Miksi mun ulkonäköä usein arvostellaan päin naamaa negatiivisesti?
Nyt jäi siis taas vaivaamaan kun halloweenbileissä yksi ihan kaveriksi luulemani kommentoi vaatteitani että jaa tuollainen lypsymekko vaikka ihan normaali juhlavaate kyseessä, ei mitenkään silmiinpistävä tms. Niin miksi se kommentti piti edes heittää? En kehdannut ruveta kyselemään/draamailemaan vaan hymähdin takaisin mutta aika sanattomaksi se veti ja mielialan kyllä matalalle enkä sitten enää kauaa bileissä viihtynytkään.
Ihan vastaava homma on käynyt usein, esim. kesällä terassilla opiskelukavereiden kanssa, tai joskus joku ihan tuntematonkin on tullut esim. tupakkapaikalla kommentoimaan miksi olen minkäkin näköinen (eikä todellakaan kehu).
Mikä ihmisiä vaivaa? Ei tulisi itselle mieleenkään kommentoida kenenkään ulkonäköä varsinkaan haukkuen.
Muistinkin juuri miksen juuri missään käy.
Eikä mussa mielestäni ole mitään silmiinpistävää, törkeän huono itsetunto ihan em. kohtelun takia mutta pyrin pukeutumaan ennemmin klassisesti kuin johonkin räväkkään tyyliin. En halua katseita saati kommentointeja, en ole missään instagrameissa (em. syistä johtuen) jne.
Miestä en ole onnistunut saamaan vuosikymmeniin että kaipa tuokin jostain kertoo. Mutta tarviiko sitä noin suoraan tulla päin naamaa sanomaan ja pahoittamaan mieli.
Kommentit (32)
Kateuttahan tuollainen on. Olet kaunis, siksi sun ulkonäköä kommentoidaan. Katso peiliin ja usko mitä näet. Ole ylpeä itsestäsi ja etsi oikeita ystäviä.
En kyllä tiedä missä maailmassa lypsymekko on haukkumista, ihan tiettyyn tyyliin viittaa.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä tiedä missä maailmassa lypsymekko on haukkumista, ihan tiettyyn tyyliin viittaa.
Kyllä se silloin ainakin on kun huokaistaan että ai SÄ laitoit tollasen lypsymekon ja näytetään nyrpeää naamaa.
lol se oli vaan vitsi
älä ota kaikkea niin vakavasti
Vierailija kirjoitti:
lol se oli vaan vitsi
älä ota kaikkea niin vakavasti
Tämähän se on perinteisesti perusteluna huonoon käytökseen huonosti käyttäytyvältä henkilöltä. Mutta kun lohkaisee pari mielenkiintoista sarkastista kommenttia kiusaajasta, niin johan pillitetään.
Kaveripiiri vaihtoon ja baarin tupakkapaikalla käy just samanlaista väkeä kun sun kaverit. Oikeasti, kuin yö ja päivä jos heivaa piikittelevät kaverit elämästä ja on joko ilman kavereita tai laatuseurassa. Ei tuu koko ajan paha mieli.
Kauniita ihmisiä arvostellaan aina enemmän kateuden takia. Rumia läskejä aina kehutaan kuinka ihana heidän mekkonsa on ihana ja blablabla mutta jos on kaunis niin ajatellaan että hän kestää arvostelun kuten missit. Myös kuuluisista ihmisistä aina sanotaan nevö höörd.
Tuo on niin totta että ilkeilijöiden sielun mustuus oikein rävähtää silmille aina kun he ilkeilevät. Näen nykyään kouluaikaiset kiusaajatkin sellaisina mitä he ovat, pikkusieluisia, katkeria ja kateellisia ihmisiä. Uskoin heidän haukut lapsena ja nuorena, mutta nyt ymmärrän että se ihan oikeasti oli kateutta. En välttämättä ole kaunein maailmassa mutta minulla oli asioita mitä he kadehtivat, ja ymmärrän sen nyt. Lämmin isäsuhde, hoikkuus, uskallus olla oma erilainen itseni jne, voi olla joku ihan mitätön juttu mitä ei edes ymmärrä. Joku sanoo kivan sanan sulle ja sen kaveri on mustasukkainen sen kaverista, mitä vaan. Aina kuitenkin sama lopputulos: pikkusieluinen ilkeä ihminen. Lapset voi kiusata ja oppia että siitä tulee paha mieli mutta jos se jatkuu yhä, on aika kypsymätön.
Mikä on lypsymekko? Onko se joku seksikäs ja rintava asu, vai kukkamekko(?) tuli googlesta, homssuinen vai tyylikäs ja klassinen? No ei sillä väliä, koska sehän voi olla mitä vaan, toisen tarkoitus oli vaan ilkeillä. Jos se oli arkinen, halusi ilkeillä. Jos se oli seksikäs, halusi ilkeillä. Hän halusi ilkeillä.
Minulla on yhä vuosia sen jälkeen paha mieli kun yksi kaverina pitämäni alkoi piikitellä ja ilkeillä. Se oli varmaan kateutta elämäntilanteestani, jos nyt mietin asiaa, mutta samalla mietin että voiko todella joku pilata kaverisuhteen jostain tuollaisesta syystä.
Tuo piikittelevä kaveri itseasiassa piikitteli minunkin vaatemakuani. Pidän tietyn tyylisistä vaatteista ja olen aina aivan ihastuksissani kun selaan heidän mallistoaan. Sitten tulee se pieni ankeuttajakommentti mieleen, mutta täytyy vaan laittaa se sivuun. Minä pidän niistä ja minua ei saa enää latistettua.
Vaatteiden haukkuminen on sopivan osuvaa koska monesti ne kuvastavat tavalla tai toisella makuamme ja persoonaamme.
Eräs toinen vähän saman tyylinen tapahtuma tulee mieleen. Yksi uusi tuttavuus alkoi käyttäytyä aika toksisesti, tyyliin jättäen kolmannen (minut) ulkopuolelle keskusteluissa yms. Kun näimme viimeisen kerran hän oikein otti tehtäväkseen kertoa minulle, kuinka hän ei sitten yhtään pidä tietynlaisesta tyylistä ja musiikista. Juuri sellaisesta mistä minä satuin pitämään. Muutin vähän tarinaa, mutta opetus on että maailmassa on paljon ilkeitä ihmisiä. Tuntuu että niitä mukavia vain tapaa harvemmin. Osa on tietenkin neutraaleja. En itsekään jaksa juuri tutustua uusiin ihmisiin ja käydä missään, yksi syy on tuo väsymys raskaisiin ihmisiin. Sellaisiin jotka yrittää tunkea omaa pahaa oloaan muiden niskaan.
Ap, sinulla on huono maku, ei siinä sen kummempaa. Koita päästä johonkin lehden tai tv:n makeover-juttuun.