Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä (anopin) käytös ihan normaalia?

Vierailija
03.11.2022 |

Osallistin anopin alusta asti raskauteen (hälle eka lapsenlapsi), kyläiltiin raskausaikana ja annoin ultrakuvia, hankittiin yhdessä vauvan tarvikkeitakin yms.
Oma äitini on kuollut, joten halusin huomioida lapsen ainoaa mummoa.
Aloitteet tulivat mun puolelta ja anoppi oli asiallinen ja vaikutti myös täyspäiseltä.
Yllättäen kuitenkin vauvan synnyttyä anopista tuli ihan erilainen mitä ennen, tavallaan hurahti mummouteen, muttei uskaltanut ottaa vauvaa syliin, halusi vaan olla koko ajan meillä!
Tai sit piti kyläillä siellä, että anoppi sai kuvata vauvaa ja lähetellä kuvia.

Tuli kutsumatta meillekin ja istui tuntikaupalla kuitenkaan auttamatta yhtään kotona.
Anopin käynti alkoi olla jo riesa ja toivoin lopulta suoraan, ettei kävisi usein, kun vauvalla puhkesi allergioita ja väsymys oli hirveä.
Nukuttiin päiväunia vauvan tahtiin ja imetys takkusi.

Miehen kanssa univeloissamme viihdytettiin anoppia ja hoidettiin vauvaa, anoppi ei siis jeesannut missään edes pyydettäessä.

Miehelle soitteli viikot, et miksei näe lasta ikinä ja hänet unohdettu.
Puolen vuoden päästä sanoin anopille uudestaan, että ihan oikeesti, meillä on ollut tosi rankkaa ja ollaan eron partaalla uupumuksesta, et ois tarvittu tukea ja apua, ei ole resursseja hoivata mummon tunteita nyt.
Sanoin että lupaan, et hän näkee lasta vielä paljon, mut nyt keskitytään vauvaan ja omaan jaksamiseen.

Anoppi uhriutui täysin eikä enää vastannut kummankaan viesteihin, mökötti kuukauden ja mies soitti lopulta hälle.
Anoppi kiukutteli ja jauhoi vaan itsestään ja kuulemma nyt jättää rauhaan meidät, ei soittele eikä tunge kylään.
Reaktio oli tosi kylmä.
Kertaakaan ei ole sanonut meille että voinko auttaa/harmi kun on rankkaa/tsempannut.

Niin onko toi käytös teistä ihan normaalia?! Kuinka anoppi voi nähdä tämän vaan itsensä kautta, vaikka on sanottu monesti, ettei tässä ole MITÄÄN henk.koht. vaan energiaa ei ole vaan vieraisiin.
Miestä vituttaa äitinsä ja sanoi että mököttäkööt, mut kyl mua harmittaa, että lapsen ainoa mummo on tuota laatua
Miten tollaseen ihmiseen korjataan välejä??
Itse en tiedä haluanko edes, tosi itsekästä käytöstä toi minusta on..

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa, tylsä provo. Porvooseen vaan terkut.

Vierailija
2/9 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla haittaa jos mummo haluaa istua huomaamatta sohvalla. Senkun istuu, minä ja vauva mennään päiväunille, tai lenkille. Jatkakoot istumista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea

Vierailija
4/9 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla haittaa jos mummo haluaa istua huomaamatta sohvalla. Senkun istuu, minä ja vauva mennään päiväunille, tai lenkille. Jatkakoot istumista.

Siinä tapauksessa sulla ei ole aloittajan kuvaamaa ongelmaa. Kun oma vauva valvotti yöt niin ei yhtään energiaa ollut päivisin vieraille, ei edes sen vertaa, että olisin sietänyt ketään istumassa.

Ja jos joku olis nii pällivikanen, että viihtyy kylässä tyhjässä olkkarissa tuntikaupalla, en tosiaan haluis semmostakaan kotiini. 😄

Vierailija
5/9 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea

Jaksoithan, siks piti kommentoida😘

Vierailija
6/9 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä tiedä apn ja anopin väleistä. Miksei ap kysyny anopilta suoraan, et tulitko vaan istumaan? Mee kotiis istumaan vaikka vaihteeks. Kyllä pitäs olla pokkaa sanoa, laittaa vaikka univajeen piikkiin.

Vierailija
7/9 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanasti olet ottanut mummoa huomioon. Jotkut ihmiset vain ovat tuollaisia. Minulla on tuollainen isä. Tulee yhtäkkiä kylään ja puhuu vain itseään ja ottaa lapsesta kuvia. Esimerkiksi ennen joulua tuli ottamaan joulukorttikuvat itselleen meidän lapsesta. Viimeksi suuttui siitä, kun meille ei viikon aikana ollut tapahtunut mitään, enkä osannut kertoa mitään uusia kuulumisia. Häneltä kuulumiset pitäisi nyhtää ja saattaa vain istua hiljaa sohvalla ja lähteä loukkaantuneena pois. Ei oikein riittänyt vauvavuotena jaksaminen seurusteluun hänen kanssaan.

Nyt antaisin vain pölyn laskeutua ja mummon mököttää. Lapsi ei vielä muista mummoaan ja ehtii luoda tähän terveen suhteen myöhemminkin. Ehkä mummo sitten jossain vaiheessa tajuaa käytöksensä.

Vierailija
8/9 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä tapauksessa sulla ei ole aloittajan kuvaamaa ongelmaa. Kun oma vauva valvotti yöt niin ei yhtään energiaa ollut päivisin vieraille, ei edes sen vertaa, että olisin sietänyt ketään istumassa.

Ja jos joku olis nii pällivikanen, että viihtyy kylässä tyhjässä olkkarissa tuntikaupalla, en tosiaan haluis semmostakaan kotiini. 😄

Äiti, anoppi, sisarukset ja lähimmät kaverit kuuluu kalustoon. Eivät ole vieraita, joten heidän aikana voi helposti ottaa päikkärit, kuten hekin voivat mennä päikkäreille jos siltä tuntuu.

Ohis

Vierailija
9/9 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei eroa pelkän uupumuksen takia. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi