Ärsytys, kun rikkaat tuttavat kopioivat persoonnallista tyyliäsi
Köyhänä olen keksinyt luovia tratkaisuja niin sisustuksellisesti kuin tyyllillisestikin ja olen erittäin tyytyväinen että olen pysynyt luomaan niinkin pienellä rahalla jotain mieluisaa ja ns. itseni näköistä.
Ärsyttää kuitenkin jostain syystä ihan tolkuttomasti että ihmiset elämässäni, joilla on varaa sisustaa merkkituotteilla ja kalliisti ottavat suoraan vaikutteita minun tyylistäni, tuntuu että heidän pitää vain saada kaikkea kivaa mitä näkevät. "kun sulla oli niin kiva se itsetehty tyyny, niin tehtiimpä samanlainen" tai löytyi tosi saman tyylinen mutta vain joku kallis merkki, mut vähän niinku sama. Tai "voisitko sää tehdä meillekkin tollasen, kun toi on niin kivan näköinen sulla" Tekisi mieli sanoa että keksikää jotain omaa joskus!
Eniten ärsyttää että ne omat erikoiset ratkaisut menettää sen ilon mitä on tuntenut että jos mulla ei ole varaa kaikkeen, niin ainakin mulla on hyvä maku tai että ainakaan tällaista ei ole muilla tai ainakaan niillä joilla on jo kaikkea, mutta ei...heidän pitää ilmeisesti saada ihan kaikkea!
Tiedän että on lapsellinen tulokulma asiaan, mutta välillä vain ottaa pannuun niin paljon.
Kommentit (33)
Hauskasti selvästikin vastaukset jakautuu niihin jotka itsekin kopsaavat surutta muilta ja niihin jotka yrittää keksiä jotain mitä kaikilla ei olisi. Kuulun itse tähän jälkimmäiseen ryhmään ja on kyllä toisinaan turhauttavaa kun olet keksinyt jonkun omaperäisen ratkaisun tai tehnyt vaikka itse jonkun asusteen, niin sitten joku haluaa siitä ohjeet että voisi tehdä itselleenkin just samanlaisen...voi kurjuus.
Vierailija kirjoitti:
Luovana ihmisenä tiedän miten ärsyttävää tuo on. Piirrän paljon ja niitä kuvia on muutama kaveri kopioinut suoraan tatuointina itselleen ilman mun lupaa. Tykkään myös pukeutua niin ettei se ole sitä samaa mitä jokatoisella mutta ei nyt mitenkään silmiinpistävän erikoistakaan ja niitä samoja yhdistelmiä ilmaantuu sitten tutuille....
Kiitos, kiva kuulla että joku ymmärtää mitä tarkoitan. Tatuointikuvan pölliminen on kyllä törkeää ja itsekästä sekä omituiostakin ettei kysynyt edes lupaa. Tosin enemmän ärsyttäisi jos olisi suunnitellut uniikin tatuointikuvan itselleen ja joku ottaisi perässä samanlaisen.
-ap
En lukenut. Ärsyttää tämä omiminen "minä keksin" ja sitten rikkaat tekevät sitä ja tätä. Eli kateus ärsyttää. T: köyhä joka on tyytyväinen muiden ihmisten tyytyväisyydestä.
Onhan se tosi loukkaavaa jos omia ainutlaatuisia, luovia ideoita muutkin käyttävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luovana ihmisenä tiedän miten ärsyttävää tuo on. Piirrän paljon ja niitä kuvia on muutama kaveri kopioinut suoraan tatuointina itselleen ilman mun lupaa. Tykkään myös pukeutua niin ettei se ole sitä samaa mitä jokatoisella mutta ei nyt mitenkään silmiinpistävän erikoistakaan ja niitä samoja yhdistelmiä ilmaantuu sitten tutuille....
Kiitos, kiva kuulla että joku ymmärtää mitä tarkoitan. Tatuointikuvan pölliminen on kyllä törkeää ja itsekästä sekä omituiostakin ettei kysynyt edes lupaa. Tosin enemmän ärsyttäisi jos olisi suunnitellut uniikin tatuointikuvan itselleen ja joku ottaisi perässä samanlaisen.
-ap
Nyt ollaan uniikkeja niin uniikkeja. Ihan sama jos joku kopio, koska eikö sen tatuoinnin merkitys ole sinun henkilökohtainen asia? Miksi edes mietit mitä muut tekevät kun kateus sumentaa aivot?
Vierailija kirjoitti:
Onhan se tosi loukkaavaa jos omia ainutlaatuisia, luovia ideoita muutkin käyttävät.
Voi hellanlettas. Loukkaavaa. Sehän on hyvän idean merkki vasta silloin kun se on laajasti käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Hauskasti selvästikin vastaukset jakautuu niihin jotka itsekin kopsaavat surutta muilta ja niihin jotka yrittää keksiä jotain mitä kaikilla ei olisi. Kuulun itse tähän jälkimmäiseen ryhmään ja on kyllä toisinaan turhauttavaa kun olet keksinyt jonkun omaperäisen ratkaisun tai tehnyt vaikka itse jonkun asusteen, niin sitten joku haluaa siitä ohjeet että voisi tehdä itselleenkin just samanlaisen...voi kurjuus.
En ole kumpaakaan. En kopioi, mutta en ymmärrä miksi keksiä jotain mitä muilla ei olisi, mikä ihmeen kriteeri se on?
Kun on kerrankin onnistunut, sitä ei kannata kateudella pilata.
Vierailija kirjoitti:
Minä keksin kahvinkeittimen jolla ei voi keittää kahvia, koska kahvi on kallista!
Opetus: jos haluat korostaa omaa uniikkiuttasi, tee se niin etteivät muut halua kopioida, vain niin voit onnistua. Jos haluat että kateelliset ihmiset ovat sinulle kateellisia, älä ole kateellinen.
Vierailija kirjoitti:
Joillakin...itseasiassa yllättävänkin monella on rasittava pakkomielle omistaa kaikki, jos nähdään jotain kivaa se pitää saada. Juuri tällaiset ihmiset ovat superkuluttajia, he hankkivat koirankin vai koska oli niin söpö et oli pakko saada (ja kun näki sellaisen kadulla/tutulla tmv)
SUPERKULUTTAJAT! Hiton hyvä termi.
Olisit otettu, että olet fashionisti ja edelläkävijä