Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö teistä 12vuotiaana osata jo mennä yksin hammaslääkäriin/sairaalan labraan ? Miehen kanssa riita asiasta

Vierailija
02.11.2022 |

Hokee ettei lapsi opi ellen anna opetella.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun 12 vuotias edes suistuis yksin menemään.

Vierailija
2/54 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi harjoitella mutta ei tarvitse jättää auttamatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ettei, mikäli on tutulla paikkakunnalla  ?

Vierailija
4/54 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvitse todellakaan, heitä mies pihalle, asennevammainen...

Vierailija
5/54 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli

Vierailija
6/54 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä. Työntekijäkin saattaa tehdä lastensuojeluilmoituksen, jos liian nuorella ei ole huoltajaa mukana.

Vierailija
7/54 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä, jos on ennenkin käyty vaikka sitten yhdessä.

Vierailija
8/54 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

14-vuotiaana alkoi tyttö käydä yksin hammaslääkärissä ja muilla lääkäri käynneillänsä. Tietenkin jos oli jotain poikkeavaa menin mukaan.

Vierailija
9/54 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 40-vuotiaskin lapsi vielä tarvii saattajan.

Vierailija
10/54 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä lapsi on asiasta.

Vierailija
11/54 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä ei tarvitse. Jos lapsi haluaa mut mukaan, menen vaikka ikää olisi mitä. Itseasiassa masentunut 18v sai huutoa oikomishoidossa (asiasta, johon he itse olivat syyllisiä), mä menin sitten seuraavalla kerralla mukaan kertomaan, miten homma jatkossa toimii. Ja ihan kivasti meni jatko. saatin hammashoito tehtyä loppuun.

Vierailija
12/54 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä. Vanhempi mukaan.

Vierailija
13/54 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu ihan siitä mitä noihin on matkaa. Meillä noihin on matkaa noin 700m. Ei ole mitään järkeä meidän kummankaan keskeyttää sitä työpäivää ja lähteä ihan vaan seuraksi.

Vierailija
14/54 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä. Työntekijäkin saattaa tehdä lastensuojeluilmoituksen, jos liian nuorella ei ole huoltajaa mukana.

Haista paska.

Vierailija
15/54 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei. Ja vaikka osaisi, ihan hyvin voi haluta silti vanhemman tueksi mukaan. Oma isäni tuli vielä täysikäistyttyäni päivistykseen tarkistamaan, että pärjään.

Vierailija
16/54 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ihan sama mitä te siellä riitelette. Jos ei riitojakaan saa kahdestaan sovittua ilman avlle itkua, niin what can I do.?

Vierailija
17/54 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seiskaluokka on ihan hyvä raja. Silloin useimmat joutuvat jo muutenkin matkaamaan hieman kauemmas kouluun.

Vierailija
18/54 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lapsen kypsyystasosta, siitä onko nuo paikat hänelle tuttuja eli käykö niissä usein, ja syystä miksi hän menee niihin. Jos on hammastarkastus ja lapsi on käynyt samassa hammaslääkärissä usein eikä matka sinne ole pitkä/vaikea, voisi hän yksin varmaan mennä, jos on itse sitä mieltä että osaa. Labra, no jaa, jos lapsi on vaikka pitkäaikaissairas ja käy jossain labrakontrolleissa usein eli on rutiinia, niin varmaan voi mennä yksin, mutta jos hän on sairas ja epäillään jotain vakavaa ja labrassa käynti ei ole tuttua, niin tuskin yksin on hyvä mennä. Riippuu tosi monesta asiasta.

Itse kävin hammaslääkärissä yksin ala-asteella jo, kun hammaslääkäri oli aika lähellä koulua ja sinne piti mennä koulupäivän aikana. Oli oikomishoitoja, ja käyntejä oli siksi usein, joten käyminen oli tuttua. Yleinen käytäntö tuntui olevan että kyllä kaikki muutkin yksin menivät. Labraan en varmaan olisi osannut yksin mennä, kun ei siellä koskaan tarvinnut käydä.

Vierailija
19/54 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käy jatkuvasti ja paikka ja rutiinit tuttuja, sitten voi varmaan pärjätä yksinkin.

Jos on yksittäinen käynti ja vieras / harvoin käyty paikka, todellakaan en lähettäisi yksin.

Vierailija
20/54 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäriin meillä joo kun on tuossa ihan näkömatkan päässä, mutta ei mihinkään labraan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme