Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älä käy sähkökatkojen aikana vessassa, puolustusministeriö ohjeistaa

Vierailija
02.11.2022 |

Kommentit (1627)

Vierailija
1501/1627 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän sosialisti lekuri kysyikin aina: Miten meidän suolemme on toiminut?

Vierailija
1502/1627 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallan väittää, että nämä sähkökatkot kääntyvät itseään vastaan. Jos alueella A on katko 17-19, siellähän käytetään sähköä kuin viimeistä päivää 15-17, että saadaan ruuat laitettua, pyykit pestyä, laitteet ladattua jne. ennen katkoa. Samoin tulee uusi piikki tuolla alueella klo 19 jälkeen, kun kaikki käynnistävät yhtä aikaa astian- ja pyykinpesukoneet, käyvät suihkussa/saunassa, lataavat taas niitä laitteitaan...

Ja ne koneet, kiukaat, vesipumput ym. käynnistyvät katkojen ansiosta kaikilla silloin klo 19, koska ihmismieli toimii siten, että jos jokin on epävarmaa (tässä tapauksessa sähkönsaanti) sitä kahmitaan kaksin käsin silloin, kun on tarjolla ja mahdollisimman nopeasti vielä.

Lisäksi on niitä, jotka lämmittävät "varastoon" , eli patterit, ilp:t ym. huutavat täysillä silloin, kun sähköä saa, että riittää lämpöä sitten katkonkin ajaksi.

70-luvulla tämä järjettömyys on voinut toimia, koska sähkölaitteiden määrä on ollut huomattavasti vähäisempi, lämmitysmuoto on monissa kerros- ja rivitaloissakin ollut muu kuin suora sähkö, mutta 2020-luvun Suomessa tällaiset kiertävät sähkökatkot ovat pelkkää kiusaamista ja pelleilyä.

Jos sähköpula on todellinen (mitä vahvasti epäilen), ainoat oikeat ja tehokkaat keinot sähkönsäännöstelyyn olisivat julkisten tilojen valaistuksen ja lämmityksen radikaali vähentäminen, katuvalojen sammuttaminen, uima- ja jäähallien sulkeminen osittain tai kokonaan, katujen ja pihojen sulanapitokaapelien kytkeminen pois päältä jne. Näin toimien ihmiset saisivat vetää vessansa rauhassa, mutta milloin meidän hallituksemme olisi kansalaisten parasta ajatellut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1503/1627 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite väännän ainakin sellaiset jöötit pönttöön on katko tai ei.

Vierailija
1504/1627 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junavuoroja ja raitiovaunuja vähennettävä, kuinka paljon kuluttaa sähköä yksi sähköjuna tai raitiovaunu?

Vierailija
1505/1627 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metrotkin voi kulkea harvemmin.

Vierailija
1506/1627 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköpotkulaudat turhia , tavallisesti potkittuja vaan. Kohoaa se kuntokin.

Vierailija
1507/1627 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin tulevat sähkösukset?

Vierailija
1508/1627 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköpotkukelkka.

Vierailija
1509/1627 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköpulkka olisi hieno.

Vierailija
1510/1627 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköpulkka olisi hieno.

Se ois vinkeä pääsisi kuin veneellä minne vaan!!! Hei nyt joku kehittelemään tää.

Vierailija
1511/1627 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköpulkka olisi hieno.

Ihmisten ilme kun viipottaisi pulkalla ylämäkeen :D!

Vierailija
1512/1627 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköpulkka olisi hieno.

Ihmisten ilme kun viipottaisi pulkalla ylämäkeen :D!

Saparot kannattaisi laittaa vielä rautalangalla sojottamaan taaksepäin :D!

Vierailija
1513/1627 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusin puolustusministerin ohje käskee liuku miinoittamaan tiet, varsinkin itärajalla.

Se hidastaa mahdollista invaasiota ja antaa ratkaisevan hetken ryhmittäutyä puolustukseen.

Vierailija
1514/1627 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästähän tuli aika huvittava ketju :D

Vierailija
1515/1627 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin kiellettiin puhelimen turha käyttö katkoksen aikana ettei verkot kuormitu, nyt kielletään vessassa käyminen. No, istutaan pimeässä ja kylmässä kämpässä paskat housussa. Näin suomessa vuonna 2022!!!!

powerbank 20 000 mAh kestää aika kauan, väliajat lataa

Vierailija
1516/1627 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metrotkin voi kulkea harvemmin.

Näin on ja junat ja ratikat harvemmin. Meinaavat sähkökatkoja silloin kun ihmiset menevät töihin ja kun työt loppuu. Ihan aivotonta. Pitäähän ihmisten kotiin päästä. Ja käydä paskalla ennen töitä. Nyt pitäisi sähkön säästämiselle keksiä uusia keinoja.

Vierailija
1517/1627 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeen tullen ajattelin mennä lähimetsään ja kerätä kakat koirankakkapussiin.

Vierailija
1518/1627 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee kyllä ongelmia jos ei voi tehdä tarpeitaan wc-pönttöön.Mulla on todella ongelmainen vatsa.Välillä se on ihan tosi ripulina ja toisinaan taas todella kovana.Joudun käymään wc:ssä monta monituista kertaa vuorokaudessa.Minun on pakko suihkutella alapäätäni joka käynnin yhteydessä.Sit mulla on todella pahat nivelrikot polvissa joten en pysty kyykkimään jonkin ämpärin päällä.Mulla on jo wc:n pöntössäkin koroke kun en muuten pysty siinä käymään.

Olen myös miettinyt et mitenhän minun liikkumiset onnistuvat kun mulla on sähkömopo.Ilman sitä en voi lähteä kotoa minnekkään kun olen niin pahasti liikuntarajoitteinen.Niin ja mitenhän minä kuljetan ne kakkapussit sekajätteisiin?Olen todella huolissani kuinka minulle käy näiden sähkökatkosten aikana.

Huolettaa myös se "hätävarastojen"hankkiminen.Ensinnäkin mulla menee eläke aika tarkkaan vuokraan,sähköön(hinta vaan nousee),vakuutukseen ja lääkkeisiin.Lopuilla yritän jotenkin pärjäillä.En ole pystynyt esim.uusimaan silmälasejani enkä ostamaan vaatteita vuosikausiin.Ongelmana on myös se että mulla on aika rajoitteinen ruokavalio vatsani ongelmien takia, joten ruoka on kallista.Mitähän sitä voisi varastoida edullisesti huomioiden ruokavalioni?Olen nyt noudattanut aika pitkälti gluteenitonta ja maidotonta ruokavaliota.Tosin vatsani voi kipeytyä vaikka kuinka olisin tarkkana siinä mitä syön.Tilanteeni on aika hankala.Asun yksin ja ystävät sekä sukulaiset ovat kaukana.Niin ja tuon koronan takia kukaan ei käy luonani kun ovat vanhoja ja monisairaita.

Vierailija
1519/1627 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ennen on tultu toimeen sähkökatkojen aikaan. Onhan ukkoset katkoneet sähköjä.

No ukkosia on ehkä kerran tai kaks kesässä. Ei talvisin, eikä säännöllisesti.

Vierailija
1520/1627 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä asia on varmaan käsitelty ketjussa jo moneen kertaan mutta eikö riitä, ettei vedä wc-pönttöä? Laittaa vain aina kannen alas kun on käynyt wc:ssä ja vetää pöntön sitten kun sähkökatko on ohitse? Pari tuntia jätökset kelluu ihan iloisesti keskenään kansi alhaalla ilman vetämistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme