Kouluruoka on asiana ihan hyvä, mutta kuinka moni tajuaa, että se on täysin ravinnotonta einesruokaa
Eikä sen tarvitse ollakaan parempaa, mutta sen hehkutus on typeryyttä.
Enkä puhu tässä mausta.
Kommentit (162)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sitruunahapossa mykotoksiineja
Ja katsokaapa itse esim. tämän päivän POSSUHÖYSTÖN ravintosisältöä, aikamoinen lista kaikkea turhaa pa*kaa:
Ainesosat
sianlihasuikale (suomalainen porsaanliha (SE), jodioitu suola.), vesi, tomaattimurska (tomaatti, tomaattitäysmehu, happamuudensäätöaine (sitruunahappo)), kasvirasvasekoite (Ainesosat: Vesi, KIRNUMAITO, kasviöljyt (rypsi ja palmu#), muunnettu tärkkelys, emulgointiaine (rasvahappojen mono- ja diglyseridit(kasvirasvapohjainen)), stabilointiaineet (metyyliselluloosa, guarkumi), happamuudensäätöaineet (natriumsitraatti, sitruunahappo),laktaasientsyymi, aromi.#Kestävän kehityksen mukaisesti tuotettua ja sertifioitua palmuöljyä.), kylmäliukoinen suuruste (Muunnettu tärkkelys (peruna)), sipulirouhe (sipuli), lihaliemijauhe (Suola, aromit, maissitärkkelys, maltodekstriini, sipuli, sokeri, rapsiöljy, väriaine (E 150c), porkkana, kirveliEi. Mun omassa keittiössä tuohon tulisi maustamattomia possunsuikaleita, sipulia, porkkanaa pilkottuna ja mausteita kuten suolaa ja mustapippuria ja ripaus kirveliä. Jos possut paistaa ensin, ne paistetaan voissa pannulla. Tärkkelystä en tarvitse. En palmu- tai rypsiöljyä. En sitruunahappoja tai keinotekoisia aromeja. Lisukkeena keitetyt perunat. Sellaiset jotka on kaivettu tuosta lähipellolta ja kuoritaan juuri ennen keittämistä.
Kai sä helkkarin nuija nyt tajuat että tuossa on juuri se sisältö mitä "sinä itse laittaisit sinne"? Ainesosissa vaan pitää luetella myös jokaisen erillisen komponentin ainesluettelo. Ja suurtalouskeittiön ruuanlaitto lähtökohtaisesti pikkasen eri asia kuin kotona, kastikkeiden suurustuksessa esim. käytetään maissitärkkelystä eikä yleensä kotona käytettävää vehnäjauhoa että ruoka on vehnätön/gluteeniton... joka taasen vähentää erityisruokavalio ruokien tekoa per päivä. Jos et näitä asioita ymmärrä niin voit pitää koko aiheesta pääsi kiinni.