Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita joiden tekee mieli mennä väliin, kun vanhempi puhuu lapselleen tosi rumasti esim kaupassa?

Vierailija
02.11.2022 |

Tulee usein niin paha mieli, kun kuuntelee miten jotkut vanhemmat puhuu lapsilleen. Välillä tekis mieli mennä sanoon jotain. Lahdessa la yks alakouluikänen lapsi tuli työntämään rannetta kohti äidin nenää ja sanoi että haista äiti tätä hajuvettä. Äiti vastasi: No hyi heltti!, ja työnsi lapsen käden pois oikeen mielenosotuksellisesti.
Tää toinen oikein superisti harmittanu tapahtu useampi viikko sitten Lahden Bauhausissa. Pieni, joku 3-4 v poika sanoi äidilleen, että äiti mua pissattaa. Äiti alko huutamaan että Viu mä just kysyin sulta kotona että pissataako voi heltti Isä lähti viemään lasta vessaan. miten ahdistavalta toi pienen korvissa varmaan kuulostaakaan, eikö tarvi ihmetellä mistä lapsi itekkin oppii puhumaan alentavalla ja rumalla tavalla. Ei maksa mitään puhua nätisti, kivasti, ystävällisesti.

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksköhän tuolta tekstisä katos lainausmerkit ja pisteet kirosanojen keskeltä.

Vierailija
2/74 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puutu muiden kasvatusmetodeihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään toisen kasvatusmetodit eivät kuulu sinulle.

Se, että sinä haluat opettaa niistä uniikeista lumihiutaleistasi alati marisevia, suorastaan sietämättömiä, herkkämielisiä ressukoita, joiden pillin mukaan on vaikka improvisoitava, ei tarkoita, että muut haluavat jälkikasvustaan samanlaisia.

Vierailija
4/74 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaa noi alapekuttajat. Onko heistä siis ihan ok, että lapselle kirotaan ja huudetaan? Ehkä karma joskus iskee ja joku palvelutalon hoitsu huutaa tolle mutsille et voi vxxttu just aamul vaihoin sun vaipan ja nyt saat luvan maata pxxxxskoissa viel muutaman tunnin.

Vierailija
5/74 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisena olin kaupassa äidin kanssa, joka alkoi moittimaan minua, eräs nainen kuuli sen ja tuli väliin auttamaan korokkeen kanssa. Hän oli paheksuva äidin puhetta kohtaan. 

Vierailija
6/74 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiroamista en ymmärrä, mutta kyllä lapselle pitää pystyä sanomaan tiukasti ja ankarasti, mikäli tilanne niin vaatii.

Ja kiva jos teillä joillain on helppoa lapsen kanssa. Kyllä minulla pääsee välillä kotona huuto, kun lapsi juoksee pitkin seiniä.

Ei se lapsi siihen kuole, vaikka nykyään monet niin ajattelevatkin.

Vierailija
7/74 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsi käyttäytyy huonosti ja kurittaa lasta ei saa (koska siitä tulee lasu) niin herkästi siinä vanhemmalla menee hermo, varsinkin jos tilanteet toistuvat usein.

Vierailija
8/74 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjan rannalla pieksi äiti lastaan. Menin väliin ! Loppui siihen. 

Muistan kerran lennola kun pieni poika pelkäsi isäänsä todella koko matkan. Espanjasta Suomeen.Äijä kuin viulunkieli ja lapsi pelkäsi.Vittumainen ukko isäksi kiusasi lasta koko matkan. 

Vierailija
9/74 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lähinnä tulee mieleen että jos ihan selvästi kohdellaan väärin lasta julkisessa tilassa, niin mitä se on neljän seinän sisällä kun kukaan ei nää? Kyllähän se niin vaan on että tälläkin hetkellä on olemassa perheitä joissa lapsia kohdellaan huonosti. Ajatus ahdistaa mutta mitään ei voi tehdä.

Vierailija
10/74 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiroamista en ymmärrä, mutta kyllä lapselle pitää pystyä sanomaan tiukasti ja ankarasti, mikäli tilanne niin vaatii.

Ja kiva jos teillä joillain on helppoa lapsen kanssa. Kyllä minulla pääsee välillä kotona huuto, kun lapsi juoksee pitkin seiniä.

Ei se lapsi siihen kuole, vaikka nykyään monet niin ajattelevatkin.

Ei ehkä kuole, mutta viha sinua eli huutavaa vanhempaa kohtaan kasvaa kasvamistaan. Ei kannata ihmetellä vanhempana, miksei lapset käy kylässä.

Vierailija
11/74 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua triggeröi noi tilanteet ainakin ihan huolella, kun itsellä oli juuri tuollainen kaikesta turhaan ja negatiiviseen sävyyn säksättävä äiti. Isä koitti pitää julkisesti kulisseja yllä, mutta kotona neljän seinän sisällä olikin sitten täys narsistinen kuspää.

Vierailija
12/74 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisille kyttäreille pitäis antaa kunnon opetus. Varsinkin jos tehtailevat lasuja tuntemattomista. Onneksi arabit yms. laittaa kuriin tuollaiset. Siinä ois viranomaisusovaisille suomalaisille oppimista.

Vierailija
13/74 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räikeimmissä tapauksissa toki tekee välillä pahaa, mutta muuten ajattelen, että ihmisiä ne vanhemmatkin ovat. Eihän se hermojen menetys ikinä auta, mutta lapsen kanssa saattaa olla tietyt asiat, joista aina väännetään eikä aina vain kykene käsittelemään niitä tilanteita rakentavasti. Noissa tapauksissa saatan sanoa ohimennessä "kuulostaapa tutulta" tms. Myötätunto ja solidaarisuus yleensä auttaa siihen, että vanhempi jaksaa taas hetken vähän paremmin. Minua ainakin.

Vierailija
14/74 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Karmivaa katsoa sitä palstallakin hehkutettua mieletöntä rakkauden ilotulitusta jonka saavuttaa kun hankkii lapsen. Kiukkuisia vanhempia ja hämmentyneitä lapsia kaikki paikat täynnä.

Noin vuosi sitten olin maksamassa ostoksiani kun edeltävä oli siirtynyt pakkaamaan. Noin 5-vuotias poika hyppi innoissaan tasajalkaa paikallaan ja hoki että äitiannamunpakataäitiannamunpakataäitiannamunpakata. Ei siis huutanut tai säheltänyt, meinasi vain revetä innosta kun ostoksia alkoi valua pakkausalustalle.

Äiti kivahti siihen raivoisasti että NYT JOS ET OLE HILJAA NIIN LÄHDETÄÄN SAMANTIEN KOTIIN JA OSTOKSET JÄÄ TÄHÄN. Meinasin sanoa pojalle että saat pakata mun ostokset jos haluat, mutten uskaltanut. Äiti pakkasi sitten kulmat kurtussa kamat pussiin ja lähtivät pois. Katsottiin myyjän kanssa toisiamme molemmat ihan silminnähden hämmentyneinä. 

Vierailija
15/74 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin kerran väliin kun äiti huusi suoraa huutoa lapsilleen kadulla. Sellaista psykoottista karjuntaa. No se ämmä meinas tulla mun päälle silmissä sellainen maaninen täynnä vihaa oleva ilme. Peräännyin kun mulla oli oma lapsi mukana. Sanonta "jokainen äiti on paras äiti omalle lapselleen" ei todellakaan pidä paikkaansa.

Vierailija
16/74 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaa noi alapekuttajat. Onko heistä siis ihan ok, että lapselle kirotaan ja huudetaan? Ehkä karma joskus iskee ja joku palvelutalon hoitsu huutaa tolle mutsille et voi vxxttu just aamul vaihoin sun vaipan ja nyt saat luvan maata pxxxxskoissa viel muutaman tunnin.

Kiroilla ei lapselle tietenkään. Mutta et voi tietää mitä

sinä päivänä on jo tapahtunut, ehkä äiti on kieltänyt jo sata kertaa lasta tekemästä asiaa x, y ja z ja nyt meni sitten hermot.

Vierailija
17/74 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napssnisla kirjoitti:

Tuollaisille kyttäreille pitäis antaa kunnon opetus. Varsinkin jos tehtailevat lasuja tuntemattomista. Onneksi arabit yms. laittaa kuriin tuollaiset. Siinä ois viranomaisusovaisille suomalaisille oppimista.

Että käsi vaan poikki kirveen kanssa.Hyvä !

Vierailija
18/74 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tottakai lasta saa komentaa tarpeen tullen ja vaikka huutaakin esim. jos lapsi on väkivaltainen tai itse vaarassa (pitää käydä tilanne läpi jälkikäteen ja selittää, miksi huudettiin) mutta en ymmärrä mitä huutamista on esim. siinä, että lapsella on vessahätä? Eikö siinä kohti voida vaan etsiä vessa ja sanoa lapselle nätisti, että ensi kerralla pitää käydä jo lähtiessä vessassa?

Vierailija
19/74 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tottakai lasta saa komentaa tarpeen tullen ja vaikka huutaakin esim. jos lapsi on väkivaltainen tai itse vaarassa (pitää käydä tilanne läpi jälkikäteen ja selittää, miksi huudettiin) mutta en ymmärrä mitä huutamista on esim. siinä, että lapsella on vessahätä? Eikö siinä kohti voida vaan etsiä vessa ja sanoa lapselle nätisti, että ensi kerralla pitää käydä jo lähtiessä vessassa?

Niitä edellisiä kertoja jolloin on sanottu että ensi kerralla pitää olla kunnolla on saattanut olla jo aika monta. Niin mitä siinä sitten vanhempana voit tehdä?

Vierailija
20/74 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tajunnut miksi ihmiset, jotka tuntuvat vihaavan lapsia hankkivat kuitenkin niitä lapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme