Miten korjata rintaliivit joiden kaarituet tulee ulos?
Reiät siis molemmin puolin ja hetken käytön jälkeen kaarituet törröttää melkein kaula-aukosta. Ompelua olen joskus kokeillut, mutta ei kestä. Millä voisi korjata niin että kestää?
Vaihtoehto ei nyt ole ostaa uudet.
Kommentit (29)
Ompelee tiiviisti ne kohdat kiinni, joista ne kaarituet tulee esiin.
Eli neulaa ja lankaa vain:)
Ota pois kokonaan. Jatkossa ostat laadukkaampia ja oikean kokoisia liivejä.
Osta laadukkaat ja oikean kokoiset liivit, ei tuo ole normaalia että ne noin äkkiä rikkoutuvat.
Paikkaa tiiviillä kankaalla. Kannattaa taittaa kaksinkerroin ainakin.
Jos tuen päästä on irronnut se "pyöristys", kangaskaupasta voi kysyä, löytyykö kaaritukia.
Jos vanhat rintsarit tulee tiensä päähän, ehjät kaaret kannattaa säilöä jonkin laatikon pohjalle. Eivät vie tilaa.
Jeesusteipin, aromipesän ja sukkahousujen avulla
Kanttinauhaa kaksinkerroin voi yrittää ommella siihen päälle. En takaa lopputuloksen olevan hyvä, mutta parempi kuin pistävä metalli.
En ota kantaa tissiliivien ompeluun tai korjaamiseen mutta arvon rouvat ja neidit, kun pesette niitä rintaliivejä käyttäkää niiden pesussa siihen tarkoitettua pesupussia. Juuri tuo ap:n kertoma kaarituki kun pääsee pois paikoiltaan niin se on irtonaisena pesukoneessa ja kohta se on sujahtanut pesurummun reistä ja on siellä jossakin pesukoneen sisällä eikä lähde sieltä omin voimin pois. Tämän seurauksena on pieni pesukoneen purku-kasaus operaatio edessä.
Nimimerkki: Kokemusta on.
Jeesusteippi EI toimi. Hikoillessa irtoaa ja liima tarttuu ihoon ja vaatteisiin. Testattu on :D
Ompelee todella tiiviiksi sen reiän, siis todella, saman kohdan monta kertaa. Mulla auttaa.
Oon ottanut useistakin liiveistä kokonaa pois, ei hierrä eikä paina ja hyvin toimivat!
Kanttinauhaa palanen ja taitellaan vaikka 4kerroin ja ommellaan reiän päälle. Ei kestä kauan, mutta ehkä auttaa, jos ei ole varaa ostaa uusia.
Vierailija kirjoitti:
Jos tuen päästä on irronnut se "pyöristys", kangaskaupasta voi kysyä, löytyykö kaaritukia.
Jos vanhat rintsarit tulee tiensä päähän, ehjät kaaret kannattaa säilöä jonkin laatikon pohjalle. Eivät vie tilaa.
Miksi ne pitää säilöä?
Minä oon monet korjannut neulalla ja langalla. Ompelukoneen saa unohtaa koska yleensä kangasta ei riitä tarpeeksi vaikka kaarituen tökkäisi ihan sisään asti.
Ja niin, et neulalla ja langalla ompele vain sitä reikää vaan reippaasti läpi koko kaaren pään. Pysyy muuten!
Vierailija kirjoitti:
En ota kantaa tissiliivien ompeluun tai korjaamiseen mutta arvon rouvat ja neidit, kun pesette niitä rintaliivejä käyttäkää niiden pesussa siihen tarkoitettua pesupussia. Juuri tuo ap:n kertoma kaarituki kun pääsee pois paikoiltaan niin se on irtonaisena pesukoneessa ja kohta se on sujahtanut pesurummun reistä ja on siellä jossakin pesukoneen sisällä eikä lähde sieltä omin voimin pois. Tämän seurauksena on pieni pesukoneen purku-kasaus operaatio edessä.
Nimimerkki: Kokemusta on.
Olet oikeassa. Jostain syystä tuo kaarituki vaan pitää tehdä niin teräväpäiseksi että se onnistuu puhkaisemaan yhden pesukerran aikana reiän rintsikoiden lisäksi myös siihen pesupussiin..
Ehkä jonkin aikaa kestää, kun ompelet käsin siihen kohtaan mihin se kaarituenpää tulee liiveissä jonkun 100 kerrosta lankaa eli oikein sellaisen kunnon paakun ja vielä niin leveästi ettei se pää pääse puhkomaan reikää siihen viereenkään.
Kenties joku kunnon kanttinauhakin voisi auttaa.
Itse luovuin kaariliiveistä kokonaan ja vaihdoin urheiluliiveihin ihan arkikäytössäkin. Paras päätös ehkä ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne pitää säilöä?
No just, jos se pyöristys on irti, se pää tunkee sieltä kankaasta helpommin. Entä jos kastaisi sen pään kynsilakkaan?
Vierailija kirjoitti:
Osta laadukkaat ja oikean kokoiset liivit, ei tuo ole normaalia että ne noin äkkiä rikkoutuvat.
Mistä kävi ilmi, minkä ikäisistä rintaliiveistä on kyse?
Mä oon aina saanut langalla ja neulalla korjattua. Ja tosiaan, väärän kokoiset tai malliset hajoaa. Mä käytän lähes aina Triumfin (kun tilaan netistä ja koot on vakiot) ja jos onkin väärän oloinen malli, hajoaa kyllä aika nopeasti käytössä.
Pitäisi paneutua juurisyyhyn. Onko rintasi suurentuneet esimerkiksi raskauden vuoksi, jolloin ne ovat ylisuuret liiveihin? Onko ikääntymisen myötä ihosi muuttunut hiekkapaperiksi, joka hioo niin kankaan kuin raudatkin? Sitten on liivien ikä. Jos liivit ovat yli 20v vanhat, ne vaan kuluvat käytössä ja paikkaaminen mahdotonta. Miksei ostaminen ole vaihtoehto? Rintaliivejä saa halvimmillaan 10-15 euroa.
vapauta kaksoset ja anna niiden elää vapaata elämää
Ilmastointiteippiä