Suomalaisten koirahulluudesta olisi päästävä eroon
Suomalaisten koirahulluudesta olisi jotenkin päästävä eroon. Suomeen syntyy nykyään enemmän koiria kuin lapsia ja tämä on täysin pöyristyttävää kehitystä yhteiskunnan kannalta. Koirat eivät koskaan tule tuottamaan mitään vaan ainoastaan kuluttavat luonnonvaroja ja tuovat epävakautta ympäristöönsä.
Koira otetaan vain ja ainoastaan itsekkäistä syistä eikä koiralta kukaan kysy haluaako se olla "lemmikki".
Älkää alkako selittää viranomaisten koirista, koska se ei nyt liity tähän.
Kommentit (46)
Ei tietenkään keskustelu tarkoita mitään koira vs lapsi, jokainen tietää ettei lapsen teossa ole mitään järkeä, niin kuin ei koiran omistamisessakaan.
Mitä ihmeen epävakautta ympäristöön?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa koira on aika paljon jotain turvafirmaa näppärämpi talovahtina maaseudulla, hirvimetsällä ajoapuna, ihan seuralaisena yksinäiselle ihmiselle.
En ole koskaan ymmärtänyt, miksi lapsia pitäisi hankkia jonkun yleisen hyödyn vuoksi. Ne hankkikoot, jotka lapsia haluavat, siihen ei koira pahemmin vaikuta. Ne, jotka eivät halua lapsia taakaksi, voitaisiin jättää syyllistämättä ja hyväksyä ihmisten erilaiset valinnat elämässä. Turha ylikansoitetulle maapallolle on sellaisten hankkia lapsia, jotka eivät heitä halua ja lisätä onnettomien ihmisten määrää entisestään.
Ja henk. kohtaisella tasolla ennen kun joku mussuttaa, että no mutta kun eläkkeet ja hoitoapu vanhana, niin ihan sijoituksillani olen ajatellut hoitaa eläkkeeni ja maksut plaveluskunnalle, ja Suomessa en ajatellut lusia enää vanhuuspäiviäni.
Niillä sijoituksillako meinaat että perseesi pyyhkiytyy kun paskot housuusi?
Harva lapsi pyyhkii vanhempiensa perseitä. Se ulkoistetaan muille.
Vierailija kirjoitti:
Lemmikeiksi otettavat koirat pitäisi lailla kieltää, opas, huume jne. viranomaiskäyttöön ainoastaan olisi sallittu. Surkuhupaisa keskustelu esim. ilotulitteiden kiellosta koiran palvojien puolesta, kun ilotuliteita käytetään suomessa 6 tuntia vuodessa ja koirat saavat häiritä 24/7/365.
Paremmin en olisi itse voinut mielipidettäni muotoilla!
Mitkäs oli ne lasun, eiku hesyn kriteerit lasten eiku eläintenpito kiellolle. Ps. se ei ole sitten se että lapsilla, eiku koirilla ei ole kavereita gang stalkingin, huhujen ja valheiden johdosta.
Tiedän tapauksen, jossa yhtä perhettä haluttiin dissata ihan muiuden syiden takia ja vahdattiin ihan naurettavista syistä. Haluttiin vaan paheksuntaa vaikka ei hesy ollut edes tekemisissä tuon perheen kanssa, eikä ollut kriteerejä edes hesyn puuttumisiin. Oli jopa valheita ja lavastuksua, joilla sitten näytettiin "toteen" nämä väitteet mukamas. Muut ihmiset vaan vaahtosivat keskenään, minkä kerkesivöt. Huvittavaa kun joku kysyi jopa, etytä ettekö pelkää että hesy vie koirat. Hah hah, mitäköhön tuokin oli kuullut. Varmaan etytä olimne hesyn asiakas, vaikja emme olleet. Miksi silloin pitäisi pelätä hesyn puuttumista asioihin, jouihin ei edes eläinsuojelulakien mukaan puidä puuttua. Ei se ihanteellistakaan ollut se eläinten houto, muttei ihan super huolestuttavaakaan Huiskin hauskaa nähdä se supina, hyöriminen ja pyöriminen.
Tää on erittäin epäsuosittu mielipide, mutta olen otsikon kanssa samaa mieltä. Eläimet ovat kivoja ja antavat ihmiselle paljon (harrastan hevosia ja osittain työskentelenkin hevosalalla ja tämän lisäksi mulla on koira), mutta ihminen on loppujen lopuksi eläin, biologinen olento, jolla on laumaeläimenä tarve ihmiskontakteille. Kyllä, myös sinulla, joka olet introvertti. Merkitykselliset kontaktit toisiin ihmisiin ja ihmisyhteisöön ovat ihmiselle tärkeitä ihan neurologisen toiminnan kannalta, aivan samoin kuin muillekin laumaeläimille. Jos nyt verrataan vaikkapa hevosiin, on hevosissakin yksilöitä, jotka eivät ainakaan ihmisen luomien olosuhteiden puitteissa tule toimeen muiden hevosten kanssa. Silti toisten hevosten näkeminen ja läsnäolo, vaikka sitten aidan takaa, on niillekin äärimmäisen tärkeää.
Nykyajassa ihminen käpristyy helposti omaan yksinäisyyteensä, tai vain ihan lähimmän perheensä seuraan. Monella lemmikki paikkaa tätä tyhjyyden tunnetta. Eläimet ovat myös sillä tavalla validoivia, että ne eivät lopultakaan haasta ihmistä kauheasti. Hevonen, jolta on melko helppo saada myönteistä huomiota ja erityistä yhteyden tunnetta, jää sinne talliin, kun ihminen lähtee kotiin. Koira taas on ihmiselle aina alisteinen, ihminen luo sille selkeät rajat (mikä ei tietenkään ole aina helppoa, mutta kuitenkin ihmisellä on koiraan nähden aina esimiesasema). Toiset ihmiset voivat saattaa ihmisen huomattavasti vaikeampien, mutta erittäin tärkeiden, asioiden äärelle.
Huumekoirat ei aina kovin hyvin koulutettuja. Eivät haista aina laittomasti kuljetettuja huumeita. Tuosta minulla kokemusta. Lutuisia ovat.
Vierailija kirjoitti:
Olet väärässä ap. Koiranomistaja maksaa koirastaan kaiken itse. Koiriin ei saa mitään yhteiskunnan tukia. Ei edes toimeentulotukea. Lisäksi eläinlääkärikuluissa on 24% arvonlisävero, ihmisten ei. Joten kun vie koiransa eläinlääkäriin, omistaja maksaa kaiken itse ja yhteiskunta saa loppusummasta melkein neljänneksen. Koirien omistaminen myös työllistää suomalaisia, koska lemmikkieläinten tarpeita varten on paljon kauppoja ja palveluita.
Niin, eihän koiran palvoja näe louskuleuassaan mitään ongelmaa muille, koirat puree, haukkuu, paskoo jne. mutta kun se meidän musti on niiiiiin kiva kun se haukkuu naapurin mieliksi koko päivän.
Kyllä.niitä pitäis olla montakin.Kissoja myös tän rankka melkein kaksi kertaa 13kissaa.6koiraa...ilman eläimiä ei ole elämää!
Minulle on aivan sama kuinka monta koiraa tai lasta kenelläkin on, kunhan ovat kaikki hyvin kasvatettuja, eivätkä häiriköi ympäristöään.
Mutta tämä onkin se iso ongelmakohta, joka ei näytä mahtuvan sen enempää koiranomistajien kuin monien lasten vanhempienkaan kaaliin.
Kun eihän nyt MEIDÄN musti ja petterijessica ja kun noi toisetkin rakit louskuttaa ja kakarat hilluu miten sattuu.
Kyllä meillä on kolme lasta ja yksi koira. Väitän että koira on perheessämme yllättävän pieni luonnonvarojen kuluttaja, sillä se on meidän ja jopa naapurien niin hyvä liikuttaja, että koiran avulla on voitettu monet lääkärireissut... Lisäksi emme pidä millään tavalla koiraa perheenjäsenenä vaikka hän tuossa vieressä sohvalla makaakin ja on tärkeä perheemme elämässä, koira on eläin, josta aika jättää hyvin nopeasti, mutta lapset ovat rikkaus, joiden arvo nousee kun me vanhemmat vanhenemme.
Pitääkö koiran omistamistakin jo alkaa hävetä?
Joo otetaan itsekkäistä syistä mutta miksi lapsia hankitaan? Käsi ylös kuka on tehnyt lapsen muusta syystä kuin omasta halusta. Tehkääpä kaikki lapsi yhteiskunnalle ja ne joiden toivottu lapsiluku on täynnä voisivat hankkia muutaman lisää.
Totta. Mulla on ollut 2 koiraa, mutta mulla on vain yksi lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö koiran omistamistakin jo alkaa hävetä?
EI!
Terveysvaikutukset on valtavat: tulee liikuttua päivittäin ulkona, eikä ole mt-ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Minulle on aivan sama kuinka monta koiraa tai lasta kenelläkin on, kunhan ovat kaikki hyvin kasvatettuja, eivätkä häiriköi ympäristöään.
Mutta tämä onkin se iso ongelmakohta, joka ei näytä mahtuvan sen enempää koiranomistajien kuin monien lasten vanhempienkaan kaaliin.
Kun eihän nyt MEIDÄN musti ja petterijessica ja kun noi toisetkin rakit louskuttaa ja kakarat hilluu miten sattuu.
Ei. Nimenomaan noilla spekseillä ei koiraa oteta eikä lapsia tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Tää on erittäin epäsuosittu mielipide, mutta olen otsikon kanssa samaa mieltä. Eläimet ovat kivoja ja antavat ihmiselle paljon (harrastan hevosia ja osittain työskentelenkin hevosalalla ja tämän lisäksi mulla on koira), mutta ihminen on loppujen lopuksi eläin, biologinen olento, jolla on laumaeläimenä tarve ihmiskontakteille. Kyllä, myös sinulla, joka olet introvertti. Merkitykselliset kontaktit toisiin ihmisiin ja ihmisyhteisöön ovat ihmiselle tärkeitä ihan neurologisen toiminnan kannalta, aivan samoin kuin muillekin laumaeläimille. Jos nyt verrataan vaikkapa hevosiin, on hevosissakin yksilöitä, jotka eivät ainakaan ihmisen luomien olosuhteiden puitteissa tule toimeen muiden hevosten kanssa. Silti toisten hevosten näkeminen ja läsnäolo, vaikka sitten aidan takaa, on niillekin äärimmäisen tärkeää.
Nykyajassa ihminen käpristyy helposti omaan yksinäisyyteensä, tai vain ihan lähimmän perheensä seuraan. Monella lemmikki paikkaa tätä tyhjyyden tunnetta. Eläimet ovat myös sillä tavalla validoivia, että ne eivät lopultakaan haasta ihmistä kauheasti. Hevonen, jolta on melko helppo saada myönteistä huomiota ja erityistä yhteyden tunnetta, jää sinne talliin, kun ihminen lähtee kotiin. Koira taas on ihmiselle aina alisteinen, ihminen luo sille selkeät rajat (mikä ei tietenkään ole aina helppoa, mutta kuitenkin ihmisellä on koiraan nähden aina esimiesasema). Toiset ihmiset voivat saattaa ihmisen huomattavasti vaikeampien, mutta erittäin tärkeiden, asioiden äärelle.
Itse olen päätynyt siihen, että ihmisten kanssa kannattaa "keskustella" lähinnä lukemalla kirjallisuutta ja seuraamalla tieteellistä tutkimusta. Valtaosa ihmisistä on papukaijoja, jotka vain toistelevat muualta kuulemaansa ja ovat täysin kyvyttömiä tuottamaan omaehtoisesti mitään edes miedosti merkittävää.
Ei sulla ap. ole lähtökohtaisesti oikeutta odottaa keneltäkään yhtään mitään. Korkeintaan lain noudattamista. Ihan sama, mistä tai kenestä sinä uskot hyötyväsi.
Kuinka luonnonsuojelijoille voi olla lemmikkieläimiä ?
Yhdenkään eläimen luontainen paikka ei ole ihmisen luona.
Lisäksi vapaana ulkona liikkuvat lemmikit tappavat valtavasti pieneläimiä.
Eikö lemmikkieläinten omistajia hävetä ?
Hankkikaa tamagotchi jos jotakin pitää paijata...
Ilotulitteet ovat resurssien tuhalusta, turvallisuusriski väärin käyttäessä sekä roskaavat hirveesti kun kaikki eivät viihdi roskiaan kerätä paukuttelun jälkeen. Kyllä se meteli mikä siitä tulee häiritsee muitakin kuin koiria. Kuten niitä rakkaita lapsia jotka eivät saa kunnon yöunia kun yömyöhään asti ammutaan raketteja. Jos nykyään panostettaisiin esim valoshowhuihin olisivat ne halvempia sekä uusiokäyttöisiä ja siltikin joka vuosi voi olla erilainen show. Vaikka keskarikin taivaalle vaikka dronien avulla jos siltä tuntuu.