Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täytyykö teillä töissä teams-palavereissa pitää kameraa päällä?

Vierailija
02.11.2022 |

Meillä osa pitää aina, osa vain harvoin. Ne jotka pitävät aina, ovat todella ekstrovertteja ja sosiaalisia. Kuulin kerran kun yksi tällainen ihmetteli närkästyneesti, miksi kaikilla ei ole kameraa päällä. Miksi tuo pitäisi mennä ekstroverttien mielihalujen mukaisesti? Itselleni kameran pitäminen päällä huonontaa sosiaalista suoriutumista palavereissa, koska alan keskittymään liikaa siihen miltä näytän enkä siihen, mitä sanon. Hiton ahdistuneisuushäiriö. En todellakaan ole pitämättä kameraa vain siksi ettei huvita.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, nykyinen esihenkilö vaatii sitä.

Vierailija
2/8 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse ja toimii paremmin kun kamerat kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä lailla toimii paremmin?

Vierailija
4/8 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka puhuu, laittaa aina kameran päälle. Muut pitää kiinni, ettei verkko kuormitu liikaa.

Vierailija
5/8 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä lailla toimii paremmin?

Yhteydet toimivat paremmin. Meillä ainakin alkaa kuva ja ääni helposti pätkiä.

Vierailija
6/8 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse pitää. Osa pitää aina, suurempi osa joskus harvoin ja osa ei ollenkaan. Itse pidän tosi harvoin, lähinnä silloin jos kaikilla muilla kokoukseen osallistuvilla on kamera päällä.

Mullekin on joskus kommentoitu, että vitsi kun ei näe kuka puhuu. Vastasin, että x x tässä, tuohon mun kuvaan tulee sininen rinkula puhuessani. Mulle ei varsinaisesti ole ongelma laittaa sitä kameraa päälle vaikka en sillä hetkellä parhaimmalta näyttäisi, mutta kun ohjeistus on "ei tarvitse käyttää kameraa", ei siitä kollegat voi napista. Ja tunnistan tuon jännittymisen kamerasta, mä yleensä piilotan sen kokousruudun etten näe itseäni, mutta ei se jännittyneisyyttä kokonaan poista.

Vierailija
7/8 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse

Vierailija
8/8 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ihan kulttuurissa että kameraa pidetään päällä. Introvertit ja ekstrovertit. Poikkeuksena toki huonot nettiyhteydet, poikkeustilanteet tai jos on sellainen kalvosulkeistyyppinen tapahtuma, että yksi puhuu ja muut voi vaikka syödä tms. Harvoin sellaisia kuitenkaan meillä on, vartin koko firman viikkopalaveria lukuunottamatta.

Jo ennen koronaa oli tapana olla kamerat päällä asiakkaiden kanssa. Koronan aikaa ja nytkin meillä oli sellaisia tiimikohtaisia avoimia kutsuja, joissa siis on tarkoitus vaan tehdä töitä. Voi kysyä kaverilta helppiä, neuvoa uudempia työkavereita, kertoa kuulumisia jne. Joskus joku jakaa ruutua ja ratkotaan ongelmia yhdessä, joskus kaikki vaan tekee omia juttuja. Kun niissä istuu 2-3 kertaa viikossa rennossa meiningissä, niin ei sitä kameraa enää edes ajattele. Suosittelen kaikille joilla on porukkaa ympäriinsä tai etänä. Auttaa tiimihenkeä, jouhevoittaa työtä ja madaltaa kynnystä kysyä, kun on tietty aika sille kyselylle. Varsinkin uudet ihmiset kokevat ne todella hyviksi, kun on aina jotain kysyttävää eikä kokoajan kehtaa kaikesta chatata, eikä edes aina tiedä keneltä pitäisi kysyä.

Itsekin ennen kiinnitin huomiota siihen kameraan, nyt asiakkaat välillä nauhoittaakin juttuja, eikä haittaa yhtään, kunhan ei itse tarvitse sitä jälkikäteen katsoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi