Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsytys, kun rikkaat tuttavat kopioivat persoonnallista tyyliäsi

Vierailija
02.11.2022 |

Köyhänä olen keksinyt luovia tratkaisuja niin sisustuksellisesti kuin tyyllillisestikin ja olen erittäin tyytyväinen että olen pysynyt luomaan niinkin pienellä rahalla jotain mieluisaa ja ns. itseni näköistä.

Ärsyttää kuitenkin jostain syystä ihan tolkuttomasti että ihmiset elämässäni, joilla on varaa sisustaa merkkituotteilla ja kalliisti ottavat suoraan vaikutteita minun tyylistäni, tuntuu että heidän pitää vain saada kaikkea kivaa mitä näkevät. "kun sulla oli niin kiva se itsetehty tyyny, niin tehtiimpä samanlainen" tai löytyi tosi saman tyylinen mutta vain joku kallis merkki, mut vähän niinku sama. Tai "voisitko sää tehdä meillekkin tollasen, kun toi on niin kivan näköinen sulla" Tekisi mieli sanoa että keksikää jotain omaa joskus!
Eniten ärsyttää että ne omat erikoiset ratkaisut menettää sen ilon mitä on tuntenut että jos mulla ei ole varaa kaikkeen, niin ainakin mulla on hyvä maku tai että ainakaan tällaista ei ole muilla tai ainakaan niillä joilla on jo kaikkea, mutta ei...heidän pitää ilmeisesti saada ihan kaikkea!

Tiedän että on lapsellinen tulokulma asiaan, mutta välillä vain ottaa pannuun niin paljon.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin...itseasiassa yllättävänkin monella on rasittava pakkomielle omistaa kaikki, jos nähdään jotain kivaa se pitää saada. Juuri tällaiset ihmiset ovat superkuluttajia, he hankkivat koirankin vai koska oli niin söpö et oli pakko saada (ja kun näki sellaisen kadulla/tutulla tmv)

Vierailija
2/33 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on vain vaikutteiden ottamista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sitä voi ottaa kohteliaisuutena? Olet lähipiirisi influensser.

Vierailija
4/33 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa ottaa sitä niin, koska koen että he varastavat mun yksilöllisiä ideoita omaan tusinakotiinsa tai tyyliinsä ja siten se vie pois itseltäni sen riemun ja ilon nautta noista asioista, koska monilta osin se ilo niistä kumpuaa juuri ajatuksesta että vaikka minulla ei olekaan varaa kaikilta osin ostaa kaikkea mitä haluaisni, niin voin kuitenkin mielikuvituksen avulla ilmentää itseäni ja mun mielestä on jopa loukkaavaa ja tosi ärsyttävää se kopiointi, ikäänkuin olisin joku kaupallinen tuote josta voi poimia ideoita.

-ap

Vierailija
5/33 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdetaanko niitä samoja rättejä myydä enemmän kuin se yks kappale

Vierailija
6/33 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen paksuhuulinen pitkähiuksinen luonnostaan.

Pidän imarteluna, että tyylini onkin niin haluttu, että tyrkyt laittamalla laittaa paksuutta lörpöttimiin ja pituutta lisää hiuksiin.

Myös pitkiin kynsiin on halu, kun nekin ilmaantuu muovisena.

Kaikki eivät voi olla jalokiviä.

Vierailija
7/33 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täytyy sanoa etten ymmärtänyt yhtään. Muuttuvatko ne sinun tyynysi jotenkin rumemmiksi jos jollain toisella on kotonaan samanlainen tai samantyylinen?

Vierailija
8/33 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovana ihmisenä tiedän miten ärsyttävää tuo on. Piirrän paljon ja niitä kuvia on muutama kaveri kopioinut suoraan tatuointina itselleen ilman mun lupaa. Tykkään myös pukeutua niin ettei se ole sitä samaa mitä jokatoisella mutta ei nyt mitenkään silmiinpistävän erikoistakaan ja niitä samoja yhdistelmiä ilmaantuu sitten tutuille....

Vierailija
9/33 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa ottaa sitä niin, koska koen että he varastavat mun yksilöllisiä ideoita omaan tusinakotiinsa tai tyyliinsä ja siten se vie pois itseltäni sen riemun ja ilon nautta noista asioista, koska monilta osin se ilo niistä kumpuaa juuri ajatuksesta että vaikka minulla ei olekaan varaa kaikilta osin ostaa kaikkea mitä haluaisni, niin voin kuitenkin mielikuvituksen avulla ilmentää itseäni ja mun mielestä on jopa loukkaavaa ja tosi ärsyttävää se kopiointi, ikäänkuin olisin joku kaupallinen tuote josta voi poimia ideoita.

-ap

No on sullakin ongelmat ja lisäksi todella negatiivinen asenne.

Vierailija
10/33 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ihmisenä sellainen ettei halua tai viitsi miettiä mitään persoonallista vaan katsoo mitä muut ovat luoneet ja kopioivat sitten vaan sen ei taida ymmärtää miten turhauttavaa se on sille jota matkitaan jos nimenomaan se tarkoitus on ilmaista itseään eikä ne ideat aina tuosta vain synny.

Vierailija
11/33 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luovana ihmisenä tiedän miten ärsyttävää tuo on. Piirrän paljon ja niitä kuvia on muutama kaveri kopioinut suoraan tatuointina itselleen ilman mun lupaa. Tykkään myös pukeutua niin ettei se ole sitä samaa mitä jokatoisella mutta ei nyt mitenkään silmiinpistävän erikoistakaan ja niitä samoja yhdistelmiä ilmaantuu sitten tutuille....

Jep, se on tosi ärsyttävää kun itse on käyttänyt paljon aikaa ja vaivaa...jokaisen jutun kohdalla on jokin merkitys ja syy jne ja sitten joku toinen toteaa vaan että "kiva" ja kopsaa itselleen -_-

Vierailija
12/33 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi n y y h.

Vierailija
13/33 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on ihmisenä sellainen ettei halua tai viitsi miettiä mitään persoonallista vaan katsoo mitä muut ovat luoneet ja kopioivat sitten vaan sen ei taida ymmärtää miten turhauttavaa se on sille jota matkitaan jos nimenomaan se tarkoitus on ilmaista itseään eikä ne ideat aina tuosta vain synny.

Tämä juuri! Se on vain todella ärsyttävää. joskus niinkin että joku vielä parantelee rahanvoimin sitä sun juttuasi, niin tulee vaan tosi paha mieli

Vierailija
14/33 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja yhden puolitutun kanssa tuli ihan riita siitä, kun oli matkinut mun tatuoinnin. Kuva on mun suunnittelema ja siinä on kaikki sellaista mikä on mulle tärkeää. Intti vastaan niin kauan kunnes näytin esimerkiksi numeroita jotka oli tarkoituksella sijoitettu niin ettei niitä heti edes sieltä älyä.

Vierailija
15/33 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes rahalla ei saa tyylitajua. Matkiminen on eräs parhaista kohteliaisuuden muodoista. Ota se kohteliaisuutena ja jatka omaa tyylimaailmaasi.

Vierailija
16/33 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dii kirjoitti:

Edes rahalla ei saa tyylitajua. Matkiminen on eräs parhaista kohteliaisuuden muodoista. Ota se kohteliaisuutena ja jatka omaa tyylimaailmaasi.

Mutta jos ideana on juuri saada jotain yksilöllistä, niin ei kauheasti innosta jatkamaan ideointia jos se kopioidaan surutta. Mielestäni mautonta toimintaa

Vierailija
17/33 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dii kirjoitti:

Tuo on kyllä hölmö sanonta. Monesti nämä ihmiset vieläpä jättävät mainitsematta ettei ole heidän idea ja röyhkeimmät jopa väittävät sen olevan.

Vierailija
18/33 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän säkään tyynyä keksinyt

Vierailija
19/33 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti tyylisi on massatyyliä ja mielestäsi kaikki kopioivat sinua, vaikka oikeasti kopioivat massaa.

Vierailija
20/33 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dii kirjoitti:

Tuo on kyllä hölmö sanonta. Monesti nämä ihmiset vieläpä jättävät mainitsematta ettei ole heidän idea ja röyhkeimmät jopa väittävät sen olevan.

Toki, mutta senkin voi ottaa imarteluna. Asiaa voi tietysti pohtia syvällisemmin ja ottaa puheeksi, mistä heidän ideat saivat alkuunsa? Näin selviää, ettei ideat loppujen lopuksi olekaan heidän.

On toki mahdollista sanoa asiat suoraan ja tokaista "ai sä oot kopioinu tuon minulta, mulla se oli jo viime vuonna", kun taas hänelle tyyli on ilmestynyt vasta nyt.

Miksi hakeutua vaivaannuttaviin tilanteisiin? Kehuisin tyylin maasta taivaaseen ja antaa asian olla. Voisin jossain hyvässä välissä todeta, että minulla tuo tyyli on ollut jo pitkään ja kai ystävä muistaa, kun viime vuonna kävi meillä? Aina voi hieman käänteisesti imoittaa, että tietää toisen tyylivarkaaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi