Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älä käy sähkökatkojen aikana vessassa, puolustusministeriö ohjeistaa

Vierailija
02.11.2022 |

Kommentit (1627)

Vierailija
761/1627 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästäkin ketjusta huomaa, että Venäjän trollit ne on, jotka täällä palstalla yrittää hämmentää maamme turvallisuustilannetta. Yritetään tehdä jotenkin naurettavaksi asia, joka on Suomen puolutusministeriön tiedotteella selkeästi kerrottu hyvinvoinnin ja sen oman kodin mukavuuden ja toimivuuden edistämiseksi.

Ja pari sakeinta riemuidioottia vielä lähtee trollaukseen mukaan tyhmyyttään. "kYLlä MiNUllA on OiKeuS KakaTa OMaN TaLon viEmÄRi tUkKkoon!!!111"

Niin huomaa. Tyypillistä hybridivaikuttamista. 

Olen kyllä hämmästynyt tästä venäläisten trollauksen määrästä. En mitenkään epäile, etteikö Suomesta löytyisi tarpeeksi sekopäitä omasta takaa, mutta kun tietyntyyppistä kommenttia tulee solkenaan niin tuosta voi päätellä venäläisten olevan asialla. Minkähänlainen se käskynjako oikein on Pietarissa? Esimies Sergei saapuu paikalle ja jakaa teemat:

-Revitte eroa tavallisen kansan ja eliitin väliin

-Muistutatte kuinka venäjältä saa halpaa ja hyvää energiaa

-Kaikki maat on itsekkäitä – suomalaistenkaan ei pidä auttaa muita

-Kaikki on Yhdysvaltojen syytä

-On typerää varautua mihinkään poikkeusoloihin

-Mahdollisimman provokatiivista tekstiä, jotta aina joku kiehahtaa ja saat aikaan pitkän hyödyttömän viestiketjun

Vierailija
762/1627 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tulevan talven ja että siihen on varauduttava sähkökatkoksien takia. Mutta jos tästä tulee pysyvä "trendi" eli seuraavan vuosikymmenen ajan valtio odottaa sinun pidättävän paskaa joka talvi, niin Suomesta on todellakin tullut kehitysmaa.

Mikä tässä on mennyt pieleen? Lapsuudestani lähtien on kerrottu, miten kaikki asiat paranee vuosi vuodelta teknologian ja energian kehittyessä, mutta hups keikkaa, ollaan vuosiluvussa 2020 ja kaikki menee vuosi vuodelta huonompaan suuntaan. Omat pilvilinnani romahtivat vuoden 2015 jälkeen, mutta elättelin vielä toivoa, kunnes oli pakko todeta vuonna 2020, että elämme synkkiä aikoja. Olen siinä iässä, että talo ja lapset pitäisi hommata, mutta en tiedä, haluanko enää. Elämästä on tullut masentavaa ja tulevaisuus näyttää mustalta.

Pieleen on mennyt se, että sulle on lapsuudestasi lähtien uskoteltu kaiken muuttuvan aina vain paremmaksi ja paremmaksi. Olet varmaankin mun lasteni ikäluokkaa, mutta mä en ole koskaan uskotellut heille moista. Päinvastoin olen kertonut, että hyvien aikojen jälkeen yleensä tulee huonoja aikoja ja huonojen jälkeen taas hyviä. Miten pitkään mikäkin vaihe kestää, sitä ei voi tietää. 

Eliitti uskotteli ja lupaili vaikka mitä, samalla kun nosti vaan veroja ja lisäsi kaikenlaisia kieltoja.

Onneks saa sentäs nykyään ihan kirkon siunauksella kairata toistensa kakkaluukkuja, kait sekin on sitten jonkunlaista edistystä.

Noh, mut on kasvattanut ihan mun omat vanhempani (eikä mikään eliitti), jotka elivät lapsuutensa 30-luvun pulavuosina ja teini-ikänsä sotavuosina. Ja mä (eikä taaskaan eliitti) kasvatin omat lapseni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/1627 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästäkin ketjusta huomaa, että Venäjän trollit ne on, jotka täällä palstalla yrittää hämmentää maamme turvallisuustilannetta. Yritetään tehdä jotenkin naurettavaksi asia, joka on Suomen puolutusministeriön tiedotteella selkeästi kerrottu hyvinvoinnin ja sen oman kodin mukavuuden ja toimivuuden edistämiseksi.

Ja pari sakeinta riemuidioottia vielä lähtee trollaukseen mukaan tyhmyyttään. "kYLlä MiNUllA on OiKeuS KakaTa OMaN TaLon viEmÄRi tUkKkoon!!!111"

Olen kyllä hämmästynyt tästä venäläisten trollauksen määrästä. En mitenkään epäile, etteikö Suomesta löytyisi tarpeeksi sekopäitä omasta takaa, mutta kun tietyntyyppistä kommenttia tulee solkenaan niin tuosta voi päätellä venäläisten olevan asialla. Minkähänlainen se käskynjako oikein on Pietarissa? Esimies Sergei saapuu paikalle ja jakaa teemat:

-Mahdollisimman provokatiivista tekstiä, jotta aina joku kiehahtaa ja saat aikaan pitkän hyödyttömän viestiketjun

Ihan ilman kenenkään käskyjä puhun noin.

Tosin demareiden hallitsemaa jenkkilää en ihan kaikesta syytä, tiedän että siellä on paljon syyttömiä, jotka ei ole koskaan kannattaneet nykyisenlaista ulkopolitiikkaa ja suhmurointia.

Vierailija
764/1627 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koronapelleilynkin aikaan kävi niin, että miljoonat ihmiset syöstiin takaisin köyhyyteen eliitin päätöksillä.

Sen sijaan eliitti rikastui, jotkut suorastaan satumaisen paljon.

Samaan ollaan tosiaan nytkin ihmisiä totuttamassa, ette omista mitään (ellet kuulu eliittiin), ja olet onnellinen (koska me eliitissä sanottiin omien medioidemme välityksellä, että olet).

Ei kiinnosta oikeesti hevonpaskaakaan jotkut ukrainalaiset saati ketkään muutkaan, ei oo yksinkertaisesti varaa olla kiinnostunut, ja veikkaanpa että monelta muultakin loppuu kiinnostus siinä vaiheessa kun istuvat pimeässä vessassa paskomassa muovikassiin.

Jännä muuten miten heti jos sanot ettei ukrainalaiset kiinnosta saat alapeukkuja. Minua ei ole kiinnostaneet koskaan, miksi kiinnostaisi? Mitä tekemistä suomalaisilla on ukrainalaisten kanssa? Miettikää tätä..ukrainalaisten takia me Suomessa kärsimme näin. Onko järkeä? Luuletteko että ukrainalaisia kiinnostaisi suomalaisten asiat ja kärsimys pasckan vertaa, luuletteko että ukrainalaiset eläisivät puutteessa suomalaisten takia? Things to consider..

Pystytkö ajattelemaan seuraavaa nakkipakettia ja tempparijaksoa pidemmälle? Voisiko olla niin, että suurin osa suomalaisista ymmärtää, kuinka hyödyllistä koko maalle on, että Venäjää torjutaan Ukrainassa. Pystytkö ajattelemaan mitä hyvin todennäköisesti olisi tapahtunut sen jälkeen, jos Venäjä olisi päässyt vain marssimaan koko Ukrainan läpi ilman vastarintaa ja yhtenäisen lännen apua?

Tietääkö aikaisempi kirjoittaja mihin maahan Suomi kuului vuonna 1917?  Hyökkääjävaltio ilmoitti sodan alussa, että he haluavat saada takaisin vuoden 1917 rajat.

Mielenkiinto alkaa olemaan pakkasen puolella jo.

Eliitti hoitaa hommat niin hienosti, että niiden vanhojen rajojen palautus alkaa jo kuulostaa ihan hyvältä idealta.

Jos haluat takaisin 1800-luvulle ja ulkohuusseihin, niin eihän sinulla pitäisi olla mtään sitä vastaan, miten mielestäsi eliitti nyt hoitelee nämä sähkö- ja vessa-asiat. Ei sinun sitä varten tarvitse Venäjän vallan alle jäädä. 

Niiden ulkohuussit ja 1800-luvun meiningit on parempia kuin suomen 1800-luvun meiningit huusseineen ja paskapusseineen.

Venäläisten vallan alla on parempi kuin suomalaisten (lue: ulkomaalaisten).

