Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arvauksia mikä lähetys minulle on tullut Postiin? En ole tilannut mitään.

Vierailija
02.11.2022 |

Tuli saapumisilmoitus paketista kirjeitse. Syötin lähetystunnuksen Postin järjestelmään ja sain tiedon, että paketti on lähtenyt lähtömaasta 25.10. ja saapunut kohdemaahan 27.10. Lukee myös, että vastaanottajan puhelinnumeroa ei ole saatu ja vastaanottajaa on tavoiteltu kirjeitse 28.10. Kirje tuli tänään. Pitää hakea tiskiltä ja henkilötodistus mukaan.

Käyn hakemassa huomenna, mutta vaivaa ihan hulluna, että mitä tämä nyt on. En ole tilannut mitään muuta kuin tytölle vaatteita Zalandosta. Yksi tilauksen vaate on saapumatta. Muut tulivat jo kahdessa eri paketissa. Tuleeko Zalandon vaatteita näin ulkomailta Postiin tiskiltä haettavaksi? Toiset paketit tulivat normaalisti Postnordin lokeroon enkä tarvinnut niihin henkilötodistusta. En siis usko tuota Zalandoa. Mutta mitään muuta en ole tilannut mistään.

Arvauksia?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No heko heko.

Ja klikkailit sitten jonkun linkin auki pöhelö.

Mites fyysisestä paperisesta saapumisilmoituksesta klikataan linkkiä? Joku älypaperi?

Vierailija
22/41 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavimmin huijaus. Lehdissä on varoitettu. Minulle on tullut ilmoituksia sekä virallisen Postin (tai siis näyttää postin logolta) että DHL-n kautta ja olen tiennyt, etten ole tilannut mitään. Näitä ilmoituksia on tullut emailina ja tekstarina ainakin yli 10. Siinö yritetään saada aukaisemaan jokin linkki ja saavat siten urkittua sulta jotain.

Se ilmoitus on tullut AP:lle fyysiseen postilaatikkoon paperisena saapumisilmoituksena. Ei sellaisessa ole mitään linkkejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyt vain rohkeasti hakemassa pakettisi, kun et ole mihinkään ylimääräisiä laskuja maksanut  tai antanut pankkitunnuksiasi, eikä ole mitään lisämaksuja pyydetty, jolloin olisi jonkinlainen vaara huijauksesta.

Vierailija
24/41 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavimmin huijaus. Lehdissä on varoitettu. Minulle on tullut ilmoituksia sekä virallisen Postin (tai siis näyttää postin logolta) että DHL-n kautta ja olen tiennyt, etten ole tilannut mitään. Näitä ilmoituksia on tullut emailina ja tekstarina ainakin yli 10. Siinö yritetään saada aukaisemaan jokin linkki ja saavat siten urkittua sulta jotain.

Minulle on tullut juuri tänä syksynä hirveästi huijausviestejä jopa postin nimissä ja koska en ole tilannut mitään sellasta, en ole klikannut linkkiä.

Tilasin kerran silmälaseja ja sain ne kuten kuuluikin ja kuin myös ison huonekalun, joka tuotiin kotiini Postin toimittamana. Eilen tuli huijausviesti Poliisilta josta on varoitettu. Olis pitänyt avaat pdf mutta roskapostiin meni. Olen jo mummoihminen ja minua ei huijata.

Huijausviestejä tulee nykyisin miltei päivittäin.

Vierailija
25/41 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrohan ap mitä lähetyksessä oli kun olet sen hakenut.

Jos siinä on et pitää esittää henkkarit hakiessa, käykö niin että se tieto välttyy lähettäjälle? Tietääkö joku?

Vierailija
26/41 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin Tesla-rouvan seksivälineet.

Vierailija
27/41 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos siinä on et pitää esittää henkkarit hakiessa, käykö niin että se tieto välttyy lähettäjälle? Tietääkö joku?

Aina pitää näyttää henkkareita lähetystä noudettaessa, mutta noutajan ei ole pakko olla vastaanottaja muulloin kuin kirjattuja kirjeitä noutaessa. Eli esim. puoliso, kaveri, naapuri voi hakea pakettisi.

Noutamisesta ei tietenkään välity mitään muita tietoja lähettäjälle kuin, että onko se noudettu vai ei.

Vierailija
28/41 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No heko heko.

Ja klikkailit sitten jonkun linkin auki pöhelö.

Siis minkä linkin?

Paketistahan on tullut paperinen saapumisilmoitus.

Kaikki itselle tulevat paperiset kirjeet näkee myös ensin Oma Posti sivuilta.

Oma Posti sivuille on aina kirjauduttava omilla tunnuksilla.

Posti lähettää sähköpostiin ilmoituksen, että henkilöllä on postia Omassa Postissa.

Joten ei siinä tarvitse mitään outoja linkkejä summassa klikkailla ja availla.

Hämmästyttävän vähän ihmiset tietää asioista, ihan kauhistuttaa tuollainen tyhmyys.

Itselle tuli esimierkikisi vuokrankorotus ilmoitus viime kuussa.

Ensin luin sen Oma Postissa ja pari päivää myöhemmin se tuli paperisena kirjeenä.

Vierailija
29/41 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina pitää näyttää henkkareita lähetystä noudettaessa, mutta noutajan ei ole pakko olla vastaanottaja muulloin kuin kirjattuja kirjeitä noutaessa. Eli esim. puoliso, kaveri, naapuri voi hakea pakettisi.

Noutamisesta ei tietenkään välity mitään muita tietoja lähettäjälle kuin, että onko se noudettu vai ei.

Olen noutanut postista useitakin lähetyksiä eikä ole henkkareita kysytty. Siitä mainitaan erikseen lähetysilmoituksessa jos vaaditaan henkkarin esittäminen. Oma lajinsa on nykyään lähetykset jotka ohjataan Postin automaattilaatikoihin ja laatikon/ lokeron avaamiseen annetaan tunnus. Ei kysellä henkkareita.

Vierailija
30/41 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen noutanut postista useitakin lähetyksiä eikä ole henkkareita kysytty. Siitä mainitaan erikseen lähetysilmoituksessa jos vaaditaan henkkarin esittäminen. Oma lajinsa on nykyään lähetykset jotka ohjataan Postin automaattilaatikoihin ja laatikon/ lokeron avaamiseen annetaan tunnus. Ei kysellä henkkareita.

Missähän postissa oot asioinut.. Ohjeiden mukaan pitää henkkarit kysyä.

31/41 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on varmaan se minun pakettini, jonka UPS:n piti toimittaa kaksi viikkoa sitten! Se oli hukassa, tehtiin reklamaatio ja viimeisin viesti oli että se on annettu postin kuljetettavaksi. Siellä se on, väärin jaettuna!

Vierailija
32/41 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo kyllä tiedän, mutta sain siis paperisen kirjeen postilaatikkoon. Siinä lukee, että on saapunut lähetys ja mihin Postin pisteeseen ja henkilötunnus mukaan kun noutaa sen.

Ap

No jos paperilla on ilmoitus tullut niin luulis olevan oikea, tuskin nettihuijarit lähettelee mitään paperipostia?

Mitenköhän tuon sais selvitettyä? Pitäiskö ihan käydä siellä Postin pisteellä kysymässä sen lapun ja henkkarin kanssa, emmä tiiä....? 

Kyllä, käyn tänään töiden jälkeen iltapäivällä. Eilen hain postit niin myöhään laatikosta, että Posti oli jo kiinni ja alkoi niin vaivaamaan tuo noutoilmoitus, että halusin pähkäillä sitä muiden kanssa :)

Ap

Vierailija
33/41 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko lähetys tullut siis sinun nimelläsi ja oikealla osoitteellasi? Saapumisilmoituksessa on siis sinun tietosi täysin oikein?

Hei ei muuten ole! En hoksannutkaan aiemmin, että nimeni on oikein, mutta lähiosoite on läheisen Salen, jonne olen tilannut ne muut Zalandon vaatteet. Eli siinä on minun nimeni, Salen osoite lähiosoitteena ja postinumero sama kuin oma ja Salen.

Oliskohan kuitenkin se viimeinen Zalandon paketti. Niillä on jäänyt puhelinnumero pois lähetyksestä, paketti on ohjattu Salessa olevaan noutolaatikkoon ja kun ei ole löytynyt numeroa, niin paketti on viety Postiin. Salessa ei ole enää postipalveluita.

Ap

Vierailija
34/41 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, kerron kyllä.

Ap

Vierailija
35/41 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko lähetys tullut siis sinun nimelläsi ja oikealla osoitteellasi? Saapumisilmoituksessa on siis sinun tietosi täysin oikein?

Hei ei muuten ole! En hoksannutkaan aiemmin, että nimeni on oikein, mutta lähiosoite on läheisen Salen, jonne olen tilannut ne muut Zalandon vaatteet. Eli siinä on minun nimeni, Salen osoite lähiosoitteena ja postinumero sama kuin oma ja Salen.

Oliskohan kuitenkin se viimeinen Zalandon paketti. Niillä on jäänyt puhelinnumero pois lähetyksestä, paketti on ohjattu Salessa olevaan noutolaatikkoon ja kun ei ole löytynyt numeroa, niin paketti on viety Postiin. Salessa ei ole enää postipalveluita.

Ap

Tuossa tapauksessa minäkin veikkaan sitä Zalandoa, vaikka muut paketit ovatkin siis tulleet PostNordin automaattiin.

-se, joka kysyi noista tiedoista saapumisilmoituksessa

Vierailija
36/41 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo kyllä tiedän, mutta sain siis paperisen kirjeen postilaatikkoon. Siinä lukee, että on saapunut lähetys ja mihin Postin pisteeseen ja henkilötunnus mukaan kun noutaa sen.

Ap

Siinä koodissa yleensä kaksi viimeistä (joskus kaksi ekaa) kirjainta kertoo lähtömaan, mullentuli just ab111111US eli USAsta.

Jos sulle ei ole aiemmin tullut tulliselvityspyyntöä niin ei oo ainakaan mitään tavaraa EUn ulkopuolelta.

Vierailija
37/41 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli kerran kaikuluotain postissa. En ollut tilannut koska ei minulla rahaa ole ollut 700 euron kaikuluotaimeen. Paketissa ei lukenut mikä paketti se oli vain nimi ja osoite ja maksettu oli se paketti ettei  tullut mitään laskua edes. Avasin paketin niin siellä oli kaikuluotain 699 arvoinen.. 2 vuoden jälkeen kukaan ei ole pyytänyt sitä takas. Laitin sen veneeseeni ja olen käyttänyt sitä kalastuksessa ja saanut kalaa paljon. Ehkä joku oli ostanut sen minulle lahjaksi mutta kukaan ei ole siitä mitään sanonut.

Vierailija
38/41 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne sun henkilötiedot välity, ainostaan se, että on varmistettu - ja esim joku Zalando paketti niin minä voin noutaa mieheni paketin ja vilauttaa omat helkkarit eikä meidän R mitään tietoja ylös ota.

Eri asia sitten on jos on "vain vastaanottajalle henkilökohtaisesti" esim joku varoitus häiriökäyttäytymisestä vuokra-asunnossa. .

Tai jos hakee jonkun passin ym virallisen saantitodistuskirjeen.

Mutta silloinkaan ne sun tiedot ei päädy sen lähettäjän "käyttöön".

Vierailija
39/41 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Siinä koodissa yleensä kaksi viimeistä (joskus kaksi ekaa) kirjainta kertoo lähtömaan, mullentuli just ab111111US eli USAsta.

Jos sulle ei ole aiemmin tullut tulliselvityspyyntöä niin ei oo ainakaan mitään tavaraa EUn ulkopuolelta.

Lähetystunnuksessani on kaksi ensimmäistä kirjainta CT, sitten numerosarja ja lopussa taas kaksi kirjainta. Kävin katsomassa Tullin maakodistot, mutta kirjaimia CT ei ole millään maalla?

Ap

Vierailija
40/41 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siellä on kasa askartelutarvikkeita ja korun osia niin ne on mun.

Posti on hukannut nyt 80% ulkomaan paketeista.

Mua nyt jää jännittämään tää, mitä siellä on?!?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi