Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitaako teidän vanhemmat lapsenlapsiaan mielellään?

Vierailija
05.11.2006 |

Meillä hoitaa kyllä aika kiitettävästi jos kyse on parista tunnista. Yön yli ovat ottaneet hoitoon korkeintaan kerran puolessa vuodessa.

Meillä isoäidit aika nuoria, molemmat 48- vuotiaita. Kumminkin yökyläilyt koetaan hirvittävän raskaina.

Nyt kun kysyin äidiltäni jos olisi millään mahdollista että voisimme mennä mieheni ja anopin+ hänen miesystävänsä kanssa risteilylle niin oli aika negatiivinen. Kyse olisi siis pe ilta-su iltapäivä. Harmittaa. Onhan hänellä täysi oikeus kieltäytyä, mutta joskus kaipaisin todella omaa aikaa miehen kanssa enemmänkin kuin pari tuntia. Ja onhan se raskasta kahden pienen lapsen kanssa (4 v ja 1,5 v tytöt) mutta sehän on väliaikaista vaan! Sitten ei tartte nähdä pitkään aikaan jos ei huvita...

Ja kun meillä ei ole muita jotka voisi hoitaa. Olisi niin ihanaa hermolomaa kun pääsis pariksi päiväksi pois.

Kuinka teillä?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin pitkää aikaa eivät ole kyllä olleet mutta ehkä ensi kesänä.

Vierailija
2/42 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne oikeen " kerjää" lasta niille ja etenkin yökylään, niin saa olla kauemmin yhdessä. Välillä oikeen rasittavuuteen asti... En voi ymmärtää, että jokutut ei halua olla lastenlastensa kanssa. Meillä sitä asiaa ei edes ajatella hoitamiseksi vaan yhdessäoloksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli silloin kun pyydetään on vastaus aina ei. Mun vanhemmat eivät hoida ollenkaan.

Vierailija
4/42 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuvat tosin eri paikkakunnilla, joten siinä mielessä vähän hankalaa.

Oma äitini on jo eläkkeellä ja senkin vuoksi jaksaa hoitaa ja olla innoissaan ihan eri lailla kuin töissä ollessaan. Esim. viime sunnuntaina tyttäremme sairastui ja kumpikaan meistä vanhemmista ei voinut olla töistä pois, joten soitin äidilleni joka tuli vielä samana päivänä 3 tunnin matkan päästä pariksi päiväksi meille tyttöä hoitamaan. Olen rajattoman kiitollinen tästä ja mummista on ihana päästä kahdestaan puuhaamaan.

Vierailija
5/42 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko esim. sen verran arkoja asian suhteen vai eikö niitä kiinnosta lapsenlapset vai mikä?

Vierailija
6/42 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yökylässä n. 2 kertaa kuussa. Kolme poikaa 4, 2 ja 1v.

Vierailija
7/42 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmesti on pyydetty hoitamaan ja joka kerta tosi nihkeästi ovat lupeutuneet. Kerrankin kyse oli tunnin hoidosta. Ei pyydetä enää, vaan palkataan MLL kun halutaan pari tuntia yhteistä aikaa.

Joskus mummu ottaa vanhimman mukaansa kauppaan/tapahtumiin ihan oma-aloitteisesti.

Vierailija
8/42 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen muutaman kerran pyytänyt ihan pakottavassa tarpeessa pariksi tunniksi lapsenhoitoa, eivätkä he ole kieltäytyneet. Mutta yöksi eivät ota, enkä muutenkaan viitsi heitä vaivata juurikaan lapsenhoito pyynnöilläni, koska eivät ole sitä oma-aloitteisesti kertaakaan tarjonneet.

Vierailija
9/42 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vain kiinnosta!!! kuuluisia syitä: on kipeä olo, on lupautunut hoitamaan serkkuja, on niin vanha, ettei jaksa, on lapsensa hoitanu joym..... Eipä nuo nyt näytä olevan lapsille tärkeitäkään... jos edes vaivauidun enää kysymään, niin alkaa vaan naurattaa kun heti on jotenkin kipeitä!!!!

Vierailija
10/42 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tämä siis karkea yleistys, poikkeusyksilöitä on aina.

Vierailija
11/42 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappelevat suorastaan. Anoppini varmaan adoptoisi lapsemme, jos pyytäisin.... Anoppi ja appiukko soittelevat, että ettekö lähtisi lomalle, että saisimme lapset...

Isoäidit ovat jo 70 v ja 67 v. Heillä valitettavasti alkaa jo ikä painamaan, eli he rasittuvat nopeasti. Mutta intoa löytyy kestävyyttä enemmän! Kaikki papukaijamerkit isoäideille, ja anopille vielä plussa päälle!

Vierailija
12/42 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä anna lastani isovanhemmille hoitoon, vaan nauttimaan yhteisestä ajasta rakkaiden isovanhempien kanssa. Ei isovanhemmat ole olemassa hoitaakseen lasta vaan antaakseen yhteistä aikaa ja rakkauttaan, se hoitaminen menee siinä sivussa. Että sillein.

Vierailija
13/42 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hän hoitaa kyllä tosi mielellään. Yökylään en ole vielä vienyt kuin vanhempaa, mutta muuten kyllä.

Vierailija
14/42 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En mä anna lastani isovanhemmille hoitoon, vaan nauttimaan yhteisestä ajasta rakkaiden isovanhempien kanssa. Ei isovanhemmat ole olemassa hoitaakseen lasta vaan antaakseen yhteistä aikaa ja rakkauttaan, se hoitaminen menee siinä sivussa. Että sillein.

Voihan sen ilmaista niinkin kuin sinä haluat: eli ihan kiva ja helpottavaa on se esim. jos isovanhemmat antavat yhteistä aikaa ja rakkautta lapsenlapselleen silloin, kun äidin on ihan pakko päästä vaikkapa lääkäriin :)

Vierailija
15/42 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen vanhemmat eivät hoida. Anoppi lässyttää ettei kerkeä jne, ihan niinkuin mä olisin edes pyytänyt sitä hoitamaan lapsia tai saatika sitten tarttisin selityksen miksei hoida.

Sama lässynlässy tulee anopilta myös joulu ja synttärilahjojen ostamattajättämisen takia, ei ole aikaa eikä rahaa... Lapselle kun riittäisi lahjaksi 50snt maksava lyijykynäkin tiimarista... Tai vaikka pelkkä kortti jossa lukisi allekirjoituksena T:mummi. Mutta ei niin ei, anoppi kun ei kerkeä...

Vierailija
16/42 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vanhempanikin varmaan hoitaisivat, mutta ovat kuolleet. Eli eipä ole apua tarjolla.

Vierailija
17/42 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä ruokit taas täydellinen äiti -syndroomaa. Lasta ei saa edes hoitoon viedä, ellei ole ihan pakollinen meno kuten lääkärissä käynti....

Onko todellakin niin,e ttä meidän äitien on itse pärjättävä, oli mitä oli? Lapset on itse hoidettava 24/7?

Vierailija
18/42 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastenlastensa elämään. Tottakai silloin kun lapsi on niillä, niin nautin siitä, että lapsi on hoidossa...

Toi kommentti on lähinnä niille, jotka ajattelevat, että isovanhempien ei kuuluu hoitaa lastenlapsiaan. Siis mä en osaa selittää mitä tarkoitan ,mut toiv. joku ymmärtää.

Vierailija
19/42 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

sinä ruokit taas täydellinen äiti -syndroomaa. Lasta ei saa edes hoitoon viedä, ellei ole ihan pakollinen meno kuten lääkärissä käynti....

Onko todellakin niin,e ttä meidän äitien on itse pärjättävä, oli mitä oli? Lapset on itse hoidettava 24/7?

Vierailija
20/42 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä meidänkin lasten isovanhemmat antavat rakkauttaan ja aikaansa silloin, kun harvoin meillä on esim. iltamenoa, jonne lapsia ei voi ottaa mukaan. Eivät siis hoida lapsia, vaan antavat aikaa ja rakkautta;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi