Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua syytetään toisaalta narsistiksi. Olenko sitä? Kysy mitä tahansa, vastaan rehellisesti (asiallisiin)

Vierailija
03.11.2022 |

En mielestäni ole mutta katsotaan nyt sitten.

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta oli myös aika oleellinen kysymys tuo, että joudutko usein vaihtamaan maisemaa/piirejä jne? Onko sulla aiemmin ollut paljon konflikteja, sillat palaneet? Ja onko sulla nyt ollut pidemmän aikaa vakiintuneet sosiaaliset piirit ja kuviot ja seesteistä ilman konflikteja? Vai onko elämäsi nyt seesteisempää vain sen takia, että lähipiiriisi ei oikeastaan kuulu ketään, ketä kuormittaa?

Tosin vastaustesi perusteella en itse sanoisi, että olet true narsisti.

Vierailija
62/74 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta oli myös aika oleellinen kysymys tuo, että joudutko usein vaihtamaan maisemaa/piirejä jne? Onko sulla aiemmin ollut paljon konflikteja, sillat palaneet? Ja onko sulla nyt ollut pidemmän aikaa vakiintuneet sosiaaliset piirit ja kuviot ja seesteistä ilman konflikteja? Vai onko elämäsi nyt seesteisempää vain sen takia, että lähipiiriisi ei oikeastaan kuulu ketään, ketä kuormittaa?

Tosin vastaustesi perusteella en itse sanoisi, että olet true narsisti.

En nykyään polttele siltoja, mutta nuorena kyllä tein niinkin ja tuli välillä riideltyä ihmisten kanssa.

Nyt koronan aikana monet ihmissuhteet väljähtyneet, mutta lähes kaikki kaverit joiden kanssa olen aktiivisesti tekemisissä, olen tuntenut vähintään 10+ vuotta, puolison vielä pidempään. Ei käytänössä konflikteja, mitä nyt parisuhteessa välillä, tosi harvoin siinäkin.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki aggressiivinen kommunikointi viittaa pelottavaan narsistiseen ihmiseen. Omasta mielestään hän on vain oikeassa, oikeudenmukainen ja looginen. Hän ei huomaa sitä, että kommunikoinnin sävy on uhkaavaa, pelottavaa ja hajottavaa. Tällaiselta ihmiseltä puuttuu ymmärrys siitä, aina ei ole tärkeää se mitä sanotaan vaan miten sanotaan. Oikeassa oleminen ei ole aina tärkeintä. 

Jep tämä. Puhuvat myös usein ristiin eli mukamas luulevat tai puhuvat ristiin ja sumuttavat. Saattaa puhua samasta asiasta kahdesta näkökulmasta täysin huomaamatta. Narsistinen kanssa olisin tarkkana.

Ja minä olisin tarkkana myös vainoharhaiselta vaikuttavan ihmisen kanssa. Tuli vain ohiksena mieleen. ;-)

Vierestä. Narsistin yleiseen sanavarastoon kuuluu juurikin skitsoudesta syyttäminen. Koska se on kätevää gaslighttausta. Narsistin ei tarvitse ottaa mitään vastuuta ja samalla siirtää hulluuden toiselle, että sähän on hullu ja skitso! Jos kohde on epävarmana, niin hänen arviointikykyänsä näin rapautetaan ja lopulta hän ei uskalla enää kyseenalaistaa narsistia, jottei tämä taas pilkkaa häntä hirveästi. 

Skitsoksi/hulluksi haukkuminen on red flag. Harvoin on kyse siitä, että toinen tosiaan on skitso todellisuudessa. 

Narsistin kanssa ei kannata olla tekemisissä. Ei vain tarkkana, vaan olla niin, ettei ole mitään mistä olla tarkoilla.

Jos tarkkoja ollaan, niin en haukkunut tai syyttänyt skitsoksi. Totesin vain, että myös vainoharhaiselta vaikuttavien ihmisten kanssa kannattaa olla tarkkana. Oletko eri mieltä? Vai eikö mielestäsi aidosti vainoharhaisia ihmisiä ole edes olemassa? Ovatko he vain narsistien keksimää gaslighttausta (mahtavaa finglishiä muuten)? Kieltämättä olisihan se huojentavaa jos hullut olisivat vain narsistien mielen tuotetta. :-)

No mutta älä nyt suutu, pientä viatonta sanailuahan tämä vain, kun ihmiset tuntuvat nykyään näkevän narsisteja vähän joka puolella. Epäilemättä minäkin olen juuri sellainen, joten ole sinä viisaampi, äläkä lähde vänkäämään tällaisen kanssa. ;-)

Vierailija
64/74 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiillotatko omakuvaasi tällä kyselyihin vastaamisella?

Voit vastata myös prosentteina.

Vierailija
65/74 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko osallistunut " lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle" keskusteluun?

Vierailija
66/74 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saat jonkun itkemään, tuleeko sinulle välittömästi paha olo ja haluat lohduttaa ja pyytää anteeksi?

Vierailija
67/74 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiillotatko omakuvaasi tällä kyselyihin vastaamisella?

Voit vastata myös prosentteina.

Minua syyllistettiin narsistiksi ja ajattelin, että vaikka olen itse eri mieltä, niin katsotaan nyt tämäkin kortti.

En koe omakuvani kiillottuneen, parhaat ominaisuuteni eivät ole tulleet täällä esille.

Ap

Vierailija
68/74 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko osallistunut " lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle" keskusteluun?

Olen, taisi olla vuosi 2017. Hassu ketju.

Ap

Vierailija
69/74 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lista narsistin käytösmalleista:

Mahtailevuus

Huomiohakuisuus

Ei pysty ottamaan vastaan kritiikkiä

Väkivaltainen

Empatian puute

Lapsellisuus

Suuruuskuvitelmat

Manipuloivuus

Epärehellisyys

Pinnallisuus, varakkuuden merkit tärkeitä

Impulsiivisuus

Nöyryyttämishakuisuus (tykkää iskeä heikkoihin kohtiin ja nauttii toisen polvillaan olosta)

Hovin kokoaminen

Mustamaalaaminen

Mahtailu / kerskailu / suuruuskuvitelmat

Mitätöinti

Stalkkeroiminen

Empatiakyvyttömyys tai alhainen sellainen

Valehteleminen

Mustasukkaisuus

Harha-ajatukset

.

Listan avulla on helppo tunnistaa narsistinen käytös. Mitä useampi seikka osuu yhteen käytöksen kanssa, sitä suuremmalla todennäköisyydellä kyseessä on narsisti.

Se ei tee ihmisestä vielä narsistia jos joku muu näkee näitä piirteitä, se voi myös tehdä näkijästä erityisherkän.

Jos useampi ihminen näkee nämä piirteet niin voi jo vakavasti harkita että kyseessä on narsisti.

Vierailija
70/74 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saat jonkun itkemään, tuleeko sinulle välittömästi paha olo ja haluat lohduttaa ja pyytää anteeksi?

Tulee todella paha olo. Haluan lohduttaa, mutta en pyydä anteeksi turhaan, jos tarkoitan mitä olen sanonut. Mutta jos sanoin jotenkin vaikka ajattelemattomuuttani pahasti, niin tietenkin pyydän anteeksi.

Ap

Vierailija
71/74 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkiudutko mielelläsi luottamustehtäviin, etenkin jos luottamustehtäviin liittyy vallankäyttöä suhteessa heikommassa asemassa oleviin ihmisiin? Onko nämä luottamustehtävät listattu julkiseen someprofiiliisi?

Näkyykö kotisi sisustuksessa aito oma makusi, vai onko kotisi sisustettu lähinnä yleisesti hyväksytyillä design-esineillä?

Vierailija
72/74 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankkiudutko mielelläsi luottamustehtäviin, etenkin jos luottamustehtäviin liittyy vallankäyttöä suhteessa heikommassa asemassa oleviin ihmisiin? Onko nämä luottamustehtävät listattu julkiseen someprofiiliisi?

Näkyykö kotisi sisustuksessa aito oma makusi, vai onko kotisi sisustettu lähinnä yleisesti hyväksytyillä design-esineillä?

En todellakaan. En postaa someen ollenkaan, pidän profiilia että voin pitää yhteyttä joihinkin sukulaisiin+ryhmät.

Näkyy, juuri eilen tuunasin kierrätyskeskuksesta ostamani huonekalun. Et helposti löydä kotoani tunnettuja design-esineitä.

Ap

Vierailija
73/74 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tilanteessa sinua on syytetty narsistiksi ja miksi? Oletko saanut syytöksiä perusteluja?

Vierailija
74/74 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä tilanteessa sinua on syytetty narsistiksi ja miksi? Oletko saanut syytöksiä perusteluja?

Täällä av palstalla avauduin minun ja miehen eräästä konfliktista :D

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä