Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olette valmistautuneet mahdollisiin tuleviin sähkökatkoihin?

Vierailija
03.11.2022 |

Vai saako täällä tästä keskustella? Kun viime talvena yritin viritellä keskustelua valmistautumisesta hintojen nousuun, energia- ja ruokapulaan, aloitukset poistettiin. En ole täällä sen jälkeen sitten käynytkään, mutta kokeillaanpa nyt, joko sensuuri on helpottanut. Siis asiallista keskustelua toivon.

Eli oletteko jo varautuneet siihen, että sähköt voi olla poikki vaikkapa 12 tuntia? Tai oletteko varautuneet siihen, että hinnat aina vaan nousee ja että voi tulla ihan pulaakin ruuasta? Ja jos olette, niin miten?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheaa jos tulee katko kun lataan mun dildoa

Vierailija
42/46 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin taskulampun,pattereita ja ämpärin. Minulla on myös lämpöinen peitto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut luulee että mennään jonnekin kivikauteen jos pariksi tunniksi sähkö katkeaa.

Vierailija
44/46 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vesipulloa löytyy.

Vierailija
45/46 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varautunut henkisesti siihen, ettei mahdollinen katko jää yhteen kaksituntiseen, vaan joko niitä tulee jatkuvasti tai sähköyhtiön kamat laukeaa kun ne yrittää saada sähköt takaisin päälle. Varmuuden vuoksi eristän makkarin ikkunan katkon tullessa paksummilla verhoilla ja varapatjalla, että siellä säilyisi lämpö paremmin. Retkeilyvaatteiden ja -välineiden ansiosta lämpimänä pysyminen ja ruuanlaitto onnistuu. Kotivararuokia taas on jo koronasta alkaen toitotettu. Mökin vesikanisterit yms ovat talvisäilytyksessä kotona.

Uutena asiana ostin varulta vahvempia roskapusseja vessakäyntejä varten :D

Vierailija
46/46 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, miksi pitäisi erikseen varautua siihen, että sähköt voivat katketa jopa 12 tunniksi? Työpäivään minulla menee matkoineen reilu 9h, eli sen muutaman tunnin siitä ympäriltä pärjään kyllä ilman sähköäkin. Meillä on varaava takka ja pihalla kota, jossa voi tarvittaessa kokata, jos ei tuota muutamaa tuntia selviä syömättä. Jos sähkökatko tulee työpäivän ulkopuolella, niin todennäköisesti nukun siitä suurimman osan ajasta, eli sähkökatkoa ei edes huomaa. Pakasteet voi viedä pihalle, kuin myös jääkaapista ne, jotka menisivät pilalle pitkän sähkökatkon aikana.

Niistä etukäteen suunnitelluista, kiertävistä 2h sähkökatkoista en jaksa repiä stressiä senkään vertaa. Sitten, kun aletaan puhua vuorokausia kestävistä sähkökatkoista, voin alkaa kaivelemaan hätävarasäilykkeitä ruokakaapin perukoilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme