Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäri suositteli että melkein 90-vuotiaalle isoäidille pitää antaa pieni tilkka viiniä, jotta ruokahalu syttyy.

Vierailija
02.11.2022 |

Onko muut kuulleet samasta?

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mieltä että hyvä neuvo. 

Vierailija
22/61 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut monelle ikäihmiselle suositellun samaa. Ja ihan muutama hörppyä on ollut ohje, tyyliin max 1 dl.

Sopivampi kerta-annos on yleensä max. lääkeannosmitallinen (30ml).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös Malvitonaa voisi kokeilla.

Vierailija
24/61 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopiva känni päälle. Viimeistään krapulassa on nälkä ja jos sillon ei pysy sisällä, niin seuraavina päivinä kyllä.

Vierailija
25/61 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta, veri kiertää paremmin, pysyy lämpimänä ja ajatus kirkastuu muorilla.

Vierailija
26/61 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen oli ihan tuttu juttu että mummot ottivat iltaisin konjakkihörpyt. Ei enempää kuin yhden snapsin verran, mutta kuitenkin joka ilta. Ihan uskovaisetkin mummot.

Minun mummollani oli jopa lääkärinmääräys ottaa konjakkia pari ruokalusikallista jo joskus 60 tai 70 luvulta. Hänellä oli jotain sydänvikaa.

Vierailija
27/61 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä nuorempi kuin hän, mutta olin pöyristynyt kun lääk kand suositteli vast otolla minulle alkoholia. Kertoi jonkun potilaan juovan pullon viinaa joka päivä. Eikä pitänyt sitäkään pahana.

Vein asian eteenpäin.

Vierailija
28/61 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vain tilkka? Ysikympppinen saa ottaa mielestäni ihan reilulla kädellä viiniä jos haluaa. Maistuu ruoka sitten tai ei. Kyllä hän sen on ansainnut.

Humalassa voi teloa helposti itseään, joku lonkkamurtuma sen seuraksena voi olla aika kohtalokas tuossa iässä ja krapulakaan ei ole hyväksi.

Vierailija
29/61 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sherry tai portviini voi maistua tavallista paremmin, konjakkia kannattaa myös kokeilla.

Itse ainakin aion avata korkin rennolla otteella tuossa 85. ikävuoden tienoilla :)

Kyllähän noita 'pulloja' käytettiin entisaikaan. Edesmennyt isäni vei iäkkäälle äidilleen lääkkeenä.

Olisi kiva tietää, voinko viedä omalle iäkkäälle äidilleni myöskin. Mitä mieltä lääketiede?

Vierailija
30/61 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sherry tai portviini voi maistua tavallista paremmin, konjakkia kannattaa myös kokeilla.

Itse ainakin aion avata korkin rennolla otteella tuossa 85. ikävuoden tienoilla :)

Kyllähän noita 'pulloja' käytettiin entisaikaan. Edesmennyt isäni vei iäkkäälle äidilleen lääkkeenä.

Olisi kiva tietää, voinko viedä omalle iäkkäälle äidilleni myöskin. Mitä mieltä lääketiede?

Lisäys: Tietystikin pitäisi olla niin, ettei lääkkeiden kanssa päällekkäin.

Vierailija
31/61 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne suosittelee. Mummini ei juonut koko ikänsä aikana alkoholia, mutta lääkärin suosituksesta alkoi ottaa hörpyn viimeisinä palvelutalo vuosinaan.

Vierailija
32/61 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vain tilkka? Ysikympppinen saa ottaa mielestäni ihan reilulla kädellä viiniä jos haluaa. Maistuu ruoka sitten tai ei. Kyllä hän sen on ansainnut.

Vanhusten elimistö kestää alkoholia huomattavasti nuoria heikommin. Monilla on myös lääkkeitä, joiden vaikutus heikkenee tai voimistuu alkoholin kanssa käytettyinä. Nykyajan ikäihmisistä todella monet myös tulevat saavuttamaan 100 vuoden iän ja siinä on iso ero, viettääkö päivät kaatumisen jälkeen p-tuolissa tai jopa vuoteessa vai omin jaloin liikkuvana. Siksi alkoholia ei todellakaan kannata käyttää hömpsyä enempää.

Vierailija
33/61 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääketiede suosittelee.

Vierailija
34/61 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen oli ihan tuttu juttu että mummot ottivat iltaisin konjakkihörpyt. Ei enempää kuin yhden snapsin verran, mutta kuitenkin joka ilta. Ihan uskovaisetkin mummot.

Minun mummollani oli jopa lääkärinmääräys ottaa konjakkia pari ruokalusikallista jo joskus 60 tai 70 luvulta. Hänellä oli jotain sydänvikaa.

Elisabethillakin oli tapa ottaa iltaisin lasillinen. Ja kauan eli....  Mihin perustuu?

Vierailija
35/61 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mirtatsapiinilla lihoo kaikki,sitä murunen illalla niin aamulla ahmii

Mirtazapiinia todellakin käytetään myös tuossa tarkoituksesssa vanhuksilla.

Vierailija
36/61 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä kuullut tuon ohjeen, esim. isomummini (syntynyt 1895 ja kuoli 1982) otti konjakkia joka aamu ja ilta ruokalusikalla "liäkettä", kun oli meillä yökylässä. Minä taas havaitsin, että kummasti tyttärensä eli mun mummin ruokahalu heräsi, kun menin sinne ihan kokkaamaan. Otin mukelot mukaan ja tarveaineet, ja tein lihapullia ja muussia ja niin pois päin. Mummi piirteli lasten kanssa ja pelasivat Kimbleä. Ja ruoka maittoi. 

Ne valmisannokset, mitä ruokapalvelu toi, olivat tosi ankeita. 

N52 v. 

Vierailija
37/61 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostat heti hanapakkauksen ja käyt kerta viikkoon tissuttelemassa mummon kanssa. Voi mummo kertoa jänniä juttuja hiprakassa.

Oletko valmis ottamaan riskin?

Sehän imasee sellasen yhessä illassa ku makuun pääsee .Voi ku tietäsitteki millaisia piilo-deekuja moni mummo on.

Vierailija
38/61 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu äitisi lääkityksestä. Kannattaa siis keskustella asiasta lääkärin, farmaseutin tai sairaanhoitajan kanssa.

Vierailija
39/61 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä sitten vaikka muori vetäisi pullon pöytäviinaa?

Ei kannata, kaatuu vielä humalassa.

Tyhmä, ai kadutko ,jos sinulle annetaan TILKKA viiniä.

Vierailija
40/61 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ikäihminen käyttää Malvitona-nimistä juomaa ruokahalun parantamiseen, ja se on alkoholipohjainen tuote.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi