jopa kasvatetaan omassa pihassa.
Äkkiä noihin uppoaa parin viikon reissun hinta.
Itse en jatkuvasti matkusta. Mutta on kokoaja valtava kaipaus johonkin, sitä kai matkustelulla yritän täyttää.
Lähdön tunnelma on paras tunnelma maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pakenin vuodenvaihteessa kaamosmasennusta, siihen etelänmatka auttaa heti.
le.
Mä kärsin myös, mutta en ole oikein koskaan onnistunut saamaan tähän inhottavimpaan aikaan lomaa.
Miten pitkään se matka auttoi ( ja miten pitkä matka), ja millaista takaisin paluu pimeään kylmään oli ?
Auttaahan se kun jo se matkan odottaminen saa tsemppaamaan. Ja matka tekee kevään odotuksesta tavallaan lyhyemmän. Matka, vaikka vain viikon mittainen, auttaa jaksamaan.
Eri
Matkustan koska voin. Ja vähän siksi, että ap:n kaltaisia ärsyttäisi.
Ylenmääräinen matkustelu on paheksuttavaa. Maailman avartamisella se ei ole enää perusteltua internetin ja muutenkin suuremman tietomäärän ja tiedon saatavuuden takia, se argumentti toimi 1800-luvulla.
Ei voi olla mikään oikeus, luonnon ja ilmaston kustannuksella, että Tiina Vihdistä bucket-listansa täyttämisen nimissä matkustaa viisi kertaa vuodessa lentäen ympäri maapalloa vain nähdäkseen omin silmin jonkin tunnetun paikan. Miksi ei riitä kuvat ja videot? Miksi Tiinan oikeus nähdä Gizan pyramidit menee luonnon monimuotoisuuden säilyttämisen edelle? Varsinkin kun näin ajattelevia tiinoja on pelkästään Suomessa muutama sata tuhatta. Turismi ei ole enää tätä päivää.
Saa kertoa ja jakaa matkakuvia somessa.
Ap kyselee itsestäänselvyyksiä. Ihminen pakenee ankeaa arkea, pimeyttä, kylmyyttä, uupumusta, pakkotahtisuutta, tylsyyttä, huonoa ihmissuhdetta, huolia, kipua, surua... ja miksei pakenisi! Kaikki paha ei poistu kohtaamallakaan. Aina on arkea paettu. Matkustelu, mielikuvitus, elokuvat ja kirjallisuus, taide ylipäätään, päihteet - monet on konstit. Niin pitääkin olla, muuten nääntyisimme.
Ajatella, ihminen voi itse valita asioita elämäänsä, päättää suhtautumisestaan niihin, ja sitten kaikkea sitä pitää paeta.
Ammattiurheilussa mukana olevana tämä asia aiheuttaa säännöllisin väliajoin kipuilua. Reissuja tulee vuoden mittään kymmenittäin ja lähes kaikki lentäen. Oma hiilijalanjälki on kammottavan suuri ja se panee ajattelemaan.
Toisaalta urheilua ei voi oikein etänä rehdä, vaan urheilijoiden on kohdattava ja kisattava toisiaan vastaan fyysisesti. Onneksi edes monet lajiliitot tekevät kalenterit niin, että kisataan samalla mantereella useampi peräkkäinen kisa, niin on vähemmän jatkuvaa edestakaista mannerten välistä lentämistä.
Lomalla jään usein vain lataamaan akkuja kotimaahan, kun kotona kauden aikana ei tule paljon aikaa vietettyä.
Kuvien panemisen someen olen jättänyt lähes kokonaan pois matkoiltani. Tulee vaan ahdistusta siitä, kun huomaa oman matkustelun määrän.
Mä en pakene mitään. Olen itsekäs ja varakas elämästä nautiskelija. Voin myöntää sen suoraan. Matkustelu tuo minulle mielihyvää. Kirjoitan tätäkin tekstiä parhaillaan reissusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vituttaako?
Olen eri, mutta oma koti lomalla ei todellakaan kelpaa. Ei se tunnu yhtään lomalta, jos on kotona. Kyllä lomafiilikseen pääsee parhaiten, kun matkustaa kauas pois kotinurkista. Vasta silloin mieli lepää. Käytännössä lähes aina tämä vaatii lentämistä, ellei halua istua autossa pari, kolme päivää ja mennä autolla jonnekin pitkälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa 'jatkuvasti'? Kukaan tuntemani ihminen ei lentomatkaile kovin montaa kertaa vuodessa.
Minustakin erikoista, ettei viihdytä ikinä perheen kanssa kotona lomilla.Ja sitten otetaan myös lapsi mukaan (alle 1 v.) matkailusta lentokoneessa nauttimaan.
No mihinkäs tuon ikäinen vauva pitäisi siksi aikaa jättää, kun muu perhe matkustaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minustakin erikoista, ettei viihdytä ikinä perheen kanssa kotona lomilla.Ja sitten otetaan myös lapsi mukaan (alle 1 v.) matkailusta lentokoneessa nauttimaan.
No mihinkäs tuon ikäinen vauva pitäisi siksi aikaa jättää, kun muu perhe matkustaa?
Niinpä!
Meillä lapset ja lapsenlapset on matkustaneet 3kk ikäisestä lähtien.
Nauttineet joka hetkestä, kun vanhemmilla on oikeasti aikaa olla läsnä, pysähtyä ja rauhoittua vain olemaan lasten kanssa.
Aina on ollut varaa matkustaa, mutta olen enemmän mökki-ihminen ja kotimaan matkailun kannalla.
Nykytilanteessa turha lentely on mielestäni paheksuttavaa, varsinkin lyhyillä lomilla.
Luontoa on pakko säästää turhalta rasitukselta.