Miksi pitäisi olla kaveri exän kanssa?
Mikä hitto siinä on, että joidenkin mielestä eron jälkeen pitäisi pysyä kavereina?
Erottiin vuosi sitten exän kanssa. Suhde oli ollut jo pitkään väljähtynyt, mutta lopullinen niitti oli, kun ex löysi toisen. Tietysti se loukkasi, vaikka oli jo ennen sitäkin mietitty, voiko vanha kipinä enää löytyä vai pitäisikö erota. Pidin myös aika munattomana sitä, että ratkaisuun kykenee vasta, kun on uusi etsitty.
No mutta nyt exä haluaa olla kaveri ja että tutustuisin myös hänen uuteen kumppaniin. Haaveilee yhteisistä jouluista mun, lapsen hänen ja uuden puolison kanssa. Kun sanon, etten halua, että haluan selvän rajan entisen ja uuden elämän väliin, syyllistää mua siitä. Kypsä ja aikuinen ihminen hänen mielestään kykenee ystävyyteen eron jälkeen. Ja että häntä loukkaa miten hylkään hänet ihmisenä monien yhteisten vuosien jälkeen.
Mun mielestä mulla on oikeus olla olematta hänen kaverinsa. Mitä sellaisen päässä liikkuu, joka ei sitä hyväksy?
Kommentit (19)
entä lapsi?
.
onko hänellä oikeus esim saada olla jouluna kummankin biologisen vanhemman kanssa?
.
miksi lapselta ei kysytä?
Olet oikeassa. Sano ettet halua nähdä muiden uusia kumppaneitakaan. Joillakin toimii kaveruus, joillakin ei, minkäs sille tekee.
Vierailija kirjoitti:
Kenen lapsen?
Meidän yhteisen. On yhteishuoltajuus.Mä haluaisin, että aletaan vuorotella jouluja. Ap
Minä yrittäisin unohtaa exän mahdollisimman pian ja täydellisesti.
Vierailija kirjoitti:
entä lapsi?
.
onko hänellä oikeus esim saada olla jouluna kummankin biologisen vanhemman kanssa?
.
miksi lapselta ei kysytä?
No mä haluan vuorottelua. Esim. aatto toisella ja joulupäivät toisella. Kumpikin luo omat uudet perinteet. Ap
Ei tarvitse olla kaveri eksän kanssa.
Aina mennään kokonaisuuden ehdoilla. Sinun tapauksessa (jätetty toisen takia) ymmärrän hyvin ettei kaveruus kiinnosta. Tilanne olisi varmasti ihan eri, jos olisitte yhteisymmärryksessä päättäneet väljähtyneen suhteen ja uusi olisi vasta tämän jälkeen tullut kuvioihin. Jälkikasvun takia toki välit hyvä pitää asiallisina ja vaikka pitää molempien suvuille joskus yhteisiä juhlia joissa myös uudet kumppanit on sallittu (ei heihin silti tarvitse ottaa normaaleja peruskohteliaisuuksia enempää kontaktia). Ja tässäkin taas tilanne ois eri, jos ois ollut vaikkapa väkivaltaisuutta tai päihdeongelmia eron taustalla.
Ei tietenkään tarvi, mutta voi olla.
6 jatkaa. Jaaha, lapsi yhteinen, joten pakkohan sitten on yrittää olla väleissä.
En usko että itse suostuisin mihinkään yhteisjouluihin. Asialliset välit voi pitää ihan muuten.
Varmuuden vuoksi aina tavatessa lyö silmän mustaksi niin ei ala kaveeraamaan.
Puhe väleissä ollaan lasten takia vaikka ne olisi aikuisia.Silti ei kytätä niitä some tai halua tietä heidän nyky elämä suhteensa ymm.
Vierailija kirjoitti:
6 jatkaa. Jaaha, lapsi yhteinen, joten pakkohan sitten on yrittää olla väleissä.
En usko että itse suostuisin mihinkään yhteisjouluihin. Asialliset välit voi pitää ihan muuten.
No mä just haluan asialliset, mutta ei liian läheiset. Et lapsen asiat hoidetaan, mutta mikään omien lapseen liittymättömien kuulumisten vaihtaminen ei ole mielestäni tarpeen. Ap
Tuossa voi olla kyse samasta mistä meillä oli. Mies ei halua päästää irti teistä kummastakaan ja haaveilee voivansa olla suhteessa salaa sinun kanssasi. Jos sinulla olisi uusi ei katsoisi hyvällä.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa voi olla kyse samasta mistä meillä oli. Mies ei halua päästää irti teistä kummastakaan ja haaveilee voivansa olla suhteessa salaa sinun kanssasi. Jos sinulla olisi uusi ei katsoisi hyvällä.
No en tiedä kun mieluumminkin yllyttää mua seuranhakuun. Kun sanon, ettei mun miessuhteet tai niiden puuttuminen kuulu hänelle, alkaa lässytys miten toivoisi munkin rakastuvan ja olevan onnellinen... Todella raivostuttavaa tuollainen tunkeilu ja holhoaminen. Ap
Ymmärrän ap:t. Itse en halua olla missään tekemisissä exän kanssa eikä ole onneksi pakkokaan. Yksi lapsi on vielä alaikäinen, mutta en ole puhunut tai viestitellyt exän kanssa neljään vuoteen. Hyvä näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en tiedä kun mieluumminkin yllyttää mua seuranhakuun. Kun sanon, ettei mun miessuhteet tai niiden puuttuminen kuulu hänelle, alkaa lässytys miten toivoisi munkin rakastuvan ja olevan onnellinen... Todella raivostuttavaa tuollainen tunkeilu ja holhoaminen. Ap
Tuntee syyllisyyttä?
Meillä on ero meneillään. Ex just yksi päivä sanoi, että haluaa tulevaisuudessa olla hyvissä väleissä myös tulevan mieheni kanssa.
Juu ei kiitos
Asialliset välit ja lasten asioiden hoito riittää.
En edes halua uutta miestä. Ja toisaalta tuo lause kertoi kaiken siitä miten irti on jo minusta. Ja uusi hänellä. Ennen oli tosi mustasukkanen. Nyt on jotain uutta hänellä eikä tarvitse enää olla.
Toki joissain tulevaisuuden juhlissa, lapsen lakkiaisissa tai häissä, lastenlasten ristiäisissä voidaan olla samaan aikaan. Asiallisesti. Mutta ei minun muuten tarvitse olla hänen kanssaan missään tekemisissä, enemmän kuin on pakko.
!