Kuinka joku voi antaa adoptioon oman lapsensa??
Mikä voi olla niin pakottava tarve?? Alkoholi ja huumeet, mutta eikö lapsi ole niitäkin arvokkaampi??
Kommentit (10)
Silloinhan biologinen äiti suurta äidinrakkautta koska haluaa antaa lapselleen paremmat elinolosuhteet mitä itse pystyy tarjoamaan.
Olen läheltä seurannut lapsettomuuskamppailua ja sitä iloa kun saa adoptiolapsen.
Lapseen rakastuu vasta sitten kun lapsen kanssa elää ja lapsesta huolehtii.
4 lapsen äiti
ei tarvitse edes olla huumeiden tai alkoholin käyttäjä. oletko koskaan kuullut mielenterveys sairauksista, vaikka vaan esimerkkinä tunnevamma.
ihmisiä on erillaisia, kaikki eivät ajattele ja tunne niinkuin sinä. on hienoa, että vanhemmiksi sopimattomat antavat lapsensa pois. se on paras teko, jonka voi lapsellensa suoda.
tunnevammaset vois sit ainakin yrittää ehkäistä. VAikka hyvähän on myös heidän kannalta joista adoption myötä voi tulla hyviä ja rakastavia vanhempia lapsille joiden biologiset vanhemmat tavallaan hylkää.
Miehen suvussa on eräs äiti joka antoi lapsen adoptioon.
Tosin moni ei tiedä että jos ei olisi antanut lapsi olisi joka tapauksessa otettu häneltä pois.
Aloin odottaa lasta monen aviovuoden jälkeen ja kaiken piti olla hyvin. Raskausaikana miehestä paljastui ihan uusia piirteitä, rikollisia juttuja yms. Jäin odotuksen loppuvaiheessa sitten yksin ja en meinannut millään jaksaa sen eron jälkeen vielä sitä vauvaa ja pari ekaa kk:tta hoidin vauvaa puoliväkisin ja harkitsin vakavasti adoptioon antamista. Vauva tuntui suurelta taakalta, täysin idiootilta ja rumalta.
Vakavasti puhuen:syitä on monia. Liian nuori äidiksi (joku 14 vee), ei halua/kykene huolehtimaan lapsesta...Mielummin adoptoitavaksi kuin lastenkotiin!
Aikaa siitä on jo melkein parikymmentä vuotta.
Elämäntilanteeni oli sellainen, etten olisi lapsen kanssa pärjännyt. Lisäksi vihasin lapsen isää niin paljon, etten olisi varmaan voinut rakastaa lastakaan.
Lasta en ole nähnyt synnytyssalin jälkeen. Uskon, että hänellä on hyvät vanhemmat.
Toivoisin, että sellaiset ihmiset antaisivat lapsensa adoptioon, joilla ei ole kykyä lapsia hoitaa. Parempi niin!
Ei varmasti ole henkisesti helppoa luopua omasta lapsesta ja asia voi vainota pitkäänkin. Mutta jos ei itse pysty lapsesta huolehtimaan, niin on hieno teko ajatella lapsen parasta ja antaa tämä adoptoitavaksi.
no ei vaiskaan..