Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten määritellään paksu tukka?

Vierailija
04.11.2022 |

Kaverini jaksaa aina hehkuttaa paksua tukkaansa. Hiuksensa ovat minun mielestäni vain karheat ja pörröttyneet, koska ovat niin huonokuntoiset ja värjää juurikasvuaan kahden viikon välein. Ei siis niinkään mitkään megapaksut.

Hän jaksaa aina myös voivotella minun ohuita hiuksiani. Mielestäni omat hiukseni ovat liki samaa paksuusluokkaa kuin hänellä, mutta omani ovat ehkä hieman ylihoidetutkin (haluan pitää ne pitkänä) ja sen vuoksi ehkä lässähtäneemmän näköiset, mutta kiiltävät. Käsikopelolla arvioiden pompulan ympärys kutakuinkin kuitenkin samaa luokkaa kuin kaverillani, monesti olen hänen hiuksiaan laittanut esim illanistujaisiin.

Miten siis määritellään mikä on paksu tukka ja mikä ohut? Mulla yksittäinen hius aika ohut, mutta sitä on paljon eli olenko silloin ohuthiuksinen. Entä jos yksittäinen hius paksu mutta niitä kasvaa suhteellisen harvassa?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on täysin suhteellinen käsite. Mulle suomalaiset kampaajat päivittelevät, että onpa paksut hiukset. Ulkomailla taas ihan päinvastoin, on ihmetelty, kun on niin ohuet.   Että kummat ne nyt sitten on?! :D 

Mulla on ohut hius, mutta niitä on paljon. Ovat suorat ja sileät, eivät tippaakaan pörrössä.

Vierailija
42/43 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristallikissa kirjoitti:

Olipa kuka tahansa vastannut ketjuun jo mitä tahansa, niin mulla on asiasta ainoa varma kriteeri:

Se määritellään siten, että kun menet kampaajalle, nämä alkavat poikkeuksetta voivotella ja voihkia ihmetyksestä ja myös ihastuksestakin, että kun sinulla on niin paksu tukka!

Heillä on näppituntuma keskimääräisiin ja siten myös sitä ohuempiin JA sitä paksumpiin hiuksiin.

Niin paitsi tosiaan tämä on suhteellista. Suomessa kampaaja reagoi juuri näin, muualla päinvastoin. Eli "paksun tukan" määritelmä Suomessa on aika paljon ohuempi kuin vaikkapa Saksassa, Etelä-Euroopasta puhumattakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiuksia on paljon, eihän joillakin ole puoliakaan siitä mitä toisilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän