Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten määritellään paksu tukka?

Vierailija
04.11.2022 |

Kaverini jaksaa aina hehkuttaa paksua tukkaansa. Hiuksensa ovat minun mielestäni vain karheat ja pörröttyneet, koska ovat niin huonokuntoiset ja värjää juurikasvuaan kahden viikon välein. Ei siis niinkään mitkään megapaksut.

Hän jaksaa aina myös voivotella minun ohuita hiuksiani. Mielestäni omat hiukseni ovat liki samaa paksuusluokkaa kuin hänellä, mutta omani ovat ehkä hieman ylihoidetutkin (haluan pitää ne pitkänä) ja sen vuoksi ehkä lässähtäneemmän näköiset, mutta kiiltävät. Käsikopelolla arvioiden pompulan ympärys kutakuinkin kuitenkin samaa luokkaa kuin kaverillani, monesti olen hänen hiuksiaan laittanut esim illanistujaisiin.

Miten siis määritellään mikä on paksu tukka ja mikä ohut? Mulla yksittäinen hius aika ohut, mutta sitä on paljon eli olenko silloin ohuthiuksinen. Entä jos yksittäinen hius paksu mutta niitä kasvaa suhteellisen harvassa?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itellä oli kerran tyttöystävä jolla oli todella ilmava ja "paksu" tukka. Aina haukkui selän takana kaikkia sun kaltaisia naisia joilla oli ns ohut lässähtänyt tukka hah. Hyvä (kai) että kaveris ees tekee sen suoraan

Kuulostaapa ikävältä tyypiltä :( Sillehän voikin itse tosi paljon että minkälaiset hiusgeenit on perinyt. 

Mulla ei ole ollut yhtäkään tyttöystävää joka ei haukkuisi muita naisia selän takana

Toivottavasti vielä löydät sellaisen, jolla on jonkinlainen itsetuntokin. Säälittävää tuollainen muiden haukkuminen itseään pönkittääkseen. Vaikutus on päinvastainen.

Sellasta naista ei tässä maailmassa olekaan joka ei muita haukkuis selän takana. Ehkä ei miestäkään. Toki tarpeen tullen näytetään kivaa naamaa niinkuin sinä nyt tässä.

Vierailija
22/43 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiusten paksuus tai ohuus on helpoin käsittää sen verran pitkistä hiuksista, jotka voi laittaa ponihännälle. Kun laitat hiukset ponnarille, kuinka paksu ponnari tulee? Itselläni oli aikaisemmin paljon paksummat hiukset ja oli kauheaa kun vuoden ajan hiuksia lähti oikein reilusti. Hiusten ohenemisen huomasi siinä, että ponnari oli aikaisempaa lirumpi.

Samaa hiuslenkkiä käyttäen, kuinka monta kertaa hiuslenkki kierretään sen hiusmäärän ympärille? Jos vain kaksi kertaa, niin hiukset ovat paksut ja niitä on paljon. Jos saman lenkin saa kierrettyä kolme kertaa hiusmäärän ympärille, hukset ovat ohuemmat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaista määritelmää on käytetty:

Poninhännän ympärys

Alle 5 cm: ohut

510 cm: normaali

Yli 10 cm: paksu

Ohhoh. Viis metriä kymmenen senttiä on normaali. Harvemmin nähty.

Vierailija
24/43 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, onko mitään virallista määritelmää olemassakaan, tuskin. Mutta itselleni melkein jokainen kampaaja toteaa, että onpa sulla paksut hiukset. Siitä olen päätellyt, että ehkä mulla sitten on. Ne nyt kuitenkin varmaan näkee aika paljon kaikenlaisia hiuksia. Kun letitän hiukseni, letti on sellainen ranteen paksuinen. 

Mutta ei kannata suoraan kadehtia tuota hiusten määrää. Paksuissa hiuksissa on myös haittapuolensa. Esimerkiksi erilaiset nutturakampaukset on täysin mahdottomia tehdä, jos hiuksia on liikaa. Tai ainakaan niistä ei koskaan tule sievän näköisiä, vaikka maksaisit ammattikampaajalle mansikoita yrityksestä.

Samoin saa olla reippaasti ohentamassa paksuja hiuksia latvasta jos niiden haluaa näyttävän hyvältä lyhyinä. Esim. ohutkin tukka toimii hyvin polkkapituudessa, mutta paksu tukka on helposti melkoinen kypärä. Se myös painaa niskaa aika paljon. Vielä lyhyempi vasta vaatiikin jatkuvaa kampaajalla käyntiä.

Vierailija
25/43 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on suomalaista sukujuurta kuten 95% porukasta täällä, niin paksuja hiuksia ei ole. Huomaatte tämän, jos käytte hiukkasen ulkomailla vertailemassa.

Vierailija
26/43 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ikäni saanut kuulla hehkutusta paksuista hiuksistani, mutta tunnetustihan hiukset ja järki eivät pysy samassa päässä, joten kannattaneekohan tuosta iloita. Kehuvat hiuksia kun järjessä ei ole kehuttavaa.

Vierailija
27/43 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on  paksun ranteen paksuinen letti, jota on moni ihmetellyt, vähän kiusallistakin se on, kun nuorempana tultiin tukkaa ropeloimaan. Hiukset ulottuvat takapuoleen saakka, ovat luonnonkiharat ja luottokampaaja on sanonut, että sulle varataan hiusten määrän vuoksi reippaasti pidempi aika. Leikkuutan niitä kerroksittain, sillä tasapitkinä mulla olisi varmaan niskatkin vinossa. 

Lisäksi jos haluaa paksuutta muuten määritellä, niin normikaupan hyllyissä myytävät nutturavehkeet, pinnit ja pompulat ei riitä yhtään mihinkään, pompulat pamahtaa poikki, kun yrittää poninhäntää tehdä. Glitteristä olen saanut  jonkun verran isompia tukankiinnittimiä, mutta niitäkin tarvitaan vähintään 2 ja läjä pinnejä päälle ja mielellään vielä hiusverkkokin, koska tämä hiusmäärä myös painaa.  

Sitten voin sanoa sen, että elämä vahvan ja paksun tukan kanssa ei ole aina kivaa, kesähelteet on kuin kävelisi turkki päällä. Tukka pitää aina olla ylös nostettuna, että niska saa ilmaa.  Myös yöllä se on letillä, sillä hikoilu ei ole kivaa. Talvella on sitten toistepäin, hattu on aika tarpeeton alle 10 asteen pakkasella. Hiusten kuivatus on myös aikaavievää puuhaa enkä mielellään käy sen vuoksi uimahallissa...

N52 v 

ps. en aio leikata. 

Vierailija
28/43 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaista määritelmää on käytetty:

Poninhännän ympärys

Alle 5 cm: ohut

510 cm: normaali

Yli 10 cm: paksu

Ohhoh. Viis metriä kymmenen senttiä on normaali. Harvemmin nähty.

Tämä palsta taitaa tiputtaa joitain erikoismerkkejä pois tekstistä. Oletan, että tuossa on lukenut "5 viiva 10 cm" (katotaanpa, tippuuko edellisestä myös lainausmerkit pois)

Vierailija
29/43 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnen myös yhden kampaajakollegan joka mainostaa suureen ääneen "kun on tällainen paksu tukka" ja todellisuudessa sellainen karvainen pörrö, kun on käsitelty ja käherretty niin paljon.  Jos hiukset hoitaisi kuntoon niin puolet volyymista lähtisi vähintään. Erikoisesti suositussa kampaamossa tämän kampaajan kalenteri usein vajaa, kampaajalla kun omat hiukset on pitkälti se käyntikortti...

Lasimaisestakin hiuksesta saa karhean ja "paksun" kun hiussuomua auotaan jatkuvasti erilaisilla käsittelyillä. Kuten joku mainitsikin, niin se tasapaksun latvan pitäminen tuo paksuudentuntua hiuksiin, mutta yleensä silloin joutuu sitten pitämään aika polkkamallia.

Sanon aina asiakkaille, että ihan sama oikeastaan mikä väri tai malli hiuksissa, kunhan ne ovat hyvin hoidetut. Se on aina se perus steppi kun halutaan hienot hiukset. En siis lähde tuollaisia valmiiksi pörrökasoja edes vaalentamaan tai vetämään niihin mitään räikeitä värejä. 

Vierailija
30/43 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kuka tahansa vastannut ketjuun jo mitä tahansa, niin mulla on asiasta ainoa varma kriteeri:

Se määritellään siten, että kun menet kampaajalle, nämä alkavat poikkeuksetta voivotella ja voihkia ihmetyksestä ja myös ihastuksestakin, että kun sinulla on niin paksu tukka!

Heillä on näppituntuma keskimääräisiin ja siten myös sitä ohuempiin JA sitä paksumpiin hiuksiin.

Vierailija
31/43 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on oikeasti paksu tukka. Hiuksia on paljon ja ne yksittäiset hiukset ovat vielä paksuja. Hiusten kuivaamisessa kestää ikuisuus. Suoristaminen ja kiharoiden tekeminen kestää tosi kauan. Ponnarin läpimitta on iso. Kesällä tulee tosi kuuma paksussa tukassa ja muutenkin on vaikea saada hiuksia mahtumaan mihinkään. Mulla on hyväkuntoiset hiukset eikä mikään kuiva pörrö.

Sama täällä. Ja sitten hiusteni joukossa on vielä yksittäisiä aivan megapaksuja hiuksia, jotka tuntuvat melkein rautalangalta. Ne ovat lisäksi aina ihan pikimustia.

Mulla on kans mustia todella paksuja yksittäisiä hiuksia ja olen vaaleatukkainen. Niitä voi väännellä ja käännellä miten vain eivätkä katkea.

Vierailija
32/43 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on  paksun ranteen paksuinen letti, jota on moni ihmetellyt, vähän kiusallistakin se on, kun nuorempana tultiin tukkaa ropeloimaan. Hiukset ulottuvat takapuoleen saakka, ovat luonnonkiharat ja luottokampaaja on sanonut, että sulle varataan hiusten määrän vuoksi reippaasti pidempi aika. Leikkuutan niitä kerroksittain, sillä tasapitkinä mulla olisi varmaan niskatkin vinossa. 

Lisäksi jos haluaa paksuutta muuten määritellä, niin normikaupan hyllyissä myytävät nutturavehkeet, pinnit ja pompulat ei riitä yhtään mihinkään, pompulat pamahtaa poikki, kun yrittää poninhäntää tehdä. Glitteristä olen saanut  jonkun verran isompia tukankiinnittimiä, mutta niitäkin tarvitaan vähintään 2 ja läjä pinnejä päälle ja mielellään vielä hiusverkkokin, koska tämä hiusmäärä myös painaa.  

Sitten voin sanoa sen, että elämä vahvan ja paksun tukan kanssa ei ole aina kivaa, kesähelteet on kuin kävelisi turkki päällä. Tukka pitää aina olla ylös nostettuna, että niska saa ilmaa.  Myös yöllä se on letillä, sillä hikoilu ei ole kivaa. Talvella on sitten toistepäin, hattu on aika tarpeeton alle 10 asteen pakkasella. Hiusten kuivatus on myös aikaavievää puuhaa enkä mielellään käy sen vuoksi uimahallissa...

N52 v 

ps. en aio leikata. 

Minulla taas on ranteenpaksuinen penis, ja olen saanut siitä kuulla niin miehiltä kuin naisilta. Eikä puhettakaan, että normikondomit sopis ilman että pamahtaa halki. Ei kiva. Ja tämä tarina on tosi.

M46

Vierailija
33/43 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tunnen myös yhden kampaajakollegan joka mainostaa suureen ääneen "kun on tällainen paksu tukka" ja todellisuudessa sellainen karvainen pörrö, kun on käsitelty ja käherretty niin paljon.  Jos hiukset hoitaisi kuntoon niin puolet volyymista lähtisi vähintään. Erikoisesti suositussa kampaamossa tämän kampaajan kalenteri usein vajaa, kampaajalla kun omat hiukset on pitkälti se käyntikortti...

Lasimaisestakin hiuksesta saa karhean ja "paksun" kun hiussuomua auotaan jatkuvasti erilaisilla käsittelyillä. Kuten joku mainitsikin, niin se tasapaksun latvan pitäminen tuo paksuudentuntua hiuksiin, mutta yleensä silloin joutuu sitten pitämään aika polkkamallia.

Sanon aina asiakkaille, että ihan sama oikeastaan mikä väri tai malli hiuksissa, kunhan ne ovat hyvin hoidetut. Se on aina se perus steppi kun halutaan hienot hiukset. En siis lähde tuollaisia valmiiksi pörrökasoja edes vaalentamaan tai vetämään niihin mitään räikeitä värejä. 

Voi voi, mulla on lasimainen, täysin käsittelemätön hius ja kampaajat aina sanovat, että mulla on paksu tukka. Kuten onkin. Lapsillani on myös, pojalla minunlaiseni lasimainen hius ja tytöllä taas ohut, mattamaisempi ja "sikamaisen" runsas.

Vierailija
34/43 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattilainen pystyy kalibroidulla työntömitallakin mutta suosittelen mikrometrin käyttöä. Alle 0,07mm on ohut. Siitä ylöspäin luokitellaan paksuksi.

Vierailija
35/43 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristallikissa kirjoitti:

Olipa kuka tahansa vastannut ketjuun jo mitä tahansa, niin mulla on asiasta ainoa varma kriteeri:

Se määritellään siten, että kun menet kampaajalle, nämä alkavat poikkeuksetta voivotella ja voihkia ihmetyksestä ja myös ihastuksestakin, että kun sinulla on niin paksu tukka!

Heillä on näppituntuma keskimääräisiin ja siten myös sitä ohuempiin JA sitä paksumpiin hiuksiin.

Tällä perusteella on paksu tukka.

T. Se, jolla paksu tukka, mutta järjessä ei kehumista

Vierailija
36/43 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, miten se virallisesti määritellään. Mulla yksittäiset hiukset on paksut ja sen lisäksi niitä on paljon. En oikein pysty pitämään ponnaria tai nutturaa, koska hiukset on niin raskaat että ponnarilla roikkuessaan aiheuttavat päänsärkyä. Lettiä pitäessä letti on aika tönkkö, kun on sen verran paksu. Monesti ihmiset ovat taivastelleet, että onpa sulla paksut hiukset.

Vierailija
37/43 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidennysten lisääntynyt käyttö tuntuu aiheuttaneen sen, että normaalipaksuiset hiuksetkin on nykyään "ohuet". Tuotteilla voi vaikuttaa paljon siihen miten tuuhealta hiukset näyttävät.

Oikeasti ohuet on sellaiset haituvat ja pompula on sormen paksuinen. 

Vierailija
38/43 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on suomalaista sukujuurta kuten 95% porukasta täällä, niin paksuja hiuksia ei ole. Huomaatte tämän, jos käytte hiukkasen ulkomailla vertailemassa.

Mä asun Espanjassa ja ainakin täällä paljon ohuttukkaisia. Katukuvassa näkee about samanverran sellaisia "hevosenjouhi"hiuksia kuin Suomessakin, eli aika harvassa.

Vierailija
39/43 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset voi olla myös normaalit, ilman että ovat ohuet tai ilman että ovat paksut. Itse miellän paksuiksi juuri sellaiset joissa letti tiukkaan tehtynäkin sellainen solakan ranteen kokoinen. 

Ja joo, tuollainen pörrö hamppukasa ei ole paksua nähnytkään eikä tuollaista ainakaan kasvatettua saa. Näyttäähän se hoitamattomana tuuheammalta toki.

Vierailija
40/43 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä loppupeleissä on onko ohut vai paksu, jos ei nyt ole aivan sellainen että päänahka paistaa ja ponnareina joutuu käyttämään niitä lasten pikkuponnareita.

Ohuemmankin tukan saa laittamalla tai viimeistään pidennyksillä näyttämään paksulta ja moni paksuhiuksinen taas vaihtaisi kiljuen ohuempaan hiuslaatuun kun mikään kihara tai kampaus ei pysy ja hiukset on liian jämäkät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi