Pitääkö jaksaa kiinnostua isänpäivästä, kun mieskään ei järjestä äitienpäivää?
Lapsi on vasta viisi eli hän ei osaa järjestää muuta kuin hoidossa tehty kortti.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mitä järjestäminen mielestäsi tarkoittaa. Minä järjestän meillä sekä äitien- että isänpäivät, koska satun olemaan se, joka leipoo kakun tms. Siinä mitään muuta järjestelemistä tarvita. Kun lapset olivat pieniä, heiltä tuli kouluissa askarrellut kortit. Joskus suunnittelemme yhdessä viikko ennen, että tehdäänkö jotain ekstraa isänpäivän/äitienpäivän kunniaksi. Esim. lähdetään kätköilemään tai vaeltamaan.
Lahjan ostamista, juhlaruoan laittamista, kakun leipomista jne tarkoittaa. Ap
Apua, jopas on järkky vaatimuslista. Ei ihme jos ei mies järkkää mitään. Miksi sulle ei riitä että lapsi toisi kortin aamulla sänkyyn, mies keittäisi kahvit ja jos vaikka päivällä syömään jonnekin? MIKSI pitää saada lahja ja vääntää juhlapöperöt??
Ja nyt tämä ei varsinaisesti liity isänpäivään, mutta jotkut ovat sen tyyppisiä ihmisä, että haluavat järjestää aina jotain, tai siitä on tullut perinne. Esim. äitini leipoo omille ynttäreilleen kakun, mutta tuo myös meille kakun,jos jollain synttärit, vaikka tietää, että täällä on myös sellainen omasta takaa
En minä ainakaan tuossa tapauksessa huomioisi mitenkään. Ihmissuhde toimii parhaiten vastavuoroisena.
Lakkasin ostamasta miehelleni joululahjankin kun kolmen vuoden jälkeen tajusin ettei hän osta mitään minulle. Mies oli ekana lahjattomana jouluna silminnähden ihmeissään, seuraavana jouluna sain lahjan. Ja olen saanut siitä eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mitä järjestäminen mielestäsi tarkoittaa. Minä järjestän meillä sekä äitien- että isänpäivät, koska satun olemaan se, joka leipoo kakun tms. Siinä mitään muuta järjestelemistä tarvita. Kun lapset olivat pieniä, heiltä tuli kouluissa askarrellut kortit. Joskus suunnittelemme yhdessä viikko ennen, että tehdäänkö jotain ekstraa isänpäivän/äitienpäivän kunniaksi. Esim. lähdetään kätköilemään tai vaeltamaan.
Apua, jopas on järkky vaatimuslista. Ei ihme jos ei mies järkkää mitään. Miksi sulle ei riitä että lapsi toisi kortin aamulla sänkyyn, mies keittäisi kahvit ja jos vaikka päivällä syömään jonnekin? MIKSI pitää saada lahja ja vääntää juhlapöperöt??
Itselleni riittäisi äitienpäivänä miehen keittämät aamukahvit ja vaikka joku valmiina ostettu pullapitko sen kanssa. En vaadi paljoa. Ap
Ihan hyviä pointteja! Lapsi pitäisi opettaa huomioimaan toista, ilman mitään pelejä ja draamoja ja kostoja. Ihan vain, jotta hän aikuisenakin ymmärtää ilman erillistä huomauttamista, että hei, käynpä äitienpäivänä ilahduttamassa äitiäni, hei käynpä isänpäivänä kylässä.
Jos äiti aina järjestää oman äitienpäivänsä sekä isän isänpäivän, niin on ihan 100% varma, että tulee tekemään niin hamaan tappiin asti.
Esimerkkinä voinen käyttää tätiäni ja hänen kolmea poikaansa.. täti ei saa edes kukkia äitienpäivänä..
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvi. Meillä on mies aina kokkaillut isänpäiväksi ruuat. Aikuiset lapset perheineen tulee meille syömään.
Kai siivoaa myös vai olettaako, että naisen pitäisi siivota vain siksi, että on isänpäivä?
Parasta isänpäivässä on just se lapsen tekemänä kortti ja se lapsen jännitys kun hän sen antaa. Ärsyttää vähän se vaimon säätäminen, kun olisi ihan kiva jäädä sen lapsen kanssa ihan vaan olemaan sinne sänkyyn. Vaimo, kyse ei ole sinun päivästä! Ja joo, ollaan tästä keskustelu, mutta silti vaimo on kuin pikkulapsi, joka on keksinyt hänen mielestä kaikkea kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselleni riittäisi äitienpäivänä miehen keittämät aamukahvit ja vaikka joku valmiina ostettu pullapitko sen kanssa. En vaadi paljoa. Ap
Käytkö keskustelua asiasta vain palstalla vai myös miehesi kanssa? Mikä on miehesi mielipide asiaan pitääkö puoliso huomioida äitien-/isänpäivänä?
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat lapselle opettaa että kosto on paras ratkaisu. Eli kun ei iskä järkkää mitään niin eipä sitten järkätä iskällekään.
Eli mielestäsi isä kostaa äidille kun ei järjestä äitienpäivää? Vai miten?
Jos ei päiviä vietetä, niin eikö se vaan ole valinta, etteivät ole tärkeitä, molemmin puolin. Viisivuotias ei kostona míeti. Kun lapsi on isompi, voi ohjata, että saa järjestää miten haluaa, molemmat päivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tuo vaadi tosiaankaan paljoa. Mutta mitä se mies on sanonut tuohon? Miksi se on sille vaikeaa?
Minulle on rehellisesti sanoen aivan yksi ja sama vaikka vaimo ja lapset eivät järjestäisi aamukahvia ja itse tehtyä korttia kummempaa isänpäiväksi, kunhan itsenikään ei tarvitse niska limassa tehdä kyseisenä päivänä töitä. Minulla on kaikkea mitä tarvitsen, eikä minulle tarvitse väkisin keksiä lahjaa. Olen yrittänyt sanoa tätä varovasti ääneen, mutta kun höösäys on perheelle tärkeää niin mikäpä minä olen sitä kieltämään.
Vaimolle tehdään äitienpäivänä lasten kanssa aamupalaa ja keitetään kahvit ja lahjan ostan, koska tiedän sen olevan naiselle tärkeää. Iltapäivällä mennään välillä ravintolaan syömään. ja välillä taas teen itse jotakin.
Ohiksena haluan muistuttaa, että ÄITIENpäivä, ei tarkoita SINUN äitisi päivää, vaan KAIKKI ÄIDIT.
Jos mies ei huomioi oman lapsensa äitiä, on hän törppö. Ja siinä tapauksessa minuakaan ei huvittaisi huomioida isää. Huomioimiset tosiaan on kahden kauppa, ei vain yhteensuuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat lapselle opettaa että kosto on paras ratkaisu. Eli kun ei iskä järkkää mitään niin eipä sitten järkätä iskällekään.
Jos ei päiviä vietetä, niin eikö se vaan ole valinta, etteivät ole tärkeitä, molemmin puolin. Viisivuotias ei kostona míeti. Kun lapsi on isompi, voi ohjata, että saa järjestää miten haluaa, molemmat päivät.
Minä en tiedä hölkäsenpöläystä miksi tuo isä ei opeta lastaan muistamaan äitiä, eli vaikea päätellä onko kostoa jostain vai laiskuutta vai välinpitämättömyyttä. Nyt oli kyse ap:n kysymyksestä että pitääkö hänen järkätä isänpäivänä lapsen kanssa jotain koska mieskään ei ikinä järkkää. Eikö tuossa ole selvästi kysymys jonkinlaisesta kostosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tuo vaadi tosiaankaan paljoa. Mutta mitä se mies on sanonut tuohon? Miksi se on sille vaikeaa?
Sanoo että ei ehdi ei muista jne. Minusta ne on tekosyitä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvi. Meillä on mies aina kokkaillut isänpäiväksi ruuat. Aikuiset lapset perheineen tulee meille syömään.
Kai siivoaa myös vai olettaako, että naisen pitäisi siivota vain siksi, että on isänpäivä?
Ei. Kyllä mä hoidan siivoukset ja kattaukset, samoin kun äitienpäivänä kun mies kokkailee koko perheelle.
Vierailija kirjoitti:
Voisitteko te miehen kanssa keskustella asiasta niinkuin aikuiset? Kerrot miehelle että haluaisit sen opettavan lasta muistamaan sua äitienpäivänä, ei siinä mitään isoja järkkäämisiä tarvi, eikä suuria juhlallisuuksia. Jos ei mies tajua niin voithan sinä näyttää lapselle esimerkkiä isän huomioimisesta. Te voitte kinata miehen kanssa keskenään asioista mutta älä nyt lasta vedä tähän "kostamiseen".
Mikä tuossa oli kostamista ja lapsen vetämistä mukaan herran jestas. Ei apn kertomuksesta saa sellaista kuvaa, että isää tai suhdetta parjattaisiin. Esim. Jos multa kysytään, niin vastaan ihan reilusti lapselle, että en osta mitään erityistä ja jos kysyy miksi niin sanon että emme osta toisille mitään erityistä. Ei meillä mitään keskusteltavaa ole tuossa, koska en itse odota mitään sen kummempia enkä odota että pitäisi nyt käytännöt muuttua. Eli asiatko pitäisi muuttua niin, että huomioidaan toiset paremmin, jotta lapsille ei nyt tule huono fiilis, jos vaikka äiti ei järjestä jotain erityistä ja vastaa en minäkään kun ei hänkään? Meillä kyllä järjestyy aina kukat tai kakku, eli ei nyt sentään niin, että ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei päiviä vietetä, niin eikö se vaan ole valinta, etteivät ole tärkeitä, molemmin puolin. Viisivuotias ei kostona míeti. Kun lapsi on isompi, voi ohjata, että saa järjestää miten haluaa, molemmat päivät.Minä en tiedä hölkäsenpöläystä miksi tuo isä ei opeta lastaan muistamaan äitiä, eli vaikea päätellä onko kostoa jostain vai laiskuutta vai välinpitämättömyyttä. Nyt oli kyse ap:n kysymyksestä että pitääkö hänen järkätä isänpäivänä lapsen kanssa jotain koska mieskään ei ikinä järkkää. Eikö tuossa ole selvästi kysymys jonkinlaisesta kostosta.
Millainen ihminen ajattelee tuon kostona? :D Ihan tavallisesta vastavuoroisuudesta ja sen puutteesta on kyse. Jos sinä rapsutat aina mun selkää kun haluan, rapsuttaisitko jatkossa jos minä ilmottaisin etten koskaan aio rapsuttaa sinun selkääsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei päiviä vietetä, niin eikö se vaan ole valinta, etteivät ole tärkeitä, molemmin puolin. Viisivuotias ei kostona míeti. Kun lapsi on isompi, voi ohjata, että saa järjestää miten haluaa, molemmat päivät.Minä en tiedä hölkäsenpöläystä miksi tuo isä ei opeta lastaan muistamaan äitiä, eli vaikea päätellä onko kostoa jostain vai laiskuutta vai välinpitämättömyyttä. Nyt oli kyse ap:n kysymyksestä että pitääkö hänen järkätä isänpäivänä lapsen kanssa jotain koska mieskään ei ikinä järkkää. Eikö tuossa ole selvästi kysymys jonkinlaisesta kostosta.
Itseasiassa ap käytti sanaa KUN.
Sehän merkitsee muutakin kuin sanaa koska. Tulkintani mukaan esimerkiksi "tilanteessa, jossa"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoo että ei ehdi ei muista jne. Minusta ne on tekosyitä. Ap
Mitä sitten vaikka olisikin tekosyitä? Jos totta puhutaan niin en ehkä välttämättä haluaisi huomioida sinua vaikka muistasinkin. Olisko totuus sitten parempi kuin tekosyy?
Tässä elämässä ei ole pakko kuin syntyä ja kuolla ja niitäkin onneksi vain kerran jos ei usko sielunvaellukseen.