Kuules trolli, nyt oli liian läpinäkyvää. Olette siellä Butshassa ja Izjumissa tehneet aika selväksi, ettei muovipussiin ulostaminen ole pahin mahdollinen asia. Me täällä Suomessa luetaan lehtiä ja seurataan uutisia.

Vierailija
765/1627 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tulevan talven ja että siihen on varauduttava sähkökatkoksien takia. Mutta jos tästä tulee pysyvä "trendi" eli seuraavan vuosikymmenen ajan valtio odottaa sinun pidättävän paskaa joka talvi, niin Suomesta on todellakin tullut kehitysmaa.

Mikä tässä on mennyt pieleen? Lapsuudestani lähtien on kerrottu, miten kaikki asiat paranee vuosi vuodelta teknologian ja energian kehittyessä, mutta hups keikkaa, ollaan vuosiluvussa 2020 ja kaikki menee vuosi vuodelta huonompaan suuntaan. Omat pilvilinnani romahtivat vuoden 2015 jälkeen, mutta elättelin vielä toivoa, kunnes oli pakko todeta vuonna 2020, että elämme synkkiä aikoja. Olen siinä iässä, että talo ja lapset pitäisi hommata, mutta en tiedä, haluanko enää. Elämästä on tullut masentavaa ja tulevaisuus näyttää mustalta.

Pieleen on mennyt se, että sulle on lapsuudestasi lähtien uskoteltu kaiken muuttuvan aina vain paremmaksi ja paremmaksi. Olet varmaankin mun lasteni ikäluokkaa, mutta mä en ole koskaan uskotellut heille moista. Päinvastoin olen kertonut, että hyvien aikojen jälkeen yleensä tulee huonoja aikoja ja huonojen jälkeen taas hyviä. Miten pitkään mikäkin vaihe kestää, sitä ei voi tietää. 

Eliitti uskotteli ja lupaili vaikka mitä, samalla kun nosti vaan veroja ja lisäsi kaikenlaisia kieltoja.

Onneks saa sentäs nykyään ihan kirkon siunauksella kairata toistensa kakkaluukkuja, kait sekin on sitten jonkunlaista edistystä.

Noh, mut on kasvattanut ihan mun omat vanhempani (eikä mikään eliitti), jotka elivät lapsuutensa 30-luvun pulavuosina ja teini-ikänsä sotavuosina. Ja mä (eikä taaskaan eliitti) kasvatin omat lapseni. 

Sä, lapsesi ja vanhempasi on eläneet ja kasvaneet nimenomaisesti sen samaisen eliitin pillien mukaan hyppien kuten kaikki muutkin kyseisen uusaateliston alamaiset, saat toki luulla muuta jos haluat.

Vierailija
766/1627 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäpä tämä. Sori että nostan tätä ketjua, mutta tulin lukemaan vasta illalla, niin en voinut enää klo 23 jälkeen kommentoida. Ärsytti, kun oli niin ilmiselvää trollituubaa tungettu ketju täyteen koko päivä.

Kyllä on oikeus paskantaa.. joopa joo.

Olen muuten värkännyt jo kauan sitten varalle oman kuivakäymälän sille varalle. Pusseihin sekin perustuu, mutta lisäksi on kuiviketta. Ehkä näitä tarvikkeita kannattais taloyhtiöiden varata enemmänkin kaiken varalle, että vois jakaa asuntoihinkin.

Mutta mitä trolleihin tulee, niin käytännössä pitkälti riittää että kuvailee Venäjää. Siksi se varmaan tuleekin niin antaumuksella. Monikohan suorittajista tajuaa ironian?

Vierailija
767/1627 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koronapelleilynkin aikaan kävi niin, että miljoonat ihmiset syöstiin takaisin köyhyyteen eliitin päätöksillä.

Sen sijaan eliitti rikastui, jotkut suorastaan satumaisen paljon.

Samaan ollaan tosiaan nytkin ihmisiä totuttamassa, ette omista mitään (ellet kuulu eliittiin), ja olet onnellinen (koska me eliitissä sanottiin omien medioidemme välityksellä, että olet).

Ei kiinnosta oikeesti hevonpaskaakaan jotkut ukrainalaiset saati ketkään muutkaan, ei oo yksinkertaisesti varaa olla kiinnostunut, ja veikkaanpa että monelta muultakin loppuu kiinnostus siinä vaiheessa kun istuvat pimeässä vessassa paskomassa muovikassiin.

Jännä muuten miten heti jos sanot ettei ukrainalaiset kiinnosta saat alapeukkuja. Minua ei ole kiinnostaneet koskaan, miksi kiinnostaisi? Mitä tekemistä suomalaisilla on ukrainalaisten kanssa? Miettikää tätä..ukrainalaisten takia me Suomessa kärsimme näin. Onko järkeä? Luuletteko että ukrainalaisia kiinnostaisi suomalaisten asiat ja kärsimys pasckan vertaa, luuletteko että ukrainalaiset eläisivät puutteessa suomalaisten takia? Things to consider..

Pystytkö ajattelemaan seuraavaa nakkipakettia ja tempparijaksoa pidemmälle? Voisiko olla niin, että suurin osa suomalaisista ymmärtää, kuinka hyödyllistä koko maalle on, että Venäjää torjutaan Ukrainassa. Pystytkö ajattelemaan mitä hyvin todennäköisesti olisi tapahtunut sen jälkeen, jos Venäjä olisi päässyt vain marssimaan koko Ukrainan läpi ilman vastarintaa ja yhtenäisen lännen apua?

Tietääkö aikaisempi kirjoittaja mihin maahan Suomi kuului vuonna 1917?  Hyökkääjävaltio ilmoitti sodan alussa, että he haluavat saada takaisin vuoden 1917 rajat.

Mielenkiinto alkaa olemaan pakkasen puolella jo.

Eliitti hoitaa hommat niin hienosti, että niiden vanhojen rajojen palautus alkaa jo kuulostaa ihan hyvältä idealta.

Jos haluat takaisin 1800-luvulle ja ulkohuusseihin, niin eihän sinulla pitäisi olla mtään sitä vastaan, miten mielestäsi eliitti nyt hoitelee nämä sähkö- ja vessa-asiat. Ei sinun sitä varten tarvitse Venäjän vallan alle jäädä. 

Niiden ulkohuussit ja 1800-luvun meiningit on parempia kuin suomen 1800-luvun meiningit huusseineen ja paskapusseineen.

Venäläisten vallan alla on parempi kuin suomalaisten (lue: ulkomaalaisten).

Kuules trolli, nyt oli liian läpinäkyvää. Olette siellä Butshassa ja Izjumissa tehneet aika selväksi, ettei muovipussiin ulostaminen ole pahin mahdollinen asia. Me täällä Suomessa luetaan lehtiä ja seurataan uutisia.

Mitä ihmettä, veikö länsimaat sielläkin ihmisiltä mahdollisuuden käydä normaalissa vessassa?

Vierailija
768/1627 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäpä tämä. Sori että nostan tätä ketjua, mutta tulin lukemaan vasta illalla, niin en voinut enää klo 23 jälkeen kommentoida. Ärsytti, kun oli niin ilmiselvää trollituubaa tungettu ketju täyteen koko päivä.

Kyllä on oikeus paskantaa.. joopa joo.

Olen muuten värkännyt jo kauan sitten varalle oman kuivakäymälän sille varalle. Pusseihin sekin perustuu, mutta lisäksi on kuiviketta. Ehkä näitä tarvikkeita kannattais taloyhtiöiden varata enemmänkin kaiken varalle, että vois jakaa asuntoihinkin.

Mutta mitä trolleihin tulee, niin käytännössä pitkälti riittää että kuvailee Venäjää. Siksi se varmaan tuleekin niin antaumuksella. Monikohan suorittajista tajuaa ironian?

Paskannan pusseihin vain jos ne on asennettu päättäjien ja virkaimmeisten toimistoihin, koteihin ja autojen kylkiin.

Muuten rapa saa lentää näissä tiloissa ihan minne sattuu lentämään.

Vierailija
769/1627 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensi Joulun Jouluevänkeliumissa:

"Heillä ei ollut sijaa BajaMajassa."

Ja takavuosikymmenten Popeda-hittikin menee uusiks:

"Olen matkalla BajaMajaan,

Mennään yhdessä kakkaamaan(. . .)"

Vierailija
770/1627 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, Suomi on tosiaan niin hyvin kehittynyt maa, että täällä ei ole ihan kaikkea suunniteltu pahimman skenaarion mukaan niin, että elämä ei siitä juuri muutu. Sehän tosiaan edellyttäisi sitä, että olisi valmiiksi ne kuivakäymälät.

Moni kyllä elää jo pelkän kuivakäymälän varassa, koska jätevesiasioidenkin kannalta se on järkevää.

Mut sähköthän voi mennä täysin naapurimaan, tuon suuren kehitys-, trolli- ja julmurimaan toilailuista riippumatta. Voi tulla aurinkomyrsky esimerkiksi.

Varmasti tämä kriisi vain vahvistaa Suomea ja Eurooppaa, kun tajutaan varautua näihinkin.

Vierailija
771/1627 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on mustan jöötin sanko, sanko, sanko

Mustan kissan tangosta uus versio

Vierailija
772/1627 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjussa on havaittavissa ns. kakkauhmaa. "MINÄ kakin juuri silloin kun haluan!"

Ahaa, kyse on jo siis siitä ettei niin saisi tehdä. Ette te kakikaan milloin vaan.

Pottahallitus. Laita kuule Marin se potta vaan päähäsi ja mene sinne Zelen kanssa tykittään.

Vierailija
773/1627 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskannan pusseihin vain jos ne on asennettu päättäjien ja virkaimmeisten toimistoihin, koteihin ja autojen kylkiin.

Aito r y s s ä siis ainakin sisältä. Nautit p a s k a s s a pyörimisestä. Se on nyt taas niin nähty, että mikään ei niin v e n u k k i a kiihota kuin p a s k a n kanssa toljaaminen.

Vierailija
774/1627 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että autojen kylkiin. Miksi juuri kylkiin? Vai onko tämäkin joku r y s s ien ja r y s s ämielisten juttu, jota ei normaali järki-ihminen ymmärrä?

Vierailija
775/1627 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla vaikeaa laittaa pönttöön muovipussia kuten ohjeistetaan. Luulisi suomalaisten tottuneet mökeillä paljon alkeellisempaankin.

Pöntön sijasta kannattaisi neuvoa, että sankoon. Pönttöön on aika hankalaa laittaa muovipussia ja se myös kastuu ja likaantuu ulkopuoleltakin...

Kävisikö biojätepussi, biojätteisiin?

Vierailija
776/1627 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pusseja Zontalta, eikö olekin järjestö joka tukee Ukrainan sotaakin.

Vierailija
777/1627 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aito r y s s ä siis ainakin sisältä. Nautit p a s k a s s a pyörimisestä. Se on nyt taas niin nähty, että mikään ei niin v e n u k k i a kiihota kuin p a s k a n kanssa toljaaminen.

Tämä viittaa niin Ukrainassa kuin aikanaan II maailmansodan aikaan muualla, mm. Suomessakin, nähdyssä tavassa p a s k a n t a a ihan tarpeettomasti ja hyödyttömästi ympäriinsä. Esim. asuintiloihin. Luulisi olevan vastenmielistä suorittajalle, mutta ilmeisesti ei. Tässä on se harmi, että tällaisia kakkaylläreitä sitten jää, kun vihollinen on ajettu tiehensä.

Vierailija
778/1627 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä huussit pystyyn pihoille! Ja niitä festareilla käytettäviä vessamajoja!

Vierailija
779/1627 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

nytkö vasta vihreät ovat tajunneet ettei viemärit. hissit eikä metrokaan toimi pimeässä pelottaa itseään kiskoihin liimailla joku voi "kompastua" ja polvikin osua nenään.

Vierailija
780/1627 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla vaikeaa laittaa pönttöön muovipussia kuten ohjeistetaan. Luulisi suomalaisten tottuneet mökeillä paljon alkeellisempaankin.

Pöntön sijasta kannattaisi neuvoa, että sankoon. Pönttöön on aika hankalaa laittaa muovipussia ja se myös kastuu ja likaantuu ulkopuoleltakin...

Kävisikö biojätepussi, biojätteisiin?

Ei käy biojätteiden, ne pussit hajoaa äkkiä ja ulostetta ei sovi levitellä.