Jatkuvasti matkustavat, mitä pakenette?
Aivan kuin olisitte tyhjiä. Täytätte elämää jatkuvalla lentomatkustamisella ja reissuilla.
Ne tietysti sometetaan. Mitenkähän teillä menisi ilman somea ja matkustusta?
Kommentit (89)
No, ap, sinähän voit höpistä mitä huvittaa, se ei tarkoita, että se pitäisi paikkaansa.
Matkustaminen on mulle harrastus, tykkään nähdä uusia paikkoja. Ulkomailla pääsee myös helpommin työasioista eroon, kun vaan kotona olemalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa 'jatkuvasti'? Kukaan tuntemani ihminen ei lentomatkaile kovin montaa kertaa vuodessa.
Jatkuvasti tarkoittaa 'usein' 'tiheään' ja niin päin pois.
Mutta mitä tarkoittaa sanomasi "ei lentomatkaile kovin montaa kertaa vuodessa"?No max. 2-3 matkaa vuodessa, eihän useimmilla riitä lomatkaan enempään. Mutta mitä on se 'jatkuva lentely'?
Se on 'usein ja' tiheään' se jatkuva lentely.
Trolli mutta vastaan silti koska tällaisiakin ihmisiä on.
Aika monella matkustelu ei liity pakenemiseen (paitsi luultavasti kotitöiden osalta), someen, baariin tai edes rantaan, ja vaikka liittyisikin, jokainen eläköön miten parhaaksi näkee. Todella harva edes viitsii lennellä mihinkään jatkuvasti, eivätkä lentäminen ja matkustaminen ole synonyymeja (jos asuu Suomessa, on toki vaikeaa päästä paljon mihinkään ilman lentämistä).
Itselläni esimerkiksi ei ole sometilejä, vältän lentämistä (onnistuu hyvin asumalla keskemmällä Eurooppaa), en käy baareissa ja auringonottoakin vältän. Sen sijaan jos haluan nähdä Firenzen renessanssiaarteet tai Alppien vuoristomaisemat murmeleineen, on mentävä paikan päälle. Mikään tv-ohjelma tai nettivideo, kuvista puhumattakaan, ei ole sama asia kuin kävellä itse todellisessa paikassa. Tämän tajuaa hyvin nopeasti kun käy jossain: etukäteiskuvitelmat karsisevat hetkessä ja mielestäni tätä tarkoitetaan kun sanotaan, että matkailu avartaa.
Jos matkustaminen ei ole jollekin tärkeää, hänellä voi ehkä olla vaikeuksia ymmärtää miksi jollekin toiselle on. Samaten niille, jotka todella haluavat nähdä uusia paikkoja, voi olla käsittämätöntä miksi joku ei poistu lähes koskaan kotipitäjästä. Ihmiset ovat erilaisia ja kannattaa vain oppia hyväksymään se.
Vierailija kirjoitti:
En tykkää matkustaa ulkomaille, koska aikaero ja matkustaminen ei anna voimia vaan vie niitä!!
Mä olen varmaan outo kun mulla ei ole koskaan ollut jet-lagia. Tosin suurin aikaero tähän mennessä vain 9h
Heillä joilla mahdollisuus matkustaa on toisi hienoa. Avartaa omaa näkökantaa ja pääsee kaikesta rutineista irti ymm.Itselläni ei mahdolisuksia.Mutta en kadehdi heitä, joilla mahdolisuus.
Vierailija kirjoitti:
Kummeksun myös jatkuvaa ulkomaanmatkailua.
Hotelli, ravintola, baari ja rantakuviot useasti vuodessa koettuna. Eikö kyllästytä?
Miksi kyllästyttäisi? Minä en käy rantalomilla, mutta tykkään kaupunkilomista. Sen sijaan käyn monta kertaa vuodessa mökillä, jossa nimenomaan rakastan sitä, että siellä on ranta. Ja todellakaan ei kyllästytä - rakastan uimista, tykkään katsella auringonlaskua ja tykkään yleensäkin istua rannalla rentoutumassa. Tätä ei yleensä kukaan ihmettele vaikka tällaisissa ketjuissa, mutta sen sijaan, jos joku matkustaa rantalomille, sitä ihmetellään. Rantalomilla sentään usein ranta vaihtuu - minä menen aina samalle rannalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummeksun myös jatkuvaa ulkomaanmatkailua.
Hotelli, ravintola, baari ja rantakuviot useasti vuodessa koettuna. Eikö kyllästytä?Miksi kyllästyttäisi? Minä en käy rantalomilla, mutta tykkään kaupunkilomista. Sen sijaan käyn monta kertaa vuodessa mökillä, jossa nimenomaan rakastan sitä, että siellä on ranta. Ja todellakaan ei kyllästytä - rakastan uimista, tykkään katsella auringonlaskua ja tykkään yleensäkin istua rannalla rentoutumassa. Tätä ei yleensä kukaan ihmettele vaikka tällaisissa ketjuissa, mutta sen sijaan, jos joku matkustaa rantalomille, sitä ihmetellään. Rantalomilla sentään usein ranta vaihtuu - minä menen aina samalle rannalle.
Niinpä, ei ole liiemmin näkynyt myöskään ilmettelyä mökillisille siitä, eikö kyllästytä mennä aina samalle mökille. Hotellit ja ravintolat ruokineen sentään ovat eri kohteissa erejä mutta se oma mökki ja omat pöperöt ovat aina vaan samat. Ja entäs oma koti sitten! Melkein vuoden jokainen päivä sama paikka, ehkä vieläpä vuosikymmenien ajan! (sarkasmia)
Kysyisin tuota pikemminkin lapsia toisensa jälkeen tekeviltä ihmisiltä.
Ihan samaa mieltä kun ap.
" Minä niin rakastan matkustelua ja haen sillä jännitystä elämääni. Uusia ruokia ja kulttuureja, ihan sieluni uusiutuu"
Älkää niitä kuvianne esitelkö EVVK.
Matkustan koska nautin siitä ja koska vihaan Suomen kylmyyttä ja ankeutta.
Tänä vuonna on tehty 2 reissua lentäen, seuravaan 3 kk (Kanarialle) ja sitä seuraava alkaa kesäkuussa.
Ehkä joku pitkä viikonloppu ainakin keski-Eurooppaan keväällä.
Vituttaako?
Jos jotain pakenen, niin välillä marras-joulukuun pimeyttä. Usein myös pohjoiseen, koska siellä sentään usein on lunta eli kirkkaampaa, toisin kuin peekoolla.
Muuten historia, eri kulttuurit ja meri ovat aina kiehtoneet - näitä menen katsomaan ja kokemaan. Lomalla näiden lisäksi suurinta nautintoa on lukeminen ja hitaat aamiaiset, jotka joku muu on tehnyt. Vanhetessa olen huomannut, että ajallisesti pidemmät matkat ovat rentouttavampia kuin pikapyrähdykset eivät ja olen tässä alkanut ajattelemaan myös enemmän ympäristönäkökulmaa.
Ja ei ole perittyä, vaan ihan itse tienattua rahaa. Voisin alentaa palkkaani tuntuvasti, mikäli se tarkoittaisi, että voisin pitää enemmän lomaa ja voisin matkustaa hitaasti. Vaikka rahtilaivalla tai junalla pidempää matkaa lentokoneen sijaan.
Enpä kyllä hirveästi someta matkoistani, yleensä laitan parhoista paloista loman jälkeen jonkin koosteen Faceen, joka muistuttaa noista hetkistä sitten seuraavana vuonna samaan aikaan eli niistä tulee itselle hyvä mieli.
Ihmiset pitävät eri asioista. En minäkään ymmärrä, miksi jonkun pitää saada hieno auto, omakotitalo, lemmikkieläin, merkkilaukku tai vaikka viimeisimmät hifi-laitteet, mutta mitä se minulle kuuluu, mitä muut haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Älkää ruokkiko trollia.
Kyl mua edelleen ruokitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pakenin vuodenvaihteessa kaamosmasennusta, siihen etelänmatka auttaa heti.
le.
Mä kärsin myös, mutta en ole oikein koskaan onnistunut saamaan tähän inhottavimpaan aikaan lomaa.
Miten pitkään se matka auttoi ( ja miten pitkä matka), ja millaista takaisin paluu pimeään kylmään oli ?
Osaisko joku mulle vastata tähän, niin voisin miettiä valomatkan kannattavuutta jos saisi jonkun keskiarvon
Kattele sinä ap vaan sieltä kylmästä mummonmökistä sitä kuusimettänreunaa. Siellä voi vaikka hirvi mennä!!!!
Voi olla jonkinlaista pakenemista arkipäivän todellisuudesta. Yhtenä päivänä tullaan kotiin ja jo seuraavana lähdetään seuraavaan paikkaan. Ihan koko ajan. Mennään vaihtoon ja sielläkin reissataan. Lentoreilausta maasta toiseen. Ei vaikuta terveellä.
Mulle koronan karmein piirre oli melkein kahden vuoden matkustustauko. Eli syksyllä 2019 (Marseille) olin reissussa ja vasta kesällä 2021 (Kreeta) seuraavan kerran. Sitten onkin taas menty. Syksyllä 2021 (Rooma) uudestaan, helmikuussa 2022 (Kööpenhamina), huhtikuussa 2022 (Lontoo), kesäkuussa 2022 (Turkki) ja taas elokuussa 2022 (Espanja). Nyt on tauko, koska hiihtolomalla tehdään kalliimpi reissu ja pitää olla siihen asti suu säkkiä myöten. Rakastan reissaamista. Rakastan kiertää nähtävyyksiä tai vaan lojua altaalla. Rakastan syödä valmiissa pöydässä, nukkua kivassa hotellissa ja sitä fiilistä, että saa irrottautua arjesta. Käytän paljon rahaa matkustamiseen ja kaikesta muusta säästetään. Ihan kaikesta. Normaalisti matkoja tehdään se 3 vuodessa, mutta koronatauon takia on ollut nyt tiiviimpää, kun jäi säästöön matkakassaan mukavasti.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa 'jatkuvasti'? Kukaan tuntemani ihminen ei lentomatkaile kovin montaa kertaa vuodessa.
No onhan se jo paljon, jos monta kertaa vuodessa ja joka lomalla matkustaa.
Minustakin erikoista, ettei viihdytä ikinä perheen kanssa kotona lomilla.
Vierailija kirjoitti:
Matkustan koska nautin siitä ja koska vihaan Suomen kylmyyttä ja ankeutta.
Tänä vuonna on tehty 2 reissua lentäen, seuravaan 3 kk (Kanarialle) ja sitä seuraava alkaa kesäkuussa.
Ehkä joku pitkä viikonloppu ainakin keski-Eurooppaan keväällä.
Vituttaako?
Rauhaton sielu olet, jos koti ei lomalla kelpaa. Ehkä jotain itsestäsi jää tunnistamatta.
Kielenkäyttösi kertoo jo jotain.
Useimmilla täällä ei rahasta liene puutetta.
Juu, se on jännä juttu, että siellä ulkomailla on vain nämä neljä asiaa. Ei mitään muuta.