Miten määritellään paksu tukka?
Kaverini jaksaa aina hehkuttaa paksua tukkaansa. Hiuksensa ovat minun mielestäni vain karheat ja pörröttyneet, koska ovat niin huonokuntoiset ja värjää juurikasvuaan kahden viikon välein. Ei siis niinkään mitkään megapaksut.
Hän jaksaa aina myös voivotella minun ohuita hiuksiani. Mielestäni omat hiukseni ovat liki samaa paksuusluokkaa kuin hänellä, mutta omani ovat ehkä hieman ylihoidetutkin (haluan pitää ne pitkänä) ja sen vuoksi ehkä lässähtäneemmän näköiset, mutta kiiltävät. Käsikopelolla arvioiden pompulan ympärys kutakuinkin kuitenkin samaa luokkaa kuin kaverillani, monesti olen hänen hiuksiaan laittanut esim illanistujaisiin.
Miten siis määritellään mikä on paksu tukka ja mikä ohut? Mulla yksittäinen hius aika ohut, mutta sitä on paljon eli olenko silloin ohuthiuksinen. Entä jos yksittäinen hius paksu mutta niitä kasvaa suhteellisen harvassa?
Kommentit (43)
Mielestäni kokonaisuus ratkaisee. Mulla on yksittäinen hius ohut, mutta niitä on paljon. Tosin lopptulema ei ole mikään varsinaisen paksu, ihan perus. On ohuempia ja on paksumia hiuspehkoja. Omalla tyttärelläni taasen hiukset ovat oikeasti paksut. Hänelle saa vähintään kolme sen paksuista lettiä, mitä minulle tulee yhdestä letistä. Kampaamossakin saa varata aina ekstrapitkän ajan eikä sittenkään meinaa välillä riittää.
Katsopa vaikka kampaajien enne jälkeen - kuvia. Ennen kuvassa saattaa olla illuusio paksuistakin hiuksista kun ovat hoitamattomat ja pörrössä, mutta jälkeen kuvassa suoristettuna paistaa päivä läpi hiuksista. Vaikkakin hiusväri turvottaa hiusta. Kihartamalla harvaa ja isoa kiharaa saa todella ohkaisestakin hiuksesta tuunattua kuvia varten paksun näköiset.
Vierailija kirjoitti:
Mitä vıtun väliä?
Eikai sillä olekaan v*tunkaan väliä, mutta käsittääkseni tämä palsta on ihan tällaista joutavaakin kevyttä höpöttelyä varten.
AP
Mielestäni ohut tukka on, jos päälaki paistaa hiusten läpi, tai poninhäntä on kuin rotan häntä. Joillakin on hiusraja aika ylhäällä, kuten tällä " kultamekko Iidalla.
Itsellä on paksu tukka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vıtun väliä?
Eikai sillä olekaan v*tunkaan väliä, mutta käsittääkseni tämä palsta on ihan tällaista joutavaakin kevyttä höpöttelyä varten.
AP
Käsityksesi on väärä.
Syntyjään ohut tai paksu tukka kai ylensä määritellään tuollaisten epämääräisten ulkoisten seikkojen kautta. Paksu tukka tosiaan on ilmava ja tuuheva, ohut tukka laskostuu ohuenakin.
Eri asia on sitten oheneva ja harveneva tukka.
En tiedä, onko mitään virallista määritelmää olemassakaan, tuskin. Mutta itselleni melkein jokainen kampaaja toteaa, että onpa sulla paksut hiukset. Siitä olen päätellyt, että ehkä mulla sitten on. Ne nyt kuitenkin varmaan näkee aika paljon kaikenlaisia hiuksia. Kun letitän hiukseni, letti on sellainen ranteen paksuinen.
Mutta ei kannata suoraan kadehtia tuota hiusten määrää. Paksuissa hiuksissa on myös haittapuolensa. Esimerkiksi erilaiset nutturakampaukset on täysin mahdottomia tehdä, jos hiuksia on liikaa. Tai ainakaan niistä ei koskaan tule sievän näköisiä, vaikka maksaisit ammattikampaajalle mansikoita yrityksestä.
Itellä oli kerran tyttöystävä jolla oli todella ilmava ja "paksu" tukka. Aina haukkui selän takana kaikkia sun kaltaisia naisia joilla oli ns ohut lässähtänyt tukka hah. Hyvä (kai) että kaveris ees tekee sen suoraan
Vierailija kirjoitti:
Itellä oli kerran tyttöystävä jolla oli todella ilmava ja "paksu" tukka. Aina haukkui selän takana kaikkia sun kaltaisia naisia joilla oli ns ohut lässähtänyt tukka hah. Hyvä (kai) että kaveris ees tekee sen suoraan
Kuulostaapa ikävältä tyypiltä :( Sillehän voikin itse tosi paljon että minkälaiset hiusgeenit on perinyt.
Nyt tuikitärkeä asia pohdinnassa. Tähän kannattaa käyttää koko potentiaalinsa.
Minä kans hieman ylihoidan hiuksiani, mun hiukset ei ole ohuet, mutta ei myöskään kauhean paksut. Saan nämä näyttämään tuplasti paksummilta kun teen vähän kiharaa latvaan ja laitan kuivashampoota, mutta oikein hoidettuna ja öljyttynä saa kyllä pompulasta kunnon rotanhännänkin.
Paljon vaikuttaa myös se, onko hapsottavia ohuita latvoja. Jos leikkaa säännöllisesti latvoja ja tukka on tasapaksu, niin näyttää paksuilta, mutta jos päästää huitulalatvat kasvamaan omaa elämäänsä niin tekee koko tukkaa ohuemman näköiseksi.
<https://fi.pinterest.com/pin/635289091165278986/> Tähän tyyliin.
Maisa Torppahan on kasvattanut upeat hiukset! Ja ilmeisesti vaalentaakin niitä edelleen. Hän mainitsi, että hiustenpidennykset olivat yksi suuri syy, miksi omat hiukset oli ohuet eikä kasvaneet. Suositteli myös jotain lisäravinnetta.
Tunnen myös ihmisen, joka väittää itsellään olevan todella paksun tukan. Ei ole. Juurikin sellainen paljon käsitelty pörrökasa. En tiedä miksi hän luulee niin... Aika monella suomalaisella on sellainen lasinen ja hento hius. Toki niitä hiuksia voi olla paljon, mutta yksi hius todella hento.
Mulla on oikeasti paksu tukka. Hiuksia on paljon ja ne yksittäiset hiukset ovat vielä paksuja. Hiusten kuivaamisessa kestää ikuisuus. Suoristaminen ja kiharoiden tekeminen kestää tosi kauan. Ponnarin läpimitta on iso. Kesällä tulee tosi kuuma paksussa tukassa ja muutenkin on vaikea saada hiuksia mahtumaan mihinkään. Mulla on hyväkuntoiset hiukset eikä mikään kuiva pörrö.
Tällaista määritelmää on käytetty:
Poninhännän ympärys
Alle 5 cm: ohut
510 cm: normaali
Yli 10 cm: paksu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaapa ikävältä tyypiltä :( Sillehän voikin itse tosi paljon että minkälaiset hiusgeenit on perinyt.
Mulla ei ole ollut yhtäkään tyttöystävää joka ei haukkuisi muita naisia selän takana
Nykyään monilla on myös pidennykset/tuuhennokset, joilla saa hiuksiin volyymia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole ollut yhtäkään tyttöystävää joka ei haukkuisi muita naisia selän takana
Toivottavasti vielä löydät sellaisen, jolla on jonkinlainen itsetuntokin. Säälittävää tuollainen muiden haukkuminen itseään pönkittääkseen. Vaikutus on päinvastainen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on oikeasti paksu tukka. Hiuksia on paljon ja ne yksittäiset hiukset ovat vielä paksuja. Hiusten kuivaamisessa kestää ikuisuus. Suoristaminen ja kiharoiden tekeminen kestää tosi kauan. Ponnarin läpimitta on iso. Kesällä tulee tosi kuuma paksussa tukassa ja muutenkin on vaikea saada hiuksia mahtumaan mihinkään. Mulla on hyväkuntoiset hiukset eikä mikään kuiva pörrö.
Sama täällä. Ja sitten hiusteni joukossa on vielä yksittäisiä aivan megapaksuja hiuksia, jotka tuntuvat melkein rautalangalta. Ne ovat lisäksi aina ihan pikimustia.
Mitä vıtun väliä?